Business

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ρώτησε το Mark Zuckerberg γιατί να μην υπάρχει πλάτφόρμα εναλλακτική του Facebook

Ο Mark Zuckerberg εμφανίστηκε μπροστά στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σχετικά με το σκάνδαλο της Cambridge Analytica και του έγινε η ερώτηση σχετικά με το γιατί να μην υπάρχει εναλλακτική Ευρωπαϊκή πλατφόρμα όσον αφορά το Facebook με σκοπό να “σπάσει” το μονοπώλιο του Mark Zuckerberg.

Πιο συγκεκριμένα, ο Γερμανός Manfred Weber, Μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ανέφερε πως ήρθε η ώρα να σπάσει το μονοπώλιο του Facebook και των υπηρεσιών προσκείμενες σε αυτό όπως το WhatsApp και το Instagram. Αυτό θα πρέπει να γίνει μιας και υπάρχει πολύ μεγάλη δύναμη συγκεντρωμένη σε ένα μόνο άνθρωπο, ενώ στη συνέχεια ρώτησαν το Mark Zuckerberg αν μπορεί να τους πείσει έτσι ώστε να μην γίνει κάτι τέτοιο.

Την ίδια ερώτηση έκανε και το Μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου από το Βέλγιο, Guy Verhofstadt, ο οποίος απευθυνόμενος στο Mark Zuckerberg ανέφερε πως δε μπορεί να πείσει τον ομόλογό του από τη Γερμανία μιας και δεν υπάρχει ιδιαίτερο νόημα. Αυτό έγινε γιατί ο CEO του Facebook ανέφερε σαν ανταγωνιστές του το Twitter και τη Google και είναι σα να λέει σε κάποιον “έχω το μονοπώλιο να κατασκευάζω αυτοκίνητα αλλά αυτό δεν είναι πρόβλημα μιας και μπορεί κάποιος να πάρει ένα αεροπλάνο, τρένο ή μηχανάκι για να πάει στον προορισμό του”. Σε εκείνο το σημείο τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου διέκριναν έναν τόνο ειρωνίας στα λεγόμενα του Mark Zuckerberg.

Έπειτα, τέθηκε η ερώτηση σχετικά με το αν θα έπρεπε το Facebook να συνεργαστεί με τις Ευρωπαίκές Αντιμονοπωλιακές Αρχές για να γίνει διερεύνηση του κατά πόσο η εταιρεία ενεργεί μονοπωλιακά. Εάν κάτι τέτοιο ισχύει, θα έπρεπε να προχωρήσουν στο διαχωρισμό του WhatsApp και του Messenger από το Facebook έτσι ώστε να διορθωθεί το πρόβλημα που ενδεχομένως υπάρχει.

Ο τρόπος διεξαγωγής της ακρόασης ήταν τέτοιος που ο Mark Zuckerberg κατάφερε να αποφύγει να απαντήσει στις παραπάνω ερωτήσεις από τους Guy Verhofstadt και Manfred Weber μιας και η απάντηση σε όλες τις ερωτήσεις θα δινόντουσαν στο τέλος της διαδικασίας. Αυτό που έκανε ήταν να δηλώσει πως το Facebook αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό σε πολλαπλά επίπεδα δηλώνοντας πως η εταιρεία βρίσκεται σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον όπου οι χρήστες χρησιμοποιούν πολλά διαφορετικά εργαλεία για να επικοινωνούν μεταξύ τους, με νέους ανταγωνιστές να εμφανίζονται ακόμα και καθημερινά.

Τονίστηκε επίσης πως το Facebook δε διαθέτει μονοπωλιακό καθεστώς στις διαφημίσεις μιας και το μερίδιο της διαφήμισης μέσω της πλατφόρμας σε παγκόσμιο επίπεδο ανέρχεται στο 6%, ενώ αναφέρθηκε στη βοήθεια που παρέχει σε μικρές εταιρείες να αποκτήσουν πρόσβαση σε πολλούς καταναλωτές, κάτι το οποίο δεν είναι και πολύ σχετικό με το αν το Facebook λειτουργεί μονοπωλιακά.

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως μια ομάδα ακτιβιστών ξεκίνησε την εκστρατεία με τίτλο “Απελευθέρωση από το Facebook” με την οποία ζητάει το διαχωρισμό των Facebook, WhatsApp, Instagram και Facebook Messenger. Έτσι, μπορεί να έμειναν πολλά αναπάντητα ερωτήματα από την ακρόαση του Mark Zuckerber στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το θέμα του μονοπωλίου της δημοφιλούς πλατφόρμας φαίνεται πως θα είναι κάτι που θα μας απασχολήσει για καιρό.

Πηγή

Επεξεργάστηκε την 22 Μαΐου 2018 23:25

Σχόλια

  • Αφού δε ξέρουν τι είναι η Facebook (εταιρεία/όμιλος) γιατί τον καλούν;

  • Έχω έναν όμιλο που πουλάει από χαρτομάντιλα μέχρι αεροπλάνα σαν όμιλος παίζω μόνος μου αφού δεν υπάρχει άλλος με τέτοιο εύρος προϊόντων... Αλλά στα χαρτομάντιλα έχω 10 ανταγωνιστές
    Στα ποδήλατα 5
    Στα αεροπλάνα 3
    Και σε κάτι που εγώ δημιούργησα και το έκανα καλύτερα από τους άλλους δεν έχω ανταγωνισμό αφού δεν υπάρχει άλλος να με κοντραρει! Εγώ φταίω; Και στη τελική όσα brand θέλει θα αγοράσει σαν όμιλος, ποιος του το απαγορεύει;
    Μη μπερδεύουμε το νόμιμο με το ηθικό... Άλλωστε στις επιχειρήσεις το "ηθικό" δεν προσφέρει ψωμί ούτε στον επιχειρηματία ούτε στους εργαζόμενους... Αυτό όμως δε κάνει μια εταιρεία παράνομη απλά και μόνο επειδή μπορεί να (εξ)αγοράζει οποιο brand της γυαλίσει...

  • Ξέρουν μια χαρά ξέρουν
    Και αυτά που ρωτάνε μια χαρά νόημα έχουν απλά ο κόσμος ξέρει την πραγματικότητα και βλέπει σε ειδήσεις και λοιπά δεν τα πιστεύει
    Όσο ο mark είναι ο ιδρυτής του Facebook άλλο τόσο είμαστε κι εμείς εδώ ελέφαντες

  • Η ακρόαση ήταν καταπληκτική. Πραγματικά μαχόμουν την ΕΕ αλλά πλέον είναι περήφανος για τα άτομα που βρίσκονται στο ΕΚ.
    Είστε λάθος σε πολλά επίπεδα παιδιά. Η εταιρεία-όμιλος που λέτε όπως και η Alphabet(Google) οφείλει να συμμορφώνεται με τους όρους.

    Μπορεί να λέει 6% αλλά εννοεί καθαρά το κομμάτι το διαφημίσεων. Στην ουσία όμως βγάζει λεφτά από το Facebook business, τα video κλπ κλπ.
    Ο κόσμος του Zuckerberg είναι πολύ διαφορετικός. Ζει σε μια χώρα που λες ότι θες, τρως ότι θες, αγοράζεις ότι θες και αλλά ως καταναλωτές εγκλωβίζονται σε ότι τους δίνουν.

    Αν πεις σε ένα Αμερικανό να μη δείχνει σκηνές βίας στο παιδί του θα σε κατηγορήσει για πατερναλισμό, ειδικά στην Κρητική Αμερική έχουν μόνο παχύσαρκους, αμόρφωτους και ναρκομανείς που προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα με ένα κράτος που δε νοιάζεται για αυτούς. Μισούν την Ευρώπη, την ενότητα των γυναικών, την εξουσία των δικαιωμάτων έναντι του κέρδους.

    Ο Μαρκ βλέπει στο Facebook το αμερικανικό όνειρο, η ΕΕ βλέπει σε αυτό όλους τους εφιάλτες που μαχόταν μέχρι σήμερα. Όσο ο Μαρκ προσεγγίζει Ευρωπαίους πολίτες με όποιο τρόπο οφείλει να σέβεται τους κανόνες της Ευρώπης. Όχι το FB δε θα μπορούσε να γεννηθεί σε ευρωπαϊκό έδαφος αλλά πόσο γεννήθηκε ή κλάπηκε όπως τα δεδομένα που κρατά

  • ΥΓ η συνάντηση είναι από τις ωραιότερες και αξίζει να μάθει κανείς έτσι τι σημαίνει να είσαι Ευρωπαίος

  • Πας δηλαδη στο κρεοπωλειο της γειτονιας σου και τον ρωτας...γιατι ρε αλητη δεν υπαρχει αλλο κρεοπωλειο εδω γυρω;και γιατι να απαντησει ο ζουκεμπεργκ γιατι δεν υπαρχει ανταγωνιστης του fb ή γιατι η google δε τα πηγε καλα με αυτο που εστησε ή με οτιδηποτε αλλο;παρανοια...
    Καταλαβαινω να σταματησεις την αγορα του ινσταγκραμ απο το fb αλλα να τον ρωτησεις γιατι δεν εχει ανταγωνιστη εσβησε ο εγκεφαλος μου

  • Η γνωμη μου ειναι να μην τα βλεπουμε απλοικα τα πραγματα, ναι μπορεις να πας στον χασαπη και να τον ρωτησεις γιατι δεν εχει χασαπικα, γιατι αν δεν εχει χασαπικα τριγυρο υπαρχει πιθανοτητα να εχεις κανει βρωμικες συμφωνιες με τους κτηνοτροφους. Ειχε νοημα η ερωτηση. Γι αυτο δεν απαντηθηκε κιολας. Εγω παντως ειμαι υπερ του νομου περι μονοπολιων.

  • Παιδιά τώρα να λέμε τα πράγματα ως έχουν...
    Έχω eShop... Τρέχω διαφημίσεις καλοπληρωμένες και στο FB και στη GOOGLE...
    Με το ίδιο ακριβώς πόσο και στις δύο εταιρείες ή διαφορά στο feedback είναι χαοτική υπέρ του Facebook...
    Η γυναίκα μου δουλεύει σε διαφημιστική με συγκεκριμένες τοποθετήσεις εκτός tv.... Το feedback που έχω στο Facebook με 1000 + - τον μήνα για να το έχει πελάτης τους χρειάζεται πάνω από 10.000.... δεν υποστηρίζω αυτό που είπε ο Ζουκε ότι βοηθάει μικρές επιχειρήσεις γιατί δυστυχώς κι εδώ όποιος έχει λεφτά κάνει παιχνίδι... Και δεν εννοώ ότι εγώ έχω γιατί παίζουν και 5χιλιαρες η 10χιλιαρες χορηγούμενες από μεγάλους ανταγωνιστές μου που ξέρω εκ των έσω... αυτό που θέλω να πω είναι πως σαν εταιρεία κάνει καλύτερα τη δουλειά της από άλλους...
    Στο FB πληρώνω για να με δουν Χ άτομα... Στη Google πληρώνω με το κλικ... Δηλαδή μπορεί να κάτσει κάποιος χιουμορίστας να κλικαρει τον σύνδεσμο μου όλη μέρα ώστε να μου φτάσει ένα ποσό τρελό και να έχω στο τέλος 5 παραγγελίες... Ποια η δικλείδα ασφαλείας; Όπως και να έχει οι τύποι το έχουν... Επίσης να τονίσω πως μετά το σκάνδαλο με την αναλιτικα αν πχ με 40 ευρώ τη μέρα είχα εμφανίσεις που ξεκινούσαν από τα 15.000 άτομα, πλέον με το ίδιο ποσό ή ξεκινάει από τα 12.000... αυτό σημαίνει πως πολλοί διέγραψαν ιστορικά και δε μπορεί να βρει η πλατφόρμα ακόμα ενδιαφέροντα τους... Με λίγα λόγια το FB βγήκε κερδισμένο γιατί παίρνει τα ίδια για να δώσει λιγότερα.... Helloooo

  • @Flagship killer Στο cost per click της google υπάρχουν ειδικές δικλείδες ασφαλείας για να μην υπάρχει ο κινδυνος να πληρωσεις τα μαλλια της κεφαλης σου χωρις λόγο(καταγραφη ip,συχνότητα click ανα ορισμενο χρονικό διαστημα κλπ)

  • Είναι άλλο πράγμα να παρέχεις δωρέαν υπηρεσίες ανταγωνιστικές με άλλες εταιρείες σαν πακέτο με το κύριο σου προιόν (όπως έκανε η Microsoft με το antivirus και έχασε απο την Norton στο δικαστήριο) και άλλο πράγμα να λές "γιατί δεν υπάρχει άλλο fb;"
    Η ερώτηση απο μόνη της είναι χαζή, πρέπει να αποδείξεις οτι το fb ακολουθεί πρακτικές που εμποδίζουν τον καταναλωτή να χρησιμοποιήσει μια εναλλακτική πλατφόρμα social media.
    Αυτό που αξίζει μεγαλύτερης προσοχής αν θα επιτρέπεται - και με ποιους κανόνες - η εξαγορά απο το fb, την Apple, την Google κτλ που δεν ξέρουν τι να κάνουν τα λεφτά άλλων εταιρειών, ανταγωνιστικών ή συμπληρωματικών των ιδιών.

Κοινοποίηση
Συντάκτης:
Ιάκωβος Μπελώνιας

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.