4K UHD ανάλυση για την Ιαπωνία το 2014 και 8K το 2016!

Στην Ιαπωνία προετοιμάζονται για εκπομπή τηλεοπτικού σήματος επιπέδου 4K UHD ανάλυσης 3.840×2.160 pixels μέσα στο 2014, δύο χρόνια νωρίτερα από από τον αρχικό στόχο που είχε θέσει η κυβέρνηση! Η ανάλυση UHD είναι 4 φορές υψηλότερη από το σημερινό Full HD των 1920×1080 pixels. Σημειώστε ότι οι Ιάπωνες δεν σκοπεύουν να μείνουν εκεί και προετοιμάζουν to έδαφος για εκπομπές 8K το 2016…

Για να ξεχαστώ, πάω να δω σε επανάληψη “τα φιλαράκια” στην ψηφιακή Digea ανάλυσης 720×576 pixels…

Επεξεργάστηκε την 18 Ιανουαρίου 2022 21:06

Σχόλια

  • Ενταξει παιδια, παμε για υπνο! ...ευτυχως που εχουν ερθει οι retina οθονες και εχουμε συνηθισει τις υπερυψηλες αναλυσεις! :Ρ αλλιως θα αποβλακωνομασταν με τα 4Κ :Ρ

    Λες η μελλοντικη iTV να χει αναλυση 4Κ?!?

  • Που σημαίνει ότι σε εμάς εδώ στην Ελλάδα , η 8Κ ανάλυση θα έρθει κοντά στο 2050.
    Εντάξει , και αγχώθηκα!

  • Εμείς είμαστε "έξυπνοι"! Άσε τους άλλους να δοκιμάσουν στην αρχή τα προβλήματα κι εμείς θα δοκιμάσουμε το σίγουρο, καλό και δοκιμασμένο σε μερικές δεκαετίες!!!

  • <> Σκεψου δηλαδη με τι αναλυση θα βλεπουν το 2050 οι Ιαπωνες... Αν καποτε φτασουν στο επιπεδο του ματιου μας τι λετε αραγε να κανουν???

  • ρε παιδιά έχω μια απορία,γιατί εδώ και μια δεκαετία όλοι κατασκευαστές tv προσπαθούν να βγάλουν καλητερες ανάλυσης,3d η ότι αλο περνάει από το μυαλό τους,όμως σε πανγοσμια κλίμακα όχι μόνο στην ελλάδα όλες η μετάδοσης δεν είναι καν 16 /9 η stereo! για να μη μιλάμε για την ανάλυση επιδη ελάχιστη εκπέμπουν σε HD . άρα που είναι το νόημα?

  • δεν ξέρω για της 84 ίντσες αλλά μέχρι 42 δεν βλέπω διαφορά από 720 σε 1080 πόσο μάλλον 4κ και 8κ τεχνολογίες που μάλλον δεν θα πουλήσουν τουλάχιστον σε τηλεοράσεις. το θεωρώ υπερβολή για πολλούς λόγους. και εντάξει ας πούμε στις 84 ίντσες χρειάζεται ανάλυση μεγαλύτερη του 1080 αλλά πόσοι έχουν τον χώρο να βάλουν μία 84αρα στο σπίτι τους και κυρίως ποιος έχει τα χρήματα για κάτι τέτοιο. γιατί εάν δεν υπάρχει ζήτηση δεν θα υπάρχουν και προιόντα ούτε και ταινίες που θα το χρησιμοποιούν.

  • Διαβάζω υπερβολές και εντυπωσιασμούς.
    Με απλά μαθηματικά:
    4Κ photo είναι 3840(horizontal) x 2160(vertical) x 12 (color depth) x 3 (actual colors) / 1024 / 1024 = 284,7Mbit

    4Κ video 284Mbit x 24(fps) = 6.834Mbit/s
    Ταινίες τύπου Hobbit στα 48 fps είναι 6.834Mbit/s x 2 = 13.668Mbit/s βάλε και το 3D... 27.337Mbit/s (3.416,4MB/s)

    Φτάσαμε και στο 8K που είναι το τετραπλάσιο.. 27.337Mbit/s x 4 = 109.350Mbit/s = 13.668,75MB/s = 13,3GB/s!!!!
    Δηλαδή μία ταινία 60 λεπτών θα είναι περίπου... 48ΤΒ....

    Οκ οκ υπερβάλω... ξέχασα την δειγματοληψία, τύπου YUV 4:2:0 (μαύρο χάλι θα είναι αλλά...) θα είναι περίπου 6,5GB/s.
    Πριν πέσουν σφαλιάρες αυτά τα νούμερα είναι αυτά που γράφω είναι αυτά που θα πάρει το studio ασυμπίεστα!!
    Το ταπεινό BluRay 8K θα είναι πολύ πολύ λιγότερο.

    -- Αλλά τι σύστημα αποθήκευσης θα έχει το studio?? --
    -- Που θα τροφοδοτούν real time τα data του αισθητήρα?? --

    PS καλά άμα θέλω 8K 4:4:4 240fps (slow mo) 3D θα είναι:
    7680x4320x12x3x240x2/1024/1024
    horizontal x vertical x color-depth x actual-colors x fps x 3D / 1024 / 1024
    = 68GB/s δηλαδή 2ωρη ταινία ασυμπίεστη 492ΤΒ... καλά είναι ακόμα και για Google.

    !!! Disclaimer: Αυτό που θέλω να πω: δεν είναι μόνο η ανάλυση σημαντικό.. Απευθύνομαι σε αυτούς που έχουν διπλο-τούρμπινη 42" 3D TV και βλέπουν Batman 1080p 2ωρη ταινία με μέγεθος 1GB! Και δεν ξοδεύουν 2 ευρώ για να νοικιάσουν το BluRay 25GB αλλά θα τρέξουν να πάρουν την 4Κ με το που πάει 3-4 χιλιάρικα....

  • Tolis, όσον αφορά το bitrate, μελλοντικό πρότυπο κωδικοποίησης βίντεο στοχεύει στη περαιτέρω μείωση του απαιτούμενου bitrate κατά 50% σε σχέση με το MPEG4/AVC. Αυτό το προτυπο αναφέρεται ανεπίσημα και ως H.265 . Θα χρησιμοποιηθεί για εκπομπές ανάλυσης "Super Hi-Vision(7680x4320)" αν και ήδη έχουν πραγματοποιηθεί δοκιμαστικές εκπομπές χρησιμοποιόντας DVB-T2 με bitrate 45 Mbps. Από το 2020 αναμένονται τα πρώτα εμπορικά προϊόντα.
    Στην Ελλάδα αν και υπάρχει η όρεξη όλα καθυστερούν να γίνουν. Στο ΤΕΙ Κρήτης το 2005 ανάπτυξαν δικό τους δίκτυο(δίκτυο ATHENA) παροχής διαδραστικών τηλεοπτικών προγραμμάτων και Internet υπό πραγματικές συνθήκες.

  • @MarioVito, έχει απόλυτο δίκιο, αλλά δεν αναφέρομαι στο τρόπο διανομής, αλλά στα data που θα έχουν στα χέρια τους οι παραγωγοί. Είμαι σίγουρος ότι θα προτιμήσουν 4Κ raw παρά 8Κ συμπιεσμένο.
    Και φυσικά χωρίς συμπίεση δεν θα κάναμε τίποτα!!! 2 ώρες 1920x1080 θα ήταν 1,5ΤΒ!!!

    Και στο 8Κ -> 13,3GB/s ναι είναι υπερβολή γιατί θα είναι 2 κάμερες (3D) και θα χρησιμοποιηθούν τεχνικές raw συμπίεσης (όπως οι κάμερες RED) αλλά και πάλι δεν ξέρω κάποια συσκευή που να αποθηκεύει έστω 3GB/s (ναι σε 5-6 χρόνια θα έχουμε, αλλά καλά καλά δεν έχει ο κόσμος απλούς SSD)

    Το μόνο προϊόν 8K είναι το ντοκιμαντέρ Baraka το οποίο είναι σκαναρισμένο από 70mm film το 1992!!! και σου λένε μετά digital!! :P

  • και αν θυμάμαι καλά στις πρώτες διαφημίσεις της digea ή κάποιας άλλης εταιρίας είχε ως σλόγκαν "το αύριο σήμερα" που το σωστό είναι το "προ-χθες σήμερα" αχαχαχαχα

  • @Nick
    Πόσο δίκιο όμως... Σπουδάζω Πάτρα και ειχα αγοράσει ενα usb tv tuner για να βλεπω στο φορητο υπολογιστή τα ψηφιακά που υποτιθεται θα ερχονταν καλοκαιρι του 2011(το αναλογικο σημα στο Ριο επιεικώς απαραδεκτο) και φυσικά ηρθαν τελευταια στιγμη Φλεβαρη του 2012 αν θυμάμαι καλά. :(
    Επισης ειναι λιγο εκτος θεματος αλλα γνωριζει κανεις αν θα ερθουν στην Ελλάδα σε 2-3 χρόνια τα 4D plex cinemas?

  • Ζωή να 'χουμε... τι έχουν να δουν τα γερικα ματακια μας σε κάτι δεκαετίες.

  • Ναι ,το ανθρώπινο μάτι είναι ικανό να "πιάσει",την διαφορά.........
    το ότι για να το δούμε σε παλμογράφο πρέπει να το ρυθμίσουμε στο κατώτατο όριο μετρήσεων,είναι άλλο θέμα ε;;;;;;
    Τελικά το marketing έχει και γαμώ τους εκπροσώπους......
    Marketing tricks forever..........

  • ΟΛΑ ΚΑΛΑ ΛΟΙΠΟΝ. ΚΥΛΗΣΕ ΠΟΛΥ ΝΕΡΟ ΣΤΟ ΑΥΛΑΚΙ ΑΠΟ ΤΟ 1978 - 1979 ΟΤΑΝ Η ΤΟΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΦΕΡΝΕ ΤΟ ΈΓΧΡΩΜΟ ΣΗΜΑ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ.

    ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ Η ΑΓΟΡΑ ΚΑΤΑΚΛΥΣΘΗΚΕ ΑΠΟ ΟΝΟΜΑΤΑ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΟΥΝ ΕΞΑΦΑΝΙΣΘΕΙ.
    GRUNDIG, NORDMENDE, SABA, PHILIPS, LOWVE , JVC κλπ. ΕΑΝ ΔΕΝ ΓΡΑΦΩ ΚΑΤΙ ΣΩΣΤΑ ΣΥΓΧΩΡΕΣΤΕ ΜΕ.

    ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΩΣ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΣ Η PHILIPS ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΤΙΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΕΙΡΩΝ MATCHLINE ΜΕ ΤΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΜΕΝΑ ΒΙΝΤΕΟ.

    ΕΔΩ ΚΑΙ ΜΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΚΥΡΙΑΡΧΟΥΝ ΟΙ ΚΟΡΕΑΤΕΣ ΜΕ ΤΙΣ SAMSUNG, LG ΚΑΙ ΕΔΩ ΠΟΥ ΤΑ ΛΕΜΕ ΕΧΟΥΝ ΓΡΑΨΕΙ ΙΣΤΟΡΙΑ.

    ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΕΙΜΑΙ ΦΑΝ ΤΗΣ LG KAI ΑΠΟΛΥΤΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΣ.

    ΕΑΝ ΜΕ ΡΩΤΟΥΣΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΑΝ ΘΑ ΔΙΕΘΕΤΑ ΣΗΜΕΡΑ 799 EYΡΩ ΓΙΑ ΜΙΑ UHD 4K ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ( ΤΗΝ ΕΒΓΑΛΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ Ο ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ ) ΘΑ ΑΠΑΝΤΟΥΣΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ.

    ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΥΠΟΔΟΜΗ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΗΜΑ.

    ΑΛΛΩΣΤΕ ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΜΠ\ΡΟΣΤΑ ΜΑΣ, ΚΑΙ ΟΣΟ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ - ΜΟΝΟ - ΧΑΜΕΝΟΙ ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΟΥΜΕ!!!!

    ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΑΡΕΑ.

    ΠΡ

Κοινοποίηση
Συντάκτης:
Κώστας Βλαχάκης

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.