Παρασκευή
23/11/2018

Black Friday στην Ελλάδα: Παροξυσμός για το τίποτα;

black-friday-2894130_960_720

Τα email φτάνουν να είναι εκατοντάδες, τα ενοχλητικά pop ups και διαφημιστικές καμπάνιες σε internet και τηλεόραση κατακλύζουν τους καταναλωτές και την αγορά να τρέχει σε ρυθμούς «εκπτώσεων». Η Black Friday είναι εδώ και μας απογοητεύει για ακόμα μία φορά.

Ας μην γελιόμαστε. Ο μόνος λόγος να αγοράσει κάποιος προϊόντα τεχνολογίας από τις μεγάλες ελληνικές αλυσίδες καταστημάτων, είναι κάποια πολύ μεγάλη προσφορά. Τα δεδομένα λένε ότι οι τιμές τους είναι σχεδόν πάντα από υψηλότερες έως εξωφρενικά υψηλότερες από αυτές που κάποιος μπορεί να βρει σε ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών από το skroutz και το BestPrice. Αρκεί μια απλή αναζήτηση στο google για να δείτε τις διαφορές στις τιμές αλλά και τα “σκάνδαλα” των προηγούμενων ετών. Η περίοδος εκπτώσεων είναι λοιπόν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία, να πουλήσουν περισσότερα προϊόντα και να προσελκύσουν κόσμο στα καταστήματα τους. Πως χειρίζονται όμως αυτή την ευκαιρία;

brain-buy-button-psychological

Το μάρκετινγκ και η ψυχολογία είναι άρρηκτα συνδεδεμένα, έτσι λοιπόν ο αρχικός στόχος των μεγάλων εταιριών είναι να παίξουν με την ψυχοσύνθεση του καταναλωτή. Αν καταφέρεις να πείσεις τον κόσμο ότι αυτή είναι η μέρα που πρέπει να αγοράσει κάτι γιατί αν χάσει την ευκαιρία θα πληρώσει ακριβότερα, τότε κατά πάσα πιθανότητα θα πουλήσεις πολύ περισσότερο από τις υπόλοιπες μέρες.

Η έρευνα που δημοσιεύτηκε στο black-friday.global αναφέρει μεταξύ άλλων, πως στην χώρα μας, οι πωλήσεις την ημέρα του Black Friday αυξάνονται κατά 2600% σε σχέση με μία απλή Παρασκευή. Ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι 624% και συνολικά για τις 55 αγορές στις οποίες πραγματοποιήθηκε η έρευνα, είμαστε στην 4η θέση.

3-how-do-sales-grow-on-black-friday

Στην ίδια έρευνα,  οι Έλληνες φαίνεται να ξοδεύουν 232 ευρώ με εκπτώσεις 53% κατά μέσο όρο. Σε αυτό το ποσοστό της έκπτωσης δεν υπολογίζεται η τιμή του προϊόντος πριν από το Black Friday, παρά μόνο η αρχική και τελική τιμή που δίνουν τα καταστήματα εκείνη την ημέρα. Οπότε δεν θα έλεγα ότι αυτή η μέτρηση ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Το σημαντικό για τις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων είναι να προσελκύσουν πολύ κόσμο ώστε να αγοράσει οτιδήποτε, ασχέτως αν τελικά είναι αυτό που εξαρχής ήθελε. Πόσοι από σας άραγε παραγγείλατε ένα προϊόν με προσφορά, για να λάβετε λίγο αργότερα ένα email ή SMS που σας ενημερώνει ότι δυστυχώς η παραγγελία δεν ολοκληρώθηκε; Βέβαια, επειδή η Παρασκευή δεν είναι αρκετή για να πουληθεί το απόθεμα των καταστημάτων, το Black Friday έχει μετατραπεί σε Black Week και δεν ξέρω που μπορεί να φτάσει τα επόμενα χρόνια.

Για να είμαστε δίκαιοι, υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις και ίσως ανάμεσα σε όλες αυτές τις «προσφορές» να μπορείτε να βρείτε κάτι που πραγματικά αξίζει. Υπάρχουν πολλά ελληνικά online καταστήματα, μικρότερα βέβαια, που προσφέρουν όμως καλύτερες εκπτώσεις. Επίσης,  στο εξωτερικό, εταιρίες όπως η Amazon-αν και δεν διαφέρουν και πολύ στις πρακτικές που χρησιμοποιούν- προσφέρουν προϊόντα σε πολύ καλές τιμές.

amazon-black-friday-800x424

Πως θα φτάσουμε να έχουμε μια ανάλογη Black Friday και στην Ελλάδα; Πέρα από τις ρυθμίσεις που οφείλει να φέρει κάποια κυβέρνηση για τις απάτες των εκπτώσεων, οι καταναλωτές πρέπει να μην παρασύρονται τόσο από τα διαφημιστικά τρικ των μεγάλων καταστημάτων και να κάνουν πάντα έρευνα αγοράς πριν πάρουν την τελική απόφαση.

Μέχρι τότε, θεωρώ ότι η καλύτερη περίοδος για να επωφεληθεί κάποιος από τις προσφορές σε προϊόντα τεχνολογίας είναι η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων.

Μάθε για: , , ,

Συντάκτης: .

6 Σχόλια

  1. Ο/Η Παπαροκας tiamat - Enûma Eliš λέει:

    πολυ ωραιο αρθρο!

  2. Ο/Η Παπαροκας tiamat - Enûma Eliš λέει:

    κυριολεκτικά αυτη τη βδομαδα νοιωθω οτι διανύουμε τη μεγάλη βδομάδα και σημερα μεγάλη Παρασκευή περιμενουμε την ανασταση!!!!

    ειμαστε μιση ανασα μακρια σαν λαος, να λεμε και ΧΡΌΝΙΑ ΠΟΛΛΆ στις επόμενες Black fridays!! !

  3. Ο/Η NikosAr λέει:

    Συμφωνώ σε αυτά που έγραψες Δημήτρη, πολύ καλό το άρθρο

  4. Ο/Η mariosX λέει:

    Αν το χρημα ολων αυτων των ημερων που επεσε σε διαφημιση το εριχναν οι εταιρειες σε μειωση τιμης στα προιοντα τους αληθεια ….ποσο πραγματικα χαμηλες τιμες και προσφορες θα υπηρχαν?
    Λεμε τωρα….
    Κυριολεκτικα μας επρηξαν!!!Καταντησε η black fridey να γινει η χαρα των διαφημιστων!

  5. Ο/Η I am λέει:

    Μαριε για να το κάνουν αντί να ρίξουν τις τιμές μάλλον τους συμφέρει…οπότε μήπως ο καταναλωτής είναι το πρόβλημα ?

  6. Ο/Η nikos2018 λέει:

    Συμφωνώ απόλυτα με το Μάριο.

    ΜΑΣ ΕΠΡΗΞΑΝ εδώ και δέκα μέρες…. από black παρασκευή, κατάντησε black δεκαήμερο !!!!

    Και μία μικρή TV που είχα βάλει στο μάτι (γιατί είναι και smart), ποτέ δεν έπεσε η τιμή της… μάντολες η black friday.

Η γνώμη σας

Παρακαλούμε σχολιάστε με ελληνικούς πεζούς χαρακτήρες, όχι greeklish.

Πατώντας "Αποστολή" αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.