Business

Ξεκίνησε η αρχή του τέλους για την Apple;

Εχθές δημοσιεύθηκε στους Forbes μία ανάλυση που έχει ως στόχο να αποδείξει ότι το τέλος της Apple έχει ξεκινήσει. Λίγες ώρες μετά, η Forbes κατέβασε το κείμενο από τον ιστότοπο της, αλλά εμείς προλάβαμε να αποθηκεύσουμε ένα αντίγραφο.

Η αναφορά των Forbes

Καθόλη την έκταση της ανάλυσης, ο συντάκτης, Stephen McBride, αναφέρει πολλά στοιχεία σχετικά με την πορεία της Apple και εξηγεί πώς ακριβώς καταλήγει στο συμπέρασμα ότι έχει επέλθει η αρχή του τέλους της εταιρείας.

Ο Stephen McBride, ξεκινά την αναφορά του σχολιάζοντας ότι η μεγαλύτερη έκπληξη στη φετινή παρουσίαση των iPhone 11 δεν ήταν τα χαρακτηριστικά των smartphones, αλλά η τιμή με την οποία τα λάνσαρε η Apple, που για πρώτη φορά μείωσε τις τιμές των τηλεφώνων της.

Στη συνέχεια, ο συντάκτης αναφέρει ότι η Apple είναι εδώ και πολλά χρόνια μία εταιρεία τηλεφώνων. Από το 2007 που κυκλοφόρησε το iPhone, έχει πουλήσει πάνω από 2.2 δισ. smartphones και έχει βγάλει τρισ. δολάρια, περισσότερα από οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή στην ιστορία. Ενώ τονίζει πως η μετοχή της εταιρείας είδε αύξηση 2,037%.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η Apple έχει βγάλει 1,99 τρισ. δολάρια, από το 2007, με το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών των εσόδων να προέρχεται από τα iPhone. Κάπως έτσι, τα iPhone είναι τα πιο αποδοτικά προϊόντα της εταιρείας, αποφέροντας της $0,6-0,74 ανά δολάριο εμπορικής αξίας, την ίδια στιγμή που τα MacBook Air της αποφέρουν $0,29.

Τα iPhone, λέει ο Stephen McBride, είναι ο λόγος που η Apple βρίσκεται ακόμη εδώ. Διαφορετικά, θα είχε καταλήξει να είναι μία μεσαίας κατηγορίας εταιρεία υπολογιστών. Για χρόνια τα iPhone στήριζαν την αμερικανική εταιρεία, μέχρι που το 2015 η τρελή ανοδική πορεία τους ανακόπηκε. Πέρυσι, πουλήθηκαν 14 εκατομμύρια λιγότερα iPhone από ότι είχαν πουληθεί πριν τρία χρόνια.

Όταν ο Steve Jobs παρουσίασε το πρώτο iPhone, η συσκευή βρισκόταν στην αιχμή της τεχνολογίας. Τότε, μόνο 120 εκατομμύρια άνθρωποι είχαν στην κατοχή τους ένα κινητό. Σήμερα, πάνω από πέντε δισεκατομμύρια άνθρωποι διαθέτουν τουλάχιστον ένα smartphone.

Για να καταφέρει να διατηρήσει τον ρυθμό ανάπτυξης, η Apple επέλεξε να αυξάνει τις τιμές των iPhone. Το 2010, ένα iPhone κόστιζε $599, ενώ το 2010 ο καταναλωτής έπρεπε να πληρώσει $849 για ένα iPhone 8 και $1.149 για το iPhone X. Η συγκεκριμένη τακτική βοήθησε στην διατήρηση της ανάπτυξης, αλλά υπάρχει ακόμη ένας λόγος που η Apple ανέβαζε διαρκώς τις τιμές των τηλεφώνων της.

Με εξαίρεση ελάχιστες περιπτώσεις, το κόστος κατασκευής ενός iPhone διαρκώς αυξάνεται, από το 2007. Η κατασκευή του πρώτου iPhone κόστιζε $200, την ίδια στιγμή το iPhone XS κοστολογούνταν στα διπλά χρήματα.

Όπως αναφέρει ο Stephen McBride, η Apple μπορεί να αύξανε διαρκώς τις τιμές των τηλεφώνων της, αλλά είχε σίγουρα πολύ συγκεκριμένους λόγους για να το κάνει. Ωστόσο, ήταν θέμα χρόνου μέχρι να διακόψει τη συγκεκριμένη τακτική.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η Apple παρουσίασε το πιο προσιτό smartphone της, το iPhone XR είχε τιμή εκκίνησης $749, 35% χαμηλότερη από αυτή του iPhone X. Όμως, πρόκειται για μία στρατηγική κίνηση, διότι είναι ουσιαστικά για το iPhone X, με τη διαφορά ότι η εταιρεία το λάνσαρε ως budget, με στόχο να επαναφέρει κάπως τις πωλήσεις των smartphones της.

Φέτος, η Apple πήγε ένα βήμα παραπέρα και μείωσε τις τιμές των νέων iPhone. Η βασική έκδοση των iPhone 11 είχε τιμή εκκίνησης $699, ένα ποσό που έχουμε να δούμε από το 2017. Πρόκειται για μία προσπάθεια της εταιρείας να ενισχύσει τη μειωμένη ζήτηση των smartphones της. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Stephen McBride, αυτή είναι και η αρχή του τέλους της.

Ήρθε όντως το τέλος της Apple;

Όπως αναφέρει ο Stephen McBride, η εταιρεία όχι μόνο πουλάει λιγότερα iPhone, αλλά έχει και μικρότερο κέρδος από αυτά. Το τελευταίο τρίμηνο, η Apple παρουσίασε 10% μειωμένα έσοδα από τις πωλήσεις των iPhone. Αυτό μεταφράζεται σε απώλεια της τάξεως των 20 δισ. δολαρίων.

Τα έσοδα της Apple από τα iPhone δεν ήταν ποτέ τόσο χαμηλά. Ο Stephen McBride τονίζει ότι σύντομα οι οικονομικές αναφορές της εταιρείας θα δείχνουν ξεκάθαρα σημάδια της πτώσης της, διότι πάνω από τα μισά της έσοδα προέρχονται από τα smartphones, που πλέον παρουσιάζουν αισθητή μείωση στις πωλήσεις τους.

Ο Stephen McBride κλείνει την αναφορά του λέγοντας, πως παρά το γεγονός ότι η Apple προσανατολίζεται σε περισσότερους τομείς, ο ρυθμός της είναι μειωμένος και δεν αρκεί για να ισορροπήσει τα έσοδα που χάνει. Ενώ περιγράφει την εταιρεία ως μία ωρολογιακή βόμβα, και προειδοποιεί τους επενδυτές να μείνουν μακριά της.

Επεξεργάστηκε την 27 Νοεμβρίου 2019 14:03

Σχόλια

    • Και ούτε τώρα θα σε ακούσουμε γιατί η Apple θα συνεχίσει να υπάρχει.

      Νέο ρεκόρ για την μετοχή της εταιρίας με την αξία της στο χρηματιστήριο πλέον να είναι 1.17 Τρις Δολλαρια.

      • Λίγο άσχετο με την apple.το ξέρεις ότι στο χρηματιστήριο πουλάς και αγοράζεις αέρα έτσι;η ff πχ.είχε μια χαρά μετοχή και τώρα τρέχει να προστατευτεί από τους πιστωτές.μην παίρνετε τόσο σοβαρά το χρηματιστήριο.θυμηθείτε την φούσκα επί Σημίτη.

    • Ενδιαφέρον. Λες για χρόνια ότι η Apple θα καταστραφεί πχ. και τώρα δικαιώθηκες; Όλα αυτά τα χρόνια που πάει καλά δηλαδή τι έκανες; Απλά περίμενες;

  • Για αυτό δεν είναι σωστή η Κυβέρνηση της Αμερικής στην Huawei επειδή ξέρει ότι αξίζει όσο καμία άλλη εταιρεία του κόσμου. Η μοναδική Huawei θα μείνει για πάντα αληθινή για να δείξει ότι η δύναμη της θέλησης θα είναι η δύναμη για όλους μας για να την στηρίζουμε σε ότι κάνει για μας με αγάπη και σεβασμό πάντα.

    • τα ειπες ολα, πολυ σωστα, παλι καλα υπαρχει κ η HUAWEI που προσπαθει για τον καταναλωτη οσο κανεις αλλος..

    • Γιατί να υποστηρίζεις την huawei που απειλεί την εθνική ασφάλεια των Η.Π.Α. Και την ιδιωτικότητα όλων των χρηστών της(εκτός από τους κινέζους).Καλά της κάνει ο Trump.

  • Για κατσε να πουλησω οτι μετοχές εχω μην την πατησω σαν νουμπ. Ποιος θα μου το λεγε..

  • Ότι είναι Αμερικανικό είναι πολύ κακής ποιότητας. Τελεια και παύλα. Μπορεί τεχνολογικά να είναι και καλά μπροστά αλλά όταν η κατασκευή γίνεται από Κινέζους που πραγματικά είναι οι παραγωγοί ενώ το μόνο που βάζουν οι Αμερικανοί είναι το know how. Ελα όμως που έμαθαν οι Κινέζοι
    !!!!!! Το αποτέλεσμα να φτιάχνουν καλύτερα ποιοτικά και φθηνότερα σμαρτ φονς και όχι μόνο. Το ίδιο κάνουν βέβαια και οι Γερμανοί και άλλοι αλλά στο τέλος αυτό που θα επιτύχουν είναι να σκάψουν το λακό τους

  • Ενόψει, λοιπόν, της Black Friday έχει ενδιαφέρον να δούμε ποιες είναι οι βασικές επιλογές του κοινού στην αγορά smartphones τόσο σε διεθνές επίπεδο όσο και στην Ελλάδα. Αυτό που αποδεικνύουν τα στοιχεία, είναι πως η Samsung και η Huawei έχουν την πρωτιά στις προτιμήσεις των καταναλωτών, αφήνοντας σημαντικά πίσω τους την Apple.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της Gartner που δημοσιεύτηκαν τον προηγούμενο Αύγουστο και αφορούν τις πωλήσεις κατά το 2ο τρίμηνο του 2019 σε παγκόσμιο επίπεδο, η Huawei και η Samsung ήταν εκείνες που παρουσίασαν τις υψηλότερες ετήσιες αυξήσεις πωλήσεων -κατά 16,5% και 3,8% αντίστοιχα- με το μερίδιό τους στην αγορά να φτάνει, αντίστοιχα, το 20,4% και το 15,8%. Αυτό μεταφράζεται σε πάνω από 58.000.000 «έξυπνα» κινητά τηλεφώνα για την κινεζική εταιρεία και πάνω από 75.000.000 για την κορεατική.

    Όσον αφορά τη Huawei, σημειώνεται ότι στα στατιστικά της συμπεριλαμβάνεται και η Honor και το κομμάτι που κατέχει στην αγορά.

    Αντίστοιχα, η Apple πούλησεε πάνω από 38.500.000 συσκευές, με τον αριθμό αυτό να αντιστοιχεί σε ποσοστό 10,5%. Από κοντά και η Xiaomi, της οποίας τα αντίστοιχα νούμερα είναι +33.000 συσκευές και 9% ποσοστό στην αγορά.

    • ΑΚΡΙΒΩΣ ΟΠΩΣ ΤΑ ΕΙΠΕΣ. ΤΥΧΑΊΝΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΆ ΤΑ ΚΙΝΗΤΆ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΑ ΓΝΏΡΙΖΕ ΚΑΝΕΙΣ ΤΑ ΕΊΔΑΜΕ ΠΡΏΤΟΙ. ΜΑΖΊ ΚΑΙ ΤΑ REDMI. ΠΕΡΙΤΟ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΠΩΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΑΜΕ ΌΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΜΑΣ ΑΦΟΎ ΠΉΡΑΜΕ ΧΑΜΠΆΡΙ ΌΤΙ ΚΑΙ ΦΘΗΝΆ ΉΤΑΝ ΆΛΛΑ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ.

      • ΌΣΟ ΓΙΑ ΑΥΤΌ ΠΟΥ ΛΈΩ ΓΙΑ ΤΑ "ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΆ" ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΤΟ ΈΦΑΓΑ ΤΡΕΙΣ ΦΟΡΕΣ. Η ΠΡΏΤΗ ΉΤΑΝ ΜΕ ΈΝΑ ASUS ΛΑΠΤΟΠ ΠΟΥ ΣΤΟ ΠΡΏΤΟ ΧΡΌΝΟ ΈΦΥΓΕ ΑΠΌ ΤΟ ΠΑΡΆΘΥΡΟ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΆ. ΤΟ ΔΕΎΤΕΡΟ ΉΤΑΝ ΜΕ ΈΝΑ ALIENWARE ΠΟΥ ΈΚΑΨΕ ΜΗΤΡΙΚΉ ΣΤΗ ΠΡΏΤΗ ΜΕΡΑ. ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΕ ΚΑΙ ΣΕ ΈΞΙ ΜΗΝΕΣ ΤΟ ΚΑΙΝΟΎΡΓΙΟ ΛΑΠΤΟΠ ΞΑΝΑΕΚΑΨΕ ΜΗΤΡΙΚΉ. ΘΑ ΞΑΝΑΚΟΥΜΠΑΓΕΣ ΌΤΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΌ ΞΑΝΆ?

  • ΗΡΘΕ ΤΟ ΤΕΛΟΣ...

    ΥΓ. Ένα είναι σίγουρο...αυτός που έκανε την ανάλυση δεν έχει ιδέα από οικονομικά!

  • Αυτό που δεν ανέφερε ο αναλυτής, αν είναι, είναι ότι η apple στοχεύει σε revenue από παροχή υπηρεσιών και άλλων προϊοντων βλέπε Apple TV, δεδομενου ότι πτώση γενικώς έχει πέσει στις πωλήσεις των smartphones παγκοσμίως. Η αγορά έχει κορεστεί. Το ίδιο συμβαίνει και με τη Samsung που έκανε στροφή στα midrange κινητά γιατί οι πωλήσεις δεν ήταν οι αναμενόμενες στην premium κατηγορία. Στην ουσία η apple έφτιαξε μια πολύ γερή βάση για να πουλήσει τις υπηρεσίες της. Κάτι που κάνουν σιγά σιγά και οι άλλες εταιρείες αλλά είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο.

  • Είναι γεγονός ότι η Apple διμιουργησε την έννοια του smartphone.
    Η έννοια όμως έχει εξελιχτεί πολύ και δεν καμία σχέση με τον τρόπο
    που παρουσιάζεται από την Apple.

    Δυστυχώς ή ευτυχώς η εταιρεία έχει κάνει τον κύκλο της και σίγουρα
    δεν έχει τον Steve Jobs για να κάνει την ανατροπή.

    Σημασία έχει να έχουμε σαν καταναλωτές ότι ακριβώς χρειαζόμαστε
    σε χαμηλή τιμή.

  • Ο δημοσιογράφος κάνει ένα μεγάλο λάθος που τον οδηγεί σε λάθος συμπεράσματα. Πιο είναι το λάθος ? ότι η Apple δεν βασίζεται πλεόν στις πωλήσεις των iPhone για έχει κέρδη ή για να μην έχει ζημιές. Για να μην μπερδευόμαστε, το iPhone δεν τελείωσε, απλά σιγά σιγά βγάινει απο το κάδρο, ώ ναι! στην θέση του θα μπούνε άλλες συσκευές που αποφέρουν πολύ μεγαλύτερο κέδρος, κυρίως το iwatch, αλλά και ipad. Αλλά ούτε αυτές είναι που τουλάχιστον τώρα αποφέρουν τα μεγάλυτερα ποσοστά κέρδους. Είναι οι υπηρεσίες που αποφέρουν διπλάσιο ποσοστό κέρδος απο οποιαδήποτε συσκευή (itunes, apple music, icloud κ.α.). Μια χαρά λοιπόν τα λέει για το iPhone αλλά όσο icon και να θεωρείτε ακόμη ώς συσκευή σιγά σιγά μπένει σε δεύτερο κάδρο. Όσο πουλάει τόσο πολύ (ακόμη και με τις μεγάλες πτώσεις πωλήσεων μιλάμε για εκαντάδες εκατομμύρια συσκευών), τόσο θα φαίνεται ότι είναι το κέντρο των πάντων και τόσο θα είναι όλες οι συσκευές της Apple "δεμένες" μαζί του.

Κοινοποίηση
Συντάκτης:
Χάρης Αναγνωστόπουλος

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.