Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόστιμο 1,49 δισ. ευρώ στη Google για κατάχρηση του AdSense

0

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόστιμο 1,49 δισ. ευρώ στη Google για κατάχρηση του AdSense

Εχθές έγινε γνωστό ότι η Google κάνει τα πάντα για να αποφύγει την επιβολή τρίτου προστίμου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με αφορμή την κατάχρηση των AdSense, στα αποτελέσματα των αναζητήσεων που πραγματοποιούσαν οι χρήστες. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε τελικά πρόστιμο 1,49 δισ. ευρώ στην Google επειδή καταχράστηκε την θέση της στην αγορά διαφημιστικής αναζήτησης.

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της αντιμονοπωλιακής επιτροπής στις Βρυξέλλες, Margrethe Vestager, η Google χρησιμοποίησε περιοριστικές ρήτρες με εταίρους για να καθιερώσει την κυριαρχία της. Το επίσημο δελτίο τύπου αναφέρει ότι η Google απαγόρευσε στους πελάτες του AdSense for Search να χρησιμοποιούν διαφημίσεις από ανταγωνιστές ιστοσελίδες.

Το AdSense for Search είναι ουσιαστικά ένα πλαίσιο αναζήτησης Google στον ιστότοπο ενός πελάτη. Όταν οι επισκέπτες το χρησιμοποιούσαν, η Google έπαιρνε μέρος των εσόδων από τις διαφημίσεις. Αρχικά, η εταιρεία εμπόδισε τους ανταγωνιστές της να εμφανίζουν διαφημίσεις σε αυτές τις σελίδες αναζητήσεις. Ωστόσο, το 2009 η Google επέστρεψε την εμφάνιση διαφημίσεων των ανταγωνιστών της στις διάφορες σελίδες αναζήτησης. Ωστόσο, το επέτρεπε υπό έναν όρο, θα έπρεπε οι διαφημίσεις της Google να είναι τοποθετημένες στα πιο επικερδή σημεία. Το 2016, η εταιρεία απομάκρυνε αυτούς τους όρους, επιδιώκοντας να ρίξει στάχτη στα μάτια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Τελικά η Google δεν τα κατάφερε, και το συνολικό πρόστιμο που θα κληθεί να πληρώσει είναι 1.494.459.000 ευρώ, ένα ποσό που ισούται με το 1,29% των καθαρών κερδών της το 2018. Αυτό είναι το τρίτο πρόστιμο που παίρνει η Google από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Το πρώτο πρόστιμο δόθηκε το 2017 και ήταν ύψους 2,42 δις ευρώ, για εσφαλμένη χρήση της δεσπόζουσας θέσης της με το Google Shopping. Και το δεύτερο πρόστιμο δόθηκε το 2018 και ήταν ύψους 4,3 δισ ευρώ, επειδή σύμφωνα με την επιτροπή η εταιρεία υποχρέωνε τους κατασκευαστές να χρησιμοποιήσουν τον Chrome ώστε να τους επιτραπεί η πρόσβαση στο Google Play Store.

Το τελευταίο πρόστιμο που επιβλήθηκε στη Google είναι σχετικά χαμηλό λόγω των προσπαθειών που καταβάλει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια για τη διόρθωση της πλατφόρμας του AdSense.

Πηγή

Σχόλια

avatar
  Παρακολουθήστε τα σχόλια  
Να ειδοποιηθώ όταν

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα