Βιβλίο Α’ Γυμνασίου Πληροφορικής: Τους μαθαίνουν για CD-ROM και υπολογιστές τσέπης με περιορισμένες δυνατότητες!

48

Μια μόνο ώρα την εβδομάδα από τις 32(!) παραδίδεται το μάθημα της πληροφορικής στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου με τους καθηγητές να έχουν και φέτος στα χέρια τους για να διδάξουν ένα βιβλίο που γράφτηκε το μακρινό 2006.

Το βιβλίο της Πληροφορικής δείχνει καλογραμμένο και χωρίζεται σε κεφάλαια απευθυνόμενο σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου. Όμως περιέχει απαρχαιωμένες πληροφορίες – όπως αυτές που ακολουθούν – που δεν συμβαδίζουν με την πραγματικότητα του 2020 και με τα παιδιά των 12 – 15 ετών που έχουν τόσες γνώσεις στο συγκεκριμένο αντικείμενο σήμερα που θα μπορούσαν τα ίδια να γράψουν το βιβλίο!

Είναι στο χέρι του καθηγητή πληροφορικής να μεταφέρει στους μαθητές του τις σημερινές εξελίξεις στην τεχνολογία και να τους μιλήσει για ρομποτική και τεχνητή νοημοσύνη. Να τους μιλήσει – αν δεν το έχουν καταλάβει ήδη(!) – ότι δεν υπάρχουν CD-ROM/ DVD-ROM πια, ότι συνηθισμένη ανάλυση στις οθόνες θεωρείται σήμερα και η 4K και ότι τα “Palmtop” έχουν αντικατασταθεί από τα smartphone και έχουν απίστευτες δυνατότητες!

Να σημειώσω ότι στις τάξεις του Γυμνασίου οι ώρες των θρησκευτικών είναι δύο την εβδομάδα, δηλαδή οι διπλάσιες από αυτές του μαθήματος της Πληροφορικής.

2.1 Το Υλικό Μέρος του Υπολογιστή
Δισκέτα (Floppy disk). Είναι από τα πιο παλιά αποθηκευτικά μέσα. Ήταν το πρώτο φορητό αποθηκευτικό μέσο εξαιτίας του μικρού μεγέθους και της χαμηλής τιμής της. Σήμερα οι δισκέτες τείνουν να αντικατασταθούν από τη «μνήμη φλας», το CD-RΟΜ ή το DVD-RΟΜ, αφού αυτά μπορούν να αποθηκεύσουν εκατοντάδες ή χιλιάδες φορές περισσότερα δεδομένα απ’ ό,τι μία δισκέτα.

3.3 Η οθόνη
Συνηθισμένες αναλύσεις είναι 800×600, 1024×768, 1280×1024 και 1600×1200.

2.3 Είδη υπολογιστών
Υπολογιστές Παλάμης (Palmtop), έχουν εξαιρετικά μικρό μέγεθος αλλά και περιορισμένες δυνατότητες.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΝΟΤΗΤΑ 1: ΓΝΩΡIΖΩ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: Βασικές Έννοιες της Πληροφορικής
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Το Υλικό του υπολογιστή
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Εργονομία
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Η Ιστορία της Πληροφορίας και της Πληροφορικής

ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: Γνωριμία με το λογισμικό του υπολογιστή
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: Το Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας (Γ.Π.Ε.)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: Προστασία Λογισμικού – Ιοί
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: Πειρατεία Λογισμικού

ΕΝΟΤΗΤΑ 3: ΧΡΗΣΗ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9: Ζωγραφική
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10: Επεξεργασία Κειμένου

ΕΝΟΤΗΤΑ 4: ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11: Γνωριμία με το Διαδίκτυο
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός-Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13: Άντληση Πληροφοριών από τον Παγκόσμιο Ιστό
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14: Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο

ΕΝΟΤΗΤΑ 5: Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΜΑΣ ΖΩΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15: Χρήσεις του Υπολογιστή στην Καθημερινή Ζωή

Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΝΟΤΗΤΑ 1: ΓΝΩΡIΖΩ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΩΣ ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: Ψηφιακός Κόσμος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Το εσωτερικό του υπολογιστή
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Πολυμέσα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Δίκτυα Υπολογιστών

ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: Αρχεία – Φάκελοι
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: Η «Βοήθεια» στον Υπολογιστή

ΕΝΟΤΗΤΑ 3: ΧΡΗΣΗ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΕΚΦΡΑΣΗΣ, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΑΝΑΚΑΛΥΨΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: Υπηρεσίες Αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: Επεξεργασία Δεδομένων και Υπολογιστικά Φύλλα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9: Γραφήματα και Παρουσιάσεις

ΕΝΟΤΗΤΑ 4: Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΣΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10: Νέες Τεχνολογίες και Επάγγελμα

Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΝΟΤΗΤΑ 1: ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΩΣ ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Ο Προγραμματισμός στην πράξη

ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΧΡΗΣΗ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΕΚΦΡΑΣΗΣ, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΑΝΑΚΑΛΥΨΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Μεγάλες Δραστηριότητες

ΕΝΟΤΗΤΑ 3: Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
48 Σχόλια
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
Tasos

Μπράβο σας που θίξατε αυτό το ζήτημα του μαθήματος της Πληροφορικής στα σχολεία. Απαράδεκτο εν έτει 2020 το βιβλίο της Πληροφορικής να μην είναι επικαιροποιημένο με τα σημερινά δεδομένα.
Ωστόσο, θεωρώ άστοχο το σχόλιό σας με το οποίο συγκρίνετε τις ώρες διδασκαλίας της Πληροφορικής με τα Θρησκευτικά αφήνοντας υπονοούμενα στον αναγνώστη. Θα παρακαλούσα να είστε περισσότερο αντικειμενικοί στα επόμενα άρθρα σας. Ας μην υποβαθμίζουμε τόσο εύκολα την σημαντικότητα άλλων μαθημάτων.

Φυσικά και θα ήταν σωστότερο η Πληροφορική να διδασκόταν περισσότερες ώρες αλλά ‘να ταν αυτό το μόνο πρόβλημα; Ο απαρχαιωμένος εξοπλισμός σε πολλά σχολεία; Το βιβλίο όπως καλά αναφέρατε; Η όρεξη και η ικανότητα που έχει ο κάθε καθηγητής-Πληροφορικός για να διδάξει τις απαραίτητες γνώσεις-δεξιότητες στους μαθητές καθιστώντας το μάθημα ευχάριστο και πραγματικά ενδιαφέρον;

Ηλίας

Έλεος που έχει σημαντικότητα το μάθημα των θρησκευτικών εν έτη 2020…

Καλλίμαχος

Έλεος με τους ρατσιστές σ’ αυτή τη χώρα! Πόσο κόμπλεξ μπορεί να έχει ο νεοέλληνας πια; Σε ένα άσχετο και καλό θέμα για συζήτηση, οι μισοί σχολιαστές βρίζουν τους ιερείς, την Εκκλησία και τα θρησκευτικά; Είστε βαθιά ρατσιστές και κομπλεξικά άτομα και αυτό δεν σας επιτρέπει να μιλάτε ούτε για την πληροφορική…

Ηλίας

Συνήθως αυτά που λέμε αντικατοπτρίζουν αυτό που οι ίδιοι είμαστε.. Άρα ποιος είναι κομπλεξικός φαίνεται.. Επιπλέον θα μιλάμε και θα σχολιάζουμε ότι γουστάρουμε και δεν θα πάρουμε την άδεια κανενός. Ευχαριστώ και καλή συνέχεια.

Στάθης

Τώρα τι ψάχνεις Ηλία… είναι γνωστή τακτική από το την 10ετία του 1930 κιόλας, ο φασίστας να λέει τον άλλο φασίστα, ο ρατσιστής να λέει τον άλλο ρατσιστή κτλ κτλ θεωρώντας πως είτε πες πες κάτι θα μείνει είτε προβάλλοντας στον απέναντι τον εαυτό τους πως ξεπλένονται. Να είσαι σίγουρος πως όποιον βλέπεις κατευθείαν στο άσχετο να μεταχειρίζεται με τέτοια ευκολία τέτοιες λέξεις χωρίς καν προφανή λόγο, είναι αυτονόητο που πραγματικά ανήκει και πως σκέφτεται. Και να ήξεραν κιόλας να μεταχειρίζονται την Ελληνική γλώσσα σωστά και να χρησιμοποιούν τις σωστές λέξεις και έννοιες (άκου ρατσιστής επειδή είπε κάποιος για τα θρησκευτικά). Μην δίνεις σημασία σε τέτοιες τακτικές, είναι κάτι συνηθισμένο ειδικά στο διαδίκτυο.

Ηλίας

Άψογο το σχόλιο σου Στάθη. Συμφωνώ απόλυτα.

Κική

Η άποψή του είναι. Ούτε αυτός “θα πάρει την άδεια κανενός” όπως αναφέρεις παρακάτω.

Ηλίας

Αν η αποψη του είναι να χρησιμοποιεί χαρακτηρισμούς τοτε ναι “θα πάρει την άδεια”

Νίκος

Πολύ σωστή τοποθέτηση Τάσο και εμένα μου χτύπησε κάπως η αντιπαραβολή με το μάθημα των θρησκευτικών ,η αλήθεια ειναι ότι το μάθημα των θρησκευτικών ξεκινά πολύ πριν πάει το παιδί στο σχολείο από το σπίτι και την οικογένεια, αλλά δυστυχώς στην σημερινή Ελλάδα ο θεσμός της οικογένειας έχει ξεφτίσει .

Kosmas

Μπράβο για το άρθρο. Ακούει κανείς;

Fotis

Σε μία χώρα όπου οι παπάδες και η εκκλησία έχουν τόση δύναμη και επιρροή στη κοινωνία και στο κράτος μην περιμένετε κάτι καλύτερο να συμβεί, για αυτό μια ζωή θα βρισκόμαστε πίσω από τις εξελίξεις και τη πρόοδο.

Allahu Akbar

Έχεις δίκιο αδελφέ Αλί. Allahu Akbar!!! Τι πίτουρα έχετε στο κεφάλι σας μερικοί, πόσο φανατισμό σας έχουν μπολιάσει. Έτοιμος να στοχοποιήσεις την Ορθοδοξία της αγάπης σ’ ενά κόσμο που το Ισλάμ πετά τους ομοφυλόφιλους στη Συρία από τις ταράτσες. Δεν είναι η γνώση κόμμα φίλε μου…

Last edited 1 μήνα πριν by Allahu Akbar
George

Δεν συμφωνώ να στοχοποιεί κάποιος την Ορθοδοξία αλλά δεν είναι και οι καλύτεροι οι παπάδες.. Που βάλανε στα σχολεία για την σεξουαλική αγωγή και βγήκαν στους δρόμους μαζί με γονείς, τόση ξεφτίλα και έγινε και πρόσφατα, μας κάνανε ρεζίλι παγκοσμίως

Last edited 1 μήνα πριν by George
Stathis

“Ορθοδοξία της αγάπης” σε καλό σου!! κόντεψα να πνιγώ ρε μπαγάσα πως τα πετάς έτσι!

Solon

Αν δεν υπήρχαν οι παπάδες φίλες μου σήμερα εσένα θα σε λέγαν Αχμέτ και δεν θα ήξερες τι είναι Ελλάδα. Οπότε καλύτερα να μασάς παρά να μιλάς.

oneos

Μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Η διδασκαλία της πληροφορικής στα σχολεία, η ύλη της και οι ορίζοντες που θα ανοιχθούν στα παιδιά, έγκειται αποκλειστικά (λόγω της ελευθερίας του μαθήματος) στους καθηγητές που την διδάσκουν. Υπάρχουν πραγματικά διαμάντια αλλά δυστυχώς εκτός από βιβλία οβίδες υπάρχουν και οι “καθηγητές” τορπίλες.

George

Μόνο στην Ελλάδα δεν κάνουν προγραμματισμό στα σχολεία..
Και ναι σε κάποιους είναι άχρηστος, αν δεν θέλουν να ασχοληθούν αλλά και όλοι εμείς οι προγραμματιστές τρώγαμε στην μάπα κάποια μαθήματα και κώδικα μάθαμε στην σχολή, ενώ έπρεπε να είχαμε μάθει από το σχολείο τα βασικά…

Last edited 1 μήνα πριν by George
George

Πριν 10 χρόνια που ήμουν 1η γυμνασίου, είχα το ίδιο βιβλίο.. Απλα για γέλια, βέβαια εμάς η καθηγήτρια μας έκανε το κάτι παραπάνω αλλά δεν το κάνουν όλοι

Chris

Πωπω το θυμάμαι σαν χθες όταν ήμουν γυμνάσιο το 2010, σαν χθες το θυμάμαι που κρατούσα αυτό το βιβλίο

Ηρακλησ

Παιδιά αφού φέτος άλλαξε σε cd Rom να μην έχετε παράπονο το 2008 που πήγαινα σχολείο το έγραφε συμπικνος/πτυκτος δίσκος διαβαθμισμενων δυνατοτήτων
Δεν ξέρω αν το θυμάσαι?

Κωνσταντίνος

Είστε πολύ κομπλεξικά άτομα τελικά. Επειδή το τριτοκοσμικό κράτος “αδικεί” την πληροφορική, λέτε ας γράψουμε και κάτι εναντίον των θρησκευτικών, το μάθημα που διδάσκει την αγάπη, την ανεκτικότητα, την αλληλεγγύη! Ας αφορίσουμε λίγο και το μάθημα που εμείς θεωρούμε αναχρονιστικό γιατί είμαστε και πολύ cool εμείς οι πληροφορικαριοι… Φυσικά για το νέο μάθημα που θα κάνουν πορνίδια και ομοφυλόφιλους τα παιδιά μας, ούτε λόγος….

Ηλίας

Ναι ναι φαίνεται από τον σχολιασμό σου ότι προάγεις την αγάπη, την ανεκτικότητα και την αλληλεγγύη…

George

Κανείς δεν τα έβαλε με τα θρησκευτικα
Έχεις καταλάβει λάθος, μάθε να διαβάζεις
Επίσης φαίνεται ποιος είναι ο κομπλεξικός

Εννοείται όλα τα μαθήματα να υπάρχουν και τα θρησκευτικα και όλα

Last edited 1 μήνα πριν by George
SUPS 👨‍⚖️

Οι μισοί μαθητές λυκείου είναι λειτουργικά αναλφάβητοι και εσείς περιμένετε να μάθουν και πληροφορική. Ας μάθουν πρώτα ορθογραφία και λίγα μαθηματικά και βλέπουμε. Επειδή ξέρουν να χρησιμοποιήσουν τάμπλετ από μικρά γίνανε αυτόματα έξυπνα. Εγώ και πολλοί άλλοι φίλοι μου,μέσα Δημοτικού ξέραμε να κατεβάζουμε παιχνίδια και το κρακ.. Σήμερα παρακαλάνε τους γονείς τους για να την χρεώσουν στο steam…
ΥΓ 27 είμαι

merci

Πςς πολυ προχω

I am

Η πληροφορική δεν διδάσκεται στο σχολείο τουλάχιστον ως μάθημα που κάποιος μαθαίνει να χακαρει. Έχει άλλη έννοια στις μικρές ηλικίες και είναι πλέον απαραίτητη.

Γιώργος

Τρομερός, από το δημοτικό στην παρανομία, ωραίο παράδειγμα φίλε μου. Ξέρεις πως η πειρατεία σήμερα δεν είναι δεν παίξε-γέλασε έτσι; Και στο κάτω κάτω δεν κατάλαβα, θες να παίξεις ή να δουλέψεις κάτι; Πλήρωσε το, και την εταιρεία θα ενισχύεις και τους developers που έσκισαν τον κ@λο τους για να μπορείς εσύ σήμερα να χειρίζεσαι αυτή την εφαρμογή. Μην παροτρύνετε τα παιδιά να κλέψουν, με το να αγοράσουν από το steam διδάσκονται και οικονομία, χίλιες φορές να μάθουν να εκτιμάνε κάτι επειδή το αγόρασαν από το να κλέβουν τον κόσμο επειδή απλά κάποτε ήταν trend. Επιπλέον ο όρος λειτουργικός αναλφάβητισμος που χρησιμοποιείς, δεν έχει να κάνει με συγκεκριμένες δεξιότητες του ανθρώπου, δεν είναι απαραίτητο να γνωρίζεις ορθογραφία για να επιβιώσεις, πολλά δυσλεκτικα άτομα το αποδεικνύουν σήμερα, ο όρος περιγραφή την αδυναμία του ατόμου πάνω στο σκεπτικό για το πως θα κινηθεί σε ορισμένες καταστάσεις, ο λειτουργικός αναλφάβητισμος δεν είναι το δεν γνωρίζω εξισώσεις τρίτου βαθμού, είναι το σκεπτικό τύπου, δεν χρειάζεται να τις διαβάσω, άχρηστες φαίνονται, εγώ θα προσχώρησω και χωρίς αυτές. Και αυτό βασίζεται στο ότι πολύ καθηγητές και λόγιοι σήμερα είναι θύματα λειτουργικού αναλφάβητισμου, δύσκολα χαρακτηρίζεις ένα παιδάκι που μόλις μπήκε στο γυμνάσιο λειτουργικά αναλφάβητο, εφόσον ακόμη δεν… Συνέχεια »

SUPS 👨‍⚖️

Εσυ αυτο καταλαβες οτι υποστηριζω τη πειρατια?Εγω απλα λεω οτι καταλαβαιναμε λιγο καλυτερα πως λειτουργει ενας Η/Υ/το λογισμικο του περισσοτερο απο τ σημερινα πιτσιρικια που ξερουν μονο φβ YouTube κ steam(το να εγκαταστησεις ενα παρανομο προγραμμα-game και ναι ΠΑΙΞΕΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ θελει καποια ικανοτητα…Το ξερεις οτι ακομα και παιδια λυκειου ετσι κ τους ρωτησεις που ειναι εγκατεστημενο ενα προγραμμα στο pc θα ψαχνονται σαν 60αρης καθηγητης?ή ποια ειναι η διαφορα μνημης ραμ και σκληρου δισκου?
Βαριουνται να ψαξουν οπως ειπες και δεν τους ενδιαφερει στη τελικη αφου δεν τους ενδιαφερει ουτε τ μαθηματικα/βιολογια /ιστορια τπτ…Εχει γινει η τεχνολογια υπερβολικα user-friendly δυστυχως..

Παυλος

Συγνώμη! Η τεχνητή νοημοσύνη και η ρομποτική που κολλάνε με την πληροφορική στα σχολεία;
Εγώ είμαι προγραμματιστής και δε χρειάστηκε ΠΟΤΕ να απασχοληθω με αυτά τα θέματα.
Η πληροφορική στα σχολεία φτιάχνει χρήστες υπολογιστών και πρέπει να εισάγει τους μαθητές στα πολύ πολύ βασικά σε προγραμματισμό. Μιας και είναι mainstream τώρα, ελάχιστη Python. Παλαιότερα σε εμάς μαθαιναν GWBasic.
Δηλαδή καμία σχέση με τεχνητή νοημοσύνη και ρομποτική.
Απλά χρησιμοποιείτε πιασαρικους τίτλους.
Κατά τα άλλα, το άρθρο σας είναι άκυρο μόνο και μόνο που το συγκρίνεται με το μάθημα των θρησκευτικών. Εγώ άθεος είμαι. Αλλά αυτομάτως το άρθρο σας έχει πολύ συγκεκριμένο μικρό target group. Κι εγώ ενοχλήθηκα να φανταστείτε.
Δεν θεωρώ ότι απαιτούνται πάνω από 2-3 ώρες πληροφορικη την εβδομάδα. Αλλά 1 είναι λίγη.
Επίσης, στη ψωροκωσταινα που ζούμε, αν ο εξοπλισμός είναι απαρχαιωμένος, ας φέρει το κάθε παιδί δικό του λάπτοπ ή αν δεν έχει ας καθήσει με κάποιο που έχει. Ειδάλλως ιδιωτική εκπαίδευση.

Last edited 1 μήνα πριν by Παυλος
Β. Πασχ

Καλησπέρα. Να σας ενημερώσω ότι εδώ και χρόνια το σχολικό βιβλίο Πληροφορικής αποτελεί απλά ένα βοήθημα. Το αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας του μαθήματος είναι ανοικτό στις τελευταίες εξελίξεις της επιστήμης, με πολλά υποστηρικτικά εργαλεία και ευέλικτο πλάνο. Το μάθημα εξ ορισμού δεν μπορεί ποτέ να έχει ένα σχολικό βιβλίο που να το ακολουθεί σωστά. Υπάρχει όμως ένα πολύ καλό αναλυτικό πρόγραμμα οδηγιών κ διδασκαλίας από τον Πληροφορικό. Το βιβλίο πρακτικά δεν χρησιμοποιείται καθόλου.
Ευχαριστώ

Δημητρης

Καλως εγινε η συγκριση. Η ορθοδοξια εχει υποκαταστηματα σε καθε γειτονια και μπορει ο καθενας δωρεαν να μαθει για την αγαπη και την ανεκτικοτητα. Στο σχολειο ειναι εντελως περιττο μαθημα, σε αντιδιαστολη με την πληροφορικη

Δημήτριος Μανιάτης

Το δάσος αποτελείται από δέντρα

Παναγιώτης

ΟΚ ναι δεν το περίμενες.
Γιατί όμως να μπεις σε μια διαδικασία σύγκρισης ωρών διδασκαλίας μαθημάτων γενικότερα;
Γιατί θεωρείς ότι πρέπει κάποιο παιδί / νεαρός / έφηβος να πρέπει να κάνει περισσότερες ώρες πληροφορικής από ότι π.χ. κάλλιτεχνικα ή μουσική;
Γιατί είναι τόσο σπουδαία η πληροφορική για την καλλιέργεια, μόρφωση, εκπαίδευση ενός νέου;

Γιώργος

Πόσο καλά πληροφορημένος είναι ο συντάκτης του άρθρου;! Από φέτος το μάθημα της Πληροφορικής διδάσκεται 2 ώρες στην Α Γυμνασίου. Επίσης, όταν το τμήμα έχει περισσότερους από 21 μαθητές (στα σχολεία των μεγάλων αστικών κέντρων είναι σχεδόν πάγιο) το τμήμα στο μάθημα της Πληροφορικής χωρίζεται. Σε ποιο άλλο μάθημα υπάρχει η δυνατότητα για τέτοια εξατομικευμένη διδασκαλία; Αν δε μπορεί ο Πληροφορικός να διαφοροποιήσει το μάθημά του και να το προσαρμόσει σε 11 12 μαθητές, ε τότε ας αλλάξει ειδικότητα να διδάσκει Μαθηματικά (μπορεί;) σε 27ρια τμήματα.

Maria

Μπράβο για το άρθρο και τις πληροφορίες επιτέλους κάτι με ουσία νόημα και προσωπική άποψη κάτι που συχνά λείπει κέντρισε το ενδιαφέρον πολλών φιλτατων. Ας βάλουν καλύτερα τους πιτσιρικάδες να διδάξουν στα σχολεία τι εστί πληροφορική μήπως μπας και μάθουν τίποτα και οι ίδιοι οι δάσκαλοι. Από κει και πέρα εμείς στα δικά μας μακρυνα χρόνια κάναμε θρησκευτικά και μαθαμε και μας έμειναν δύο πράγματα τώρα κάνουν θρησκειολογία ενώ ακόμα εδώ δεν ξέρουμε τι σημαίνει ορθόδοξη πίστη .Μας πήγαιναν και μια φορά την εβδομάδα εκκλησία

Γιώργος

Το έζησα πριν ένα χρόνο και σκεφτόμουν αυτό κάθε φορά που έπρεπε να γράψω διαγώνισμα

Xristos

Ela na s pw egw t mathrna sto iek k otan tin eleges ston kathigiti s elege orepi na ksekinisoume apo tn vasi oxi oti aftos eixe mini stin dekaetia tou 90

I am

Η πληροφορική ως μάθημα σε σχολείο δεν έχει στόχο να κάνει κάποιον πανεπιστήμονα στον τομέα της. Οι ιστορικές αναδρομές και οι γενικές γνώσεις είναι χρήσιμες και υπάρχουν πολλά μαθήματα αυτού του τύπου.
Εγώ συμφωνώ στο ότι διδάσκεται μόνο μια ώρα ενώ ο χριστιανισμός 2 αλλά για εμένα ο στόχος είναι
2/5 να αποκτήσεις εξοικείωση με τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται και θα πρέπει να γνωρίζεις για να επιβιώσεις πχ word
2/5 γενικές γνώσεις εγκυκλοπαιδικες όπως σύγχρονες έννοιες και ιστορικές που μόνο συνήθως οι καλοί μαθητές αποκτούν
1/5 πιο προχωρημένα πράγματα για παιδιά που ενδιαφέρονται στον τομέα της πληροφορικής πχ πιο σύνθετες έννοιες και προγραμματισμός
Σίγουρα το βιβλίο θέλει εκσυγχρονισμό πάντως
Προσωπικά αποφάσισα να σπουδάσω το αντικείμενο γιατί είχα μια ευχέρεια στα μηχανήματα και ενδιαφέρον και γιατί λάτρεψα το μάθημα πληροφορικής για τις πανελλήνιες.

Gk

Έχω τελειώσει πληροφορική Πειραιά το 19 και βρίσκω ότι το άρθρο μπαζει σε ένα δύο κομβικά σημεία. Φυσικά και θα έπρεπε να διδάσκεται περισσότερες ώρες και μάλιστα σε βάρος μαθημάτων όπως τα θρησκευτικά και κάτι αλλά που απλά συμπληρώνουν ώρες. Το βιβλίο είναι όντως απαρχαιωμένο και δεν θα έπρεπε να μοιράζεται στους μαθητές. Επειδή στα σχόλια είδα πολλοί άσχετοι μαζευτηκαν, ΤΟ ΟΤΙ ΛΈΓΕΤΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΜΑΘΗΤΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟ. Το έγραψα με κεφαλαία να το καταλάβουν όλοι κι αυτό διότι το μάθημα αυτό πρέπει να διδάσκεται μόνο και μόνο ώστε ένας νέος άνθρωπος να μπορεί να χρησιμοποιήσει τον ηλεκτρονικό υπολογιστή σωστά και υπεύθυνα. Να του πει κάποιος ότι που είσαι φιλαράκο το pc δεν είναι μόνο Fortnite, Facebook, Netflixκαι YouTube. Είναι εργαλείο μπορείς να πληρώσεις λογαριασμούς να μάθεις ότι χρειάζεται για ένα μέρος που θες να πας και αν δεν προσέξεις μπορεί να έρθεις αντιμέτωπος με αδικήματα όπως το κατέβασμα παράνομων ταινιών και λογισμικού. Γενικά να μπορεί το άτομο να χρησιμοποιήσει προϊόντα και υπηρεσίες διαδικτυακά. Οπότε ρε αρθρογραφε για ποια τεχνητή νοημοσύνη μας λες;;;; Δηλαδή θα πεις σε ένα 12χρονο αλγόριθμους εκμάθησης κάνα perception η θα του κάνεις εισαγωγή στα νευρωνικά δίκτυα;;; Και πως θα μπορούσαν να γράψουν το… Συνέχεια »

George

Σε ιδιωτικά σχολεία στην Ελλάδα κάνουν εισαγωγή στην τεχνητή νοημοσύνη στο δημοτικό.
Στο εξωτερικό μικρά παιδιά φτιάχνουν παιχνίδια mobile

Μια χαρά μπορεί το παιδί να μάθει…

Gk

Φίλε Γιώργο μάλλον δεν ξέρεις τίποτα από προγραμματισμό και μάλλον δεν διάβασες το σχόλιο μου. Λες για παιδιά που γράφουν mobile apps δηλαδή παίρνεις μεμονωμένες περιπτώσεις πανεξυπνων παιδιών που καταφέρνουν αυτό το πράγμα σαν κανόνα. Μεγάλο λογικό άλμα. Και πάλι διάβασε το σχόλιο μου. Εισαγωγή στην τεχνητή νοημοσύνη είναι μάθημα πανεπιστημίου και μάλιστα από τα πιο δύσκολα γιατί εμπεριέχει μαθηματικά τέτοιου επιπέδου. Άρα με μαθηματικά δημοτικού να κάνει εισαγωγή στην τεχνητή νοημοσύνη…. Και πως θα εξηγήσεις στο δεκάχρονο την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου που έχει το κινητό του (παρεπιπτόντως είναι τεχνητή νοημοσύνη στην πράξη στην πολύ πιθανή περίπτωση που δεν το καταλαβαίνεις)? Προτείνω σκέψη την επόμενη φορά που θα πιάσεις το πληκτρολόγιο. Ίσως είσαι το τελειο παράδειγμα γιατί χρειάζεται η πληροφορική στα σχολεία…

Jim

Τα θρησκευτικά πρέπει να έχουν λιγότερες ώρες;;; Το υπουργείο ονομάζεται υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων αν, το γνωρίζετε αυτό…
Συμφωνώ ότι το βιβλίο είναι παμπάλαιο αλλά όχι και να μειώνονται οι ώρες από τα θρησκευτικά. Λέμε σε μερικά πράγματα ναι, όπως η πρόοδος αν, είναι πάντοτε σωστή φυσικά…

giorgos

Το πρόβλημα δεν είναι το βιβλίο. Υπάρχει το online ηλεκτρονικό βιβλίο με σύγχρονες εφαρμογές. Υπάρχουν οδηγίες, υπάρχουν καθηγητές που με τη βοήθεια του Διαδικτύου εξηγούν στους μαθητές τα είδη και τα μεγέθη των αποθηκευτικών μέσων, δίνοντας τις διαστάσεις της εξέλιξης στο χρόνο. Είναι τραγικό λάθος να νομίζουμε ότι (όλα) τα παιδιά 12-15 μπορούν να γράψουν βιβλίο τη στιγμή που α) η Πληροφορική είναι επιστήμη και όχι χρήση μέσων (γκάτζετ) β) η διαθεσιμότητα Η/Υ στο σπίτι μειώνεται τραγικά τα τελευταία χρόνια προς όφελος των τάμπλετ/κινητών γ) προκειμένου να εισαχθούν οι μαθητές σε σχολές Πληροφορικής εξετάζονται στη Χημεία και όχι στον Προγραμματισμό.

Δημήτρης

Κώστα το τερμάτισες…
Τι άκυρη σύγκριση ήταν αυτή;
Και δεν είναι το θέμα τα θρησκευτικά…
Αλλά που σύγκρινες δυο μαθήματα…
Το κάθε μάθημα εξυπηρετεί κάπου…
Άμα είναι έτσι γιατί να κάνουνε γυμναστική, αφού στον ελεύθερο χρόνο τους μπορούν να πάνε τα παιδιά σε ένα χώρο και να αθληθούν όσο και όπως θέλουν…
Και όντως η πληροφορική είναι καθαρά η χρήση του υπολογιστή, οι βάσεις δεδομένων και ο προγραμματισμός. Η ρομποτική, δεν είναι πληροφορική.
…και όντως πιστεύω ότι η αναφορά στα θρησκευτικά ήταν flame….

nikos2020

Θρησκεία, Πατρίδα, Οικογένεια.

Τρία πράγματα που αν χαθούν απ’ τους Έλληνες, την επόμενη στιγμή θα χαθεί κι η Ελλάδα.

Η Πληροφορική, καλώς ή κακώς, είναι ήδη τριγύρω μας ως τεχνολογία και τρόπος επικοινωνίας, το παιδί δεν πρόκειται να μείνει αμόρφωτο σε αυτό τον τομέα (άσε που ξέρει τα πάντα, ανεξάρτητα αν τα μάθει στο σχολείο ή σε κάποιο chat, forum, site κλπ.).

Ας θυμηθούμε αυτό που κάποτε είπε ο ανθέλληνας Κίσσιγκερ για την Ελλάδα…

“Ο ελληνικός λαός είναι δυσκολοκυβέρνητος και γι΄αυτό πρέπει να τον πλήξουμε βαθιά στις πολιτισμικές του ρίζες. Τότε ίσως συνετισθεί. Εννοώ δηλαδή να πλήξουμε τη γλώσσα,τη θρησκεία,τα πνευματικά και ιστορικά του αποθέματα, ώστε να εξουδετερώσουμε κάθε δυνατότητά του να αναπτυχθεί, να διακριθεί,να επικρατήσει, για να μη μας ενοχλεί στα Βαλκάνια,να μη μας παρενοχλεί στην Ανατολική Μεσόγειο, στη Μέση Ανατολή, κτλ.”

Last edited 1 μήνα πριν by nikos2020

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα