News & Views, Η επιχειρηματικότητα στα social media με αριθμούς

Πριν μερικές ημέρες δημοσιεύτηκαν από το ΜΙΤ Sloan Management Review μια σειρά από αριθμούς που αφορούν στην επιχιρηματικότητα των κοινωνικών δικτύων. Εκεί θα ανασύρρει κανείς πολύ ενδιαφέροντες αριθμούς όπως τα 1.59 δισ. δολλάρια που ήταν το συνολικό κόστος διαφήμισης στα social media για το 2011 (με την πρόβλεψη πως το 2016 αυτό το νούμερο θα φτάσει στα ~5δισ. το 2016), καθώς και πως 30% τοι κοινού χρησιμοποιεί τα social media για να σχολιάσει/ προτείνει βελτιώσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες.

Η συγκεκριμένη λίστα είναι πολύ ενδιαφέρουσα γιατι μας υπενθυμίζει πως “η αγορά είναι μια συζήτηση” (markets are conversations) και πως μέσα απ΄ αυτή την συνεχόμενη εξέλιξη της συζήτησης μπορούν οι ευέλικτες εταιρίες να αποκομίσουν τεράστια οφέλη (τα οποία όμως ας σημειώσουμε πως δεν εκφράζονται άμεσα ως ROI).

Στα νούμερα όμως που παροιυσιάζονται εκεί εντύπωση κάνει η εξής διαφορά: Ενώ 48% των CEO θεωρούν τα social media σημαντικά (ή κάπως σημαντικά) για την επιχείρησή τους, μόλις το μισό ποσοστό, 24%, των CIO θεωρούν το ίδιο. Η διαφορά αυτή είναι ίσως αποτέλεσμα της πιο ‘προσγειωμένης’ άποψης που έχουν – συνήθως – οι CIO, αλλά και ένα δείγμα της αποτυχίας που έχουν τα social media να αποδείξουν την άμεση επίπτωση που έχουν στις αγορές. Σίγουρα σήμερα δεν μπορεί κανείς να ισχυριστεί πως το 52% των CEO και το 76% των CIO έχουν λάθος στην άποψή τους πως τα κοινωνικά δίκτυα δεν είναι σημαντικά – είναι άλλωστε ζήτημα οπτικής γωνίας, καθώς και προτεραιοτήτων στην διάθεση πόρων – όμως είναι άποψή μου πως σύντομα η σχέση αυτή θα αλλάξη απλά γιατί το κόστος μη-διάθεσης πόρων για τα social media θα φτάσει να είναι πολλαπλάσιο από αυτό της διάθεσης, κάπως όπως έγινε στην δεκαετία του 90 με την απλή παρουσία στο διαδίκτυο.

Βασίλης Δρόλιας, PhD, @basileios
Internet business consultant

Πηγή

34
0

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
0 Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Internet Apple

Η Apple γιορτάζει τα καλύτερα Podcast του 2021

Εκτός από το Καλύτερο Σόου της Χρονιάς και το Πρωτοεμφανιζόμενο της Χρονιάς, η Apple αναγνώρισε έναν μεγάλο αριθμό εκπομπών και επεισοδίων που «όρισαν και αντικατοπτρίζουν» το 2021

Internet WhatsApp iMessage FBI

FBI: Μπορεί να κρυφοκοιτάζει τα μηνύματα σε WhatsApp και iMessage

Ένα έγγραφο που δίνει στη δημοσιότητα το περιοδικό Rolling Stone, δείχνει ότι το FBI μπορεί να παρακολουθεί το WhatsApp και το iMessage.

Internet Apple Apple Music

Apple: Ανακοίνωσε τους νικητές των Τρίτων Apple Music Awards

Τα βραβεία χωρίζονται σε πέντε κατηγορίες, με τους νικητές να επιλέγονται μέσω μιας διαδικασίας που συνδυάζει την οπτική της Apple Music‌‌‌‌ με αυτό που άκουσαν περισσότερο οι πελάτες σε όλο τον κόσμο.

Internet Facebook Twitter

Οι Αυστραλοί περνούν νομοθεσία για τον έλεγχο των trolls

Τα trolls του Internet στην Αυστραλία χάνουν το προστατευτικό πέπλο της ανωνυμίας τους, με το σχέδιο νόμου που προτείνει η Κυβέρνηση.