Οι αθέμιτες πρακτικές στα social media εξετάζονται από την ΕΕ

, Οι αθέμιτες πρακτικές στα social media εξετάζονται από την ΕΕ

Η προστασία των καταναλωτών αποτελεί κύριο στόχο για την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία ήδη έχει ξεκινήσει μία σειρά συζητήσεων προκειμένου να εξασφαλίσει ότι οι κανόνες της ΕΕ για την προστασία από αθέμιτες πρακτικές τηρούνται και στον τομέα των διαδικτυακών κοινωνικών δικτύων.

Οι εταιρίες που διευθύνουν τα μεγαλύτερα κοινωνικά δίκτυα στον κόσμο όπως το Facebook, το Twitter και το Google+, συναντήθηκαν με τις αρχές της ΕΕ για τους καταναλωτές και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να ακούσουν και να συζητήσουν τις προτεινόμενες λύσεις τους. Οι εν λόγω εταιρίες θα πρέπει να οριστικοποιήσουν μέτρα καταπολέμησης αυτού του φαινομένου, ειδικά στο πλαίσιο διείσδυσης των social media στην καθημερινότητά μας.

Έτσι, οι παραπάνω τεχνολογικοί κολοσσοί συμφώνησαν να προτείνουν αλλαγές, εστιάζοντας σε δύο τομείς: τους αθέμιτους όρους και προϋποθέσεις χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και την αντιμετώπιση περιπτώσεων εξαπάτησης των καταναλωτών κατά τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

, Οι αθέμιτες πρακτικές στα social media εξετάζονται από την ΕΕ

“Οι Αρχές και οι οργανώσεις καταναλωτών της ΕΕ δέχονται όλο και περισσότερες καταγγελίες καταναλωτών που είτε έπεσαν θύματα απάτης ή παραπλάνησης κατά τη χρήση ιστοτόπων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, είτε τους έχουν επιβληθεί όροι χρήσης, που δεν σέβονται το δίκαιο της ΕΕ για τους καταναλωτές”, αναφέρει σχετικά η Επιτροπή, σύμφωνα με δελτίο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας.

Ενδεικτικά, η Οδηγία για τις καταχρηστικές ρήτρες των συμβάσεων προβλέπει ότι τυποποιημένοι όροι που δημιουργούν σημαντική ανισορροπία ανάμεσα στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των μερών εις βάρος του καταναλωτή (άρθρο 3) κρίνονται καταχρηστικοί και συνεπώς, άκυροι. Η Οδηγία απαιτεί, επίσης, να συντάσσονται οι όροι σε απλή και κατανοητή γλώσσα (άρθρο 5), έτσι ώστε οι καταναλωτές να ενημερώνονται με σαφή και κατανοητό τρόπο σχετικά με τα δικαιώματά τους. Αυτό, μεταξύ άλλων, σημαίνει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δε μπορούν να στερούν από τους καταναλωτές το δικαίωμα προσφυγής σε δικαστήριο στο κράτος-μέλος της διαμονής τους.

Παράλληλα, το χρηματοδοτούμενο με χορηγία περιεχόμενο δεν πρέπει να αποκρύπτεται, αλλά αντίθετα να είναι αναγνωρίσιμο ως τέτοιο, ενώ τα social media δε μπορούν να μεταβάλλουν μονομερώς τους όρους και τις προϋποθέσεις, χωρίς να ενημερώνουν σαφώς τους καταναλωτές σχετικά με την αιτιολόγηση και χωρίς να τους παρέχουν τη δυνατότητα ακύρωσης της σύμβασης, με τη δέουσα περίοδο προειδοποίησης.

Πηγή

Ο Αλέξανδρος Παππάς είναι ο πιο παλιός συνεργάτης του Techblog και επωμίζεται την επικοινωνία του site με τις εταιρείες καταγράφοντας όλα τα νέα τεχνολογίας από την ελληνική αλλά και την διεθνή ειδησεογραφία. Ο Αλέξανδρος έχει σπουδάσει στην Αγγλία και σήμερα διατηρεί ένα από τα μεγαλύτερα βιβλιοπωλεία στην Χαλκιδική.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest

2 Σχόλια
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments
Thodoris

Υπάρχει ακόμα το google+?? Xaxax

Κώστας Βλαχάκης

Thodoris, Υπάρχει κανονικά!!
To Page του Techblog έχει 65.000 followers και είναι αρκετά δραστήριο!
https://plus.google.com/+TechblogGR

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Internet Nova

Νέα προγράμματα κινητής Nova Family: Μεγαλύτερη οικονομία για όλη την οικογένεια

Η Nova, με τα προγράμματα Nova Family, δίνει σε κάθε μέλος της οικογένειας , τη δυνατότητα να απολαμβάνει τεχνολογία αιχμής στην καλύτερη δυνατή τιμή.

Internet Twitter

Χ: Θα εφαρμόσει μικρή χρέωση στους νέους χρήστες για να αλληλεπιδρούν

Η πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης X θα αρχίσει σύντομα να εφαρμόζει σε νέους χρήστες «μικρή χρέωση» για τη δημοσίευση περιεχομένου κ.α.

Internet Elon Musk Twitter

X: Ο χρήστες δεν θα μπορούν να κρύψουν πλέον το μπλε τικ τους

Το X δεν θα επιτρέπει πλέον στους χρήστες να κρύβουν τα μπλε τικ τους, ανεξάρτητα από το αν έχουν πληρώσει premium συνδρομή ή όχι.

Internet YouTube

Youtube: Αμφιλεγόμενος ο νέος σχεδιασμός για αναπαραγωγή βίντεο σε desktop

Το YouTube είναι από τις καλύτερες εφαρμογές ψυχαγωγίας αλλά έχει πάρει αμφισβητήσιμες αποφάσεις στο κομμάτι της παρουσίασης περιεχομένου.