Η ΕΕΤΤ βάζει τέρμα στην κοροϊδία των κουίζ SMS

Πόσο είναι το IQ σου; Πότε θα πεθάνεις; Πόσο σε αγαπάει ο σύντροφός σου; Βρες τώρα πού είναι ο σύντροφός σου!. Ερωτήσεις όπως αυτές, αποστέλλονται από επιτήδειους που σχετίζονται με εταιρείες παροχής Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης, με απώτερο σκοπό να προσελκύσουν ανυποψίαστους καταναλωτές και να τους υπερχρεώσουν με αθρόα αποστολή μηνυμάτων SMS αυξημένης χρέωσης.

Για την αντιμετώπιση του ιδιαίτερα οξυμένου τους τελευταίους μήνες φαινομένου υπερχρέωσης κατόχων κινητών, μέσω αποστολής και λήψης σύντομων μηνυμάτων SMS αυξημένης χρέωσης, πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση μεταξύ του Προέδρου της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) κ. Λ. Κανέλλου, του Συνηγόρου του Καταναλωτή, κ. Ε. Ζερβέα και του Προϊσταμένου του Τμήματος Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ασφάλειας Αττικής, κ. Μ. Σφακιανάκη.

Στόχος της συνάντησης ήταν ο συντονισμός της συνεργασίας ανάμεσα στις δύο Ανεξάρτητες Αρχές και τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, για την αντιμετώπιση του προβλήματος και την προστασία των καταναλωτών. Ήδη για την αντιμετώπιση του προβλήματος της αυξημένης τιμολόγησης με μηνύματα SMS, η ΕΕΤΤ έλαβε μέτρα στον Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης, τα οποία ισχύουν από τις 29 Σεπτεμβρίου 2009. Οι επικεφαλής των τριών φορέων συνεννοήθηκαν να δρομολογήσουν άμεσα την επιβολή διοικητικών και ποινικών κυρώσεων σε βάρος όσων εξαπατούν το καταναλωτικό κοινό.

Από την Εφημερίδα της Κυβερνήσεως
Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. Α.Π. 451/010/2007 απόφασης της ΕΕΤΤ «Έγκριση Κώδικα Δεοντολογίας για την Παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης» (ΦΕΚ 1943/τ.Β΄/2007).

– Ειδικότερα για τις ΥΠΠ με συνδρομή, κάθε προωθητικό υλικό πρέπει να δηλώνει με σαφήνεια ότι η συγκεκριμένη υπηρεσία είναι με συνδρομή, με ευκρινή και ευανάγνωστα στοιχεία. Κάθε προωθητικό υλικό πρέπει να δηλώνει με σαφήνεια το ενδεχόμενο κόστος εγγραφής, καθώς και το συνολικό κόστος της ΥΠΠ με συνδρομή ανά μονάδα χρέωσης, (π.χ. αν η ΥΠΠ χρεώνεται ανά εβδομάδα, θα πρέπει να αναγράφεται το κόστος της ΥΠΠ ανά εβδομάδα).

– Για τις υπηρεσίες με συνδρομή των οποίων η προώθηση γίνεται μέσω διαδικτύου, θα πρέπει όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται από τις ανωτέρω παραγράφους, καθώς και η πληροφορία σχετικά με τον τρόπο διαγραφής από την υπηρεσία, να εμφανίζονται σε ευδιάκριτο για τον καταναλωτή σημείο της ιστοσελίδας. Σε κάθε περίπτωση, δεν πρέπει να απαιτείται να μετακινήσει ο ίδιος ο χρήστης το παράθυρο προς τα κάτω (scroll down) ή να επεκτείνει το παράθυρο προκειμένου να δει τις πληροφορίες αυτές.»

Ο Κώστας Βλαχάκης είναι δημοσιογράφος τεχνολογίας, αρθρογραφεί από το 1999 και είναι δημιουργός των site τεχνολογίας Techblog.gr και Autonomous.gr. Έχει συνεργαστεί με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, ήταν συμπαρουσιαστής στην εκπομπή τεχνολογίας Escape στην ΕΤ1 και ραδιοφωνικός παραγωγός στο σταθμό Αθήνα 984. Επίσης έχει αρθρογραφήσει στις εφημερίδες Ναυτεμπορική, Καθημερινή και Παραπολιτικά, πάντα για θέματα τεχνολογίας. Μάθετε περισσότερα για τον Κώστα στο Magikokopidi.gr.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest

7 Σχόλια
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments
nethall.gr

Καιρός ήταν!

dodo21

Συμφωνώ!!!!

adslblog.com

Τίποτα δεν έκανε η ΕΕΤΤ… ! Αυτές οι σελίδες πρεπει να καταργηθούν οριστικά απο το ” web ” της Ελλάδας.Τουλάχιστον οι διαφημίσεις της google με τετοιου είδους περιεχόμενο, σε ελληνικες ιστοσελίδες που χρησιμοποιούν το google adSense.
..

Στην χειρότερη περίπτωση να υπάρχει ένα intro page , να σε ενημερώνει για το τί θα δείς στην ιστοσελιδα αν θα προχωρήσεις (κοστος-τροπο διαγραφής κτλ) και στην συνέχεια να ζητάει επιβεβαίωση πως είσαι άνω των 18 και παράλληλα κωδικό για να μπείς .

” Πελάτες ” σε τετοιού είδους κοροϊδία είναι παιδάκια και ανθρώποι νέοι με την τεχνολογία του internet.

Με το να αφήσουν να συνεχιστεί αυτή η αισχοκέρδια όχι μόνο καμία σοβαρή Ελληνική εταιρία δε θα βάζει διαφημίσεις εικόνας στο google adSense αλλά και τα eshops που τα προώθουν να δημιουργειθούν θα κλείνουν το ένα μετά το άλλο.

Το ίδιο να συμβαίνει και με τα spam emails . Που εκεί τα πράγματα είναι χειρότερα.Ειδικά στο εξωτερικό.Αλλά ας μην επεκταθώ…

PswnioGREECE

καλά έκαναν .. τις είχα βαρεθεί . Δεν γίνεται να σε κοροιδεύουν μπροστά στα μάτια σου .. όλο το ιντερνετ ήταν γεμάτο από αυτές τις χαζο-διαφημίσεις !

Chris Papandropoulos

Επειδή όλα στην ζωή είναι marketing πιστεύω ότι κάτι πάλι θα σκεφτούν για να είναι ενοχλητικοί..

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Gear Black Friday 2022

Black Friday 2022: Τι προσέχω στα courrier όταν παραλαμβάνω αγορές μέσω Internet

Λόγω της αυξημένης ζήτησης για υπηρεσίες courrier που παρατηρείται τη Black Friday 2022, δείτε αυτό το βίντεο για την αποφυγή τυχόν προβλημάτων κατά τη διαδικασία παραλαβής των παραγγελιών σας.

Internet EETT featured

Δικαιώματα καταναλωτή για την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών

Η ΕΕΤΤ εξέδωσε, σε συνέχεια σχετικής δημόσιας διαβούλευσης, τον νέο Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών στους καταναλωτές.

Internet EETT

Ίντερνετ στην Ελλάδα: 27Mbps η μέση ταχύτητα download

Το 2020, την πρώτη πανδημική χρονιά, η μέση ταχύτητα download στις σταθερές συνδέσεις Internet στην Ελλάδα διαμορφώθηκε στα 27 Mbps.

Internet EETT

6 στους 10 Έλληνες παρακολουθούν τηλεοπτικό περιεχόμενο μέσω διαδικτυακών εφαρμογών

Η ΕΕΤΤ πραγματοποιήσε έρευνα για τη χρήση διαδικτυακών εφαρμογών παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου, ανταλλαγής γραπτών μηνυμάτων και πραγματοποίησης κλήσεων / βιντεοκλήσεων.