Οι αθέμιτες πρακτικές στα social media εξετάζονται από την ΕΕ

, Οι αθέμιτες πρακτικές στα social media εξετάζονται από την ΕΕ

Η προστασία των καταναλωτών αποτελεί κύριο στόχο για την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία ήδη έχει ξεκινήσει μία σειρά συζητήσεων προκειμένου να εξασφαλίσει ότι οι κανόνες της ΕΕ για την προστασία από αθέμιτες πρακτικές τηρούνται και στον τομέα των διαδικτυακών κοινωνικών δικτύων.

Οι εταιρίες που διευθύνουν τα μεγαλύτερα κοινωνικά δίκτυα στον κόσμο όπως το Facebook, το Twitter και το Google+, συναντήθηκαν με τις αρχές της ΕΕ για τους καταναλωτές και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να ακούσουν και να συζητήσουν τις προτεινόμενες λύσεις τους. Οι εν λόγω εταιρίες θα πρέπει να οριστικοποιήσουν μέτρα καταπολέμησης αυτού του φαινομένου, ειδικά στο πλαίσιο διείσδυσης των social media στην καθημερινότητά μας.

Έτσι, οι παραπάνω τεχνολογικοί κολοσσοί συμφώνησαν να προτείνουν αλλαγές, εστιάζοντας σε δύο τομείς: τους αθέμιτους όρους και προϋποθέσεις χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και την αντιμετώπιση περιπτώσεων εξαπάτησης των καταναλωτών κατά τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

, Οι αθέμιτες πρακτικές στα social media εξετάζονται από την ΕΕ

“Οι Αρχές και οι οργανώσεις καταναλωτών της ΕΕ δέχονται όλο και περισσότερες καταγγελίες καταναλωτών που είτε έπεσαν θύματα απάτης ή παραπλάνησης κατά τη χρήση ιστοτόπων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, είτε τους έχουν επιβληθεί όροι χρήσης, που δεν σέβονται το δίκαιο της ΕΕ για τους καταναλωτές”, αναφέρει σχετικά η Επιτροπή, σύμφωνα με δελτίο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας.

Ενδεικτικά, η Οδηγία για τις καταχρηστικές ρήτρες των συμβάσεων προβλέπει ότι τυποποιημένοι όροι που δημιουργούν σημαντική ανισορροπία ανάμεσα στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των μερών εις βάρος του καταναλωτή (άρθρο 3) κρίνονται καταχρηστικοί και συνεπώς, άκυροι. Η Οδηγία απαιτεί, επίσης, να συντάσσονται οι όροι σε απλή και κατανοητή γλώσσα (άρθρο 5), έτσι ώστε οι καταναλωτές να ενημερώνονται με σαφή και κατανοητό τρόπο σχετικά με τα δικαιώματά τους. Αυτό, μεταξύ άλλων, σημαίνει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δε μπορούν να στερούν από τους καταναλωτές το δικαίωμα προσφυγής σε δικαστήριο στο κράτος-μέλος της διαμονής τους.

Παράλληλα, το χρηματοδοτούμενο με χορηγία περιεχόμενο δεν πρέπει να αποκρύπτεται, αλλά αντίθετα να είναι αναγνωρίσιμο ως τέτοιο, ενώ τα social media δε μπορούν να μεταβάλλουν μονομερώς τους όρους και τις προϋποθέσεις, χωρίς να ενημερώνουν σαφώς τους καταναλωτές σχετικά με την αιτιολόγηση και χωρίς να τους παρέχουν τη δυνατότητα ακύρωσης της σύμβασης, με τη δέουσα περίοδο προειδοποίησης.

Πηγή

Ο Αλέξανδρος Παππάς είναι ο πιο παλιός συνεργάτης του Techblog και επωμίζεται την επικοινωνία του site με τις εταιρείες καταγράφοντας όλα τα νέα τεχνολογίας από την ελληνική αλλά και την διεθνή ειδησεογραφία. Ο Αλέξανδρος έχει σπουδάσει στην Αγγλία και σήμερα διατηρεί ένα από τα μεγαλύτερα βιβλιοπωλεία στην Χαλκιδική.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
2 Σχόλια
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments
Thodoris

Υπάρχει ακόμα το google+?? Xaxax

Κώστας Βλαχάκης

Thodoris, Υπάρχει κανονικά!!
To Page του Techblog έχει 65.000 followers και είναι αρκετά δραστήριο!
https://plus.google.com/+TechblogGR

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Internet Netflix

O co-Ceo το Netflix επιβεβαιώνει ότι έρχεται φθηνότερη συνδρομή με διαφημίσεις

Το Netflix σχεδιάζει να φέρει μια πιο οικονομική εκδοχή που θα υποστηρίζεται από διαφημίσεις προκειμένου να προσελκύσει κοινό που δεν θέλει να πληρώσει 9,99 $.

Internet Google

Google News: Ανανεώνεται η desktop έκδοση

Τα Google News, με αφορμή την 20η επέτειο ανανεώνονται ριζικά στην desktop έκδοση και δίνεται μεγάλη σημασία στις προσωπικές προτιμήσεις.

Internet Mark Zuckerberg Meta

Meta: Εγκαινιάζει ψηφιακό κατάστημα ρούχων για να ντύσετε το avatar σας

Η Meta εγκαινιάζει ένα κατάστημα ρούχων ψηφιακών σχεδιαστών που ονομάζεται «Meta Avatars Store», όπως ανακοίνωσε ο CEO Mark Zuckerberg.

Internet Adobe featured

Adobe Photoshop: Σύντομα δωρεάν για χρήση στο web

Οι χρήστες φαίνεται πως απομακρύνονται από τις ακριβές υπηρεσίες της Adobe που βασίζονται σε συνδρομές, καθώς έχουν κάνει την εμφάνισή τους πολλές αποτελεσματικές εναλλακτικές.