Η δραστηριότητα των Spam τον Ιούνιο του 2007 σύμφωνα με τη Symantec κινήθηκε στο πλαίσιο των τάσεων που είχαν παρατηρηθεί τους προηγούμενους μήνες. Ωστόσο, η μείωση των image spam που πρώτα αναφέρθηκε στην μηνιαία αναφορά “Η Εξέλιξη των Spam Ιούνιος 2007”, συνεχίζεται. Στις σημαντικότερες εξελίξεις περιλαμβάνονται:
–Η καθοδική τάση των image spam συνεχίστηκε με μέσο όρο 14,5% για τον Ιούνιο, μειωμένα από το 27% και 37% το Απρίλιο και τον Μάρτιο αντίστοιχα. Τον Ιανουάριο του 2007 όπου παρουσίασαν και τη μεγαλύτερη άνοδο, η Symantec υπολόγισε ότι τα image spam αποτελούσαν το 52% όλων των spam. Με την πρόσφατη μείωση των image spam, η Symantec παρατήρησε αύξηση σε νέες τεχνικές spam που παραπέμπουν με διαφορετικό τρόπο στις εικόνες που περιλαμβάνουν τα spam.
–Ο συνολικός όγκος των spam παρέμεινε σταθερός τον Ιούνιο σε επίπεδο SMTP, με μέσο όρο 65% περίπου.
–Τα συνδυασμένα ποσοστά απάτης και fraud spam συνέχισαν να αυξάνονται από 9% τον Μάρτιο σε 14% τον Ιούνιο.
–Τα spam με θέματα σχετικά με την υγεία, μειώθηκαν από 23% τον Μάρτιο, σε 13% τον Ιούνιο
–Πληροφορίες παρέχονται επίσης και για τις παρακάτω τακτικές:
Αυτό το μήνα τα PDF image spam βρίσκονται στο προσκήνιο
Δωρεάν χρήματα κανείς;
Εκμετάλλευση της επικαιρότητας για διάθεση spam που με θέματα που αφορούν στην υγεία
Όπως η νύχτα ακολουθεί την ημέρα, έτσι και τα spam της Ημέρας του Πατέρα ακολουθούν τα spam της Ημέρας της Μητέρας
Οι επιθέσεις DHA περνούν σε άλλο επίπεδο
Στο προσκήνιο των spam: περιφερειακές τάσεις για τις περιοχές Ασίας-Ειρηνικού και Ιαπωνίας.
Ορισμοί κατηγοριών spam emails
• Επιθέσεις με Προϊοντικά Email που προσφέρουν ή διαφημίζουν διάφορα προϊόντα και υπηρεσίες.
Παραδείγματα: συσκευές, υπηρεσίες παρακολούθησης, ρουχισμός, καλλυντικά
• Επιθέσεις με Email για Ενήλικες με περιεχόμενο ή αναφορές σε προϊόντα ή υπηρεσίες που απευθύνονται σε άτομα άνω των 18, συχνά προσβλητικά ή ακατάλληλα.
Παραδείγματα: πορνό, προσωπικές αγγελίες, συμβουλές για σχέσεις
• Επιθέσεις με Email με Οικονομικά Στοιχεία με αναφορές ή προσφορές σχετικά με χρήματα, μετοχές ή άλλες οικονομικές ‘ευκαιρίες’.
Παραδείγματα: επενδύσεις, αναφορές πιστώσεων, ακίνητα, δάνεια
• Επιθέσεις με Πλαστά Email τα οποία αναγνωρίζονται ως ψεύτικα, διεθνώς παραπλανητικά, ή με εγνωσμένο αποτέλεσμα την απάτη από την πλευρά του αποστολέα.
Παραδείγματα: Νιγηριανές επενδύσεις, πυραμίδες, αλυσιδωτές επιστολές (chain letters)
• Επιθέσεις με Email με θέματα Υγείας που προσφέρουν ή διαφημίζουν προϊόντα και υπηρεσίες σχετικά με την υγεία.
Παραδείγματα: φάρμακα, θεραπείες, συνταγές με βότανα
• Επιθέσεις με απατηλά Email τα οποία φαίνεται να προέρχονται από μια γνωστή εταιρεία, χωρίς να είναι. Επίσης γνωστά και με τους όρους “brand spoofing” ή “phishing,” τα μηνύματα αυτά χρησιμοποιούνται συχνά για να ξεγελάσουν τους χρήστες να αποκαλύψουν προσωπικές πληροφορίες όπως διεύθυνση email, οικονομικά δεδομένα και κωδικούς.
Παραδείγματα: πληροφορίες λογαριασμών, επαλήθευση πιστωτικών καρτών, ενημερώσεις λογαριασμών
• Επιθέσεις με Email με θέματα Αναψυχής που προσφέρουν ή διαφημίζουν βραβεία, δώρα ή εκπτώσεις σε δραστηριότητες αναψυχής.
Παραδείγματα: προσφορές διακοπών, online καζίνο, παιχνίδια
• Επιθέσεις με Email για το Internet που προσφέρουν ή διαφημίζουν συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες σχετικά με Internet ή Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές.
Παραδείγματα: web hosting, web design, spamware
• Πολιτικά Μηνύματα που διαφημίζουν την πολιτική καμπάνια ενός υποψηφίου, προσφορές για χρηματική δωρεά σε ένα πολιτικό κόμμα ή για ένα πολιτικό σκοπό, προσφορές προϊόντων σχετικών με έναν πολιτικό ή μια καμπάνια κλπ.
Παραδείγματα: πολιτικό κόμμα, εκλογές, δωρεές
• Επιθέσεις με Email Πνευματικού περιεχομένου με πληροφορίες σχετικές με θρησκευτικό ή πνευματικό προσηλυτισμό ή/και υπηρεσίες.
Παραδείγματα: μέντιουμ, αστρολογία, οργανωμένη θρησκεία, ψυχικά φαινόμενα
• Άλλες επιθέσεις Email που δεν ανήκουν σε κάποια κατηγορία.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ