Cars

Τι πιστέυουν οι Έλληνες οδηγοί για τα αυτόνομα αυτοκίνητα; [Έρευνα]

Τα αυτόνομα οχήματα κινούνται και χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Τα οχήματα αυτά με τη βοήθεια πλήθους αισθητήρων έχουν τη δυνατότητα να αντιλαμβάνονται το περιβάλλον στο οποίο βρίσκονται και να κινούνται, χρησιμοποιώντας τεχνολογικά μέσα για λήψη αποφάσεων σε πραγματικό χρόνο, όπως radar, συστήματα οδομετρίας, GPS και computer vision (ψηφιακές εικόνες που μετατρέπονται σε επεξεργάσιμα δεδομένα).

Εκτός από τους παραδοσιακούς κατασκευαστές αυτοκινήτων, πολλοί τεχνολογικοί κολοσσοί όπως η Tesla Motors, η Google και η Apple επενδύουν μεγάλα ποσά στην ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτής που μπορεί να φέρει την επανάσταση στην καθημερινότητά μας, να μας κάνει πιο παραγωγικούς σ’ αυτό τον «νεκρό» χρόνο της μετάβασης ή τουλάχιστον να μειώσει σημαντικά το καθημερινό μας άγχος.

Όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις για την αυτόνομη οδήγηση

Αν και η σχετική τεχνολογία ακόμα αναπτύσσεται και βελτιώνεται, φαίνεται να κυριαρχεί στο μέλλον του αυτοκινήτου. Και οι δραστηριότητες στις οποίες οι οδηγοί θα έστρεφαν την προσοχή τους όσο την οδήγηση αναλαμβάνει η τεχνολογία; Οι περισσότεροι θα συνέχιζαν να προσέχουν τον δρόμο (αρχικά, προφανώς, λόγω της αναφερθείσας ανασφάλειας), ενώ αρκετοί θα αφιέρωναν τον χρόνο τους στο να εργαστούν σε ένα φορητό υπολογιστή ή στο smartphone.

Σημαντικό ποσοστό, επίσης, θα επιλέξει να κάνει – νόμιμα, πλέον – τηλεφωνήματα, να ακούσει μουσική, να διαβάσει, να περιηγηθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή ακόμα και να κοιμηθεί(!).

Η έρευνα διεξήχθη στο τέλος του 2016 από την εταιρεία ερευνών TNS, σε ένα δείγμα 575 οδηγών αυτοκινήτων της LeasePlan και τα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν online. Από τους ερωτηθέντες το 81% ήταν άντρες οδηγοί και το 19% γυναίκες. Σε ότι αφορά τις ηλικιακές ομάδες το 42% ήταν 35-44 ετών, το 35% 45-54 ετών και το 23% άλλες ηλικιακές ομάδες.

Επεξεργάστηκε την 13 Απριλίου 2019 12:33

Σχόλια

  • δεν θα ειχα θεμα μονο αν θα εχει επιλογη για full manual χωρις δυνατοτιτα εξωτερικης παρακαψης (πλεον το να είσαι παράνομος αρκει να πεις ενα υποουργος ειναι μα....ς και να σε κινιγαει ολο το συμπαν)......

  • Το αυτοκίνητο για πολλές δεκαετίες ήταν και είναι φετίχ για πολλούς και άρα η οδήγηση αν μη τι άλλο ευχαρίστηση ... είμαστε πολλοί που δεν συμφωνούμε με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που έχουν τα καινούργια .... όμως είναι θέμα χρόνο τα περισσότερα από αυτά να γίνουν αναγκαία ...

    • Εξαρτάτε ποιο ηλεκτρονικό βοήθημα λες, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα τύπου ESP, ABS, TCS, κλπ που στην ουσία σε σώζουν γιατί σε βοηθάνε να κρατήσεις τον έλεγχο του αυτοκινήτου χρειάζονται, αυτά που δεν χρειάζονται είναι αυτά που παρεμβαίνουν και αποφασίζουν για εσένα, όπως έτυχε σε εμένα κάποτε που σε στενό επαρχιακό δρόμο για να μην μείνω πίσω ώρα από νταλίκα σε ένα κατηφορικό σημείο κατέβασα 3η ή 4η δεν θυμάμαι πάτησα τέρμα γκάζι για να προσπεράσω γρήγορα και το ηλεκτρονικό γκάζι με τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου επειδή διάβασε το κατηφορικό σημείο δεν μου έδωσε άμεσα και όσο γκάζι πάτησα εγώ για να κάνει (μάλλον) οικονομία καυσίμου με αποτέλεσμα να περάσω στα όρια μιας και από την αντίθετη ερχόταν αυτοκίνητο πλέον.

      • με απλά λόγια έκανες παρανομία και παραπονιέσαι κιόλας..........
        για αυτό το λόγο και σιγά σιγά η χειροκίνητη οδήγηση θα είναι παράνομη... επειδή κάποιος κάρφωσε μετωπικά ένα άλλο αυτοκίνητο επειδή βαριόταν να περιμένει την νταλίκα

        • Ήσουν μπροστά και είδες ότι έκανα παρανομία ??? απόσταση ασφάλειας από το αντίθετο όχημα υπήρξε, ο δρόμος είχε διακεκομμένη γραμμή κάτω παντογνώστη, η προσπέραση επιτρέπονταν κανονικότητα, το ότι το αυτοκίνητο δεν ανταποκρίθηκε όπως έπρεπε ήταν αυτό που με έφερε σε δύσκολη θέση καθώς με καθυστέρησε στην διαδικασία της προσπέρασης, δεν κινδύνεψα να τρακάρω, σε δύσκολη θέση με έφερε. Εσύ αν πας ταξίδι και πετύχεις μια νταλίκα την ακολουθείς από πίσω μέχρι να φτάσει Ηγουμενίτσα και να στρίψει για το λιμάνι και μετά την περνάς ???

  • Νομίζω πως η έρευνα η οποία πρέπει να γίνει όπως δήποτε είναι ΑΝ θα αγόραζε κάποιος ένα αυτοκίνητο το οποίο θα ήταν αυτόνομο και δεν θα οδηγούσε, εφόσον δεν οδηγεί αν θα προτιμούσε να δώσει πολλά λεφτά για την αγορά του αυτόνομου, τα σέρβις, τις ασφάλειες, τα Κτέο του, τα καύσιμα του ενώ θα μπορούσε την ίδια δουλειά να την κάνει με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, η με Ταξί ή με Uber κλπ χωρίς να έχει όλα τα παραπάνω έξοδα, νομίζω πως οι μοναδικοί που ενδιαφέρονται για τα αυτόνομα είναι αυτοί που ούτως ή άλλος δεν οδηγούν και έχουν ελάχιστες γνώσεις επάνω στα αυτοκίνητα, έχουμε δει πολλά βιντεάκια με κυρίες και κύριους που ψάχνουν να βρουν από που μπαίνει η βενζίνη ή από που βάζουν λάδι και αν πρέπει να βάλουν, όλοι οι υπόλοιποι που οδηγούμε και έχουμε και μια Α σχέση με την αυτοκίνηση και ασχολούμαστε με τα αυτοκίνητα δεν μας ενδιαφέρουν τα αυτόνομα και αν φτάσει η μέρα που δεν θα μπορούμε να οδηγούμε απλά δεν θα έχουμε στην κατοχή μας αυτοκίνητο. Όσο για το θέμα ασφάλεια είναι νωρίς ακόμα και είναι λογικό να μην νιώθουμε ασφαλείς, πως θα καταφέρουν να το κάνουν το αυτόνομο 100% ασφαλές όταν η ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες κάθε χρόνο ανακαλούν εκατομμύρια απλά αυτοκίνητα για κατασκευαστικά ελαττώματα που κατά περιπτώσεις έχουν και στοιχίσει ανθρώπινες ζωές.

    • mme τουλαχιστον στην ελλαδα πλεον δεν αποτελεί επιλογή χίλιες φορές με τά πόδια... με αυτούς που μπαίνουν στα μμε και πως φέρονται και τι κάνουν ........... δεν αποτελεί πλεον καμιά επιλογή ειδικά στην θεσσαλονικη η κατάσταση είναι χάλια μαυρα

  • Σε ποιες στους Έλληνες που είναι 100 χρονιά πίσω και τεχνοφοβικοί. Εδω καλά καλά ανανέωση στον χρόνο ομιλίας τους στο κινητό δεν ξέρουν να κάνουν.

    Πάντως σίγουρα από τους ελληναράδες που δεν ανάβουν φλας και οδηγούν πιωμενοι ποιο καλά θα οδηγούν τα αυτόνομα αυτοκίνητα.

    • εχω δει και πολυ καλους οδηγους και οι δρομοι δεν τους ευνοουν γτ ειναι χαλια με αποτελεσμα να κανει τον οδηγο να προσαρμοστει,οποτε μην τα ριχνεις ολα στους οδηγους..οποιος οδηγει θα καταλαβει..

      • τα περισσότερα προβλήματα υπάρχουν όταν

        ο οδηγός τρέχει (αν μπει ένα αυστηρό όριο στην ταχύτητα ανά περιοχή θα είναι τέλεια)

        οδηγός κάνει μανγιες στο δρόμο (προσπεράσεις όπως ναναι και οπου ναναι απότομες επιτάχυνσης κλπ (οχι αδελφέ δεν είσαι στην πίστα )

        ξεχνάει τι είναι φλας

        αλλάζει λωρίδα πολλές φορές και ας έρχεται αυτοκίνητο από πίσω στην λωρίδα που θέλει να μπει (στα @@ του αφου ο άλλος θα τον καρφώσει από πίσω αυτός θα πληρώνει... και αν σκοτωθεί? και αν είναι μηχανή και σκοτωθεί ακόμη ποιο εύκολα... δεν τον νοιάζει μια )

        κλπ

        και η φάση είναι πολλοί από αυτούς όντος είναι πόλοι καλοί οδηγοί αν τους ρωτήσεις ξέρουν απέξω το κοκ και κάθε τι στο δρόμο απλά ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΝΟΙΑΖΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΟΙΝΟΣ ΣΤΑΑΡΧ..ΟΣ)

        κάπου εκεί ακριβός έρχονται τα αυτόνομα πλήρως αυτόνομα και η οδήγηση γίνετε παράνομη

  • Δηλαδη θα αποφευγουν και τρυπες και λακουβες το λεω αυτο γιατι εδω που μενω ειναι μαυρα χαλια οι δρομοι εχω βαρεθει να αλλαζω μπαλακια και ψαλιδια.τζαμπα πληρωνουμε τελη κυκλοφοριας σορρυ για το ασχετο σχολιο.

  • στην χωρα μας με δρόμους και οδηγούς σαν κ αυτούς που έχουμε, όχι.. ένα τεσλα εδώ δε θα περνούσε ούτε ένα στοπ απέναντι. όταν πάρουν όλοι αυτόνομα τότε ναι...

  • Καλά όλα αυτά.. Παιδεία στους πεζούς ποιός θα δώσει; Ή μήπως θα μπορούν να κατανοήσουν οι ΑΙ ότι οι Έλληνες δεν σέβονται τίποτα. Είτε κυκλοφορούν με ρόδα, είτε χωρίς.

  • Οι Έλληναραδες πρώτα να μάθουν τα βασικά για όλο τον υπόλοιπο κόσμο όπως όταν θέλουμε να παρκάρουμε χρησιμοποιούμε το φλας και όχι το αλαρμ και μετά μιλάμε για αυτόνομα....

Κοινοποίηση
Συντάκτης:
Αλέξανδρος Παππάς

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.