Τρίτη
04/02/2014

Tribute για τα 10 χρόνια του Facebook

Με αφορμή την επέτειο των 10 χρόνων από την ίδρυση του Facebook σήμερα 4 Φεβρουαρίου, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα ταξίδι στον χρόνο και να θυμηθούμε όλοι μαζί πώς έφτασε το Facebook να είναι σήμερα το πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο με εκατομμύρια χρήστες. Αν θέλετε ακόμα περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να διαβάστε και το μήνυμα του ιδρυτή του Mark Zuckerberg εδώ.

  • Η πρώτη εμφάνιση του ιστότοπου κοινωνικής δικτύωσης έγινε στις 4 Φεβρουαρίου 2004 μέσα από την φοιτητική εστία του Mark Zuckerberg στο Harvard, χρησιμοποιώντας την επωνυμία “The Facebook”. Τον ίδιο χρόνο, εμφανίστηκαν για πρώτη φορά διαφημίσεις μέσα στην σελίδα, οι οποίες κόστιζαν 10$-40$/ημέρα και πρόβαλαν κυρίως μικρές επιχειρήσεις.
  • fb_1

  • Μέσα στο 2004, το Facebook αποτελούσε ήδη την καρδιά των social networks. Εκείνη την περίοδο δόθηκε για πρώτη φορά η δυνατότητα στον χρήστη να δημιουργεί Group, όμως η Αρχική Σελίδα (News Feed) δεν υπήρχε ακόμα.
  • fb_2

  • Μία ανανέωση στο interface του προφίλ του χρήστη κάνει το Facebook ακόμα πιο αγαπητό στο κοινό του.
  • fb_3

  • 5 Σεπτεμβρίου 2006: Το Facebook λανσάρει την Αρχική Σελίδα καθώς και ένα Mini-Feed αποτελώντας μία μεγάλη και αμφιλεγόμενη προσθήκη, καθώς μέχρι τότε τα πάντα περιστρέφονταν γύρω από το προφίλ του χρήστη. Μέσω του Mini-Feed, μπορούσες να δεις τις τελευταίες ενημερώσεις και δραστηριότητες του ατόμου του οποίου άνηκε το προφίλ που επισκεπτόσουν.
  • fb_4

  • “Αυτά τα χαρακτηριστικά δεν είναι μόνο διαφορετικά από οτιδήποτε είχαμε στο Facebook μέχρι σήμερα αλλά είναι πολύ πιό πάνω από οτιδήποτε αντίστοιχο στο Διαδίκτυο”, δήλωσε επίσημα το Facebook για την Αρχική Σελίδα και το Mini-Feed εκείνη την εποχή. Την ίδια περίοδο, το Facebook άρχισε να δέχεται αποκλειστικά άτομα άνω των 13 χρονών ως χρήστες, χρησιμοποιώντας έγκυρα email για την εγγραφή.
  • fb_5

  • Το 2007 απλοποιήθηκε για μία ακόμη φορά το προφίλ του χρήστη, αυτή τη φορά τοποθετώντας τις βασικές πληροφορίες του στην κορυφή, τις αιτήσεις στην αριστερή πλευρά και τις ρυθμίσεις στην δεξιά γωνία. Επίσης, δημιούργησε την ενότητα “Εισερχόμενα” και κατάργησε τα μέχρι τότε “Μηνύματα” και “Δημοσιεύσεις”.
  • fb_6

  • Το 2007 επίσης τροποποίησε την Αρχική Σελίδα σε μία προσπάθεια να την ορίσει ως το κέντρο του ενδιαφέροντος για τον χρήστη. Μέχρι τον Ιούλιο του ίδιου έτους, το Facebook μετρούσε 30 εκατομμύρια ενεργά μέλη.
  • fb_7

  • Έτος 2008: Το Facebook έχει πλέον πάνω από 100 εκατομμύρια χρήστες και λανσάρει τις “Συνομιλίες” (Chat), τον “Τοίχο” (Wall) και την εφαρμογή για iPhone.
  • fb_8

  • Τον Ιούλιο του ίδιου έτους, το Facebook καλεί τα μέλη του να δοκιμάσουν το επονομαζόμενο “Νέο Facebook”, το οποίο χρησιμοποιούσε καρτέλες και μέσα σε αυτές υπήρχε ο “Τοίχος”. Παρόμοια με το Mini-Feed , ο “Τοίχος” εμφάνιζε πληροφορίες σχετικά με την δραστηριότητα σας. Στον “Τοίχο” υπήρξε επίσης για πρώτη φορά η δυνατότητα να προσθέσεις φωτογραφίες,σημειώσεις και καταστάσεις απευθείας από αυτόν.
  • fb_9

  • Τέλη του 2008, ο χρήστης μπορεί να δημιουργήσει πλέον το προσωπικό του Feed με νέα.
  • fb_10

  • Το Facebook δίνει την δυνατότητα δημόσιας δημοσίευσης. Για τον σκοπό δημιούργησε μία επιλογή ιδιωτικότητας την οποία ονόμασε “Δημόσια”. Έτσι, η δημοσίευση του χρήστη ήταν ορατή σε όλους και όχι μόνο στους φίλους του.Τον Σεπτεμβρίου του 2009, το Facebook φτάνει τα 300 εκατομμύρια μέλη.
  • fb_11

  • Τον Μάϊο του 2009 προστίθεται αυτόματη ανανέωση στην Αρχική σελίδα.
  • fb_12

  • Το 2010 ανανεώνεται ξανά το προφίλ του χρήστη με σκοπό να γίνει ακόμα πιο απλό. Η “Στήλη Ticker” κάνει την εμφάνιση της μέσα στον Φεβρουάριο στην κεντρική σελίδα. Μέχρι τον Ιούλιο του 2010, το Facebook ξεπερνάει το μισό δισεκατομμύριο χρήστες.
  • fb_13

  • Το Facebook προσθέτει δύο νέες επιλογές στην Αρχική σελίδα, τις “Κορυφαίες ανακοινώσεις” και τις “Πίο πρόσφατες”. Επίσης την ίδια περίοδο πρωτοεμφανίζονται οι ερωτήσεις του Facebook.
  • fb_14

  • To 2011 κάνει ντεμπούτο το γνωστό πλέον “Χρονολόγιο” (Timeline). Αρχικά η υποδοχή του κόσμου δεν ήταν η καλύτερη αλλά μέχρι το τέλος του έτους ήταν πλέον απαραίτητο σε όλους.
  • fb_15

  • Προστίθεται η “Στήλη Ενημέρωσης”, η οποία προβάλει την δραστηριότητα των φίλων του χρήστη, αποτελώντας την δεύτερη προσπάθεια του Facebook να ενσωματώσει ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο.
  • fb_16

  • Το Facebook πραγματοποιεί μία σειρά από αλλαγές στον σχεδιασμό και την διαμόρφωση του “Χρονολόγιου” το 2012. Μέχρι τον Οκτώβριο του ίδιου έτους οι χρήστες ανεβαίνουν στο 1 δις.
  • fb_17

  • Το facebook αφαιρεί την “Στήλη Ticker” στα πλαίσια του ανασχεδιασμό του 2013.
  • fb_18

  • Το “Χρονολόγιο” παραμένει στο προφίλ του χρήστη και τον Μάρτιο του ίδιου έτους αλλάζει η μορφή του, προσθέτοντας τις προτιμήσεις του χρήση σε μουσική, βιβλία κ.α.
  • fb_19

  • Τον Μάρτιου του 2013 ανακοινώνεται μια ανανεωμένη έκδοση της Αρχικής Σελίδας (η οποία σχεδόν έναν χρόνο μετά δεν έχει γίνει ακόμα διαθέσιμη σε όλον τον κόσμο).
  • fb_20

  • Κινητές Συσκευές: Από το 2006 μέχρι το 2008 υπήρχε μόνο μια απλή εμφάνιση του site προσαρμοσμένη για κινητές συσκευές. Το 2008 δημιουργείται η εφαρμογή για iPhone και αργότερα για Android. Από τότε έχει γίνει ένας μεγάλος αριθμός αναβαθμίσεων μέχρι την σημερινή του μορφή, όπου μετράει πλέον 945 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες κινητών.
  • fb_21fb_22

    Πηγή

    Μάθε για:

    Συντάκτης: .

    2 Σχόλια

    1. Ο/Η Drake λέει:

      Πώς έφτασε το Facebook να είναι σήμερα το πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο με εκατομμύρια χρήστες;;;;;;;
      Η απάντηση είναι μια και την γνωρίζουν και οι πέτρες…Αποτελείται από τρία αρχικά γράμματα και έχει την έδρα του στις ΗΠΑ. Ποιος Zuckerberg και “βούρτσες” μπλε;

    2. Ο/Η arg λέει:

      και ερχεται η ώρα την πτώσης ! ζήτημα να είναι πάνω απο 300 εκατομύρια οι χρήστες
      Τα νούμερα των χρηστών είναι απλά fake. εγώ dld που έχω 4 λογαριασμούς σάν 4 άτομα πιάνωμε ? και είμαι σίγουρος ότι το 80% των χρηστών έχει δέυτερο λογαριασμό, Αρα μιλάμε 200 εκατομμύρια

    Η γνώμη σας

    Παρακαλούμε σχολιάστε με ελληνικούς πεζούς χαρακτήρες, όχι greeklish.

    Πατώντας "Αποστολή" αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.