Όλα όσα θέλετε να γνωρίζετε για το Apple Metal

Το Metal, είναι η low-level API της Apple που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στο λειτουργικό σύστημα φορητών συσκευών, iOS 8. Έχει σαν απαίτηση χαρακτηριστικών τον Α7 επεξεργαστή, επομένως όσοι έχουν προγενέστερες συσκευές δεν έλαβαν υποστήριξη.

Φέτος, μάθαμε ότι θα χρησιμοποιηθεί και στους υπολογιστές της Apple, χωρίς κάποια άλλη απαίτηση χαρακτηριστικών (ως τώρα έτσι γνωρίζουμε), παρά μόνο την αναβάθμιση σε El Capitan, το Φθινόπωρο του 2015.

Ας δούμε τι προσφέρει το Apple Metal API στις φορητές συσκευές προτού προχωρήσουμε στους υπολογιστές Mac.

Τα draw calls, είναι ο αριθμός των αντικειμένων που εμφανίζονται στην οθόνη κατά τη φόρτωση του περιβάλλοντος, χρησιμοποιούν την τεχνολογία rendering και με το Metal API, αυτές οι λειτουργίες πραγματοποιούνται δέκα φορές πιο γρήγορα, χωρίς κάποια αλλαγή πάνω στο hardware. Αυτό σημαίνει πιο γρήγορα, περισσότερο αποκρινόμενα παιχνίδια με αρκετά ποιοτικά και λεπτομερή περιβάλλοντα.

Το iOS 8 παίρνει μια μικρή ώθηση στην απόδοση του χρόνου φόρτωσης του περιβάλλοντος, χάρις στην υποστήριξη για προφορτωμένους shaders. Οι shaders είναι υπεύθυνοι για το φως και τα χρώματα σε ένα περιβάλλον και είναι σημαντικό τμήμα για το rendering σε ρεαλιστικά και διαδραστικά παιχνίδια. Η προφόρτωσή τους γίνεται για να φορτώνουν πιο γρήγορα κατά τις αλλαγές στο περιβάλλον.

Ταυτόχρονα, αυτό σημαίνει ότι το metal δεν έχει ως σκοπό του το gaming μόνο. Αφού οι άνωθεν λειτουργίες που εξηγήσαμε, είναι λειτουργίες που είναι χρήσιμες κατά την επεξεργασία οπτικού υλικού. Αυτό σημαίνει ότι με το metal θα μπορείτε στη φορητή σας συσκευή να επεξεργαστείτε τα βίντεό σας με υψηλή απόκριση, ταχύτατα και ακούραστα όπως θα κάνατε και με το MacPro σας. Υπερβάλουμε λιγάκι, αλλά το καταλαβαίνετε το νόημα.

Εν κατακλείδι, το Metal API είναι ένα απαραίτητο εργαλείο στη θήκη των προγραμματιστών που εργάζονται φτιάχνοντας παιχνίδια για τα iOS. Το Metal επιτρέπει στους προγραμματιστές να σχεδιάσουν δυναμικά περιβάλλοντα, να προσθέσουν ποιότητα στα γραφικά, όντας μη φοβούμενοι για το αν θα «τραβήξουν» οι GPU των Apple συσκευών, αφού το Metal «σώζει την παρτίδα».

Όσοι, αναγνώστες μας έχετε δουλέψει με iPhone 5 και αργότερα με 5S, είμαστε σίγουροι ότι έχετε δει τη διαφορά μεταξύ τους που προσφέρει ο Α7 επεξεργαστής σε συνδυασμό με το Metal. Δυστυχώς, όσοι έχετε παλαιότερες συσκευές που δεν φορούν τον Α7, δε θα δείτε βελτιώσεις στις συσκευές σας.

Η Apple όμως, δε σταμάτησε εκεί. Αφού καθήλωσε τους gamers στις φορητές της συσκευές, στοχεύοντας πάντα ψηλότερα από ό,τι οι άλλοι κατασκευαστές, αποφάσισε να συμπεριλάβει το Metal API και στους υπολογιστές της. Η υποστήριξη θα γίνει μέσω του νέου OS που θα κυκλοφορήσει το Φθινόπωρο με ονομασία El Capitan και πραγματικά θα ταράξει τα νερά.

Όλα όσα θέλετε να γνωρίζετε για το Apple Metal, Όλα όσα θέλετε να γνωρίζετε για το Apple Metal

Αρχικά θα βελτιώσει την κατανάλωση ενέργειας και συνεπώς της μπαταρίας, ενώ παράλληλα θα βελτιώσει το γραφικό περιβάλλον στις εφαρμογές που είναι εγκατεστημένες στον Mac υπολογιστή σας, υποβοηθούμενο πάντα από τους επεξεργαστές γραφικών που φορούν οι Mac.

Κάποιοι προγραμματιστές της Epic, εταιρείας του γνωστού παιχνιδιού Fortnite, έδειξαν ότι το hardware των Mac υπολογιστών θα είναι ιδανικό για την μηχανή του παιχνιδιού αφού θα μπορεί να συνδυάζει την ισχύ του Open CL και την ισχύ του Open GL μέσα από την ίδια API. Με το Metal API, οι υπολογιστές της Apple θα μπορούν να επιταχύνουν τη λειτουργία της κίνησης και της ποιότητας γραφικών, ανεβάζοντας το επίπεδο του συστήματος του rendering κατά 50%, και την συνολική απόδοση ως και 40%. Ειδικά σε high end παιχνίδια, το Metal θα μπορεί να εκμεταλλευτεί πλήρως του επεξεργαστές και το σύστημα γραφικών του υπολογιστή, με 10 φορές πιο γρήγορη φόρτωση των draw calls για πραγματικά πιο πλούσια εμπειρία gaming.

Η Apple, ωστόσο, σημείωσε πως οι προγραμματιστές της Adobe, ενώ εργάζονταν πάνω στο πρόγραμμα After Effects, παρατήρησαν ως και 8 φορές βελτιωμένο το σύστημα κατά τη λειτουργία rendering. Εκτός από την Epic και την Adobe που αναφέραμε, άλλες εταιρείες όπως η Blizzard, η Feral, η Foundry, η Autodesk και η Aspyr έχουν ως και σήμερα αναφέρει ότι θα υιοθετήσουν τη χρήση του Metal API.

Επεξηγήσεις:
low-level API (Application Programming Interface): είναι μια μικροεφαρμογή μέσα στο πλαίσιο μιας μεγάλη εφαρμογής, όπου η χρήση της δίνει βελτιωτικό χαρακτήρα στη χρήση του hardware που τη χρησιμοποιεί.

Ακολουθήστε το Techblog.gr στο Google News για να μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις τεχνολογίας. Αν χρησιμοποιείτε RSS προσθέστε το Techblog στη λίστα σας https://techblog.gr/feed/.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest

1 Σχόλιο
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments
parastas

Αρκούσε να παίξεις το Asphalt 8 σε ios 7 και μετά σε 8… Τρελή διαφορά.. Λες και έπαιζα καινούριο παιχνίδι…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Gear Apple iPad Air iPad Pro

iPad Air & iPad Pro: Τα νέα μοντέλα θα κυκλοφορήσουν τελικά το Μάιο

Η Apple θα παρουσιάσει νέα μοντέλα iPad Pro και iPad Air στις αρχές Μαΐου, σύμφωνα με τον Mark Gurman του Bloomberg.

Smartphones Apple featured iOS

iPhone 12: Αποκτά υποστήριξη ασύρματης φόρτισης Qi2 15 W με το iOS 17.4

Η Apple κυκλοφόρησε το iOS 17.4 που περιλάμβανε όλα τα μέτρα που πήρε για να συμμορφωθεί με τον νέο νόμο της ΕΕ για τις ψηφιακές αγορές.

Smartphones Apple featured Google

Η Google αποκαλύπτει πότε η Apple θα προσθέσει υποστήριξη RCS στο iPhone

Τον περασμένο Νοέμβριο, η Apple υποχώρησε και συμφώνησε να υποστηρίξει το RCS σε iPhone, μετά από πολύχρονες πιέσεις της Google και άλλων.

Smartphones Apple iPhone

Το αναδιπλούμενο iPhone μπορεί να φτάσει το 2027 ή και ποτέ

Το προτεινόμενο χρονοδιάγραμμα κυκλοφορίας της Apple για το πρώτο αναδιπλούμενο iPhone έχει καθυστερήσει μέχρι το 2027.