Business

Η Huawei απειλείται από τον ανταγωνισμό στην Κίνα και όχι τόσο από την Αμερική

Ο αποκλεισμός της Huawei από την Κίνα έχει προκαλέσει αρκετά προβλήματα στην εταιρεία, με μεγαλύτερο ίσως την απαγόρευση χρήσης των GMS και Google Apps. Ωστόσο, φαίνεται ότι η κατασκευάστρια δεν απειλείται από τις ΗΠΑ και τον Trump, αλλά από τους ανταγωνιστές της στην αγορά της Κίνας.

Τα αποτελέσματα που παρουσίασε η Strategy Analytics, όσον αφορά την αγορά των smartphones για τον Φεβρουάριο του 2020, δείχνουν ότι η Huawei χάνει διαρκώς έδαφος.

Οι αριθμοί δεν κάνουν ποτέ λάθος

Η γνωστή εταιρεία αναλύσεων Strategy Analytics δημοσίευσε τη μηνιαία αναφορά της για την αγορά των smartphones. Συνολικά, η αγορά είδε πτώση 38%, κάτι που οφείλεται κατά κύριο λόγο στην πανδημία του κορωνοϊού.

Αν δούμε αναλυτικά τα στοιχεία θα διαπιστώσουμε ότι η Huawei αντιμετωπίζει πραγματικό πρόβλημα, τόσο στην παγκόσμια αγορά, όσο και στην τοπική αγορά της Κίνας. Τον Ιανουάριο του 2020 η κινέζικη κατασκευάστρια είχε αποστείλει 12,2 εκατομμύρια smartphones, ένα νούμερο που μειώθηκε στα 5,5 εκατομμύρια τον Φεβρουάριο.

Όλες οι εταιρείες είδαν πτώση στις αποστολές και πωλήσεις, αλλά σε καμία περίπτωση τόσο μεγάλη. Για παράδειγμα, οι Apple και Samsung είχαν τον Ιανουάριο 16 και 20,1 εκατομμύρια αποστολές και τον δεύτερο μήνα του έτους έπεσαν στα 10,2 και 18,2 εκατομμύρια, αντίστοιχα.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της Strategy Analytics, οι αποστολές smartphones της Huawei βρίσκονται διαρκώς σε πτώση τους τελευταίους πέντε μήνες. Τον Οκτώβριο του 2019 η εταιρεία είχε στείλει 22,2 εκατομμύρια κομμάτια, τον Νοέμβριο οι αποστολές μειώθηκαν στα 19,6 εκατομμύρια και τον Δεκέμβριο στα 14,2. Κάπως έτσι έφτασε στα 5,5 εκατομμύρια του Φεβρουαρίου το 2020, που είναι και η μεγαλύτερη πτώση που έχει γνωρίσει η κατασκευάστρια.

Η εταιρεία γνώριζε ότι θα δει πτώση στις αποστολές και πωλήσεις smartphones, μάλιστα υπολόγιζε ότι ποσοστιαία θα άγγιζε το 20%. Όμως, τα νούμερα δείχνουν πολύ μεγαλύτερη απώλεια.

Η πραγματική απειλή και η πιθανή διέξοδος

Πέρα από τα νούμερα που αφορούν την ίδια τη Huawei, η Strategy Analytics αποκαλύπτει ότι η Xiaomi κατάφερε να ξεπεράσει την ανταγωνίστρια της και να βρεθεί στην τρίτη θέση παγκοσμίως. Ταυτόχρονα, Xiaomi και Oppo παρουσιάζονται να κερδίζουν διαρκώς έδαφος στην κινέζικη αγορά.

Ειδικότερα, νωρίτερα αυτόν τον μήνα, ο CEO της Xiaomi είχε αναφέρει στο Weibo ότι η εταιρεία θα στοχεύσει δυναμικά τη high-end αγορά της Κίνας, όπου μέχρι πρόσφατα κυριαρχούσε η Huawei με ποσοστό 80%.

Με δεδομένο ότι οι ανταγωνιστές της κερδίζουν διαρκώς έδαφος, η Huawei θα πρέπει να κάνει ότι μπορεί ώστε να πετύχουν τα P40. Έτσι, θα μπορέσει να ανακάμψει ως ένα σημείο.

Επιπλέον, η κινέζικη κατασκευάστρια αποτελεί βασικό παράγοντα στην εξίσωση των 5G δικτύων, τα οποία αποτελούν και ένα από τα δυνατά της χαρτιά. Τα Huawei P40 αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα που πρέπει να κερδίσει η εταιρεία τη δεδομένη στιγμή.

Από εκεί και έπειτα, θα παίξει σημαντικό ρόλο η έκβαση της υπόθεσης του αποκλεισμού της από τις ΗΠΑ. Καθώς υπάρχει πιθανότητα να μην δοθεί άλλη παράταση.

Πηγή

Επεξεργάστηκε την 24 Μαρτίου 2020 9:21

Σχόλια

  • Αν θέλει να πουλήσει πολλές συσκευές, ας κατεβάσει τις τιμές για να χτυπήσει τον ανταγωνισμό και να ανέβει και πάλι και δε μιλάω μόνο για την Κίνα αλλά παγκοσμίως, τουλάχιστον μέχρι να καταφέρει να γεμίσει το app gallery με όλες τις γνωστές εφαρμογές, με εξαίρεση προφανώς τις δυο τρεις της google.
    Αν μπορεί φυσικά να το κάνει αυτό χωρίς να πέσει έξω. Διαφορετικά θα χαθεί και αυτή όπως πολλές μεγάλες εταιρείες.

  • Παντως στην Κινα στο Q4 2019 η huawei ηταν πρωτη με 39% market share και 33.3 million shipments . Ειχε μαλιστα και αυξηση 11% σε σχεση με το Q4 2018. Η xiaomi απο την αλλη ηταν αρκετα κατω με 9% και 8,1 million shipments σημειωνοντας πτωση 14% σε σχεση με το Q4 2018. Η huawei ηταν και η μονη που ειχε αυξηση στην Κινα το 2019.

    • Επισης να προσθεσω οτι τα global shipments για το Q4 2019 ηταν 56 εκ. για την Huawei και 33 εκ. για την Xiaomi. Με λιγα λογια σχεδον το 60% των global shipments της Huawei προερχεται απο την αγορα της Κινας (33 εκ απο τα 56 εκ) ενω στη Xiaomi ειναι μονο το 25% (8.1 εκ απο τα 33 εκ.) Βγαζοντας λοιπον ως παραδειγμα την αγορα της Κινας, αυτοματως τα shipments της Huawei μειωνονται κατα 60% ενω της xiaomi κατα 25%.

  • Ποια απειλη απο τον ανταγωνισμο στην Κινα ρε παιδια? Αφου το market share της αυξηθηκε το 2019. Και ειναι και η μονη εταιρεια που ειχε αυξησεις στην Κινεζικη αγορα, ενω ολες οι αλλες ειχαν πτωσεις. Ειδικα απο τοτε που εγινε το θεμα με τις ΗΠΑ φαινεται οτι οι Κινεζοι το πηραν λιγο πατριωτικα και ανεβηκαν οι πωλησεις της. Σχεδον 40% market share στην Κινα δεν το λες και λιγο. Οσο για τις τεραστιες πτωσεις τον Φεβρουαριο, αν σκεφτει κανεις οτι οι μισες πωλησεις της ειναι απο την αγορα της Κινας, λογικο μου φαινεται που επεσαν 60% λογω κορονοιου.

Κοινοποίηση
Συντάκτης:
Χάρης Αναγνωστόπουλος

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.