Πληροφορίες για πρόβλημα του PR της Samsung κατά τη διάρκεια της IFA 2012 με Ινδό blogger

18

Σε μεγάλα events και εκθέσεις, όπως είναι η IFA 2012, συνηθίζεται οι εταιρείες να αναλαμβάνουν το κόστος διαμονής και μεταφοράς των ενδιαφερόμενων δημοσιογράφων στον τόπο διεξαγωγής της έκθεσης. Αυτό δεν είναι κακό. Το κακό είναι όταν (και αν) οι εταιρείες ζητούν ανταλλάγματα από τους δημοσιογράφους, όπως φέρεται να έπραξε η Samsung από Ινδούς bloggers κατά τη διάρκεια της έκθεσης.

Update: Η απάντηση της Samsung λέει πως το πρόγραμμα Samsung Mob!lers είναι εθελοντικό και αφορά στους ενεργούς χρήστες συσκευών της Samsung, οι οποίοι έχουν την ευκαιρία να ταξιδέψουν σε διάφορα events στον κόσμο για να δουν τα νέα προϊόντα της Samsung, εθελοντικά, χωρίς να τους επιβάλλεται τίποτα. Η εταιρεία δηλώνει πως το θέμα που προέκυψε είναι προϊόν παρεξήγησης μεταξύ των διοργανωτών και του εν λόγω blogger. Δείτε την τρίτη πηγή του post για να διαβάσετε περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόγραμμα Samsung Mobiler.
Πληροφορίες για epic fail του PR της Samsung κατά τη διάρκεια της IFA 2012 με Ινδό blogger

Στο πλαίσιο του προγράμματος Samsung Mob!lers στην Ινδία (υπάρχουν και οι Ελληνες Mob!lers), η Samsung κάλεσε κάποιους bloggers να δουν από κοντά και να κάνουν hands-on από τα hot προϊόντα της στην έκθεση, αναλαμβάνοντας να τους μεταφέρει στο χώρο και να τους πληρώσει τη διαμονή. Δύο είναι οι bloggers που επέλεξαν να πάνε, με τον μόνο που έδωσε στη δημοσιότητα το όνομά του να είναι ο Clinton Jeff από το blog UnleashThePhones.com

Παρόλο που ο Jeff ξεκαθάρισε σε όλους τους τόνους ότι θα καλύψει την έκθεση μόνο ως ανεξάρτητος reporter, δηλώνει ότι του ζητήθηκε να φορέσει ρούχα της εταιρείας και να κάνει promotion των προϊόντων της, σαν να δούλευε σε αυτή. Μόλις αρνήθηκε να κάνει κάτι τέτοιο απειλήθηκε ότι δεν θα του καλυφθούν τα έξοδα διαμονής και το εισιτήριο της επιστροφής, ενώ του τονίστηκε από τη Samsung ότι δεν έπρεπε σε καμία περίπτωση να δημοσιοποιήσει το γεγονός.

Ακολούθησε μία νέα επικοινωνία με τη Samsung, η οποία του ζήτησε να επιστρέψει εσπευσμένα στην Ινδία, στερώντας του τη δυνατότητα να καλύψει όλο το event, πληρώνοντάς του ένα εισιτήριο επιστροφής για πέντε μέρες νωρίτερα από το προγραμματισμένο. O blogger κατάφερε να επιστρέψει στη σωστή ημερομηνία, βασιζόμενος στην κάλυψη που του παρείχε το τμήμα PR άλλης εταιρείας, ενώ η Samsung από την πλευρά της δεν έχει σχολιάσει το γεγονός.

Για την αλήθεια πίσω από την όλη ιστορία δεν μπορεί κανείς παρά να αναμένει και την πλευρά της Samsung, ενώ μέχρι να υπάρξει επίσημη απάντηση, η μόνη πηγή είναι η εξιστόρηση των γεγονότων από τον εν λόγω blogger. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οφείλουμε να πούμε ότι είναι εξαιρετικά χρήσιμο, έως απαραίτητο, οι εταιρείες να βρίσκονται σε αγαστή συνεργασία με τους bloggers και τους δημοσιογράφους, αλλά θα πρέπει επιτέλους τα τμήμα marketing και PR να καταλάβουν ότι η ανεξάρτητη ματιά είναι προς όφελός τους και τους βοηθά να κάνουν καλύτερα τα προϊόντα τους, ακόμα και αν ένα review τονίζει τα αρνητικά μίας συσκευής.

Οι αναγνώστες δεν είναι κοπάδι, επιθυμούν την αλήθεια και την όσο γίνεται πιο αντικειμενική ματιά. Η άμεση σχέση εξάρτησης με τις εταιρείες φαίνεται και ποτέ -μα ποτέ- δεν είναι ευπρόσδεκτη στους εγκεφάλους των αναγνωστών, επομένως δεν πρέπει να επιδιώκεται, ούτε από τις εταιρείες, αλλά ούτε και από τους δημοσιογράφους. Για το promotion των προϊόντων υπάρχει πάντοτε χώρος για την ξεκάθαρη διαφήμιση σε εμφανές σημείο της κάθε ιστοσελίδας, χωρίς να κοροϊδεύει κανείς κανέναν…

Πηγή: 1, 2, 3

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
18 Σχόλια
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
Κώστας Βλαχάκης

Παιδιά, θα πρέπει να μάθουμε τι είναι αυτό που ζητάει η Samsung για να μπει κάποιος στο πρόγραμμα Mob!ilers, μιας και δεν είναι ένα πρόγραμμα που απευθύνεται σε δημοσιογράφους αλλά σε ιδιώτες με σκοπό να μεταφέρουν στο ευρύ κοινό τις πληροφορίες και τον κόσμο των Samsung κινητών. Δηλαδή κάτι σας word of mouth marketing. Άρα όσοι συμμετέχουν στο πρόγραμμα θα πρέπει μόνο για τη Samsung να γράψουν και να μεταφέρουν πληροφορίες και αυτό είμαι σχεδόν σίγουρος ότι το γνωρίζουν από την αρχή.

Είναι άλλες οι δημοσιογραφικές αποστολές της Samsung και όλων των εταιρειών και άλλες οι αποστολές του προγράμματος Samsung Mob!lers.

ddr2

“O blogger κατάφερε να επιστρέψει στη σωστή ημερομηνία, βασιζόμενος στην κάλυψη που του παρείχε το τμήμα PR άλλης εταιρείας, ενώ η Samsung από την πλευρά της δεν έχει σχολιάσει το γεγονός.”
Μισή είδηση βγάζετε. Ποια είναι αυτή η άλλη εταιρία?

Κώστας Βλαχάκης

Κατά τη γνώμη μου εκεί που επικεντρώθηκες είναι το κουτσομπολιό όχι η είδηση.

vasilis

Η εταιρία που τον βοήθησε είναι η Nokia.
https://mynokiablog.com/2012/09/02/this-is-why-i-love-nokia-also-why-samsung-sucks/

zapotek

η αλλη εταιρια ειναι η Nokia απο το twitter του

For everyone asking, I’m fine thanks! I have a hotel, I have tickets home, thanks to @nokia who swooped in and helped me @ the last minute

ddr2

Αγαπητέ Κώστα, ξέρεις πολύ καλύτερα από εμένα ότι είδηση είναι ότι ο άνθρωπος δάγκωσε τον σκύλο, όχι το αντίθετο.
Τέτοια “τερτίπια” κάνουν , κατά τη γνώμη μου, όλες οι εταιρίες. Δεν μου ακούγεται ούτε παράξενο, ούτε πρωτότυπο. Γι αυτό ήθελα να εστιάσω στο πιο “πιπεράτο” κομμάτι της είδησης. Άσε που, με τον τρόπο που είναι γραμμένο το κείμενο, ήταν σαν να ζητούσες να ρωτήσουμε ποια ήταν η άλλη εταιρία. 🙂
Εντελώς φιλικά.

Κώστας Βλαχάκης

ddr2, Εσύ βάζεις στην κουβέντα το ενδεχόμενο η Nokia να βρίσκεται πίσω από όλο αυτό. Μπορεί απλά να ήθελε να επωφεληθεί και να ακουστεί το όνομά της ενώ ήδη είχε γίνει η ιστορία και χωρίς να είναι ενήμερη.

ddr2

Δεν αποκλείω καθόλου αυτό που λες Κώστα, πιθανότατα απλά άδρξε μια ας πούμε ευκαιρία, χωρίς να έχει συμβάλει στη δημιουργία της.
Απλά, ο τρόπος που είναι γραμμένη η είδηση ήταν τόσο γαργαλιστικός, που δεν μπορούσα να μη ρωτήσω ποια ήταν η άλλη εταιρία (χωρίς να ξέρω ότι ήταν η νόκια).

ddr2

Και για να μην παρεξηγηθώ, όταν λέω ότι όλες οι εταιρίες κάνουν τέτοια τερτίπια, αναφέρομαι στη σάμσουγκ, όχι στη νόκια. Το λέω γιατί νομίζω ότι κατάλαβες το αντίθετο.

Κωνσταντίνος

Συμφωνώ με το πρώτο post του Κώστα.Όταν μπαίνεις σαν Mobiler η Samsung σου παρέχει κάποια πράγματα ΔΩΡΕΑΝ (συσκευές, ταξίδια κτλ) όμως με ένα αντάλαγμα φυσικά. Όταν θα πας πχ στην IFA θα πρέπει να είσαι εκεί σαν “υπάλληλος” της. Και όχι ανεξάρτητος ρεπόρτερ.
Αρκετοί Mobilers, συμπεριλαμβανομένων και ενός Έλληνα, έχουν δικά τους blogs ή ιντερνετική εκπομπή κτλ.
Όσο για τη Nokia τα βάζει με τη Samsung γιατί κατάλαβε ότι το έχασε το παιχνίδι. αλλά πλέον είναι αργά. Go Samsung 😛 (Κώστα ξέρεις πόσο χαίρομαι 😛 😛 χαχαχα)

γιαννης

καταρχην θελω να πω οτι ειμαι samsung mobiler και ημουν και εγω στο βερολινο γιατι η samsung μου εδωσε την ευκαιρια να παω ….κανεις δεν ακουσε η καταλαβε το παραμικρο ολες τις μερες που ειμασταν εκει…..οταν πηγαινεις και γινεσαι samsung mobiler τοτε γνωριζεις οτι εισαι SAMSUNG MOBILER!!!!!! εχεις δηλωσει οτι θελεις να γινεις κ δεν σε πιεσε κανεις!!! γινεσαι samsung mobiler γιατι η εταιρεια σε καλυπτει απολυτα με τις συσκευες της και θελεις να τη ακολουθεις!! δεν χρειαζεται να “γλυψω” καποια αυτια η να το παιξω καλος επειδη ειμαι ενεργος samsung mobiler…
απλα ειναι απαραδεκτο να αναπαραγεται αυτη η ειδηση, εσεις τι λετε?να μην ηξερε αυτος ο ινδος τι γινεται?αφου πηρε μερος στο προγραμμα της samsung αρα ηξερε τι ζηταει η εταιρεια κ αυτο που ζηταει ειναι να προωθουμε τα προιοντα της…κατι το οποιο στην ουσια εμεις το επιδιωξαμε με την αιτηση μας!
τελοςπαντων…ο ανθρωπος απ’οτι φαινεται ειχε σκοπο κ αν δεν ειχε τοτε ειναι “ελαφρυς”
πηγα 5 μερες στο βερολινο με ολα τα εξοδα πληρωμενα και το μονο που ηθελε η εταιρεια ειναι να παραβρισκομαι στις εκδηλωσεις που ειχε προγραμματισει….και αν δεν ηθελα δεν ακολουθουσα….αυτο που γινεται με αυτο το αρθρο ειναι καθαρα αναπαραγωγη μιας προπαγανδας

Αντώνης Μαρίνος

@γιάννης: Επειδή δούλευα και εγώ στο χώρο πριν από πολλλλλάααα χρόνια (της δημοσιογραφίας στο χώρο του ΙΤ δηλαδή), ξέρω πολύ καλά ότι αυτό που ζητάει η Samsung δεν είναι καθόλου, μα καθόλου δεοντολογικό. Αν όντως έχουν τα πράγματα όπως είπε ο εν λόγω blogger, και πως τα έχουν αναπαραγάγει άλλοι φίλοι και “φίλοι” του (on και off line), τότε η Samsung έκανε ΤΕΡΑΣΤΙΑ πατάτα….και η Nokia βρήκε ευκαιρία να ακουστεί το όνομά της ως 100% “καλόκαρδη” και φιλόξενη εταιρεία (αν και από ότι είδα, έτσι συμπεριφέρεται γενικότερα και στους δικούς της “bloggers”)….

To ότι σου καλύπτει μια εταιρεία τα έξοδα παράστασης και οδοιπορικά (όπως λέγονται), αυτό δεν σημαίνει ΕΠ’ΟΥΔΕΝΙ ότι πρέπει να φορέσεις ταμπελάκια και φόρμες (!!!!) της εταιρείας, ούτε ότι πρέπει να κάνεις, να λες και να πηγαίνεις όπου σου λέει αυτή….αν είναι δυνατόν…

Ιωάννης Π.

γιαννης πολύ ενδιαφέρων αυτό που λες, βασικά εμένα με παραξένεψε το flame που έπεσε στο thenextweb με κάτι απίστευτες δηλώσεις που άλλοι άρχισαν πουλάνε τα προϊόντα samsung που έχουν! και να μην ξαναγοράζουν, ενώ άλλοι ξεκινάνε θέμα μποικοτάζ!!

Alexboom

εαν ανήκεις σε κάποιο γκρουπάκι και μέσω αυτού πας δωρεάν διακοπές και δοκιμάζεις ό,τι πιό hot πρόκειται να κυκλοφορήσει και μετά το παίζεις ανεξάρτητος, είναι βλακεία…Δε με νοιάζει εαν είναι Samsung ή HTC ή ΝΟΚΙΑ ή LG….

Κωνσταντίνος

Μου αρέσει το “Οι αναγνώστες δεν είναι κοπάδι”…

Αμα οι αναγνώστες δεν ήταν κοπάδι τότε η apple θα έκανε παρέα με τα ψάρια…

Ο νοών νοείτω και όποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται.

Δημήτρης

Με αφορμή το περιστατικό ίσως θα έπρεπε να προβληματιστούμε για το τι ακριβώς είναι η αντικειμενική δημοσιογραφία.

Μετά λύπης μου διαπιστώνω ότι πάρα πολλά ειδησιογραφικά μέσα (γενικότερα) έχουν ανάγει τα review σε διαφημίσεις με ουσιαστική διαφορά την απόκρυψη όποιου αρνητικού στοιχείου μπορεί να αντελήφθησαν.

Μάλιστα δεν είναι και λίγα τα μέσα τα οποία ξεκάθαρα στηρίζουν/διαφημίζουν συγκεκριμένες εταιρίες σε σημείο να φιμώνουν όποιες διαφορετικές απόψεις θίγουν την εικόνα και κατ επέκταση τις πωλήσεις των προϊόντων αυτών των εταιριών.

Δυστυχώς, marketing και δημοσιογραφία και δή και αντικειμενική είναι έννοιες ασύμβατες και για να είμαι όσο το δυνατόν αντικειμενικότερος ως προς την άλλη πλευρά αυτή του διαρκούς θαψίματος συσκευών/εταιριών προκειμένου να αναδειχθούν τρίτες, προτιμώ να βλέπω μαζί με τα θετικά σχόλια και εντυπώσεις και αρνητικά (όσο και υποκειμενικά και αν είναι) αρκεί να είναι εμπεριστατωμένα και γενικότερα να υπάρχουν επιχειρήματα και όχι ισχυρισμοί.

Για να μην υπάρξει κάποια παρερμηνεία των παραπάνω, καμία μομφή προς το πρόσωπο του techblog, εξάλλου για αυτό και το παρακολουθώ/συμμετέχω όπως πιστεύω και όλοι οι υπόλοιποι που βρίσκονται εδώ.

Νικος

Σαν να λέμε ο Vlachakis να γίνει Samsung Mob!ler,οτι ναναι!!!!
Eεε τον απατεώνα τον ινδο το έστησε καλά το σκηνικό πρέπει να τα πήρε χοντρά η κουφάλα . Έγινε και γνωστός από εκεί που δεν τον ήξερα ούτε η μάνα του! Εδώ εγώ ξέρω τι είναι Samsung Mob!ler αυτός δεν ήξερε χαχααχ! Χαίρομαι που η Nokia δείχνει τον πραγματικό της εαυτό!Της αξίζει η διάλυση που βαράει!

Αντώνης Μαρίνος

Προφανώς στην Ελλάδα έχουμε διαστρεβλωμένη άποψη ακόμα και για τα πιο προφανή….

Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω π.χ. πως ο Νίκος σκέφτηκε αυτό που πόσταρε, εκτός και αν είναι ειρωνικό σχόλιο….

Έψαξα τους όρους του Samsung Moibler, και ενώ υπάρχει η πιθανότητα να “δουλέψεις” ως promoter, πρέπει να ερωτηθείς και να απαντήσεις θετικά, αλλιώς επιλέγεις να “δουλέψεις” ως reporter. Που σημαίνει ότι κάνεις τη δουλειά που έχεις συμφωνήσει, χωρίς να πρέπει να επανδρώσεις κάποιο περίπτερο σε κάποια έκθεση…

Εδώ η ίδια η Samsung είπε ότι έκανε τραγικό λάθος https://www.businessinsider.com/samsung-mobilers-clinton-jeff-2012-9

Και από ότι φαίνεται η Samsung το κάνει εργολαβικά αυτό το εκβιαστικό “δούλεψε σαν δουλάκι για μένα, επειδή σου πλήρωσα ένα εισιτήριο”….

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα