Έκθεση GFK, ανάκαμψη της αγοράς ηλεκτρονικών ειδών

Ο κόσμος της τεχνολογίας είναι ταχύτατα εξελισσόμενος και η ανάγκη για την καταγραφή των τάσεων της αγοράς καθώς και τις ανάγκες των καταναλωτών είναι πολύ σημαντική. Σύμφωνα λοιπόν με μια συγκεντρωτική έκθεση της εταιρείας ερευνών GFK που παρουσιάστηκε στην συνέντευξη τύπου της IFA, μπορεί κανείς να δει ποσοτικά τι συμβαίνει στον χώρο της τεχνολογίας.

Ξεκινώντας, βλέπουμε ότι σύμφωνα με προβλέψεις η αγορά ηλεκτρονικών ειδών θα ανακάμψει το 2014 και μετά, ύστερα από μια διετή στασιμότητα που η παγκόσμια δαπάνη για ηλεκτρονικά είδη κυμάνθηκε περίπου στα 780 δισεκατομμύρια ευρώ. Η πρόβλεψη φτάνει για το 2015 στα 835 δισεκατομμύρια ευρώ που θα οφείλεται κυρίως στην βελτιωμένη οικονομική κατάσταση παγκοσμίως αλλά και στον μικρότερο χρονικό κύκλο αναβαθμίσεων για pc και τηλεοράσεις.

Πιο ειδικά, η αγορά για κινητά και tablets αναμένεται να παρουσιάσει μια αύξηση πάνω από 50%. Το 2014 αναμένεται να πουληθούν πάνω από 2 δισεκατομμύρια συσκευές που θα αξιοποιούν την χρήση του ίντερνετ (core internet devices, όπως Smart Phones, Tablets, Notebooks, Desktop Pc, TV κλπ) όπου από αυτές 1,2 δισεκατομμύρια θα είναι smart phones.

Τα smart phones έχουν γίνει πια ένα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας καθώς έχουν πολλαπλή λειτουργικότητα, media player, gps ή και μια καλή ψηφιακή κάμερα. Αυτό όμως είχε ως αποτέλεσμα την πτώση των αντίστοιχων εξειδικευμένων για αυτή την λειτουργία συσκευών. Τώρα πια ένα smartphone είναι η κάμερα/βίντεοκάμερα μας, ο μεταφραστής μας, ο χάρτης μας και εξυπηρετεί πολλές λειτουργίες όπως το να κλείνουμε εισιτήρια για ΜΜΜ, ξενοδοχεία, συναυλίες κλπ.

Από την άλλη η συγκέντρωση αυτών τον βασικών λειτουργιών σε μια συσκευή άνοιξε την αγορά για «επαναστατικά» προϊόντα που προσφέρουν το κάτι παραπάνω και έτσι καταφέρνουν και διεισδύουν στην αγορά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι Action Cams με την ταχύτατη εξέλιξη που έχουν στην αγορά.

Ωστόσο μπορεί τα smartphones να τα χρησιμοποιούμε πλέον ως πολυεργαλεία, όμως παραμένουν ο βασικός τρόπος επικοινωνίας μόνο που ο τρόπος επικοινωνίας έχει αλλάξει. Κυρίως επικοινωνούμε μέσω γραπτού λόγου.

Κοινοποίηση
Συντάκτης:
Λορένα Σιούτη

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.