Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί μια μέρα να κάνει τους ανθρώπους να μοιάζουν ξεπερασμένοι αλλά όχι επειδή εκείνη θα γίνει τόσο καλή, αλλά επειδή οι άνθρωποι θα βασίζονται τόσο σε ατελή εργαλεία “σκοτώνοντας” τις δικές τους ικανότητες.
Μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε από ερευνητές της Microsoft και του Πανεπιστημίου Carnegie Mellon διαπίστωσε ότι όσο περισσότερο οι άνθρωποι βασίζονται σε εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους, τόσο λιγότερη κριτική σκέψη έχουν, καθιστώντας πιο δύσκολο να χρησιμοποιήσουν τις δεξιότητες όταν χρειάζονται.
Οι ερευνητές παρακολούθησαν 319 εργαζόμενους στον τομέα της γνώσης – δηλαδή άτομα που η δουλειά τους περιλαμβάνει τη διαχείριση δεδομένων ή πληροφοριών- και τους ζήτησαν να αναφέρουν μόνοι τους λεπτομέρειες για το πώς χρησιμοποιούν τα εργαλεία παραγωγής τεχνητής νοημοσύνης στον χώρο εργασίας. Ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να αναφέρουν εργασίες που τους ζητήθηκε να φέρουν εις πέρας, πώς χρησιμοποίησαν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να τις ολοκληρώσουν, πόσο σίγουροι ήταν για την ικανότητα της τεχνητής νοημοσύνης να κάνει την εργασία, την ικανότητά τους να αξιολογήσουν αυτό το αποτέλεσμα και πόσο σίγουροι ήταν για την ικανότητά τους να ολοκληρώσουν την ίδια εργασία χωρίς βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης.
Κατά τη διάρκεια της μελέτης, αποκαλύφθηκε ένα μοτίβο, καθώς, όσο πιο σίγουρος ήταν ο εργαζόμενος για την ικανότητα της AI να ολοκληρώσει την εργασία, τόσο πιο συχνά την άφηνε να αναλάβει και “άφηνε το τιμόνι”. Οι συμμετέχοντες ανέφεραν μια «αντιληπτή ενεργοποίηση της κριτικής σκέψης» όταν ένιωσαν ότι μπορούσαν να βασιστούν στο εργαλείο AI, παρουσιάζοντας τη δυνατότητα υπερβολικής εξάρτησης από την τεχνολογία χωρίς εξέταση. Αυτό ίσχυε ιδιαίτερα για λιγότερο καίριες και σοβαρές εργασίες, διαπίστωσε η μελέτη, καθώς οι άνθρωποι έτειναν να είναι λιγότερο επικριτικοί. Οι ερευνητές προειδοποίησαν ότι αυτό θα μπορούσε να προμηνύει ανησυχίες για «μακροπρόθεσμη εξάρτηση και μειωμένη ανεξάρτητη επίλυση προβλημάτων».
Αντίθετα, όταν οι εργαζόμενοι είχαν λιγότερη εμπιστοσύνη στην ικανότητα της τεχνητής νοημοσύνης να ολοκληρώσει την εργασία που τους είχε ανατεθεί, τόσο περισσότερο έπιαναν τον εαυτό τους να ασχολείται με τις δεξιότητες κριτικής σκέψης τους. Με τη σειρά τους, ανέφεραν συνήθως περισσότερη εμπιστοσύνη στην ικανότητά τους να αξιολογούν τι παρήγαγε η τεχνητή νοημοσύνη και να το βελτιώνουν μόνοι τους.
Ένα άλλο αξιοσημείωτο εύρημα της μελέτης ήταν ότι οι χρήστες που είχαν πρόσβαση σε εργαλεία παραγωγής τεχνητής νοημοσύνης έτειναν να παράγουν «ένα λιγότερο διαφορετικό σύνολο αποτελεσμάτων για την ίδια εργασία» σε σύγκριση με εκείνους που δεν είχαν. Εάν χρησιμοποιείτε ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης για να ολοκληρώσετε μια εργασία, θα περιοριστείτε στο τι μπορεί να δημιουργήσει αυτό το εργαλείο με βάση τα δεδομένα εκπαίδευσής του. Αυτά τα εργαλεία δεν είναι ατέλειωτες μηχανές ιδεών, μπορούν να δουλέψουν μόνο με ό,τι έχουν, επομένως τα αποτελέσματα τους θα είναι πιο ομοιογενή. Οι ερευνητές έγραψαν ότι αυτή η έλλειψη διαφορετικών αποτελεσμάτων θα μπορούσε να ερμηνευθεί ως «επιδείνωση της κριτικής σκέψης» για τους εργαζόμενους.
Η μελέτη δεν αμφισβητεί την ιδέα ότι υπάρχουν καταστάσεις στις οποίες τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα, αλλά προειδοποιεί σχετικά με το κόστος αυτού. Στηριζόμενοι στην τεχνητή νοημοσύνη, οι εργαζόμενοι αρχίζουν να χάνουν τη μυϊκή μνήμη που έχουν αναπτύξει από την ολοκλήρωση ορισμένων εργασιών μόνοι τους. Αρχίζουν να αναθέτουν σε εξωτερικούς συνεργάτες όχι μόνο την ίδια την εργασία, αλλά την κριτική τους ενασχόληση με αυτήν, υποθέτοντας ότι το μηχάνημα μπορεί να το χειριστεί.
Επομένως, καλό είναι να μην αφήνουμε την ΑΙ να αναλαμβάνει δράση και να ολοκληρώνει μόνη της τις εργασίες μας, αλλά να την αξιοποιούμε σε συνδυασμό με τη δική μας κριτική σκέψη για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Τα smartphones γενικά έχουν αποβλακώσει την νεολαία και γενικά τους ανθρώπους (κριτική σκέψη, προσοχή, παρατηρητικότητα κ.τ.λ.).
Αν αφήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη να προηγείται του ανθρώπου, μας βλέπω ΠΟΛΎ ΔΎΣΚΟΛΑ, ήδη δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε σε απλά πράγματα, σε πιο σύνθετα άστο, είναι σαν να μιλάς σε τοίχο.
Συμφωνώ μαζί σου. Πλέον από το γυμνάσιο, παιδιά βάζουν στο GPT εργασίες, ασκήσεις…όλα στο πιάτο!!! έτοιμα!!!
Τους κάνω μάθημα στο πανεπιστήμιο και δεν μπορούν να εκφράσουν τη σκέψη τους στο γραπτό λόγο.
Μερικοί από αυτούς δεν γνωρίζουν ποιες πράξεις προηγούνται
Οι εργασίες όλες φτιαγμένες στο GPT
Στις εξετάσεις να σου δώσω να δεις γραπτά να τραβάς τα μαλλιά σου…
Σε άσκηση λογιστικής έγραφα “Αγορά εμπορευμάτων 10.000 επί πιστώσει”
Και πάει φοιτήτρια και μου κάνει χρέωση και πίστωση άκυρους λογαριασμούς και στο ποσό μου κάνει πολλαπλασιασμό. Ήρθε να δει το γραπτό της και την ρωτάω “γιατί βρε κοπέλα μου έκανες πολλαπλασιασμό σε αυτό το σημείο?
Και μου απαντάει “μα γράφατε επί”
Η κατάσταση είναι τραγική. Αλλά και στο εξωτερικό τα ίδια πράγματα!!!
Ακριβώς.. Διεθνώς συμβαίνει αυτό αγαπητέ, όχι μόνο στους μαθητές σου. Ταξιδεύω συχνά (δεν μένω Ελλάδα) και όποτε χρειαστεί να επικοινωνήσω με άτομο κάτω των 25, διαλέγω τα λόγια μου πολύ προσεκτικά αποφεύγοντας πολύπλοκες διατυπώσεις, μεταφορές κτλ.. σε κοιτάνε με το βλέμμα της απορημένης αγελάδας. Κάνω δοκιμές στον γιο μου (είναι 21) για να δω τι “πιάνει” και τι όχι…
Μιλαω με παλικαρι 24 ετων για να παιξουμε Call of Duty και του λεω “τα λεμε στην αρενα” και μου απανταει “την ποια?”.
Νεος τον εκανες τον γιο βρε συ, μπραβο!!!
Ξεφευγω λιγο: Ισως (με πολλα ερωτηματικα) πρεπει να δεχτουμε τις αλλαγες της νεας γενιας.Ισως εμεις να ειμαστε βηματα πισω (οπως δεν μπορουσαν να κατανοησουν οι παπουδες μου πως τη γυναικα μου δεν τη γνωρισα με συνοικεσιο).Αλλα μονο εγω ειμαι που πιστευω πως το πραγμα εχει ξεφυγει (μουσικη τραπ, μαθητριες 12-14 ετων να κανουν σεξ οταν εγω σε αυτη την ηλικια δεν ηξερα τι σημαινει φιλί, τροποι επικοινωνιας κ.α.)?
Βλεπω πριν λιγα χρονια βιντεο με Βλαχακη και τον βλεπει και η κορη μου (σκατο) και μου λεει “μπαμπα μπιμπελο αυτος”. Τωρα μου λεει (2α δημοτικου) “μπαμπα μου αρεσουν δυο στο σχολειο”. Θα της βαλω σιδερακια απο την 5η, εχει δεν εχει προβλημα!!!
Μαθαίνω απο τους φοιτητες μου νεες ορολογίες (YOLO, ΓΤΧΜ, ΑΜ, μυστη, beef). Οκ, αυτα δεκτα, τα ειχαμε και εμεις στην ηλικια μας (χιονισα τον αναπτηρα σου –> εκλεψα τον αναπτηρα σου).
Που οδευουμε?
Που οδεύουμε; Augmented reality το λένε και όλα τα παιδάκια κλαίνε.. αυτό θα είναι παντού σε 5-10 χρόνια. Θα ξεχάσουν και πως να σκέφτονται. Όσο για την κόρη ..κουράγιο. Μια καλή λύση είναι ο αθλητισμός, αν το “έχει”.
Καλημέρα Δημήτρη. Δεν βλέπεις μακριά, το κορίτσι πάει για εφοριακός, αυτοί αν δουν “επι” αγριεύει το μάτι τους (Αν και Αυτό που σου λέω συμβαίνει πραγματικά σε εμάς που έχουμε γραφεια-εταιρειες ανελκυστήρων και είμαστε αναγκασμένοι από τον νόμο να κόβουμε παραστατικά Κάθε μήνα, ασχέτως αν πληρωθούν, αλλά είναι άλλη συζήτηση) 😂😂😂😂😂.
Αν δε μπει ένα φρένο θα δούμε πράγματα και θάματα, πρέπει να χρησιμοποιείται με Μέτρο και όσο δυνατόν λιγότερο σε νεαρές ηλικίες.
Αχαχαχα.Εκλαψα Αλεξανδρε για την εφοριακο.
Δεν το ηξερα αυτο με τα παραστατικα στην εταιρια σου.Δηλαδη πληρωνεις ΦΠΑ επειδη το λεει ο νομος, ασχετως αν πληρωθεις?
Με συγχωρείς που άργησα να απαντήσω, αλλά τελείωνα αργά από την δουλειά αυτές τις μέρες (και τα σχόλια έχουν θέμα τελευταία στο site, σχολιάζεις τώρα και φαίνεται μεθαύριο όπως και το δικό σου).
Δημήτρη όσοι έχουμε εταιρείες ανελκυστήρων, από τον νόμο είναι υποχρεωτικό, γιατί το παραστατικό είναι παροχής υπηρεσιών. Αυτό γίνεται μόνο στην συντήρηση του ανελκυστήρα, που είναι υποχρεωτική κάθε μήνα (φυσικά γνωρίζουν ότι δεν πληρωνόμαστε μηνιαία αλλά….. είναι ο Νόμος – δώσε μας τον ΦΠΑ και τους φόρους και έχεις εσύ να λαβαίνεις).
Εφόσον είσαι στο οικονομικό, μπορείς εύκολα να το ψάξεις.
Δώσε στο κορίτσι τα “εύσημα” από μένα, Ελλάδα θα κάνει Μεγάλη καριέρα.
Αντωνάρα ενώ απάντησα στον Δημήτρη εδώ και ώρες, γιατί δεν πέρασε το σχόλιο;