News & Views, Η επιχειρηματικότητα στα social media με αριθμούς

0

Πριν μερικές ημέρες δημοσιεύτηκαν από το ΜΙΤ Sloan Management Review μια σειρά από αριθμούς που αφορούν στην επιχιρηματικότητα των κοινωνικών δικτύων. Εκεί θα ανασύρρει κανείς πολύ ενδιαφέροντες αριθμούς όπως τα 1.59 δισ. δολλάρια που ήταν το συνολικό κόστος διαφήμισης στα social media για το 2011 (με την πρόβλεψη πως το 2016 αυτό το νούμερο θα φτάσει στα ~5δισ. το 2016), καθώς και πως 30% τοι κοινού χρησιμοποιεί τα social media για να σχολιάσει/ προτείνει βελτιώσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες.

Η συγκεκριμένη λίστα είναι πολύ ενδιαφέρουσα γιατι μας υπενθυμίζει πως “η αγορά είναι μια συζήτηση” (markets are conversations) και πως μέσα απ΄ αυτή την συνεχόμενη εξέλιξη της συζήτησης μπορούν οι ευέλικτες εταιρίες να αποκομίσουν τεράστια οφέλη (τα οποία όμως ας σημειώσουμε πως δεν εκφράζονται άμεσα ως ROI).

Στα νούμερα όμως που παροιυσιάζονται εκεί εντύπωση κάνει η εξής διαφορά: Ενώ 48% των CEO θεωρούν τα social media σημαντικά (ή κάπως σημαντικά) για την επιχείρησή τους, μόλις το μισό ποσοστό, 24%, των CIO θεωρούν το ίδιο. Η διαφορά αυτή είναι ίσως αποτέλεσμα της πιο ‘προσγειωμένης’ άποψης που έχουν – συνήθως – οι CIO, αλλά και ένα δείγμα της αποτυχίας που έχουν τα social media να αποδείξουν την άμεση επίπτωση που έχουν στις αγορές. Σίγουρα σήμερα δεν μπορεί κανείς να ισχυριστεί πως το 52% των CEO και το 76% των CIO έχουν λάθος στην άποψή τους πως τα κοινωνικά δίκτυα δεν είναι σημαντικά – είναι άλλωστε ζήτημα οπτικής γωνίας, καθώς και προτεραιοτήτων στην διάθεση πόρων – όμως είναι άποψή μου πως σύντομα η σχέση αυτή θα αλλάξη απλά γιατί το κόστος μη-διάθεσης πόρων για τα social media θα φτάσει να είναι πολλαπλάσιο από αυτό της διάθεσης, κάπως όπως έγινε στην δεκαετία του 90 με την απλή παρουσία στο διαδίκτυο.

Βασίλης Δρόλιας, PhD, @basileios
Internet business consultant

Πηγή

Σχόλια

avatar
  Παρακολουθήστε τα σχόλια  
Να ειδοποιηθώ όταν

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα