Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron: Τα νέα ηλεκτρικά SUV

Η Audi αποκάλυψε τα Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron, τα πρώτα της ηλεκτρικά μοντέλα στην compact SUV κατηγορία. Άκρως εντυπωσιακά στην όψη και την αίσθηση, εξαιρετικά ευρύχωρα στο εσωτερικό και με πρωτοποριακές λύσεις στον έλεγχο, τον χειρισμό, τις οθόνες και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Η head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας, συνδέει τον εικονικό με τον πραγματικό κόσμο με έναν εντελώς νέο τρόπο.

Η γκάμα περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις κινητήριου συστήματος, με επικεφαλής ένα μοντέλο quattro με μέγιστη ισχύ 220 kW (299 PS). Χρόνος φόρτισης περίπου δέκα λεπτών παρέχει αρκετή ενέργεια για κάλυψη περίπου 130 χιλιομέτρων (WLTP). Το πισωκίνητο Q4 40 e-tron επιτυγχάνει αυτονομία έως και 520 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP. Οι πωλήσεις του μοντέλου στην Ευρώπη ξεκινούν τον Ιούνιο.

Εξωτερικός σχεδιασμός

Με το Q4 e-tron και το Q4 Sportback e-tron, η Audi κάνει το επόμενο βήμα στη σχεδιαστική γλώσσα των ηλεκτρικών της μοντέλων, φέρνοντας στην παραγωγή τα πρωτότυπα που είχε παρουσιάσει στις αρχές του 2019. Εντυπωσιακές αναλογίες με κοντούς μπροστινούς πρόβολους, μεγάλους τροχούς και δυναμικά τονισμένες, καθαρές γραμμές. Στο Audi Q4 Sportback e-tron, η ιδιαίτερα χαμηλή γραμμή οροφής με κουπέ σχήμα καταλήγει σε ένα σπορ πίσω μέρος, με την αεροτομή εδρασμένη βαθιά στο παράθυρο δύο τμημάτων. Ο προοδευτικός και σύγχρονος σχεδιασμός είναι τυπικός Audi, τόσο λειτουργικός όσο και αεροδυναμικός: Το Q4 e-tron επιτυγχάνει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,28 ενώ το Sportback φτάνει σε ακόμη χαμηλότερη τιμή, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26.

Προαιρετικά διαθέσιμοι προβολείς LED Matrix, φωτίζουν πάντα το δρόμο όσο πιο φωτεινά γίνεται χωρίς να ενοχλούν άλλους χρήστες του δρόμου. Σε παγκόσμια πρώτη, ο οδηγός μπορεί να επιλέγει μεταξύ τεσσάρων φωτιστικών υπογραφών για το αυτοκίνητο, από το σύστημα αφής MMI. Στο πίσω μέρος, μια λωρίδα φωτός συνδέει τα φωτιστικά σώματα μεταξύ τους. Τα μοντέλα προσφέρονται σε οκτώ διαφορετικά χρώματα, συμπεριλαμβανομένης της νέας μεταλλικής απόχρωσης aurora. Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι η basic και οι advanced και S line.

Aυτονομία

Τα δύο μοντέλα διακρίνονται για τη μεγάλη αυτονομία τους. Το Q4 40 e-tron έχει αυτονομία έως και 520 χιλιόμετρα (WLTP) με μία μόνο φόρτιση μπαταρίας. Χάρη στη μέγιστη χωρητικότητα φόρτισης 125 kW, σε ιδανικές συνθήκες μπορεί να φορτίσει αρκετή ενέργεια για να διανύσει περίπου 130 χιλιόμετρα (WLTP). Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή myAudi, ο ιδιοκτήτης μπορεί να ελέγξει τη φόρτιση εξ αποστάσεως ή και τον κλιματισμό, από το smartphone του.

Νέες ιδέες για μια νέα εποχή: το εσωτερικό και η λειτουργία

Το εσωτερικό του Audi Q4 e-tron και του Q4 Sportback e-tron είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο και ευάερο. Ο πίνακας οργάνων, στραμμένος προς τον οδηγό, ενσωματώνει δύο οθόνες, οι οποίες είναι ταυτόχρονα σχεδιαστικά στοιχεία. Το διακοσμητικό πλαίσιο επένδυσης στην πλευρά του συνοδηγού διατίθεται προαιρετικά με ένα καινοτόμο «τεχνητό ύφασμα» που περιέχει ένα ποσοστό ανακυκλωμένων υλικών. Ένα ξεχωριστό οριζόντιο πάνελ διαθέτει το μοχλό επιλογής των ταχυτήτων. Ταπετσαρία καθισμάτων που περιέχει μεγάλες ποσότητες ανακυκλωμένου πολυεστέρα διατίθεται για το σπορ εσωτερικό της σειράς S. Για κάθε θέση χρησιμοποιούνται περίπου 26 ανακυκλωμένες φιάλες PET 1,5 λίτρων.

Επίσης εντελώς καινούργιο είναι το τιμόνι με τις απρόσκοπτες επιφάνειες αφής, που χρησιμοποιεί ο οδηγός για τον έλεγχο του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Το Infotainment και η πλοήγηση λειτουργούν κυρίως χρησιμοποιώντας την κεντρική οθόνη αφής MMI, η οποία θα είναι επίσης διαθέσιμη σε μέγεθος 11,6 ιντσών προς το τέλος του έτους. Ο φυσικός έλεγχος φωνής παρέχει την τρίτη λειτουργική διεπαφή.

Προαιρετικά, τα Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron μπορούν να εξοπλιστούν με μια άλλη σημαντική καινοτομία – την οθόνη head-up επαυξημένης πραγματικότητας. Προβάλλει τις πληροφορίες που παρέχονται από ορισμένα από τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και τα σύμβολα πλοήγησης στον πραγματικό εξωτερικό κόσμο, στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Αυτές οι πληροφορίες προβάλλονται δυναμικά σε έναν ευρύ χώρο, όπου εμφανίζονται ως μια αιωρούμενη εικόνα σε απόσταση περίπου δέκα μέτρων ή περισσότερο από τον οδηγό – δημιουργώντας ένα συναρπαστικό αποτέλεσμα.

Πλήρως ψηφιακό: το Q4 e-tron είναι μια συσκευή ηλεκτρονικής κινητικότητας

Τα Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron προσφέρουν μια πλήρως ψηφιακή εμπειρία χρήστη. Το πακέτο ψυχαγωγίας στο ηλεκτρικό compact SUV είναι δομημένο σε τρία επίπεδα – από MMI έως MMI plus έως MMI pro. Διατίθενται διάφορες λειτουργίες ανάλογα με το επίπεδο διαμόρφωσης, συμπεριλαμβανομένης της head-up οθόνης επαυξημένης πραγματικότητας και του Audi virtual cockpit plus. Τα προαιρετικά επίπεδα παρέχουν τις διαδικτυακές υπηρεσίες του Audi connect, συμπεριλαμβανομένου του έξυπνου σχεδιασμού διαδρομών e-tron για την επεξεργασία της βέλτιστης διαδρομής που λαμβάνει υπ’ όψη της τη δημόσια υποδομή φόρτισης. Για premium ήχο, φροντίζει ένας νέος συνεργάτης ιδιαίτερα δημοφιλής στη νέες γενιές φίλων του ήχου υψηλής πιστότητας – το ηχοσύστημα της Sonos που συνδυάζει το lifestyle, την τεχνολογία και το design σε μια νέα διάσταση.

Επιλογές μπαταρίας, οδήγησης και φόρτισης

Είναι πολύ σημαντικό ότι τα Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron ανταποκρίνονται και καλύπτουν προσδοκίες πολύ διαφορετικών ομάδων πελατών – από τον αστικά κυρίως κινούμενους έως τους ταξιδευτές. Διαθέσιμες δύο εκδόσεις μπαταρίας και τρεις εκδόσεις ισχύος. Η συμπαγής μπαταρία για το Q4 35 e-tron έχει καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα 52 kWh (55 kWh ακαθάριστο), ενώ οι τιμές για τη μεγάλη μπαταρία στο Q4 40 e-tron και Q4 50 e-tron quattro είναι 77 (82) kWh.

Το Q4 35 e-tron και το Q4 40 e-tron έχουν έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς, με έξοδο 125 kW (170 PS ) και 150 kW (204 PS) αντίστοιχα. Η κορυφαία έκδοση Q4 50 e-tron quattro έχει δύο ηλεκτροκινητήρες για την ηλεκτρική τετρακίνηση quattro. Προσφέρουν μέγιστη ισχύ 220 kW (299 PS), η οποία εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα και ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Για μεγαλύτερο βαθμό ενεργειακής απόδοσης, ο κινητήρας στον μπροστινό άξονα ενεργοποιείται μόνο όταν απαιτείται υψηλή ισχύς ή ισχυρή πρόσφυση. Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας στην εξοικονόμηση ενέργειας κατά την οδήγηση είναι η έξυπνη ανάκτηση, η οποία ενσωματώνει επίσης πλοήγηση και τοπογραφικά δεδομένα.

Τα δύο νέα ηλεκτρικά SUV της Audi μπορούν να φορτιστούν με διάφορα επίπεδα ισχύος χρησιμοποιώντας εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) και συνεχές ρεύμα (DC) ανάλογα με την μπαταρία. Η συμπαγής μπαταρία μπορεί να φτάσει έως και 7,4 kW με φόρτιση AC και έως 100 kW όταν χρησιμοποιείται φόρτιση HPC (φόρτιση υψηλής ισχύος) με συνεχές ρεύμα. Ως στάνταρ, η μεγαλύτερη μπαταρία επιτρέπει έως και 11 kW με AC και έως και 125 kW με HPC.

Ευφυής συνδεσιμότητα: η ανάρτηση και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού

Η μπαταρία υψηλής τάσης των Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron βρίσκεται τοποθετημένη μεταξύ των αξόνων, εξασφαλίζοντας χαμηλό κέντρο βάρους και ισορροπημένη κατανομή μαζών. Τα συστήματα ελέγχου για την κίνηση και την ανάρτηση συνεργάζονται στενά – η οδήγηση των compact ηλεκτρικών SUV είναι ασφαλής, σπορ και άνετη ταυτόχρονα.

Συστήματα υποβοήθησης οδηγού

Τα compact ηλεκτρικά SUV διαθέτουν πολλά συστήματα υποβοήθησης οδηγού ως στάνταρ. Σε αυτά περιλαμβάνεται το predictive efficiency assist (προγνωστική υποβοήθηση ενεργειακής απόδοσης), που υποστηρίζει ένα στυλ οδήγησης που βελτιστοποιεί την κατανάλωση ενέργειας. Τα προαιρετικά συστήματα – όπως πολλά άλλα χαρακτηριστικά εξοπλισμού – χωρίζονται σε πακέτα. Το αποκορύφωμα αυτών είναι το adaptive cruise assist, το οποίο βοηθά τον οδηγό με διαμήκη και πλευρική καθοδήγηση σε ολόκληρο το εύρος ταχύτητας. Οι κάμερες surround view είναι μια εξαιρετικά μεγάλη βοήθεια κατά την οδήγηση στην πόλη και κατά τη στάθμευση.

Εισαγωγή στην καλοκαιρινή αγορά: τιμές και μοντέλα έκδοσης

Το Audi Q4 e-tron θα κυκλοφορήσει στις ευρωπαϊκές αγορές στις αρχές του καλοκαιριού, με τα μοντέλα Sportback να ακολουθούν προς τα τέλη του. Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής στην ελληνική αγορά θα ανακοινωθούν λίγο πριν το λανσάρισμα του μοντέλου.

Δελτίο Τύπου

Ακολουθήστε το Techblog.gr στο Google News για να μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις τεχνολογίας. Αν χρησιμοποιείτε RSS προσθέστε το Techblog στη λίστα σας https://techblog.gr/feed.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
2 Σχόλια
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments
ItsMeKarypas

Πολυ επιθετικη μυωδη εμφανιση. Αν και Βαυαρος, δινω ψηφο εμπιστοσυνης στην Αούντι.. Καλημερα να χουμε!

ismini

για εμένα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον σίγουρα! Και ψάχνω να επενδύσω σε καποιο! Έχω δει και προσανατολίζομαι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα audi https://www.audi.gr/gr/web/el/models.html?bytype=plug-in-hybride
Θα μπορούσατε να κάνετε ένα αφιέρωμα για τα τοπ brands στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.? ευχαριστώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Cars Volkswagen

ID. BUZZ AD: Ένα concept car της Volkswagen για αυτόνομη οδήγηση

Στο περιθώριο της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Μονάχου (ΙΑΑ 2021), η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα παρουσίασε ένα ειδικά διαμορφωμένο πρωτότυπο του ID.

Cars Mercedes-Benz

H Mercedes-Benz δημιούργησε αυτοκίνητο που διαβάζει το μυαλό

Στο πλαίσιο της παρουσίας της στην IAA Mobility 2021, η Mercedes-Benz παρουσίασε ένα concept όχημα που διαβάζει τη σκέψη του οδηγού.

Cars

GM: Φωτιά έπιασαν δύο ηλεκτρικά Chevrolet Bolt

Δύο περιστατικά ανάφλεξης σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα Chevrolet Bolt ήταν αρκετά για να θορυβηθεί η General Motors.

Cars Tesla

Tesla: Δικάζεται η πιθανή υπαιτιότητα του Autopilot σε δυστύχημα

Μία οικογένεια στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ κινείται δικαστικά εναντίον της Tesla για το δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή στο γιο τους.