TfA tickets, Ηλεκτρονική αγορά εισητηρίων από τον ΟΑΣΑ

Με την εφαρμογή TfA tickets, οι επιβάτες που μετακινούνται με τις Συγκοινωνίες Αθηνών μπορούν να αγοράζουν τα εισιτήριά τους, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν σε ουρές ή να αναζητούν τα σημεία πώλησής τους. Μια φιλική στην χρήση της εφαρμογή, που αλλάζει τον τρόπο των μετακινήσεων με τα Μέσα αστικών συγκοινωνιών.

TfA tickets για iOS
TfA tickets για Android

Με την φαρμογή mobile ticketing, είναι πλέον δυνατή η έκδοση εισιτηρίων σε όλα τα Μέσα των Συγκοινωνιών Αθηνών, με σαφή πλεονεκτήματα: Εύκολη αγορά εισιτηρίων, ασφαλείς και γρήγορες συναλλαγές, χωρίς καμιά επιπλέον χρέωση. Κατά τη διάρκεια της αρχικής φάσης του πιλοτικού προγράμματος, στην εφαρμογή θα είναι διαθέσιμα όλα τα εισιτήρια με διάρκεια ίση ή μικρότερη των 5 ημερών.

Το «έξυπνο» κινητό ή το tablet μετατρέπεται σε εισιτήριο, ακολουθώντας την παρακάτω διαδικασία, για μια μόνο φορά: εγγραφή στο σύστημα (προαιρετικά), καταχώρηση των στοιχείων της κάρτας και αγορά με ασφάλεια και ευκολία των εισιτηρίων. Από τη δεύτερη φορά, το μόνο που χρειάζεται για τη διεκπεραίωση όλων των μελλοντικών συναλλαγών είναι η εισαγωγή του κωδικού επιβεβαίωσης (CVV) της πιστωτικής, χρεωστικής ή προπληρωμένης κάρτας.

Μετά την αγορά, η εφαρμογή δίνει την δυνατότητα στους επιβάτες να αποθηκεύσουν τα εισιτήρια που έχουν αγοράσει και το μόνο που χρειάζεται να κάνουν, είναι η ενεργοποίηση του κατάλληλου εισιτηρίου πριν την επιβίβαση. Δύο λεπτά μετά την ενεργοποίηση, τα εισιτήρια θεωρούνται πλέον επικυρωμένα. Για την ενεργοποίηση, δεν απαιτείται σύνδεση στο διαδίκτυο.

Τα εισιτήρια που διατίθενται από την εφαρμογή έχουν ακριβώς τις ίδιες τιμές με τα εκδοτήρια και τους αυτόματους πωλητές των Συγκοινωνιών Αθηνών. Οι επιβάτες είναι σε θέση να αγοράσουν περισσότερα από ένα εισιτήρια ως μέρος μιας συναλλαγής. Για την αγορά πολλαπλών εισιτηρίων, επιλέγουν τον αριθμό των εισιτηρίων που επιθυμούν από τον κατάλογο των προϊόντων και στη συνέχεια, ενεργοποιούν τόσα εισιτήρια όσα και τα άτομα που θα επιβιβαστούν στο Μέσο. Όλα τα άτομα, για τα οποία έχουν εκδοθεί εισιτήρια ως μέρος μιας ενιαίας συναλλαγής της εφαρμογής, θα πρέπει να μετακινηθούν μαζί με τον κάτοχο του «κινητού» εισιτηρίου.

Το εισιτήριο ενεργοποιείται από τον ίδιο τον επιβάτη και είναι έγκυρα επικυρωμένο 2 λεπτά μετά από την ενεργοποίησή του. Στην περίπτωση των λεωφορείων και των τρόλεϊ θα πρέπει να ενεργοποιείται οποιαδήποτε στιγμή πριν την είσοδό στο όχημα. Αν το εισιτήριο βρίσκεται στη φάση των 2 λεπτών καθυστέρησης πριν την επικύρωση, οι επιβάτες θα πρέπει εισέλθουν στο όχημα μόνο από την μπροστινή πόρτα και να επιδείξουν την κινητό τους τηλέφωνο με το εισιτήριο στον οδηγό. Στην περίπτωση του μετρό, το εισιτήριο θα πρέπει να επικυρώνεται περίπου 2 λεπτά πριν την είσοδο στο σταθμό.

Τα εισιτήρια παραμένουν ενεργά καθ’ όλη την ονομαστική διάρκεια τους. Σε περίπτωση ελέγχου, οι επιβάτες επιδεικνύουν το εισιτήριό τους στους ελεγκτές κομίστρου, ανοίγοντας την εφαρμογή “TfA tickets” και επιλέγοντας το ενεργοποιημένο εισιτήριο από την καρτέλα “Τα εισιτήριά μου”. Οι ελεγκτές κομίστρου μπορεί να βρίσκονται μέσα σε οποιοδήποτε όχημα των Συγκοινωνιών Αθηνών, καθώς και μετά τα μηχανήματα επικύρωσης των χάρτινων εισιτηρίων στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς, γι’ αυτό οι επιβάτες θα πρέπει να προγραμματίζουν το χρόνο επικύρωσής τους αναλόγως.

Για την αντιμετώπιση τεχνικών προβλημάτων ή σφαλμάτων κατά τη χρήση της εφαρμογής, οι επιβάτες μπορούν να αποστέλλουν email οποιαδήποτε στιγμή στο mobile@oasa.gr ή να καλούν στο 11 185, Δευτέρα-Παρασκευή: 8 π.μ. – 15:00 μ.μ.. Οι επιβάτες παρακαλούνται να συμπεριλαμβάνουν το αναγνωριστικό της εφαρμογής (ID ή όνομα χρήστη) σε όλα τα αιτήματα, το οποίο μπορεί να βρεθεί μέσα από την εφαρμογή στην καρτέλα [Βοήθεια] > [Πληροφορίες εφαρμογής].

Σε περίπτωση απώλειας κινητού τηλεφώνου ή αγοράς καινούργιου οι επιβάτες μπορούν να μεταφέρουν τα εισιτήριά τους στη νέα συσκευή. Για να γίνει αυτό, οι επιβάτες μπορούν να αποστέλλουν email οποιαδήποτε στιγμή στο mobile@oasa.gr ή να καλούν στο 11185, Δευτέρα-Παρασκευή: 08:00 πμ – 15:00 μμ.. Οι επιβάτες παρακαλούνται να συμπεριλαμβάνουν το αναγνωριστικό της εφαρμογής (ID ή όνομα χρήστη) σε όλα τα αιτήματα, το οποίο μπορεί να βρεθεί μέσα από την εφαρμογή στην καρτέλα [Βοήθεια] > [Πληροφορίες εφαρμογής]. Η μεταφορά των εισιτηρίων σε μια νέα συσκευή μπορεί να χρειαστεί μέχρι και μία εργάσιμη ημέρα.

Οι αποδείξεις για την αγορά εισιτηρίων μέσω κινητού τηλεφώνου διατίθενται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e- mail).

Τα «κινητά» εισιτήρια λήγουν στο τέλος της ονομαστικής διάρκειας τους (π.χ. 70 λεπτά για το ενιαίο εισιτήριο και 24 ώρες για το ημερήσιο εισιτήριο) αφού επικυρωθούν, είτε μετά από έξι μήνες εάν δεν επικυρωθούν. Τα εισιτήρια που έχουν λήξει, μετακινούνται αυτόματα στη καρτέλα «Ιστορικό» στη θέση «Τα εισιτήριά μου».
Τα εισιτήρια μπορούν να αγοραστούν εκ των προτέρων και δεν χρειάζονται τις υπηρεσίες κινητού τηλεφώνου (σύνδεση δεδομένων) για να εμφανιστούν.

Ωστόσο, ένα ενεργό δίκτυο παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας (σύνδεση δεδομένων) είναι απαραίτητο για την αγορά εισιτηρίων. Η αγορά εισιτηρίου θα πρέπει έχει γίνει πριν την μετακίνηση με τα Μέσα των Συγκοινωνιών Αθηνών. Μετά την αγορά του, ακόμα κι αν δεν υπάρχει ενεργό δίκτυο κινητού τηλεφώνου (σύνδεση δεδομένων), είναι δυνατή η επικύρωση και επίδειξη του εισιτηρίου μετά την επιβίβαση στα οχήματα των Συγκοινωνιών Αθηνών. Η μέτρηση του χρόνου από την ενεργοποίηση στην επικύρωση (2 λεπτά) γίνεται από την εφαρμογή και δεν εξαρτάται από τη σύνδεση δεδομένων.

Ο επιβάτης είναι υπεύθυνος για να διατηρήσει το κινητό του τηλέφωνο φορτισμένο και σε λειτουργία, αν μετακινείται με εισιτήρια της εφαρμογής “TfA tickets”. Αν το κινητό τηλέφωνο (ή άλλη συσκευή) δεν λειτουργεί, θα πρέπει να γίνεται χρήση των χάρτινων εισιτηρίων.

Σε περίπτωση επιβολής προστίμου λόγω εξαντλημένης μπαταρίας ο επιβάτης παρακαλείται να φέρει (φορτισμένη) την συσκευή και το απόκομμα επιβολής προστίμου στη Διεύθυνση Κομίστρου των Συγκοινωνιών Αθηνών (Μετσόβου 15, Αθήνα).

Επεξεργάστηκε την 17 Δεκεμβρίου 2014 16:53

Σχόλια

  • Καλη φαση μενει να δουμε κατα ποσο θα λειτουργει σωστα. Επισης θα εχει πολυ καλη χρηστικοτητα οταν θα υπιστηριξει τις μηνιαιες καρτες ετσι ωστε να μην χρειαζεται καν να κουβαλας μαζι σου τα εντυπα.

  • Ποιός ασχολείται με Windows Phone; :-P

    Εδώ να πούμε βγήκε το Candy Crush επίσημα για WP και μόνο που δεν το διαφήμιζε η Microsoft, "πάρε Lumia γιατί βγήκε το Candy Crush". Χαχα αφήστε μας...

  • Μετά από μία ενημέρωση λογισμικού η εφαρμογή μου ζήταγε ξανά τα στοιχεία μου και να κάνω log in. Όταν τα έβαζα μου παρουσίαζε : " σφάλμα 0008"
    Για τον λόγο αυτό πάτησα στο link "Ξέχασα τον κωδικό μου" , έβαλα το mail που έχω και στην εφαρμογή , αλλά δεν μου ήρθαν ποτέ οι οδηγίες.
    Αυτή την διαδικασία την έκανα περίπου τρεις φορές πριν δύο μήνες προσπάθησα ξανά δύο φορές σήμερα. Έχω ελέγξει και στα ανεπιθύμητα απ' το e-mail μου και σίγουρα δεν έχει έρθει κάτι.
    Έχω στείλει e-mail και περιμένω απάντηση, όμως ό,τι και να γίνει, αυτό το θεωρώ σημαντικό πρόβλημα με την εφαρμογή! Αυτό θα γίνεται κάθε φορά που κάποιος κάνει καθαρή εγκατάσταση λογισμικού ; Να σημειωθεί οτι δεν έχω ξεχάσει τον κωδικό, γιατί τον είχα σημειωμένο κάπου, άρα είναι καθαρά κάποιο πρόβλημα με την εφαρμογή... :-(

  • Είχα ξαναθίξει το θέμα εδώ, γύρω στα μέσα Δεκέμβρη του 2014.
    Πέρασαν ήδη 10 μήνες και δεν υπάρχει καν η εκδήλωση πρόθεσης επίσημα για έκδοση της εφαρμογής KAI για Windows Phone.
    Είναι πολύ κρίμα! Θα πρέπει κάποια στιγμή, εταιρίες και developers που ασχολούνται με ανάπτυξη λογισμικών για smart-phone, tablet κ.ο.κ. πλατφόρμες, να συνειδητοποιήσουν πως αφήνουν στο περιθώριο μια αισθητή μερίδα της σχετικής αγοράς. Το ότι δεν είναι η 1η ή έστω η 2η, ΔΕΝ σημαίνει πως είναι και τόσο ασήμαντη και όπως και να έχει, με αυτόν τον τρόπο, δεν προωθούν τον σχετικό ανταγωνισμό που εντέλει θα μας σύμφερε όλους (καταναλωτές και εταιρίες).

  • Δυστυχώς ακόμα τίποτα με Windows Phone. Ίσως γιατί υπάρχουν στον ΟΑΣΑ ανεύθυνοι, που δεν τους ενδιαφέρει αν αποκλείουν μειοψηφίες με τη συμπεριφορά τους. Με την ίδια ανευθυνότητα που αντιμετωπίζουν τυφλούς, ανάπηρους, ποδηλάτες, αντιμετωπίζουν και όσους επέλεξαν τη συγκεκριμένη τεχνολογία.

  • Το αστείο της υπόθεσης είναι πως τα wp στην Ελλάδα έχουν περάσει σε ποσοστό την apple ,αλλά δεν υπάρχει ελπίδα. Μόνη λύση είναι να υπάρξει μια νέα γενιά developers που να ασχοληθεί με τις universal apps των windows10. Οι υπάρχοντες προγραμματιστές ,και 0,5 % να πάει η apple στην Ελλάδα (λεκτική υπερβολή) ,εφαρμογές για iphone θα φτιάχνουν.

  • Πολύ χρήσιμη εάν όντως δουλεύει σωστά, πράγματι λυπηρό για τα windows, δεν μετανιώνω ούτε μέρα που το ξεφορτώθηκα...

Κοινοποίηση
Συντάκτης:
Κώστας Βλαχάκης

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.