Έρευνα του Ericsson Networked Society Lab δείχνει ότι εργοδότες και εργαζόμενοι εστιάζουν περισσότερο στη δημιουργία αξίας και στο τελικό αποτέλεσμα παρά στο πού, πότε και με ποιες μεθόδους τελείται η εργασία. Η αναζήτηση νοήματος γίνεται όλο και πιο σχετική για την προσέλκυση ταλαντούχων ατόμων.
Η επαγγελματική ζωή αλλάζει για εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Η κινητή τηλεφωνία και οι ψηφιακές τεχνολογίες επεκτείνονται σε όλο και περισσότερους τομείς της κοινωνίας, των επιχειρήσεων και της ιδιωτικής ζωής, αλλάζοντας τον τρόπο που εργαζόμαστε και το πώς οργανώνεται η εργασία. Καθώς οι άνθρωποι γίνονται πιο κινητικοί, αναμένουν μεγαλύτερη ευελιξία στην εργασία τους, δίνοντας μεγαλύτερη προσοχή στο εργασιακό τους περιβάλλον.
Στην έκθεση”Next-Generation Working Life”, το Ericsson Networked Society Lab προσπάθησε να ανιχνεύσει αυτές τις αλλαγές και να εντοπίσει τις πιο σημαντικές τάσεις. Είναι ιδιαιτέρως σημαντικό να κατανοήσουμε και να προσαρμοστούμε στις αλλαγές που λαμβάνουν χώρα. Αλλά ποιες είναι οι κυριότερες προκλήσεις που θα πρέπει να αντιμετωπίσουν οι οργανισμοί και ποια θα είναι τα οφέλη; Πώς μπορούμε να ευδοκιμήσουμε σε αυτά τα νέα δεδομένα;
Ο Mikael Eriksson Björling, Ειδικός Καταναλωτικών Συμπεριφορών στο Consumer Lab της Ericsson λέει: «Κάθε ιστορική εποχή έχει μια κύρια πηγή δραστηριότητας που δημιουργεί αξία. Κατά τη διάρκεια της περιόδου του κυνηγιού για παράδειγμα, αυτό σήμαινε την ανεύρεση τροφής, το άναμμα φωτιάς και τη δημιουργία ενδυμάτων. Σήμερα, νέες συμπεριφορές και αναδυόμενες τεχνολογίες αλλάζουν τον τρόπο οργάνωσης της εργασίας. Πιστεύουμε ότι οι ΤΠΕ θα είναι βασική κινητήρια δύναμη αυτής της μεταβολής και, για μας ως εταιρεία, είναι σημαντικό να δούμε τις ευκαιρίες που δημιουργούνται και να αποτελέσουμε μέρος αυτής της αλλαγής».
Αυτές είναι οι 8 σημαντικότερες τάσεις που εντοπίζει η μελέτη:
1. Αναζήτηση Νοήματος (Quest for Meaning) – Αντί να εστιάζουμε μόνο στη χρηματική αποζημίωση, τα οφέλη ή τον τίτλο της εργασίας σε μια επαγγελματική κάρτα, γίνεται ακόμη πιο σημαντικό να συνεισφέρουμε στην κοινωνία και να διαδραματίζουμε έναν ουσιαστικό ρόλο.
2. Από τα Καθήκοντα στις Αποστολές (From Tasks to Missions ) – Η στροφή προς τη δημιουργία αξίας σηματοδοτεί μια μεγάλη αλλαγή στην επαγγελματική ζωή. Τόσο οι εργοδότες όσο και οι εργαζόμενοι επικεντρώνονται περισσότερο στην πραγματική δημιουργία αξίας και τα τελικά αποτελέσματα παρά στο πού ακριβώς, πότε και με ποιες μεθόδους τελείται η εργασία.
3. Πολιτιστική Βαρύτητα (Cultural Gravitation) – Οι άνθρωποι τείνουν να αναζητούν εταιρείες με αυξημένη αίσθηση κοινότητας και εσωτερική κουλτούρα με την οποία μπορούν να ταυτιστούν.
4. Αμφίδρομη Ευελιξία (Two-Way Flexibility) – Ευέλικτο εργασιακό ωράριο σε συνδυασμό με συνεχή συνδεσιμότητα. Οι άνθρωποι αναμένουν πλέον ευελιξία σύμφωνα με τους δικούς τους όρους.
5. Κυριαρχία της Πρωτοβουλίας (Do-Ocracy) – Οι άνθρωποι αναλαμβάνουν αυτοβούλως περισσότερες προσωπικές ευθύνες για την επίλυση προβλημάτων και την επίτευξη στόχων.
6. «Ευτυχή Ατυχήματα» (The Power of Serendipity) – Οργανισμοί και εταιρείες δημιουργούν συνέργειες μεταξύ ατόμων με διαφορετικά υπόβαθρα και ικανότητες ώστε να αυξάνουν τις πιθανότητες για καινοτόμες ιδέες.
7. Ο Χώρος Συνδιαλλαγής (The Exchange Place) – Τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά του χώρου εργασίας μετατοπίζονται από την ταξινόμηση και τον έλεγχο των εργαζομένων στη δημιουργία γόνιμων συνδιαλλαγών. Το περιβάλλον διαμορφώνεται κατά κύριο λόγο ώστε να βελτιστοποιήσει την ποιότητα των διαπροσωπικών ανταλλαγών.
8. Consumerization – Οι άνθρωποι θέλουν το εργασιακό περιβάλλον να προσαρμόζεται στις προσωπικές τους ανάγκες, με προτιμήσεις και εμπειρίες από την ιδιωτική σφαίρα να εφαρμόζονται στην εργασία.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ