AMD R9 290X vs Nvidia Titan X με DX12: Μάχη σώμα με σώμα

Η υποστήριξη DirectX 12 μόλις προστέθηκε στο 3DMark και τα αποτελέσματα είναι πολύ καλά για να είναι αληθινά. Φέρνοντας απόδοση ως και 20x πιο γρήγορη από τη DirectX 11 σε συγκεκριμένα τεστ. Ενώ οι Nvidia κάρτες γραφικών κερδίζουν πολλά από το νέο αυτό API, οι κάρτες της AMD κέρδισαν την μεγαλύτερη βελτίωση.

Η R9 290X κοντράρεται σώμα με σώμα με τη νέα ναυαρχίδα της Nvidia την Titan X, κερδίζοντας μάλιστα και το προβάδισμα σε μερικές περιπτώσεις. Κοιτώντας πίσω, η R9 290X κερδίζει ως και 33% σε σχέση με την GTX 980, επιβεβαιώνοντας πως το DX12 είναι μια φοβερή αναβάθμιση για κάθε gamer που χρησιμοποιεί hi end κάρτες γραφικών της AMD και της Nvidia.

Με τον DX11, η Titan X έβγαλε σαν αποτέλεσμα 740.000 αντικείμενα (draw calls) ανά δευτερόλεπτο, αλλά με τον DX12 έφτασε το εντυπωσιακό 13.419.000 αντικείμενα το δευτερόλεπτο. Εντάξει, δε χρειάζεται κανείς να είναι και ο Καραθεοδωρής για να αντιληφθεί τη διαφορά του αποτελέσματος, είναι εμφανής η τεράστια αυτή βελτίωση. Στην αντίπερα όχθη, η R9 290X έφτασε τα 935.000 με τον DX11, ενώ με τον DX12 τα 13.474.000, κερδίζοντας μάλιστα την Τitan X και στα δύο API της Microsoft, ακόμα και στο API της το ίδιο, το Mantle, κατά 8%.

Στα αποτελέσματα των FPS, βλέπουμε την GTX 980 να φτάνει τα 2,75 FPS με τον DX11 και τα 16,75 FPS στον DX12, μία συνολικά σημαντική βελτίωση. Ωστόσο, δεν ξεπερνά τα αποτελέσματα της R9 290X, η οποία χρονίζει στα 19,12 FPS στον DX12, ενώ με το Mantle φτάνει και τα 29,88 FPS.

To DX12 δείχνει εντυπωσιακή άνοδο με τους επιπλέον πυρήνες των επεξεργαστών, ωστόσο η απόδοση δείχνει να μην είναι και τόσο σημαντική μετά τους 6 πυρήνες. Το Mantle έχει περισσότερα οφέλη εδώ, μιας και είναι ικανό να εκμεταλλευτεί μέχρι και οκτώ πυρήνες. Αυτό που είναι ενδιαφέρον είναι ότι ενεργοποιώντας το Hyper Threading (τεχνολογία της Intel) η απόδοση φρενάρει, μιας και ο DX12 προτιμά τους φυσικούς πυρήνες για να προάγει την απόδοση.

Φυσικά, αυτό που είναι σημαντικό να θυμόμαστε είναι πως όλα αυτά είναι συνθετικά benchmark. Δίνουν μια γενική ιδέα για το πώς μια API μπορεί να βελτιώσει την απόδοση σε αυτές τις κάρτες, αλλά είναι μικρή ένδειξη του τι μπορεί να συμβεί στην πραγματικότητα πάνω στο gaming και στην απόδοση του rendering. Η εφαρμογή DX12, οι οδηγοί των καρτών, το λειτουργικό σύστημα Windows 10 και το γενικότερο Hardware ακόμα είναι σε πρώιμο στάδιο.

Όλοι περιμένουμε βελτιωμένη απόδοση τους επόμενους μήνες και υπάρχει και η πιθανότητα μιας ενημέρωσης των οδηγών των καρτών της Nvidia να τις φέρουν ξανά στην κορυφή. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και με την AMD. Τα Windows 10 είναι προ των πυλών και λίγος χρόνος ακόμα έμεινε για μάθουμε πραγματικά ποια εταιρεία θα υπερισχύσει.

Επεξηγήσεις:
Draw Calls: draw calls είναι ο αριθμός των αντικειμένων που εμφανίζονται ανά δευτερόλεπτο σε έναν χώρο. Είναι η ταχύτητα της χωροταξίας.

Πηγή

Δημήτρης Μηλόπουλος

Επεξεργάστηκε την 27 Μαρτίου 2015 19:26

Σχόλια

  • Λογικά, τα πολυπύρηνα CPU της AMD θα έχουν περισσότερο όφελος με το DX12. Πχ ο 6300 είναι σε χαμηλότερο κόστος από τον i3, και με το DX12 να τον ξεπερνάει. Οπότε τελικά η Bulldozer-Piledriver αρχιτεκτονική να μην ήταν τόσο κακή τελικά...

  • Ποτέ δεν ήταν κακή. Απλά με τα τωρινά δεδομένα των παιχνιδιών και των εφαρμογών, όπως γράφω και στο άρθρο: https://techblog.gr/computers/multi-core-is-not-the-solution-1472/ σήμερα η ισχύς ανά πυρήνα με κορυφή τους 4 είναι το ζητούμενο. Με τα windows 10 αυτό αλλάζει, και οι εταιρείες λένε ότι θα κυκλοφορήσουν παιχνίδια στα τέλη του '15 που θα μπορούν να εκμεταλλευτούν το hardware πιο έξυπνα και διαφορετικά. Εκεί κάπου όποιος έχει AMD 8core και 6core, θα αρχίσει να αποσβαίνει τα κατά πολύ λιγότερα ευρώ που έδωσε. Αρκεί η ισχύς ανά πυρήνα να είναι η ζητούμενη. Δεν ξέρουμε ακόμα αν τα 4GHz είναι αρκετά ή πρέπει να πάμε στα 5GHz κλπ. Μάλλον θα πρέπει να πάνε και σε oc κάποιοι...

  • ξερουμε απο ποιες καρτες υποστηριζεται ? θα ειναι μονο για τις high end ?

  • @mimis13
    Διαφωνώ ότι πρέπει να πάμε στα 5GHz. Θα ανέβουν πάρα πολύ οι ενεργειακές απαιτήσεις. Το IPC πρέπει να ανέβει.

  • Παιδιά, έχω μια απορία. Σε λαπτοπ με καλούτσικα χαρακτηριστικά (i5 και 645m), θα παίζει να δω κάποια βελτίωση στα ήδη υπάρχοντα games με κανα patch ή καμιά προσθήκη από developers?

  • @JohnGR, δεν μπορώ να πω ότι έχεις άδικο να διαφωνείς, αλλά επαναλαμβάνω αν οι απαιτήσεις ισχύος ανά πυρήνα ανεβούν, τις ενεργειακές απαιτήσεις θα τις βάλεις σε 2η μοίρα. άλλωστε η AMD έχει βγάλει οκταπύρηνο με 5GHz και η κατανάλωση είναι 250 watt. κι αν έχεις ένα συνολικό setup με άλλα 400-500 watt που είναι τιμές ισχύος για ένα mainstream gaming είσαι κομπλέ με ένα 1000 watt τροφοδοτικό. Με μέση κατανάλωση τα 600-700 watt. Κι αν σου φαίνονται πολλά, τότε ρώτα εκείνους που έχουν δύο κάρτες ή και τρεις κάρτες που προσπαθούν να έχουν τις ίδιες επιδόσεις, τι τραβούν τόσα χρόνια.

  • Προφανώς το DX12 και τα win10 θα αλλάξουν πολύ τιν λειτουργιά του υπολογιστή

  • Εγώ φαντάζομαι με τον fx-9370 θα έχω θετικά αποτελέσματα? Ρωτάω γιατί έχω την R9 280 και όχι την 285x που έχουν στην σύκγριση.

  • @Thanos, είσαι σε φορητή συσκευή. Μην περιμένεις και τόσα πολλά. Οι διαφορές θα είναι τύπου από non playable, σε playable... όχι δραματικές.

    @Dioraticos, θα έχεις κάποια αποτελέσματα ναι, αλλά καλό θα ήταν να περιμένεις τα Windows 10 να το επιβεβαιώσεις. Αναγκαστικά για να σιγουρευτεί όλος ο κόσμος θα πρέπει να μεταβεί στα Windows 10. Aυτό είναι και το σχέδιο. Να σε βάλει στη διαδικασία να τα αποκτήσεις.

Κοινοποίηση
Συντάκτης:
Αλέξανδρος Παππάς

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.