Με μεγαλύτερη ακρίβεια θα μπορούν πλέον να πραγματοποιούνται τα δρομολόγια των ευρωπαϊκών τρένων, χάρη σε νέα υπολογιστικά μοντέλα και αλγοριθμικές μεθόδους που προέκυψαν από το 3ετές ερευνητικό έργο ΑRRIVAL, συγχρηματοδοτούμενο από την ΕΕ.
Στο έργο συνεργάστηκαν ερευνητές από 12 πανεπιστήμια της Ευρώπης και ο γαλλικός οργανισμός σιδηροδρόμων SNCF, με συντονιστή και επιστημονικό υπεύθυνο τον Χρήστο Ζαρολιάγκη, καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών και επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας του Ερευνητικού Ακαδημαϊκού Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑΙΤΥ) που συμμετείχε στο ARRIVAL.
Τα αποτελέσματα της έρευνας εφαρμόζονται ήδη από σιδηροδρομικές επιχειρήσεις σε όλη την Ευρώπη για την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των σιδηροδρομικών δικτύων, από την άποψη τόσο του συντονισμού των δρομολογίων όσο και της διαχείρισης απρόβλεπτων συνθηκών. Τα αποτελέσματα του έργου ARRIVAL εφαρμόσθηκαν με επιτυχία στις Κάτω Χώρες, στη Γερμανία και στην Ελβετία.
Αναφερόμενος στην πιθανή αξιοποίηση των αποτελεσμάτων του έργου σε εθνικό επίπεδο, ο Έλληνας ερευνητής υπογραμμίζει ότι αυτό απαιτεί αρκετή προεργασία, επειδή οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι δεν είναι στο ίδιο επίπεδο με τους ευρωπαϊκούς και τα προβλήματα βελτιστοποίησης που αντιμετωπίζουν οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι είναι διαφορετικά. “Το τελευταίο διάστημα είμαστε σε επαφή με τη νέα διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου να δούμε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε” δηλώνει ο κ. Χ. Ζαρολιάγκης.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ