Δευτέρα
24/07/2017

Σε εφαρμογή από σήμερα ο “Τειρεσίας” στην κινητή τηλεφωνία

tiresias

Τέλη Μαΐου η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα αποφάσισε ομόφωνα να δώσει την άδεια για την δημιουργία Συστήματος Ανταλλαγής Πληροφόρησης δεδομένων αφερέγγυων συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας.

Η εταιρεία αυτή δημιουργήθηκε από Vodafone, Cosmote, Wind Hellas και Cyta με σκοπό την εκτίμηση του πιστωτικού κινδύνου που συνεπάγεται η σύναψη σύμβασης με συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας, με στόχο την εξυγίανση συναλλαγών – αποφυγή περαιτέρω ζημίας. Η Αρχή είχε αναφέρει ότι ο σκοπός αυτός είναι «σαφής, θεμιτός και νόμιμος».

Η Τηλεγνούς, όπως είναι η επίσημη ονομασία της εταιρείας, έκανε πρεμιέρα σήμερα 24 Ιουλίου. Ουσιαστικά είναι ένας αντίστοιχος τραπεζικός “Τειρεσίας”. Θα καταγράφει τα στοιχεία των πελατών που που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές στους παρόχους κινητής τηλεφωνίας με απώτερο σκοπό να εξαλείψουν το φαινόμενο των κακοπληρωτών που αλλάζουν εταιρίες και αφήνουν απλήρωτους λογαριασμούς στους προηγούμενους παρόχους.

Στα αρχεία της Τηλεγνούς θα μπαίνουν οι συνδρομητές που:

• οφείλουν ποσό ίσο ή μεγαλύτερο των διακοσίων (200) ευρώ και το οποίο έχει καταστεί ληξιπρόθεσμο για περισσότερο από ενενήντα (90) ημέρες ή

• έχουν οποιαδήποτε ληξιπρόθεσμη οφειλή και δεν έχουν πληρώσει κανένα λογαριασμό και επιδιώκουν την αποσύνδεση ή μεταφορά σε άλλο δίκτυο μέσω φορητότητας.

Να σημειωθεί ότι ο πάροχος στον οποίο οφείλει ο πελάτης δεν μπορεί να τον εμποδίσει να μεταπηδήσει σε έναν άλλο πάροχο. Όμως, η καταγραφή της συμπεριφοράς τους μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά για τους συστηματικούς κακοπληρωτές. Οι εταιρείες θα συμβουλεύονται την Τηλεγνούς πριν από τη σύναψη σύμβασης με τους νέους πελάτες τους, στο πλαίσιο του προσυμβατικού πιστοληπτικού ελέγχου.

Η μόνη πληροφορία που θα μπορούν να αντλήσουν είναι εάν ο συνδρομητής είναι ενταγμένος στην Τηλεγνούς ή όχι και εάν ναι, σε ποια από τις δύο παραπάνω κατηγορίες. Η ένταξη ενός συνδρομητή στο σύστημα ανταλλαγής πληροφόρησης δεν συνεπάγεται με κανένα τρόπο τον αποκλεισμό του από τις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες ή τη λήψη αυτοματοποιημένων αποφάσεων από τον εκάστοτε πάροχο. Αντιθέτως, ο κάθε πάροχος δύναται να χρησιμοποιεί το σύστημα αυτό ως συμπληρωματικό και συμβουλευτικό εργαλείο κατά τη διαδικασία σύναψης νέας σύμβασης με τον υποψήφιο συνδρομητή-πελάτη.

Τέλος, οι συνδρομητές θα ενημερώνονται από τον πάροχό τους για τη διαβίβαση των δεδομένων τους στην Τηλεγνούς, οπότε και θα τους παρέχεται εύλογη προθεσμία τακτοποίησης των οφειλών τους. Με την τακτοποίηση της ληξιπρόθεσμης οφειλής, η εταιρεία διαγράφει άμεσα την εγγραφή από το αρχείο της Τηλεγνούς.

Πηγή

Μάθε για: , , ,

Συντάκτης: .

8 Σχόλια

  1. Ο/Η Apostolos λέει:

    Αν θες σωστούς καταναλωτές, να έχεις καθαρές και σωστές χρεώσεις.

  2. Ο/Η Chris λέει:

    Ειδικά όταν θες να διακόψεις ένα συμβόλαιο, εκεί να δεις τι καλά που περνάς.
    Και, όχι αυτό που γράφω δεν είναι άσχετο με το άρθρο.

  3. Ο/Η Γιώργος Μπλατσαρας λέει:

    Τι λες τώρα!!! Να κάνουν πρώτα ένα Τειρεσία για τα “στελέχη “ τους μήπως και γίνουν πραγματικές επιχειρήσεις και μετά να ασχοληθούν με τους καταναλωτές…

  4. Ο/Η Αλέξανδρος λέει:

    Πάντα οι άλλοι φταίνε 😃

  5. Ο/Η piko λέει:

    ”έχουν οποιαδήποτε ληξιπρόθεσμη οφειλή και επιδιώκουν την αποσύνδεση ή μεταφορά σε άλλο δίκτυο μέσω φορητότητας.”

    Oυσιαστικα αυτο δεν καλυπτει και την αλλη περιπτωση που λεει:
    ”οφείλουν ποσό ίσο ή μεγαλύτερο των διακοσίων (200) ευρώ και το οποίο έχει καταστεί ληξιπρόθεσμο για περισσότερο από ενενήντα (90) ημέρες”

    ή κατι καταλαβαινω λαθος?

  6. Ο/Η George λέει:

    Για τις διαφημιστικές επιθέσεις στην κυριολεξία που δεχόμαστε θα κάνουν κάτι;

  7. Ο/Η Vendetta λέει:

    Και πολύ σωστά κάνουν οι συγκεκριμένες εταιρίες ώστε να αποφύγουν εκείνα τα λαμόγια-κανόνια που την είχαν δει τζαμπατζίδες αλλάζοντας εταρίες. Παρόμοιο πρέπει να γίνει μέσω συνεργειών και με άλλους κλάδους.
    Τα χαρακτηριστικά και τις τιμές του κάθε προιόντος ή υπηρεσίας τις γνωρίζεις πριν τις αγοράσεις.
    @George σε αυτό που λες όντως πρέπει κάτι να γίνει!!! Η κατάσταση έχει γίνει ανυπόφορη!!!

  8. Ο/Η Όνομα λέει:

    @piko Το πρώτο ισχύει αλλάξεις δεν αλλάξεις πάροχο, αν χρωστά 200€+ για πάνω από 90 μέρες μπένεις αυτόματα στο σύστημα. Το δεύτερο με λίγα λόγια λέει ότι μπένεις στο σύστημα *όταν* πας να αλλάξεις πάροχο, ακόμα και αν χρωστάς 1€.

Η γνώμη σας

Παρακαλούμε σχολιάστε με ελληνικούς πεζούς χαρακτήρες, όχι greeklish.

Πατώντας "Αποστολή" αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.