ΕΕΤΤ, Υποχρεώνει τις εταιρίες τηλεπικοινωνιών στην έκδοση πιο ξεκάθαρων λογαριασμών

Στα του περασμένου μήνα είχαμε δημοσιεύσει ένα άρθρο και ζητούσαμε την γνώμη σας για τον αν Θεωρείτε ξεκάθαρο το λογαριασμό κινητής και σταθερής τηλεφωνίας;. Εκεί είχατε εκφράσει τα παράπονά σας για την πλημμελή ενημέρωση σας από τις εταιρείες σχετικά με το πόσο και γιατί πληρώνετε κάθε μήνα.

Φαίνεται όμως ότι και η EETT (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) είχε συγκεντρώσει παράπονα-καταγγελίες καταναλωτών, με αποτέλεσμα να ζητήσει από τις εταιρίες εντός 6 μηνών την δωρεάν παροχή των αναλυτικών χρεώσεων στους λογαριασμούς μας. Ακολουθεί το Δελτίο Τύπου της ΕΕΤΤ:

“Μετά από δημόσια διαβούλευση, η Ολομέλεια της ΕΕΤΤ αποφάσισε την έκδοση Kανονισμού για τον καθορισμό του Ελάχιστου Επιπέδου Αναλυτικής Χρέωσης (Ε.Ε.Α.Χ.) όλων των δημόσιων τηλεφωνικών υπηρεσιών. Στόχος της ΕΕΤΤ είναι να μπορούν οι συνδρομητές να λαμβάνουν στον λογαριασμό τους βασικές πληροφορίες που θα τους επιτρέπουν να επαληθεύουν με απόλυτη διαφάνεια και να ελέγχουν τη χρέωσή τους για τη χρήση του δημόσιου τηλεφωνικού δικτύου.

Το Ελάχιστο Επίπεδο Αναλυτικής Χρέωσης (Ε.Ε.Α.Χ) θα παρέχεται δωρεάν από τους παρόχους και μεταξύ άλλων, θα περιλαμβάνει:
– Συγκεντρωτικά στοιχεία για υπηρεσίες όπως κλήσεις, γραπτά μηνύματα, εικονομηνύματα, μεταφορά δεδομένων, καθώς επίσης κατηγοριοποίηση ανά κατηγορία κλήσεων (π.χ. αστικές, υπεραστικές, προς κινητά, υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης) και ανά δίκτυο (π.χ. κλήσεις εντός δικτύου κινητής, εκτός δικτύου κινητής).
– Τη συνολική πραγματική διάρκεια των κλήσεων των συνδρομητών και τη συνολική τιμολογηθείσα διάρκεια. Η τιμολογηθείσα διάρκεια συνήθως είναι διαφορετική από την πραγματική διάρκεια γιατί εξαρτάται από τον ελάχιστο χρόνο χρέωσης και το βήμα χρέωσης της υπηρεσίας που λαμβάνει ο συνδρομητής.
– Ενημέρωση για οποιαδήποτε μεταβολή σε κάποιο από τα χαρακτηριστικά χρέωσης της σύνδεσης του συνδρομητή (π.χ. βήμα χρέωσης, ελάχιστος χρόνος χρέωσης, χρέωση κλήσεων ή γραπτών μηνυμάτων) που επήλθε κατά τη διάρκεια της τιμολογιακής περιόδου του συγκεκριμένου λογαριασμού. Είναι υποχρεωτική η αναγραφή στο λογαριασμό, σε ευδιάκριτο σημείο, των τιμών πριν και μετά τη μεταβολή καθώς και ο ακριβής χρόνος στον οποίο επήλθε η μεταβολή αυτή.
– Μετά από αίτημα των συνδρομητών, οι πάροχοι υποχρεούνται να παρέχουν δωρεάν εμπλουτισμένο Ε.Ε.Α.Χ., το οποίο περιλαμβάνει περισσότερη ανάλυση για συγκεκριμένες χρεώσεις. Ειδικότερα, για τις Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης(ΥΠΠ) περιέχει πληροφορίες όπως:
– Ανάλυση όλων των χρεώσεων για τις ΥΠΠ, ανεξαρτήτως ύψους, σε ξεχωριστό τμήμα του λογαριασμού.
– Υποχρεωτική αναφορά του διακριτικού τίτλου του παρόχου ΥΠΠ ή, σε περίπτωση που αυτός δεν είναι γνωστός, του παρόχου που έχει εκχωρηθεί πρωτογενώς ο αριθμός, μέσω του οποίου παρέχονται οι ΥΠΠ.
– Ανάλυση για χρεώσιμα εισερχόμενα γραπτά μηνύματα ΥΠΠ.

Επισημαίνεται ότι οι πάροχοι οφείλουν μέσα σε διάστημα 6 μηνών από τη δημοσίευση του Κανονισμού στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως να ξεκινήσουν τη δωρεάν αποστολή του Ε.Ε.Α.Χ. σε όλους τους συνδρομητές.

Εάν οι συνδρομητές δεν επιθυμούν να λαμβάνουν το Ε.Ε.Α.Χ., πρέπει να το δηλώσουν ρητά στον πάροχό τους, ενώ μπορούν να αιτηθούν την παροχή του Ε.Ε.Α.Χ. (ή και του εμπλουτισμένου Ε.Ε.Α.Χ.) σε ηλεκτρονική μορφή.”

Ο Κώστας Βλαχάκης είναι δημοσιογράφος τεχνολογίας, αρθρογραφεί από το 1999 και είναι δημιουργός των site τεχνολογίας Techblog.gr και Autonomous.gr. Έχει συνεργαστεί με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, ήταν συμπαρουσιαστής στην εκπομπή τεχνολογίας Escape στην ΕΤ1 και ραδιοφωνικός παραγωγός στο σταθμό Αθήνα 984. Επίσης έχει αρθρογραφήσει στις εφημερίδες Ναυτεμπορική και Καθημερινή. Μάθετε περισσότερα για τον Κώστα στο Magikokopidi.gr.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
0 Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Internet EETT featured

Δικαιώματα καταναλωτή για την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών

Η ΕΕΤΤ εξέδωσε, σε συνέχεια σχετικής δημόσιας διαβούλευσης, τον νέο Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών στους καταναλωτές.

Internet EETT

Ίντερνετ στην Ελλάδα: 27Mbps η μέση ταχύτητα download

Το 2020, την πρώτη πανδημική χρονιά, η μέση ταχύτητα download στις σταθερές συνδέσεις Internet στην Ελλάδα διαμορφώθηκε στα 27 Mbps.

Internet EETT

6 στους 10 Έλληνες παρακολουθούν τηλεοπτικό περιεχόμενο μέσω διαδικτυακών εφαρμογών

Η ΕΕΤΤ πραγματοποιήσε έρευνα για τη χρήση διαδικτυακών εφαρμογών παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου, ανταλλαγής γραπτών μηνυμάτων και πραγματοποίησης κλήσεων / βιντεοκλήσεων.

Business EETT

ΕΕΤΤ: Επισκόπηση Αγορών ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων δημοσίευσε τα στοιχεία για το 2019 για τις αγορές των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών.