Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, Στατιστικά στοιχεία γραμμής 2011

1

Με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου σήμερα 7 Φεβρουαρίου, η Γραμμή Βοηθείας «ΥποΣΤΗΡΙΖΩ» του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου ενημερώνει για τα στατιστικά στοιχεία του έτους 2011. Συγκεκριμένα, η Γραμμή Βοηθείας δέχτηκε κατά την περίοδο λειτουργίας της από τον Ιανουάριο 2011 έως και Δεκέμβριο 2011 συνολικά 1559 αιτήματα.

Τα 83% προήλθαν μέσα από τηλεφωνική επικοινωνία στον αριθμό χωρίς χρέωση 800 11 80015 ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 17% επέλεξε να επικοινωνήσει ηλεκτρονικά μέσω email.

Όσον αφορά στα δημογραφικά στοιχεία, η πλειοψηφία των αιτημάτων (82%) προήλθε από ενήλικες, ενώ οι επαγγελματίες και οι ανήλικοι που απευθύνθηκαν στη γραμμή ακολουθούν με παρόμοιο ποσοστό (9%).
Ελλινικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, Στατιστικά στοιχεία γραμμής 2011

Αναφορικά με τον τύπο του αιτήματος, η πλειοψηφία των αιτημάτων αφορούσε σε θέματα εξάρτησης (37%), ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα αιτήματα αφορούσαν σε γενικές πληροφορίες για την ασφάλεια στο διαδίκτυο (32%). Στην τρίτη θέση, με ποσοστό 11%, αναδείχθηκε μια νέα κατηγορία που αφορά στα προβλήματα με τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και ιδιαίτερα μέσω της διάσημης ιστοσελίδας “Facebook” (π.χ. ψευδή προφίλ). Αναλυτικά, το περιεχόμενο των αιτημάτων που υποβλήθηκαν στη Γραμμή έχει ως εξής:
Ελλινικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, Στατιστικά στοιχεία γραμμής 2011
Ελλινικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, Στατιστικά στοιχεία γραμμής 2011

Το προσωπικό της Γραμμής Βοηθείας παρείχε ψυχολογική υποστήριξη και συμβουλευτική, ή/ και έδωσε ανάλογες πληροφορίες σε 993 αναφορές. Επιπλέον, 250 περιπτώσεις (γονείς ή/και έφηβοι) παραπέμ-φθηκαν στα ιατρεία της Μονάδας Εφηβικής Υγείας για να ενταχθούν στο πρόγραμμα της Μ.Ε.Υ. για τους εφήβους με υπερβολική ενασχόληση με το Διαδίκτυο. Τέλος, 225 περιπτώσεις παραπέμφθηκαν στη γραμμή καταγγελιών Safeline.gr και στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για περιπτώσεις ηλεκτρονικού εγκλήματος, ή σε άλλους αρμόδιους φορείς αντίστοιχα με τη φύση της αναφοράς (π.χ. καταναλωτικές οργανώσεις κ.λπ.) (91 αναφορές).
Ελλινικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, Στατιστικά στοιχεία γραμμής 2011
Ελλινικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, Στατιστικά στοιχεία γραμμής 2011

Υπενθυμίζεται ότι η Γραμμή Βοηθείας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου απευθύνεται σε εφήβους και τις οικογένειές τους, παρέχοντας υποστήριξη και συμβουλές για θέματα που σχετίζονται με τη χρήση του Διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών (παρενόχληση, εξάρτηση, επιβλαβές περιεχόμενο, παιδοφιλία, κ.α.).

Μπορεί κανείς να επικοινωνήσει με το προσωπικό της γραμμής είτε καλώντας στον αριθμό χωρίς χρέωση για αστικές και υπεραστικές κλήσεις 800.11.800.15 από Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 09:00 – 15:00, είτε αποστέλλοντας ηλεκτρονικό μήνυμα στο help@saferinternet.gr.

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
1 Σχόλιο
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
athanton

Εξαρτηση απο το Διαδικτυο 573 αναφορες.
αναφορες απο ανηλικους συνολικα 134.
που σημαινει οτι 439 τουλ αναφορες γιναν απο ενηλικες.

Νομιζω πως ολοι ξερουμε οτι η ΧΡΗΣΗ των social media
ευθυνεται κατα μεγαλο μερος σε αυτο. Οποτε ας ειμαστε
πολυ προσεκτικοι πως τα χρησιμοποιουμε και τη θεση εχουν
στην καθημερινοτητα-ζωη μας γτ η εξαρτηση αρρωσταινει
πρωτα το μυαλο μας-ειναι το κοινο καθε ειδους εξαρτησης.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα