4 στους 10 Έλληνες θεωρούν πιο σημαντική την καταναλωτική εμπειρία από τις χαμηλές τιμές και προσφορές

, 4 στους 10 Έλληνες θεωρούν πιο σημαντική την καταναλωτική εμπειρία από τις χαμηλές τιμές και προσφορές

Σχεδόν ένας στους τρεις καταναλωτές στην Ελλάδα θα σταματούσε να προτιμά μια εταιρεία μετά από μόλις μια κακή καταναλωτική εμπειρία, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη πρόσφατα (όπως η εμπερία που είχαμε εμείς με τον Κοτσώβολο). Σημαντικό εύρημα της έρευνας ότι 4 στους 10 Έλληνες θεωρούν πιο σημαντική την καταναλωτική εμπειρία από τις χαμηλές τιμές και προσφορές.

Ταυτόχρονα, 6 στους 10 καταναλωτές επιτρέπουν σε μία εταιρεία να τους προσφέρουν από 2 έως 5 κακές καταναλωτικές εμπειρίες, πριν αποφασίσουν να στραφούν σε άλλα ανταγωνιστικά brands. Η έρευνα δείχνει ότι, παρά τις δυσκολίες που έφερε ο Covid-19, η υπομονή των πελατών απέναντι σε εταιρείες που τους προσφέρουν κακή καταναλωτική εμπειρία εξαντλείται.

Οι επιχειρήσεις που θέλουν να αποφύγουν αυτό το σενάριο δεν μπορούν πλέον να βασίζονται μόνο στις ανταγωνιστικές τιμές, σημειώνουν οι ερωτηθέντες. Επιπλέον, η έρευνα τονίζει ότι όταν οι καταναλωτές διαλέγουν που θα διαθέσουν τα χρήματα τους, ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο παίζει η καταναλωτική εμπειρία και η εξυπηρέτηση που προσφέρει συνολικά το εκάστοτε brand, με το 64,1% των συμμετεχόντων να αναφέρει ότι προτίθεται να ξοδέψει περισσότερα χρήματα για να αγοράσει προϊόντα ή υπηρεσίες από επιχειρήσεις που του προσέφεραν μία καλή εμπειρία κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η παραπάνω απάντηση έρχεται μαζί με την πτώση που παρατηρείται στην σημαντικότητα του παράγοντα της τιμής. Πριν την πανδημία το 60,4% των καταναλωτών τοποθετούσε την τιμή στους 3 πιο σημαντικούς παράγοντες της καλής καταναλωτικής εμπειρίας, ενώ σήμερα το ποσοστό αυτό δεν ξεπερνά το 59% – μια μικρή μεν μείωση, η οποία όμως συνέβη σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

Η πρόκληση για τις επιχειρήσεις μεγαλώνει όσο η έρευνα εμβαθύνει στο τι θεωρεί ο καταναλωτής καλή καταναλωτική εμπειρία, η οποία περιλαμβάνει τα πάντα, από την τιμή μέχρι τις διάφορες διευκολύνσεις.

Όταν ζητήθηκε από τους ερωτηθέντες να κατατάξουν τις 3 πιο σημαντικές ανησυχίες τους γύρω από την καταναλωτική εμπειρία, οι απαντήσεις τους ήταν αρκετά διευρυμένες και οδήγησαν στα εξής συμπεράσματα:

  • Το 26,4% θεωρεί σημαντικές τις ευέλικτες επιστροφές προϊόντων ή τις αποζημιώσεις
  • Το 25% τονίζει πως είναι αναγκαία η γρήγορη εξυπηρέτηση
  • Το 40% ανέδειξε ως πιο σημαντική την καταναλωτική εμπειρία από τις μειωμένες τιμές και τις προσφορές
  • 1 στους 3 (33,2%) θεωρεί σημαντικό μία εταιρεία να συμπεριφέρεται υπεύθυνα
  • Τέλος, το 36,4% πιστεύει ότι οι διάφορες διευκολύνσεις είναι πολύ σημαντικές

Τα ευρήματα που προέκυψαν από την περσινή έρευνα σχετικά με την καταναλωτική εμπειρία του 2030 έδειξαν ότι οι εταιρείες δεν είναι συγχρονισμένες με τις ανάγκες των καταναλωτών. Για παράδειγμα, περισσότερες από τις μισές εταιρείες θεώρησαν πως το πιο σημαντικό είναι η υψηλή ποιότητα (58%), πεποίθηση που μοιράζεται μόνο το 35% των καταναλωτών.

Η έρευνα της SAS (ηγέτης στον κλάδο των analytics), έδειξε και κάποια θετικά σημάδια τους τελευταίους μήνες, παρά τις επιπτώσεις του COVID-19, με περίπου 3 στους 10 καταναλωτές να παρατηρούν βελτίωση της καταναλωτικής εμπειρίας κατά τη διάρκεια του lockdown. Επιπλέον, τα καλά νέα για τις επιχειρήσεις είναι ότι ένα 11,4% των καταναλωτών άρχισε να χρησιμοποιεί digital υπηρεσίες ή εφαρμογές για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια του lockdown, με το 75% αυτών να δηλώνει ότι θα συνεχίσει να τα χρησιμοποιεί και μετά. Σίγουρα πρόκειται για μια σημαντική νέα πηγή digital καταναλωτών για τις επιχειρήσεις, είναι ωστόσο κρίσιμο για αυτές να μπορούν να αναλύσουν τα νέα online δεδομένα για να εφαρμόσουν αποτελεσματικά marketing analytics και να βελτιώσουν την καταναλωτική εμπειρία.

Παρά αυτές τις βελτιώσεις και νέες ευκαιρίες, οι καταναλωτές πιστεύουν πως τα περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης είναι ακόμη μεγάλα. Περίπου το 13% των καταναλωτών συνεχίζει να αισθάνεται πως η καταναλωτική εμπειρία περιορίστηκε στη διάρκεια του lockdown, με συνέπεια η πλειοψηφία των καταναλωτών να παραμένει αναποφάσιστη απέναντι στην καταναλωτική εμπειρία. Εδώ λοιπόν παρουσιάζεται μια άριστη ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν βαθύτερα τις συμπεριφορές και προτιμήσεις των καταναλωτών αξιοποιώντας τα analytics και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που αυτά προσφέρουν.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την έρευνα μπορείτε να βρείτε εδώ.

Δελτίο Τύπου

Ο Αλέξανδρος Παππάς είναι ο πιο παλιός συνεργάτης του Techblog και επωμίζεται την επικοινωνία του site με τις εταιρείες καταγράφοντας όλα τα νέα τεχνολογίας από την ελληνική αλλά και την διεθνή ειδησεογραφία. Ο Αλέξανδρος έχει σπουδάσει στην Αγγλία και σήμερα διατηρεί ένα από τα μεγαλύτερα βιβλιοπωλεία στην Χαλκιδική.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest

3 Σχόλια
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments
Κωνσταντινος

Αν επιτρεπεται που πηγε η ειδηση για τον Κοτσωβολο και τις καθυστερησεις του oneplus, «εξαφανιστηκε»;

https://techblog.gr/b2b/oneplus-nord-se-peripeteies-osoi-tsimpisan-tin-prosfora-apo-kotsovolo/ εδώ βρίσκεται. Μπορείτε να τη βρείτε κάνοντας αναζήτηση στα άρθρα μας με το “search” ή πηγαίνοντας στη δεύτερη σελίδα των ειδήσεων σήμερα.

Η κεντρική σελίδα ανανεώνεται καθημερινά με νέα άρθρα, δε μένουν στην αρχική “για πάντα” 🙂

dem

ε προφανος οταν το φτινο σου βγαινει ακριβό (κυρίως από θέμα ταλαιπωρίας) χαλάλι να έχουν τα φτηνά χίλιες φορές να μην πάρω καθόλου απο το να πάρω φτηνά και να ψυχοπλακώνομαι με τα προβλήματα

πρώτα πάει η ποιότητα (η τελικη εμπειρία πες το οπος θελεις) και μετα η τιμή

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Smartphones featured OPPO OPPO Android smartphones

Oppo Find X8 Ultra: Έρχεται λεπτό και με εξαιρετικά μεγάλη μπαταρία

Η Oppo ετοιμάζει ήδη για το Find X8 Ultra, το οποίο θα είναι πιο λεπτό από τον προκάτοχό του, αλλά θα φέρει σημαντική βελτίωση στη μπαταρία.

Smartphones Apple featured iPhone

iPhone 17 Slim: Το νέο σούπερ λεπτό iPhone θα έρθει με μία μόνο κύρια κάμερα

Η Apple φημολογείται ότι θα σταματήσει να κυκλοφορεί το iPhone Plus από το επόμενο έτος και θα το αντικαταστήσει με το iPhone 17 Slim.

Smartphones featured Google Google Pixel

Google Pixel 9: Όλα τα μοντέλα της σειράς σε νέες εικόνες μαζί με τις προδιαγραφές της οθόνης

Η σειρά Google Pixel 9 αναμένεται να αποτελείται από τρία μοντέλα, το Pixel 9, το Pixel 9 Pro και το Pixel 9 Pro XL.

Smartphones Apple featured iPhone

iPhone 17: Αυτά τα 5 χαρακτηριστικά θα το κάνουν να ξεχωρίσει

Τα μοντέλα iPhone 16 θα μοιάζουν αρκετά με τα μοντέλα iPhone 15, αλλά οι φήμες υποδηλώνουν ότι η Apple θα κάνει μεγάλες αλλαγές το 2025.