Τις τελευταίες ώρες κυκλοφορεί σε διάφορα ενημερωτικά sites η φήμη πως η Samsung ετοιμάζει να φέρει διαφημίσεις στο λειτουργικό της σύστημα, με την αρχή να γίνεται με το One UI 2.5 που θα κυκλοφορήσει μαζί με τα Galaxy Note 20 και Galaxy Fold 2. Ωστόσο, η φωτογραφία που κυκλοφορεί με τη διαφήμιση στην οθόνη κλειδώματος είναι απλά ένα αστείο που χάθηκε στη μετάφραση.
Η αρχή του λάθους
Πως όμως έφτασε μία επεξεργασμένη φωτογραφία να κυκλοφορεί παντού και να σπέρνει τον τρόμο στους εκατομμύρια χρήστες τηλεφώνων της Samsung; Λίγες ώρες πριν ξεκινήσει το γύρω του κόσμου η εν λόγω φήμη, η Samsung όντως τοποθέτησε μία διαφήμιση στην εφαρμογή Samsung Weather στους χρήστες της Νότιας Κορέας.
Μέσα σε λίγες ώρες, το επίσημο forum της Samsung γέμισε από δεκάδες posts εξαγριωμένων καταναλωτών, που είτε εκνευρίστηκαν επειδή οι διαφημίσεις μπήκαν χωρίς την άδεια τους, είτε επειδή κάτι τέτοιο θεωρείται ανεπίτρεπτο, ειδικά στις ακριβότερες συσκευές της εταιρείας.
Κάποιοι πιο ψύχραιμοι χρήστες αναφέρουν πως η τοποθέτηση των διατιμήσεων δεν είναι καν κάτι που έγινε από τη Samsung. Η εφαρμογή Samsung Weather τροφοδοτείται στη Νότια Κορέα από της εταιρεία Weather News, η οποία είναι και υπεύθυνη για τις πληροφορίες και τις εικόνες που μπαίνουν στην εφαρμογή. Άρα, μπορεί το banner που τοποθετήθηκε στο πάνω μέρος της εφαρμογής να είναι αποτέλεσμα κάποιας δοκιμής της Weather News.
Ένα αστείο που χάθηκε στη μετάφραση
Από τα παραπάνω και μόνο μπορεί να καταλάβει κάποιος πως φτάσαμε ως εδώ. Αρκετοί χρήστες άρχισαν να γελοιοποιούν το γεγονός, με κύριο στόχο το επερχόμενο update One UI 2.5 που θα δούμε σε λίγους μήνες. Εκεί, κάποιοι πιο ευφάνταστοι, δημιούργησαν μία οθόνη κλειδώματος με διαφήμιση στη μέση, κάτι που ήθελε να δείξει με σατιρικό τρόπο τι θα μπορούσε να γίνει αν η Samsung προχωρήσει σε μία παρόμοια στρατηγική.
Ο χρήστης που ανέβασε την επίμαχη εικόνα μάλιστα γράφει ως λεζάντα “One UI 2.5 Example”, δηλαδή ένα παράδειγμα του One UI 2.5, κάτι που μεταφράστηκε στα περισσότερα sites ως “leak”. Αν παρατηρήσει κανείς, θα δει πως ακόμα και να μπει διαφήμιση, καμία εταιρεία δε θα το έφτανε τόσο στα άκρα ώστε να μην αφήνει τους χρήστες να ξεκλειδώσουν τη συσκευή τους για 15 Δευτερόλεπτα, μέχρι δηλαδή να τελειώσει η διαφήμιση.
Γιατί κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να γίνει
Συνήθως, οι εταιρείες που στρέφονται σε τέτοιου είδους στρατηγικές για την αύξηση των εσόδων τους, προσπαθούν να αντισταθμίσουν το περιορισμένο κέρδος που μπορεί να έχουν από τις πωλήσεις των συσκευών τους. Αυτό γίνεται πιο ορατό σε συσκευές μικρού κόστους, όπως της Xiaomi, που δεν έχουν μεγάλο καθαρό κέρδος από τις πωλήσεις.
Η Samsung είναι αυτή τη στιγμή η πρώτη εταιρεία παγκοσμίως στην πώληση smartphones, με τις συσκευές της να ξεκινούν ακόμα και κάτω από τα 100 Ευρώ. Το να στραφεί σε μία τέτοια στρατηγική για την αύξηση των εσόδων μπορεί εύκολα να χαλάσει το brand και να κλονίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, κάτι που καμία εταιρεία στη θέση της δε θα ρίσκαρε. Οπότε, παύση συναγερμού.
Εγώ πιστεύω θα βάλει διαφημίσεις κάποια στιγμή και θα μπορείς να τις κλείσεις, όπως γίνεται και στα xiaomi που μπορείς να τις κλείσεις και δεν έχεις ουτε 1 διαφήμιση