ΕΕΤΤ, Πρόστιμα σε Cosmote, Vodafone και WIND για αυθαίρετες χρεώσεις σε καταναλωτές

Κατόπιν διερεύνησης καταγγελιών για αυθαίρετες και υπέρογκες χρεώσεις που προέκυψαν σε βάρος συνδρομητών κυρίως από υπηρεσίες πρόσβασης στο διαδίκτυο μέσω κινητών συσκευών, η Ολομέλεια της ΕΕΤΤ επέβαλε ομόφωνα πρόστιμα συνολικού ύψους 6.650.000 ευρώ στις τρεις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, ήτοι 3,5 εκατ. ευρώ για την COSMOTE, 2,5 εκατ. ευρώ για τη VODAFONE και 650.000 ευρώ για τη WIND αντίστοιχα.

Ειδικότερα, διαπιστώθηκε η κατά παράβαση της νομοθεσίας ενεργοποίηση της υπηρεσίας μεταφοράς δεδομένων, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση των συνδρομητών, με συνέπεια τις υψηλές χρεώσεις. Αυτές προέκυψαν κυρίως για χρήστες «έξυπνων» κινητών (smartphones), λόγω αυτόματων ενημερώσεων που συνεπάγονταν τη μεταφορά μεγάλου όγκου δεδομένων. Για την παράβαση αυτή επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 1,5 εκατ. ευρώ στην COSMOTE, 1 εκατ. ευρώ στη VODAFONE και 500 χιλ. ευρώ στη WIND.

Για την παράβαση της αυτόματης ενεργοποίησης προγράμματος ημερήσιας χρέωσης σε συνδρομητές, που δεν είχαν επιλέξει ανάλογο πακέτο, το πρόστιμο ανήλθε σε 2 εκατ. ευρώ για την COSMOTE (υπηρεσία «Internet Day Pass») και 1,5 εκατ. ευρώ για τη VODAFONE (υπηρεσία «Internet όλη μέρα»). Επιπλέον, επιβλήθηκε, στην ίδια συνεδρίαση, σε βάρος της WIND πρόστιμο ύψους 150 χιλ. ευρώ για αυθαίρετη ενεργοποίηση υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας σε συνδρομητές που δεν είχαν υποβάλει σχετική αίτηση.

Για την επιμέτρηση των προστίμων συνεκτιμήθηκε η έκταση της παράβασης ανά εταιρία, ο συνολικός αριθμός των θιγομένων συνδρομητών, η προκληθείσα οικονομική βλάβη στους καταναλωτές, τα αυξημένα έσοδα των εταιριών που προέκυψαν από τις διαπιστωθείσες παραβάσεις και η ανάγκη αποτροπής παρόμοιων αθέμιτων πρακτικών στο μέλλον. Η ΕΕΤΤ θα συνεχίσει τους ελέγχους προασπίζοντας σθεναρά το δημόσιο συμφέρον, τα δικαιώματα των καταναλωτών και τη διαφάνεια στην αγορά.

Επεξεργάστηκε την 12 Νοεμβρίου 2012 15:44

Σχόλια

  • Ω ναι, ημουν ενας απο αυτους που μάλιστα πήρε και την εξυπηρέτηση πελατών για να παραπονεθει. Και για να ακριβολογήσω, η wind μου "εφαγε" τα 5 ευρώ που είχα στην κάρτα μηδενίζοντάς μου το υπόλοιπο.
    Εστείλα μήνυμα για να δω το υπόλοιπο των mb και μου ηρθε ενημερωτικό sms ότι έχω 500 mb.
    Ως εδώ όλα καλά, θεώρησα πως η βλακεία ήταν δική μου (άλλωστε δε με χαλουσαν και τα 500 mb που ειχα μέσα). Σκεφτόμενος έτσι, έβαλα ακόμα μία κάρτα των 5 ευρώ αλλα τα mb είχαν γίνει καπνός.
    Μ' αυτα και μ' αυτα πήρα τηλεφωνο στην εξυπηρετηση, η κοπελίτσα ευγενέστατη και εξυπηρετικότατη αλλα δυστυχως το δίκιο μου δε το βρήκα (ίσως μέχρι τώρα...).

  • καλα να παθουν! η κοσμοτε μου εχει φαει παρα πολλες φορες λεφτα με κατι τετοια! γιατι οι μα@@@!ς πληρωνονται..

  • Καλά του κάναν αλλά θα σταματίσουν έστω να εκμεταλέβονται ή θα συνεχίσουν;

  • Εγώ πάντως, με το f2go που μου πήραν σχεδόν 12ευρώ από την κάρτα, βρήκα το δίκιο μου και η Wind παρόλο που δεν αναγνώρισε το λάθος της (εξακολουθούσαν να μου λένε ότι ήταν δικιά μου ευθύνη!) μου επέστρεψαν τα χρήματα σε ένδειξη καλής πίστης όπως είπανε! Βέβαια μάλλον έπαιξε ρόλο και η απειλή μου ότι θα κάνω φορητότητα όλα τα νούμερα που έχουμε!!! :-D

  • Καλά να πάθουν και ελπίζω να βάλουν μυαλό γιατί έχω δώσει πολλά λεφτά στις βλακείες της cosmote....ώρα ήταν..

  • Να επιβάλουν πρόστιμα πιο συχνά και οι πελάτες να καταγγέλουν αυτές τις παράνομες ενέργειες!Γιατί δεν νοείται σοβαρή εταιρία εν έτη 2012 να συμπεριφέρεται έτσι στους πελάτες της!Και επειδή δεν βγάζουν κέρδη όπως παλαιότερα, να πρσπαθούν να βγάλουν κέρδη με τέτοια μέσα!!Όλες οι επιχειρήσεις έχουν ζημιές λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά όχι να προσπαθούν με το ζόρι να βγάλουν κέρδη χρεώνοντας μη θέλοντας και μη τους πελάτες τους!!!Να συνεχίσουν όλοι τις καταγγελίες όταν χρεώνονται χωρίς λόγο και παρά τη θέληση τους!!!!

  • Καιρός ήταν, να κάνουν κάτι όμως και για την ελάχιστη χρέωση ανά κλήση που καταναλώνει το μεγαλύτερο μέρος ενός προγράμματος συμβολαίου...

  • Το έχω πάθει κι εγώ με τη vodafone! το παλιό μου κινητό ήταν vodafone και κάποιες στιγμές έβλεπα το σήμα του internet να ενεργοποιείται για λίγο, να ανοίγει το vodafone live και τσουπ το 1€ όποτε δεν είχα πακέτο! πήρα 3-4 φορές την εξυπηρέτηση και μπορείς λέει να το καταργήσεις μόνο αν καταργήσεις όλο το internet.. και μετά κλασσικές μπαρούφες.. "σας συμφέρει γιατί μπλα μπλα μπλα..". Τρελή απατεωνιά!

  • ΕΕΤΣΙΙΙΙΙ..........μια ζωη να πληρωνουμε σαν μακακες εμεις, το θεμα ειναι θα πληρωθουν αυτα τα προστηματα ηηηηηη τον Αλεκο γιλεκο και μην τον ειδατε!!!!!!

  • Πάντως εγώ πού είχα παρόμοιο πρόβλημα πήρα την εξυπηρέτηση πελατών της Cosmote και μου βάλανε τα 7€ μετά από 5 μέρες περίπου. Οπότε όποιος έχει πρόβλημα να πάρει τηλέφωνο, μην το αφήσει έτσι γιατί ποτέ δεν ξέρεις.

  • Ρε παιδια sorry κιολας, και εγω την εχω πατησει στο παρελθον αλλα ενα 80% φταιμε εμεις γιατι δεν διαβαζουμε το γαμ.......νο βιβλιαρακι και δεν κλεινουμε τα ενεργα δεδομενα απο το κινητο!!!! Να τα λεμε ολα. Υπαρχει εδω ο νομος του RTFM(read the fucking manual).

  • Σωστός ο Δημήτρης... και αυτοί βασίζονται στην άγνοια του πελάτη και τον ληστευουν.

  • Συμπέρασμα.

    1. Το τρίο καρτέλ έβγαλε ένα σκασμό λεφτά.
    2. Η ΕΕΤΤ πήρε ένα μερίδιο και το έβαλε στην τσέπη της.
    3. Ο μαλ@κας έμεινε με το κινητο στο χέρι.

    Συνέχισε Ζαφείρη να ζητάς πολύ περισσότερα κάθε μέρα....

  • Πέρα από το αν έπεσε "καμπάνα" στις εταιρίες (καλά έπαθαν, να βάλουν μυαλό επιτέλους!), πρέπει να σκέφτεται και ο καταναλωτής! Όταν παίρνεις ένα smartphone οφείλεις να ξέρεις πως λειτουργεί! Δε θέλει δα και κανένα πτυχίο για να βρεις τις ρυθμίσεις δικτύου και να μπλοκάρεις τα APN, τις αυτόματες ενημερώσεις και οτιδήποτε άλλο χρησιμοποιεί το κινητό δίκτυο. Ούτως ή άλλως το μενού στα Ελληνικά είναι, διαβάστε!

  • LOOOOOOOOOL !!!!

    Μπορεί να άξιζαν το πρόστιμο αυτές οι απατεωνοεταιρίες, αλλά τα λεφτά δεν τα πήραμε πίσω εμείς αλλά αυτή η ... ΕΕΤΤ.

Κοινοποίηση
Συντάκτης:
Αλέξανδρος Παππάς

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.