Τετάρτη
20/01/2016

Samsung: Δέχεται μήνυση για τα Android updates

Η Samsung δέχτηκε μήνυση από την Ολλανδική Ένωση Καταναλωτών λόγω της υποστήριξης που παρέχει στις συσκευές της. Στην μήνυση υποστηρίζεται ότι ο κορεάτικος κολοσσός δεν παρέχει παρέχει την υποστήριξη που θα έπρεπε σε εύλογο χρονικό διάστημα.

Επιπλέον, τονίζεται ότι η Samsung δεν ενημερώνει τους χρήστες της για το πότε θα πρέπει να περιμένουν τα Android updates στις συσκευές τους. Χαρακτηριστικά αναφέρεται “οι καταναλωτές δεν ενημερώνονται κατά την διάρκεια της αγοράς μιας Samsung Android συσκευής για το πόσο καιρό θα λαμβάνουν updates…Επιπλέον, η Samsung δεν παρέχει επαρκείς πληροφορίες για κρίσιμα κενά ασφαλείας στα Android κινητά της, όπως για παράδειγμα το Stage Fright“.

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγαν οι Ολλανδοί πέρσι, η Samsung δεν αναβάθμισε το 82% των συσκευών της μέσα στα δυο χρόνια της κυκλοφορίας τους.

Να πούμε ότι οι ισχυρισμοί των Ολλανδών σχετικά με τα updates δεν είναι αβάσιμοι, καθώς τόσο η Samsung όσο και άλλοι Android κατασκευαστές δεν αναβαθμίζουν έγκαιρα (ή καθόλου) όλες τις συσκευές τους. Για παράδειγμα τα Samsung Galaxy S6 πήραν στην ώρα τους Stagefright patches, όμως η Samsung δεν έκανε κάτι για τα υπόλοιπα mid-range και entry-level smartphones. Επίσης, έχει καθυστερήσει και η αναβάθμιση σε Android Marshmallow, ενώ έχουν περάσει αρκετοί μήνες από τότε που έγινε διαθέσιμο το νέο OS.

Αυτό που ζητά η Ένωση Καταναλωτών είναι η Samsung να δίνει τα τελευταία Android updates σε όλα της τα smartphones μέχρι και δυο χρόνια από την αγορά τους και σε λιγότερο από 4 εβδομάδες από την στιγμή που ο κώδικας γίνεται διαθέσιμος από την Google.

Με λίγα λόγια ζητά τα software updates να κινούνται στην ίδια γραμμή με την εγγύηση, που στην Ευρώπη είναι 2 χρόνια. Αν και όλα αυτά δεν θα ήταν καθόλου άσχημα να συμβούν, μάλλον είναι ουτοπικά.

Η Ένωση Καταναλωτών αναφέρει ότι προηγουμένως συζήτησε ιδιωτικά το θέμα με τη Samsung, αλλά δεν κατάφεραν να έρθουν σε συμφωνία και ο μόνος δρόμος ήταν η μήνυση.

samsung logo

Πηγή:1,2

Μάθε για: , ,

Συντάκτης: .

24 Σχόλια

  1. Ο/Η NikosAr λέει:

    Απλά δεν ξανά αγοράζεις απο την εταιρεία. .. είναι το μονο που μπορούμε να κάνουμε ..κι εγω με συσκευή της Samsung είμαι και περιμένω το Marshmallow, αλλά μάλλον κακός το περιμένω γιατί θα είναι απογοήτευση όπως κάθε update ..περισσότερα χαλάει απ ότι φτιάχνει…Μετά λόγου γνώσεως !

  2. Ο/Η NZ λέει:

    Να και μια ευχάριστη είδηση!

  3. Ο/Η aig. c λέει:

    Οι Ολλανδοι παρολο που τα εχουνε,ειναι συνειδητοποιημενοι καταναλωτές που γνωριζουν τα δικαιωματα τους.Ποσο τραγικη η διαφορα σε σχεση με μας που ενω ειμαστε οικονομικά σε ασχημη κατασταση,συνεχιζουμε οχι μονο να τα ακουμπαμε σε πανακριβες συσκευες,αλλα και γινοναστε φανατικοι υποστηρικτες ειδικα εταιριων που δε σεβονται των καταναλωτη (iphone-galaxy).
    Το επισης τραγικο και στις δυο αυτες εταιριες,οτι τα updates μονο προβληματα φερνουν κ μαλλον για να αχριστεψουν τις συσκευες ερχονται ετσι ωστε να αγορασουμε τα επομενα μοντέλα.

  4. Ο/Η Makis λέει:

    Καλά κάνουν, κοιτούσα χθες τυχαία αυτό το κόσμημα, το Α, και λέει ότι μένει στην 5.0.2, συσκευή φθινοπώρου του 2014 όταν το Nexus 4 (2012) είχε φθάσει μέχρι 5.1.1.

  5. Ο/Η VasilisA3 λέει:

    @NikosAr αν φύγεις τώρα που έχεις φάει την φόλα θα φας διπλή φόλα γιατι ήδη η εταιρεία είναι στην καλύτερη φάση απο θέμα Software. Κανε ενα check στο internet για το πως θα γίνει πχ το S6 με την 6 και μέτα ελα να γράψεις αν η συσκευές γίνονται χειρότερες.

  6. Ο/Η Σταύρος Χρι λέει:

    Αυτά που λέω τόσο καιρό επιτέλους σε ένα άρθρο !!! Ο σημαντικότερος λόγος να μην παίρνει κανείς galaxy… Την πάτησα μία φορά με το note 3 δεν την ξαναπατάω !!! Έπαθα κι έμαθα… δεν έχει άλλη ευκαιρία !

  7. Ο/Η dark_master λέει:

    Vasilis A3 και πάλι όμως υπολείπεται έναντι άλλων Android κατασκευαστών όπως HTC,Sony.
    Και το λένε οι ίδιοι κάτοχοι των συσκευών που ανέφερες.
    Επίσης ανέφερες τα 2 top μοντέλα της. Αμα και αυτά παρουσίαζαν lag τι να πουν τα υπόλοιπα?

  8. Ο/Η Manolis λέει:

    @NikosAr στο τέλος θα καταλήξουμε να μην ξαναγοράσουμε από κανένα συσκευή!!!! :p

  9. Ο/Η Pit λέει:

    @nikosar

    Στο LG G3 που πήραμε πρόσφατα το ΜΜ πετάει. Ούτε εγώ το περίμενα για να είμαι ειλικρινής καθώς αυτό που λες σε πολλές περιπτώσεις ισχύει. Μπράβο στην LG που το έβγαλε και σύντομα (μόλις 0,7% των συσκευών από ότι έχω διαβάσει έχουν ΜΜ αυτή τη στιγμή) και απροβλημάτιστα και για μία όχι τόσο πρόσφατη συσκευή (ετοιμάζονται να ανακοινώσουν το G5).

  10. Ο/Η Lefteris λέει:

    Δυστυχώς το θέμα δεν είναι μόνο η Samsung…αυτό μόνο έχω να πω…

  11. Ο/Η vasilist λέει:

    Εγώ δεν πιστεύω πως η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να σου δίνει την τελευταία έκδοση των android αλλά πιστεύω πως είναι υποχρεωμένη να φτιάχνει τα bugs που υπάρχουν και τυχόν κενά ασφαλείας.
    Το να σε πάει στην τελευταία έκδοση του android είναι ένα + για να πάρεις την συσκευή, sale point.
    Δεν στέκει αυτή η κατηγορία, όλοι θέλουμε το τελευταίο software αλλα δεν είναι υποχρεωμένος ο άλλος να στο δώσει.

  12. Ο/Η ChrisG λέει:

    για να είμαστε αντικειμενικοί οι Ολλανδοί έχουν δίκαιο.2-3 χρόνια πρέπει οπωσδήποτε να υποστηρίζεται μία συσκευή και όχι μετά απο 3-4 μήνες οι ενημερώσεις.αυτό πιστεύω άρχισε δειλά δειλά να διορθώνεται αλλά θέλει και πίεση απο τους καταναλωτές.το έχω ξαναπεί ότι η Samsung πρέπει να σταματήσει να βγάζει τόσες συσκευές και να επικεντρωθεί σε 6 συσκευές το χρόνο.2 απο κάθε σειρά είναι υπεραρκετές.σειρές Α,S,NOTE.εάν τους δίνει στην ώρα τους τις αναβαθμίσεις θα κερδίσει απο τις πωλήσεις και την εμπιστοσύνη των πελατών.έχει τις πιο ποιοτικές συσκευές και είναι κρίμα.εάν δεν μπορεί να υποστηρίξει τις συσκευές ας το αναθέσει στην google π.χ και ας δώσει ένα φράγκο παραπάνω.τρόποι υπάρχουν χρειάζεται και θέληση.απλά πράγματα.
    εάν τα samsung είχαν καθαρό android με λογικές τιμές απο την ΠΡΩΤΗ ημέρα πιστέυω θα ήταν κυρίαρχος στα smartphones χωρίς αντίπαλο.

  13. Ο/Η Paul λέει:

    Καλό και άγιο το android αλλά είναι σκορποχώρι

  14. Ο/Η GiannisG λέει:

    Μόλις χτες πήρα απάντηση μέσω Twitter από την Samsung Greece πως το TabPro 10.1 το οποίο πήρα πέρσι και δεν έχει κλείσει διετία,δεν θα αναβαθμιστεί σε Lollipop (όχι Marshmallow!).Είναι ξεφτίλα εκ μέρους τους και φυσικά είναι και η τελευταία συσκευή τους που αγοράζω.Μπράβο στους Ολλανδούς για την κίνηση.

  15. Ο/Η Solon λέει:

    Μπράβο στους ολλανδούς καταναλωτές. Εμείς εδώ κοιμόμαστε σαν τα πρόβατα. Αν μας πάρει ο δρόμος μισό τετραγωνικό από το ξερικό χωράφι μας για να γίνει ποιο φαρδύς και να εξυπηρετούμαστε όλοι χαλάμε τον κόσμο στις μηνήσεις. Αλλά στις εταιρίες που μας κλέβουν με τις πρακτικές τους καθημερινά τίποτα. Για τα δεδομένα που τα πληρώνουμε χρυσάφι στην Ελλάδα κανείς δεν μιλάει. Ακούει κανείς ΟΕΟ;
    Εγώ πάντως σαν ευσυνείδητος καταναλωτής θα δίνω τα λεφτά μου μόνο σε εταιρίες που με σέβονται. Για αυτό και εγώ από εδώ και πέρα μόνο SONY. Δίνει updates στις ναυαρχίδες της επί 2 με 2,5 χρόνια. Και το σημαντικότερο λειτουργικά updates που φέρνουν τα καινούρια χαρακτηριστικά χωρίς να σκοτώνουν την συσκευή. Την Samsung την έχω χαιρετήσει πλέον.

  16. Ο/Η tarif16 λέει:

    τελικά μόνο τα μήλα και τα νέξους τυχαίνουν άριστης μεταχείρισης όσων αφορά τι αναβαθμίσεις.
    ipad mini 2ης γενιάς τρέχει την τελευταία αναβάθμιση.
    lg g3(5.0) περιμένω mm.
    samsung tab s 10.5(5.0.2) μάλλον θα περιμένω πολύ.
    samsung galaxy note 10.1 2014(5.1.1) μάλλον στον καιάδα.
    η samsung επιεικώς απαράδεκτη,ίσως πρέπει ν αρπάξει κάνα μαζικό μποϊκοτάζ μπας και στρώσει επιδερμίδα.αλλά τι να προλάβει ν αναβαθμίσει?..το μόνο που κοιτάζει είναι το άρμεγμα.σχεδόν κάθε μέρα παρουσιάζει καινούργια συσκευή….πάρε σου λέει και μετά καληνύχτα.Α Π Α Ρ Α Δ Ε Κ Τ Η!!!
    σε ακριβές συσκευές νέξους η μήλο,αλλιώς φτηνό κινέζο κι ας μην παίρνει ποτέ αναβαθμίσεις.

  17. Ο/Η Panos7GR λέει:

    Καλά να πάθουν όσοι πάνε και αγοράζουν brand name. Οι ναυαρχίδες θα πάρουν με το ζόρι μια χάλια επόμενη έκδοση λειτουργικου και τα mid-range ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΑΣΤΕΙΟ δεν θα πάρουν έστω ένα firmware update (εκτός κι αν έχει σοβαρά θέματα από “την μάνα του”) πόσο μάλλον ένα software update.

    Συγχαρητήρια στους Ολλανδούς για την μήνυση, αλήθεια εμείς έχουμε ανάλογη ένωση προστασίας του κατανάλωση ή όπως κι αν λέγεται;

  18. Ο/Η παπαροκάς tiamat λέει:

    Ξενερωσε πολυ κοσμο με αυτα που κανει

  19. Ο/Η JohnWave λέει:

    1) Ξεφτίλα δεν είναι η έλλεψη ή αργοπορία των αναβαθμίσεων αλλά οι κακές αναβαθμίσεις.
    2) Κακές αναβαθμίσεις γίνονται σχεδόν σε όλα τα κινητά και τα λογισμικά.
    3) Η διαφορές ανάμεσα στις εκδόσεις 4, 5 και 6 του android είναι ανούσιες.
    4) Δεν υπάρχει καμία ουσιαστική ανάγκη αναβάθμισης όταν η rom με την οποία κυκλοφορεί το κινητό δεν παρουσιάζει κανένα θέμα.
    5) Σε όλα τα κινητά που έχουν περάσει από τα χέρια μου έχω αναβαθμίσει την έκδοση android για λόγους περιέργιας ή ψυχολογίας αλλά σε όλες τις περιπτώσεις επέστρεψα πίσω στην αρχική σταθερή και χωρίς bugs έκδοση.
    6) Η ψυχολογία των καταναλωτών σχετικά με τις αναβαθμίσεις android στο κινητό τους είναι αντίστροφη με τη ψυχολογία τους σχετικά με τις αναβαθμίσεις των windows στο PC. Εκεί κανείς δεν απαιτεί αναβαθμίσεις και όταν αυτές έρχονται είτε δεν τις εγκαθιστά είτε αργεί να τις εγκαταστήσει. ( βλέπε περίπτωση Windows 7 και μετάβαση στα 8). Συμβαίνει ακριβώς το ίδιο όπως και με τις αναλύσεις οθονών ( στις 5.5 ίντσες ο καταναλωτής απαιτεί 1080X1920 ή 1440 x 2560 ενώ στην τριπλάσια σε μέγεθος 15άρα οθόνη του laptop του νιώθει μια χαρά με την 768Χ1366 )

    Συμπέρασμα : Σπουδαίο πράγμα το marketing.

  20. Ο/Η Ανακιν λέει:

    Μπράβο στους Ολλανδους πολύ καλή κίνηση δε λέω απλά μην τρελενεστε τόσο για τα update ρε παιδιά όταν έχεις ένα κινητό σαν της σειράς s και νοτε τι με νοιάζει αν έχω την 5.1.1 η την 6 πάλι τούμπανο είναι και λειτουργεί άψογα οπότε μην κολλατε

  21. Ο/Η Pit λέει:

    @JohnWave

    Νομίζω πως η “δίψα” για αναβαθμίσεις δεν οφείλεται στο μάρκετινγκ (εξάλλου οι εταιρείες γνωρίζοντας τις αδυναμίες τους σε αυτό το θέμα προτιμούν να μη το κάνουν μεγάλο θέμα) αλλά στο γεγονός ότι η αλληλεπίδραση μας με το κινητό είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που έχουμε με το PC μας. Στα Windows περιοριζόμαστε συνήθως στην χρήση συγκεκριμένων εφαρμογών ενώ στο κινητό ασχολούμαστε πολύ περισσότερο και με το λειτουργικό. Επιπλέον, ειδικά μέχρι πρόσφατα, τα προβλήματα ήταν αρκετά και η απόδοση προβληματική επομένως πάντα ελπίζαμε ότι θα έρθει μια αναβάθμιση που θα προσφέρει καλύτερη εμπειρία χρήσης. Γενικότερα πάντως θεωρώ και εγώ ότι από το 4αρι και μετά έχει φτιάξει αρκετά η κατάσταση. Μεγαλύτερη πρόκληση παραμένει το battery drain (τουλάχιστον έκανε την πρώτη κίνηση προς την σωστή κατεύθυνση η Google με το Doze στο MM) και το γεγονός ότι οι κατασκευαστές “μπασταρδεύουν” το vanilla android φορτώνοντας το με αχρείαστες εφαρμογές και λειτουργίες.

  22. Ο/Η GiannisG λέει:

    @JohnWave

    Όταν σου λένε πως η συσκευή υποστηρίζεται για 2 χρόνια από την κυκλοφορία της και εσύ την γράφεις κανονικά ναι,τότε είναι ξεφτίλα φίλε μου.Επίσης στο χέρι του κάθε κατασκευαστή είναι να μην βγάζει κακές αναβαθμίσεις.Όσο για το ότι δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές,επέτρεψε μου να έχω δει διαφορές και μάλιστα μεγάλες από αναβάθμιση σε αναβάθμιση.Οι οποίες όμως εξαρτώνται και από την εκάστοτε συσκευή.

  23. Ο/Η JohnWave λέει:

    @Pit & GiannisG, μα ακριβώς το γεγονός ότι ασχολούμαστε περισσότερο με το λειτουργικό στο κινητό σε σχέση με το PC ( στο οποίο PC κάποιοι εργαζόμαστε και εκεί είναι που πρέπει να είναι super το λειτουργικό) δείχνει πόσο μας έχει επηρεάσει το marketing στα κινητά. Και μην μου πείτε ότι η πλειοψηφία των χρηστών android θέλει νέα έκδοση γιατί να διορθώσει προβλήματα. Τα προβλήματα μπορούν άνετα να λύνονται με ένα μικρό update στην υπάρχουσα έκδοση.

    Ας μην κρυβόμαστε, οι περισσότεροι χρήστες android όταν μιλούν για update μιλούν για update έκδοσης. Θέλουν από την 4 να πάνε στην 5 και στην 6. Το γιατί το θέλουν ακόμα και αυτοί που δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα με την υπάρχουσα , οφείλεται σε καθαρά ψυχολογικούς λόγους ( αίσθημα ανανέωσης). Το γιατί θέλουμε αυτή τη ψυχολογική ανανέωση στα κινητά και όχι στα PC οφείλεται καθαρά στο marketing όπως και η ανάγκη για αλλαγή συσκευής σε τακτά χρονικά διάστηματα. Δεν είδα κάποιον να παίρνει laptop στα 700€ με windows 7 και να θέλει τον επόμενο χρόνο ή μετά από 2 χρόνια να θέλει νέο laptop και νέο λειτουργικό. Γι αυτό μιλώ για marketing και ψυχολογία.

    Τέλος στη βάση του λειτουργικού και όχι στο περιτύλιγμα ( material λευκό skin) , προσωπικά δεν είδα καμία ουσιαστική θετική διαφορά ανάμεσα στην 4.4 και την 5.1 είτε στο δικό μου κινητό είτε σε κινητά φίλων. Μόνη διαφορά τα notifications στην lock screen. Το ότι η κατανάλωση ram στο δικό μου κινητό ( Samsung) αυξήθηκε κατα 40% ( από τα 800mb στα 1100mb) και ότι η διάρκεια ζωής της μπαταρίας μειώθηκε στη lollipop, τα παραβλέπω γιατί μπορεί να μην είναι γενικό φαινόμενο της lollipop.

    Ξαναλέω : Nαι στην απαίτηση updates εφόσον τα χρειαζόμαστε για επίλυση προβλημάτων της υπάρχουσας rom ή γιατί αλλάζουν δραματικά την εμπειρία χρήσης . Όχι στα updates που χαλάνε μια σταθερή και απροβλημάτιστη rom. Το να απαιτούμε lollipop ή 6 μόνο και μόνο γιατί βαρεθήκαμε το κινητό μας και θέλουμε μια ανανέωση έστω στο λειτουργικό του, το θεωρώ υπερβολικό. Ναι να το ζητάμε αλλά να μην τρελαινόμαστε κιόλας αν δεν μας το παρέχουν.

  24. Ο/Η Pit λέει:

    @JohnWave

    Δε διαφωνώ σε αυτά που λες γύρω από την ανάγκη ή μη των αναβαθμίσεων και εν μέρει συμφωνώ και στο ότι οι τελευταίες αναβαθμίσεις του Android δεν ήταν τόσο σημαντικές (λέω εν μέρει γιατί είχαμε και ουσιαστικές αλλαγές τύπου art ενώ το redesign στην Lollipop ήταν μεγάλης έκτασης).

    Αυτό στο οποίο διαφωνώ είναι πως το ότι εμείς οι enthusiasts (ο περισσότερος κόσμος δεκάρα δε δίνει αν θα αναβαθμιστεί το κινητό ή όχι) είμαστε θύματα του μάρκετινγκ των εταιριών και για αυτό και ζητάμε αναβαθμίσεις. Αναβαθμίσεις ζητάμε επειδή είμαστε enthousiasts και μας αρέσει να δοκιμάζουμε σε πολλές περιπτώσεις νέα πράγματα αλλά και επειδή έχουμε χαμηλή ανοχή στα οποιαδήποτε προβλήματα αντιμετωπίζουμε την υφιστάμενη έκδοση. Οι εταιρείες δεν έχουν κάποιο συμφέρον από αυτή την ιστορία (την αναβάθμιση δηλαδή παλαιότερων συσκευών) καθώς όχι μόνο κοστίζει αλλά και προφανώς δε μπορούν να το κάνουν καλά.

    Στην τελική πάντως συμφωνούμε νομίζω στο ότι αν κάποια εταιρεία δε μπορεί να προσφέρει καλή και δοκιμασμένη αναβάθμιση καλύτερα να μη την προσφέρει καθόλου.

Η γνώμη σας

Παρακαλούμε σχολιάστε με ελληνικούς πεζούς χαρακτήρες, όχι greeklish.

Πατώντας "Αποστολή" αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.