Το IDC Smartphone Tracker κατέγραψε αρνητικό ρεκόρ παγκόσμιων αποστολών smartphone για το 4ο τρίμηνο του 2022, με την αγορά να συρρικνώνεται κατά 18,3% σε 300,3 εκατομμύρια αποστολές. Και οι πέντε μεγάλες μάρκες αντιμετώπισαν διψήφια πτώση σε ετήσια βάση σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2021, ενώ και ο συνολικός αριθμός αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη τριμηνιαία πτώση.
Η μεγάλη πτώση των αποστολών του 4ου τριμήνου συνέβαλε στην ετήσια συρρίκνωση κατά 11,3% σε σύγκριση με τα στοιχεία του 2021. Συνολικά 1,21 δισεκατομμύρια smartphone απεστάλησαν το 2022 σε σύγκριση με 1,36 το 2021.
Εστιάζοντας στα προκαταρκτικά στοιχεία για το 4ο τρίμηνο του 2022, η Apple κυριάρχησε για άλλη μια φορά στην αγορά με 72,3 εκατομμύρια αποστολές και μερίδιο αγοράς 24,1%. Η Samsung ήταν δεύτερη με 58,2 εκατομμύρια αποστολές τηλεφώνων και 19,4% μερίδιο της αγοράς. Η Xiaomi ήρθε στην τρίτη θέση με 33,2 εκατομμύρια αποστολές και 11% της αγοράς, Mάλιστα, η εταιρεία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση στις αποστολές σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2021 στο -26,3%. Οι Oppo (25,3 εκατομμύρια) και vivo (22,9 εκατομμύρια) συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα της κατάταξης.
Τα συνδυασμένα στοιχεία αποστολών για ολόκληρο το έτος 2022 δείχνουν τη Samsung ως ηγέτη με 260,9 εκατομμύρια μονάδες και μερίδιο αγοράς 21,6%. Η Apple ήταν δεύτερη με 226,4 εκατομμύρια και 18,8% ενώ η Xiaomi εξασφάλισε 153,1 εκατομμύρια αποστολές και μερίδιο 12,7%.
Η Oppo (103,3 εκατομμύρια) και η vivo (99 εκατομμύρια) συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα, με τις δύο εταιρείες να σημειώνουν τη μεγαλύτερη ετήσια πτώση με -22,7% και -22,8% αντίστοιχα.
Σχολιάζοντας τα δεδομένα, οι αναλυτές της IDC προτείνουν ότι η μείωση των καταναλωτικών δαπανών και η αύξηση των επιπέδων πληθωρισμού ήταν οι κύριες αιτίες της μειωμένης ζήτησης για νέες συσκευές. Οι χρήστες διατηρούν επίσης τις συσκευές για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με τον ρυθμό ανανέωσης να ανέρχεται σε40 μήνες (3,3 χρόνια) για κάποιους χρήστες.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ