Avast: Πουλούσε το ιστορικό περιήγησης των χρηστών σε Google και Microsoft

6

Μία πρόσφατη έρευνα που έγινε αποκάλυψε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία η Avast, η εταιρεία που κρύβεται πίσω από το αντιιικό πρόγραμμα, συνέλεγε τα δεδομένα από το ιστορικό περιήγησης των χρηστών και έπειτα τα πουλούσε σε άλλες εταιρείες όπως η Google και η Microsoft. Την έρευνα έκανε η Motherboard σε συνεργασία με το PCMag και για το αποτέλεσμα αυτό βασίστηκαν σε δεδομένα χρηστών που διέρρευσαν και έγγραφα της εταιρείας.

Το Avast βρίσκεται εγκατεστημένο σε περίπου 435 εκατομμύρια συσκευές με Windows, Mac αλλά και κινητές συσκευές. Η καταγραφή των δεδομένων γινόταν μέσα από το ιστορικό περιήγησης στο οποίο είχαν πρόσβαση διάφορα plug-in. Επιπλέον, κατά την έρευνα εντοπίστηκε και ένα έγγραφο που ανήκε στην Jumpshot, θυγατρική εταιρεία της Avast. Τα δεδομένα αυτά φαίνεται πως οργάνωνε η Jumpshot και έπειτα τα πωλούσε στις εταιρείες.

Από τότε που δημοσιεύθηκε η έρευνα η Avast φαίνεται πως σταμάτησε να παρέχει τα δεδομένα των χρηστών τα οποία συλλέγονταν. Όσον αφορά την Jumpshot, φαίνεται πως είχε συνεργασία με μία εταιρεία η οποία πλήρωσε περισσότερα από 2 εκατομμύρια δολάρια για να έχει πρόσβαση στα δεδομένα περιήγησης των χρηστών το 2019.

Ένας εκπρόσωπος της Avast δήλωσε:

Η Jumpshot δεν αποκτά προσωπικές πληροφορίες ταυτότητας, συμπεριλαμβανομένου του ονόματος, της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή των στοιχείων επικοινωνίας. Οι χρήστες είχαν πάντοτε την επιλογή να μην κάνουν κοινή χρήση των δεδομένων με το Jumpshot.

Η Avast υποστηρίζει ότι οι χρήστες είχαν την δυνατότητα να επιλέξουν την συλλογή δεδομένων μέσω αναδυόμενου μηνύματος στο antivirus. Ωστόσο, αρκετοί χρήστες δήλωσαν στο Motherborad ότι δεν γνώριζαν ότι τα δεδομένα περιήγησης τους πωλήθηκαν στην συνέχεια.

Εκτός από την Google και την Microsoft όμως τα δεδομένα αυτά φαίνεται πως αγόραζαν και άλλες εταιρείες όπως Pepsi, Sephora, Yelp, McKinsey, Home Depot, Conde Nast, Intuit και άλλοι.

Τέλος, η Avast κατηγορείται ότι παρακολουθούσε όλα τα δεδομένα περιήγησης των χρηστών από την πρώτη κιόλας στιγμή που αυτός έμπαινε σε μία ιστοσελίδα ενώ ταυτόχρονα παρακολουθούνταν και το περιεχόμενο που προβαλλόταν στην οθόνη όπως βίντεο.

Πηγή

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
6 Σχόλια
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
Tasos Spanos

Να θυμάστε
Όπου βλέπεις κάτι δωρεάν το προϊόν και το αντίτιμο είσαι ΕΣΥ

Παύλος

Κι όταν δεν είναι δωρεάν, τι αλλάζει; Δεν θα πουλούσαν τα δεδομένα αν πληρώναμε για το Avast;

Aλεξανδρος Γ.

Σωστός ο φίλος!

Mr.R0(0t)

ta antivirus ειναι αχρηστα…… τοσο απλα…. 😛

Agnostos13

Κρίμα…και φαινόταν σοβαρή εταιρεία…

Ιoannis

Εγω πληρωνα τοσα χρονια. για με παρακολουθουν και να πουλανε προσωπικα δεδομενα μου τι να πω πλεον ειχα λιγο εμπιστοσυνη τελικα ολα περι προστασιας ειναι ολα για να κλεβουν τον πολιτη ???

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα