Software

Medi On: Ιατρική και τεχνολογία σε ένα app για τον έλεγχο των πρώτων συμπτωμάτων

Η πανδημία με τον COVID-19 έδειξε πως μέσα σε μια στιγμή ένα σοβαρό ζήτημα υγείας μπορεί να επηρεάσει τη ζωή όλων των κατοίκων ανά τον κόσμο, αλλάζοντας τον τρόπο που ζούμε και εργαζόμαστε, τον τρόπο που μετακινούμαστε και κάνουμε κάθε δραστηριότητα που μέχρι πριν θεωρούσαμε δεδομένη, και να διαμορφώνει μια νέα κανονικότητα σε κάθε τομέα της ζωής μας.

Στον τομέα της υγείας, υπήρξε έντονος προβληματισμός καθώς λόγω της κατάστασης με τον COVID-19, η πρόσβαση σε γιατρούς, νοσοκομεία και υπηρεσίες υγείας γενικότερα αποφεύγονται στο βαθμό που είναι δυνατόν, για λόγους ασφαλείας προς αποφυγή της εξάπλωσης του ιού. Έτσι, λόγω της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί, έπρεπε κάτι να γίνει, μιας και η πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα ανέδειξαν την αξία της πρόληψης, με την εξ αποστάσεως εκτίμηση της κατάστασης ενός ασθενούς ως απολύτως αναγκαία για τη διαχείριση των συμπτωμάτων ή των ενοχλήσεων που τον απασχολούν.

Ιατρική και τεχνολογία

Το “πάντρεμα” της Ιατρικής με την τεχνολογία σώζει ζωές χρόνια τώρα, σε μια συνεργασία που έχει κοινό στόχο τον ασθενή και το πως μπορεί να κάνει τη διάγνωση πιο έγκυρη, την περίθαλψη πιο ποιοτική και την ανάρρωση ακόμα πιο σύντομη, για κάθε είδους ζήτημα υγείας που τον απασχολεί. Για άλλη μια φορά η τεχνολογία δίνει λύσεις κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσιμης για τη δημόσια υγεία περιόδου που διανύουμε, με την Interamerican να εστιάζεται στην προληπτική ιατρική, σε συνδυασμό με τη διαρκή αναζήτηση και εφαρμογή σύγχρονων πρακτικών τηλεϊατρικής με αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας, να παρέχει την εφαρμογή Medi ON.

Η συγκεκριμένη εφαρμογή παρέχεται ΔΩΡΕΑΝ σε όλους τους ασφαλισμένους Υγείας της INTERAMERICAN, με ατομικό συμβόλαιο. Αποτελεί ένα εργαλείο μεθοδικού ελέγχου της υγείας στη βάση πρώτων ενδείξεων που έχει ο ενδιαφερόμενος και διατίθεται δωρεάν στο Google Play και App Store, με τη λειτουργία της να βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη και το machine learning με τη χρήση αλγορίθμων για τον καθορισμό των αποτελεσμάτων, τα οποία τη θέτουν ως αξιόπιστη καθώς έχει επικυρωθεί επιστημονικά, με ακρίβεια 91,3%.

Μεγάλο μέρος του πληθυσμού αναζητά τα συμπτώματά του στο διαδίκτυο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η αξιοπιστία των αποτελεσμάτων και των πηγών που τα δημοσιεύουν να είναι αμφίβολη ενώ παράλληλα τα αποτελέσματα που εμφανίζονται είναι τόσα πολλά που δε γνωρίζει ο απλός αναγνώστης τι είναι σωστό να κάνει, με το ενδεχόμενο να προκύψουν ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα για την υγεία του.

Προσωποποιημένες πληροφορίες

Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Medi ON, ο ενδιαφερόμενος απαντά σε ένα σύνολο ερωτήσεων με προσωποποιημένες πληροφορίες αναφορικά με το φύλο, την ηλικία, πιθανό ιστορικό αλλεργιών, ιατρικό ιστορικό ασθενειών ή εγχειρήσεων και φαρμακευτική αγωγή που πιθανόν να συσχετίζονται με τα συμπτώματα, με τα ιατρικά του δεδομένα να παραμένουν απόρρητα και να είναι προσβάσιμα μόνο από τον ίδιο. Επίσης, ενημερώνεται από την εφαρμογή για το πιθανό πρόβλημα υγείας που έχει προκύψει, ενώ αν τα συμπτώματά του είναι ανησυχητικά, συστήνεται να μιλήσει με γιατρό εκείνη τη στιγμή ή αργότερα. Σημαντικό είναι επίσης το ότι μέσω της εφαρμογής μπορεί να συνδεθεί άμεσα με τους γιατρούς της Γραμμής Υγείας 1010, τηλεφωνικά ή μέσω chat (μεταξύ 08:00 με 20:00), ενώ έχει τη δυνατότητα να επιλέξει να μοιραστεί το ιατρικό ιστορικό μαζί τους.

Ο τρόπος χρήσης της εφαρμογής είναι απλός μιας και με απλά βήματα που αποτελούνται από ερωτήσεις και εικόνες, ο ενδιαφερόμενος καταχωρεί τις πρώτες ενδείξεις που του εμφανίζονται, οδηγώντας τον στη σύνταξη μιας αναφοράς αξιολόγησης βάσει των συμπτωμάτων που δήλωσε, για ενημερωτικούς σκοπούς, και τις πιθανές ασθένειες που να σχετίζονται με τις ενδείξεις αυτές, χωρίς όμως να αποτελεί μια διάγνωση, για την οποία θα πρέπει να συμβουλευτεί κάποιον γιατρό.

Ευκολία στη χρήση

Πιο συγκεκριμένα, η εφαρμογή υποδέχεται το χρήστη, ο οποίος έχει κάνει είσοδο μέσω e-mail και κωδικού, ρωτώντας “Τι σας συμβαίνει;” και με διαθέσιμο το πεδίο καταχώρησης των ενδείξεων έτσι ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία της καταγραφής τους.

Με το που ξεκινήσει η πληκτρολόγηση, εμφανίζονται οι πιθανές απαντήσεις σύμφωνα με τα δεδομένα που πληκτρολογεί ο ενδιαφερόμενος, έτσι ώστε να προχωρήσει στη διατύπωση του τι ακριβώς αισθάνεται.

Η επόμενη ερώτηση έχει να κάνει με το αν το ζήτημα για το οποίο επιθυμεί να ενημερωθεί αφορά τον ίδιο το χρήστη ή κάποιον άλλον. Επιλέξαμε το ΝΑΙ καθώς θέλουμε να αξιολογηθούν τα δεδομένα για προσωπικό μας ζήτημα σε σχέση με τον πόνο στη μέση. Στο σημείο αυτό πρέπει να τονιστεί πως υπάρχει η υποστήριξη για ανάγνωση των ερωτήσεων πατώντας το εικονίδιο με το μεγάφωνο κάτω από την ερώτηση που εμφανίζεται στην οθόνη.

Η επόμενη οθόνη εμφανίζει τα συμπτώματα που αντιμετωπίζουμε βάσει της αρχικής μας δήλωσης, όπου θα επιλέξουμε τον πόνο στη μέση προς αξιολόγηση.

Λένε πως μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις, οπότε στην οθόνη που ακολουθεί εμφανίζεται ο χαρακτηρισμός του πόνου που νιώθουμε μέσω εικόνων, ανάλογα με την έντασή του, όπου επιλέξαμε το ΜΕΤΡΙΟ πόνο.

Συνεχίζοντας στην επόμενη οθόνη, εντοπίζουμε λεπτομερείς ερωτήσεις αναφορικά με τον πόνο που νιώθουμε, δίνοντάς μας την αίσθηση ότι οι λεπτομέρειες που μας ζητούνται, δείχνουν το βάθος της ανάλυσης των δεδομένων, σε σημείο που νομίζουμε πως έχουμε τον ιατρό απέναντί μας, δίνοντάς μας ένα αίσθημα σιγουριάς για την αξιοπιστία της εφαρμογής Medi ON. Επιλέξαμε ΟΧΙ και στις δύο περιπτώσεις έτσι ώστε να προχωρήσουμε παρακάτω.

Τα συμπτώματα στη μέση δεν εμφανίστηκαν μετά από έντονη προσπάθεια, ενώ δεν είχαμε κάποιον πυρετό ή αίσθημα πυρετού, επιλέγοντας ΟΧΙ σε κάθε μια από τις οθόνες που ακολούθησαν.

Ομοίως, στις οθόνες που ακολούθησαν απαντήσαμε ΟΧΙ καθώς δεν υπήρξαμε θύματα ατυχήματος που να έφεραν χτύπημα ή πτώση, ενώ δεν έχουμε κάποιο αίσθημα πόνου στην κοιλιακή χώρα.

Είναι πολύ σημαντικό το να δηλώσουμε τη θέση κατά την οποία ο πόνος στη μέση γίνεται πιο έντονος καθώς η παραμικρή λεπτομέρεια μπορεί να οδηγήσει σε διαφορετική αξιολόγηση, οπότε το να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι αναφορικά με τον πόνο που νιώθουμε και το πότε το νιώθουμε, είναι σημαντικό. Ο πόνος στη μέση γίνεται πιο έντονος όταν βρισκόμαστε σε καθιστή θέση, χωρίς να νιώθουμε όμως πόνο σε κάποια άρθρωση, οπότε επιλέξαμε την κατάλληλη απάντηση σε κάθε οθόνη.

Στη συνέχεια, λόγω του ότι ο πόνος εστιάζεται μόνο στη μέση και δεν εκτείνεται σε κάποια άλλη περιοχή του σώματος, όπως τα πόδια ή τους γλουτούς, επιλέξαμε πως δε νιώθουμε πόνο στην πλαϊνή μεριά του ποδιού ή στους γλουτούς, κάτι το οποίο ενδεχομένως να έκανε το αποτέλεσμα της αξιολόγησης ακόμα πιο επιβαρυντικό.

Έχοντας ολοκληρώσει όλα τα απαραίτητα βήματα για τη δήλωση των συμπτωμάτων που έχουμε, φτάνουμε στη σελίδα της τελικής αξιολόγησής τους, όπου παρατίθενται οι πιθανές ασθένειες που σχετίζονται με τις ενδείξεις, το πόσο επείγουσα είναι η κατάστασή μας, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα, όπως και κατά τη διάρκεια της χρήσης της εφαρμογής από τα αρχικά στάδιά της, να επικοινωνήσουμε με γιατρό της Γραμμής Υγείας Interamerican μέσω chat ή τηλεφωνικής επικοινωνίας.

Στη συνέχεια, πατώντας στην πάνω δεξιά πλευρά της οθόνης, στο εικονίδιο με τη μορφή εγγράφου, λαμβάνουμε την σύνοψη της αξιολόγησής μας σύμφωνα με τα συμπτώματα που δηλώσαμε, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα αποστολής των αποτελεσμάτων στο ιατρικό τηλεφωνικό κέντρο αλλά και μέσω e-mail στον ιατρό μας.

Αξίζει να αναφέρουμε πως στη λίστα με τις πιθανές ασθένειες που σχετίζονται με τα συμπτώματα που δηλώσαμε, υπάρχει η δυνατότητα να πατήσουμε πάνω σε κάθε μια έτσι ώστε να μεταφερθούμε στην οθόνη όπου εμφανίζονται πληροφορίες όπως τις συσχετισμένες ειδικότητες, την επιδημιολογία, τις κύριες ενδείξεις και συμπτώματα καθώς και τους συσχετισμένους παράγοντες της ασθένειας, ενώ υπάρχει και η γραφική απεικόνιση της περιοχής που εμφανίζεται η συγκεκριμένη ασθένεια.

Για παράδειγμα, αναφορικά με την ισχιαλγία μας εμφανίζονται οι παρακάτω πληροφορίες

Για τη μηχανική/τραυματική οσφυαλγία έχουμε τις παρακάτω πληροφορίες

Τέλος, αναφορικά με την οσφυική ριζοπάθεια μας εμφανίζονται οι εξής πληροφορίες

Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Medi ON της Interamerican, αναγνωρίζουμε τα βήματα της τηλεϊατρικής με τη βοήθεια της τεχνολογίας, φέρνοντας έναν ψηφιακό βοηθό μέσα στο σπίτι του καθενός, για την καταγραφή των συμπτωμάτων της υγείας μας, όπου η συγκεκριμένη διαδικασία δεν αποτελεί ιατρική γνωμάτευση αλλά ενημέρωση, ενώ αν πιστεύουμε πως βρισκόμαστε σε επείγουσα ιατρική ανάγκη, θα πρέπει να καλέσουμε τον γιατρό μας ή στα επείγοντα.

Μια πρώτη αξιολόγηση

Η συγκεκριμένη εφαρμογή χαρακτηρίζεται από την ευκολία χρήσης και την αμεσότητα, δίνοντας στον ενδιαφερόμενο, μέσα από απλές και κατανοητές ερωτήσεις, τη δυνατότητα να καταγράψει τα συμπτώματα ενώ ταυτόχρονα διαπιστώνει πως πρόκειται για μια αξιόπιστη διαδικασία η οποία μέσα από ερωτήσεις αναφορικά με το πως νιώθει ανάλογα με το μέρος του σώματος στο οποίο εντοπίζει το ζήτημα, να διαμορφώνεται μια αξιολόγηση σαν πρώτη ένδειξη, της κλινικής εικόνας του ενδιαφερομένου.

Έχοντας τη συγκεκριμένη αξιολόγηση στα χέρια του, ο χρήστης μπορεί να έρθει σε επικοινωνία με τους γιατρούς στη Γραμμής Υγείας Interamerican μέσω chat ή τηλεφωνικής επικοινωνίας, να τους ενημερώσει σχετικά και ενδεχομένως να τους την προωθήσει, έτσι ώστε να σχηματίσουν και οι ίδιοι μια εικόνα, προτρέποντάς τον να μεταβεί στο γιατρό του ή τα επείγοντα, καθώς μέσω της τηλε-ιατρικής, είναι πιθανό να προληφθεί η επιδείνωση της υγείας του ενδιαφερόμενου, μιας και θα του δοθούν άμεσα κατευθύνσεις σχετικά με τις κινήσεις που πρέπει να κάνει μέσω των ευρυμάτων.

Επεξεργάστηκε την 12 Ιανουαρίου 2021 12:41

Κοινοποίηση
Συντάκτης:
Κώστας Βλαχάκης

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.