Business

Amazon Alexa: Μια «κολοσσιαία αποτυχία» που πρόκειται να χάσει 10 δισ. δολάρια φέτος

Τις μεγαλύτερες περικοπές προσωπικού στην ιστορία της βιώνει η Amazon, πραγματοποιώντας περισσότερες από 10.000 απολύσεις. Ένας από τους τομείς που επλήγη περισσότερο είναι το τμήμα του φωνητικού βοηθού Alexa, που φέρεται, όχι μόνο να μην αποφέρει κέρδη όσο θα έπρεπε, αλλά να προκαλεί και πρόβλημα στον κολοσσό.

Άρθρο του Business Insider περιγράφει λεπτομερώς «τη ταχεία πτώση του φωνητικού βοηθού και του μεγαλύτερου τμήματος υλικού της Amazon», εξηγώντας τι ακριβώς συμβαίνει.

Η Alexa βρίσκεται ανάμεσά μας εδώ και μια δεκαετία και αντιγράφηκε αρκετά τόσο από τη Google, όσο και από την Apple. Ωστόσο, δεν κατάφερε ποτέ να δημιουργήσει μια συνεχή ροή εσόδων, δηλαδή δεν αποφέρει κέρδη στην εταιρεία.

Το τμήμα που ανήκει η Alexa είναι μέρος του ομίλου “Worldwide Digital” μαζί με το Amazon Prime και φέρεται να έχασε 3 δισεκατομμύρια δολάρια μόλις το πρώτο τρίμηνο του 2022, με τη “συντριπτική πλειονότητα” των ζημιών να βαρύνουν την Alexa. Αυτό είναι διπλάσιο ποσό από τις απώλειες οποιουδήποτε άλλου τμήματος, και το άρθρο λέει ότι η ομάδα hardware πρόκειται να εμφανίσει απώλειες ύψους 10 δισ. δολαρίων αυτή τη χρονιά.

Το Business Insider υποστηρίζει ότι μίλησε με «μια ντουζίνα νυν και πρώην υπαλλήλους στην ομάδα hardware της εταιρείας», οι οποίοι περιέγραψαν «ένα τμήμα σε κρίση». Σχεδόν κάθε σχέδιο για τη δημιουργία εσόδων από την Alexa έχει αποτύχει. Mάλιστα, ένας πρώην υπάλληλος την αποκάλεσε “μια κολοσσιαία αποτυχία της φαντασίας” και “μια χαμένη ευκαιρία”.

Ο πρώην CEO Jeff Bezos έδωσε μεγάλο boost στην Alexa που φέρεται να ήταν το “pet project” του. Το 2019 πραγματοποιήθηκε ένα μεγάλο μίτινγκ προκειμένου να βρεθεί τρόπος να αποφέρει έσοδα αλλά μάταια. Στα τέλη της χρονιάς σταμάτησαν οι προσλήψεις στο τμήμα και ο Bezos άρχισε να εγκαταλείπει το project το 2020. Τώρα, ο CEO Andy Jassy προφανώς δεν ενδιαφέρεται τόσο για την προστασία της Alexa.

Παράδοξο είναι το γεγονός πως ενώ η σειρά Echo της Alexa είναι μεταξύ των “ειδών με τις περισσότερες πωλήσεις στο Amazon, οι περισσότερες συσκευές πωλούνται σε κόστος”. Ένα εσωτερικό έγγραφο περιέγραψε το επιχειρηματικό μοντέλο λέγοντας: «Θέλουμε να κερδίζουμε χρήματα όταν οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τις συσκευές μας, όχι όταν αγοράζουν τις συσκευές μας».

Τι ήταν στην ουσία αυτό το σχέδιο; H Amazon ήλπιζε οι πελάτες της να κάνουν αγορές με τη φωνή τους. Ωστόσο, δεν είναι εύκολο κάποιος να δώσει εντολή σε μια τεχνητή νοημοσύνη να αγοράσει ένα αντικείμενο χωρίς να δει μια εικόνα ή να διαβάσει κριτικές.

Σύμφωνα με το άρθρο, τα τέσσερα πρώτα χρόνια κυκλοφορίας της «η Alexa λάμβανε ένα δισεκατομμύριο αλληλεπιδράσεις την εβδομάδα, αλλά οι περισσότερες από αυτές τις συνομιλίες ήταν ασήμαντες εντολές για αναπαραγωγή μουσικής ή ερώτηση για τον καιρό». Αυτά προφανώς δεν απέφεραν έσοδα.

Στη συνέχεια έγινε προσπάθεια για συνεργασία με εταιρείες όπως η Dominos και η Uber, προκειμένου να γίνονται παραγγελίες και κλήσεις μέσω φωνητικής εντολής.

Όπως αναφέρει το Business Insider, η Alexa στην τρίτη θέση στη λίστα των φωνητικών βοηθών των ΗΠΑ, με το Google Assistant να έχει 81,5 εκατομμύρια χρήστες, το Siri της Apple 77,6 εκατομμύρια και την Alexa 71,6 εκατομμύρια.

Κοινοποίηση
Συντάκτης:
Αντώνης Γιαγδζόγλου

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.