To περιοδικό Forbes δημιούργησε τη λίστα με τα κορυφαία brands στον κόσμο και δεν είναι καθόλου παράξενο ότι η τριάδα κυριαρχείται από τεχνολογικούς γίγαντες οι οποίοι αφήνουν πίσω ονόματα που παραδοσιακά κατείχαν τις πρώτες θέσεις όπως για παράδειγμα η Coca-Cola. Η Apple βρίσκεται στην κορυφή της λίστας αφήνοντας πίσω Microsoft και Google.
To brand της Apple κοστολογείται στα 124.2 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με την έρευνα του Forbes, πράγμα που σημαίνει ότι η αξία του ανέβηκε κατά 19% σε σύγκριση με πέρσι και είναι σχεδόν διπλάσια από των αντιπάλων. Η Apple πούλησε 39.3 εκατομμύρια iPhones το προηγούμενο τρίμηνο και αναμένεται να φτάσει στα 60 εκατομμύρια το τελευταίο τρίμηνο του 2014, τα iPads ήταν στα 12.3 εκατομμύρια και 5.5 εκατομμύρια Macs.
Όπως επισημαίνει το Forbes, όταν μιλάμε για την προώθηση ακριβών προϊόντων, δεν υπάρχει κανείς άλλος να το κάνει καλύτερα από την Apple. Υπάρχουν συσκευές που είναι ισάξιες αλλά και καλύτερες από τα iPhone και iPad από άποψη τεχνικών χαρακτηριστικών, όμως το brand της Apple φέρει τεράστια βαρύτητα που κάνει τους καταναλωτές πρόθυμους να δώσουν τα χρήματα.
Η Microsoft φιγουράρει στην δεύτερη θέση με αξία 63 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σημείωσε 11% αύξηση την ώρα που η εταιρεία κάνει τη μετάβαση στην αγορά των κινητών ενώ τα προηγούμενα τρία χρόνια ήταν στάσιμη. Στην τρίτη θέση έρχεται η Google με αξία brand στα 56.6 δισεκατομμύρια δολάρια, 19% πάνω σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο.
Η λίστα με τα 100 πιο πολύτιμα brands περιλαμβάνει ονόματα από 15 χώρες και 20 κατηγορίες, οι ΗΠΑ έχουν σχεδόν τα μισά ονόματα της λίστας, η Γερμανία εκπροσωπείται από 9 brands, η Γαλλία από 7 και η Ιαπωνία από 5. Τα τεχνολογικά brands είναι αυτά που κυριαρχούν, στο σύνολο υπάρχουν 16 εκ των οποίων τα 11 είναι στο top 25. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επίσης 16 brands στο top 100 με την Toyota να είναι στο νούμερο 9 με αξία 31.3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ονόματα από την βιομηχανία της εστίασης μοιάζουν να μην τα πηγαίνουν τόσο καλά λόγω της αλλαγής των διατροφικών συνηθειών. Η Coca-Cola βρίσκεται πλέον στην τέταρτη θέση με την αξία της να αυξάνεται κατά 2% στα 56.1 δισεκατομμύρια δολάρια. Το ίδιο συμβαίνει και με τα MacDonald’s τα οποία αν και έκαναν μια στροφή προς τα πιο υγιεινά μενού, οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 3.3% στο προηγούμενο τρίμηνο.
Τέλος, ο μεγαλύτερος νικητής της λίστας είναι το Facebook η αξία του brand του αυξήθηκε κατά 74% φτάνοντας στα 23.7 δισεκατομμύρια δολάρια και πλέον φιγουράρει στην 18η θέση. Με 864 εκατομμύρια καθημερινούς επισκέπτες τα έσοδα του Facebook αυξήθηκαν κατά 59% το προηγούμενο τρίμηνο με τα έσοδα από τις διαφημίσεις να είναι το 92.5% των συνολικών εσόδων. Άλλοι κερδισμένοι είναι Amazon.com (+45%), Starbucks (+25%), Toyota (+22%) και Nike (+22%).
ΣΥΖΗΤΗΣΗ