Η Mercedes-Benz παρουσίασε το πλήρως ηλεκτρικό EQC 400

Η Mercedes-Benz μπαίνει για τα καλά στην ηλεκτροκίνηση φωνάζοντας “All-in”, με το πλήρως ηλεκτρικό SUV που ονομάζεται EQC 400, το οποίο παρουσιάστηκε χτες, 4 Σεπτεμβρίου στη Στοκχόλμη της Σουηδίας, με φουτουριστικό σχεδιασμό και άφθονη τεχνολογία.

Εξωτερικά το EQC μπορεί να θυμίζει το GLC-Class αλλά διαθέτει ένα φουτουριστικό σχεδιασμό που το κάνει να μην περνάει απαρατήρητο. Στο μπροστινό μέρος έχουμε τη χαρακτηριστική γρίλια της Mercedes, της οποίας ο σχεδιασμός είναι αποκλειστικός για τη σειρά EQ, με το σήμα της Mercedes να φωτίζεται μιας και είναι συνδεδεμένο με τα μπροστινά φώτα μέσω μιας LED λωρίδας.

Ένα από τα μεγάλα ατού του συγκεκριμένου μοντέλου είναι η αυτονομία των 450 χιλιομέτρων που δίνει η μπαταρία των 650 kW με χωρητικότητα 80kWh, αλλά επειδή μιλάμε για πραγματικές συνθήκες και όχι για μετρήσεις βάσει του προτύπου NEDC, η αυτονομία του ενδέχεται να κυμαίνεται μεταξύ των 370 και 400 χιλιομέτρων.

Η μέγιστη ταχύτητα του οχήματος είναι 180 χλμ/ώρα και πετυχαίνει επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα μέσα σε μόλις 5.1 δευτερόλεπτα. Η τροφοδοσία του προέρχεται από δύο ασύγχρονους κινητήρες με συνολική ισχύ 300kW, κάτι που ισοδυναμεί με 408 ίππους. Το EQC διαθέτει υδρόψυκτο φορτιστή 7.4 kW και η συνολική του χωρητικότητα, σε κατάλληλο σταθμό φόρτισης, μπορεί να φτάσει μέχρι τα 110 kW ενώ μέσω της γρήγορης φόρτισης της τάξεως των 40 λεπτών μπορεί να πραγματοποιηθεί φόρτιση μέχρι και 80%.

Δεν είναι όμως το εξωτερικό και οι επιδόσεις του ηλεκτροκίνητου EQC 400 που εντυπωσιάζουν, αλλά και το σύστημα infotainment το οποίο μοιράζεται σε δύο οθόνες των 10.25 ιντσών, η μια στην οθόνη των ενδείξεων πάνω από το τιμόνι και η άλλη στο κέντρο πάνω από την κονσόλα του οχήματος. Το “λειτουργικό σύστημα” του EQC 400 βασίζεται στο MBUX UI (Mercedes-Benz User Experience), διαθέτει τριετή δωρεάν αναβάθμιση στους χάρτες του navigation system, και αφυπνίζεται με την εντολή “Hey, Mercedes”.

Ο χειρισμός του συστήματος infotainment γίνεται είτε από το τιμόνι, όπου υπάρχουν δυο μαύρα σημεία αφής και δύο κουμπιά στην αριστερή και τη δεξιά πλευρά του τιμονιού, όπου ο οδηγός μπορεί να το χειρίζεται και να κάνει τις επιλογές της αρεσκείας του. Στην περίπτωση που το EQC 400 βρίσκεται ακινητοποιημένο και ο οδηγός ή ο συνοδηγός επιθυμεί έναν πιο ξεκούραστο έλεγχο, τότε μπορεί να χρησιμοποιήσει το κεντρικό control pad που βρίσκεται τοποθετημένο στο κάτω μέρος της κονσόλας.

Πρόκειται για ένα “touch pad” το οποίο χειρίζεται με την αφή και διαθέτει κουμπί επιστροφής στην προηγούμενη οθόνη, κουμπί εναλλαγής της μουσικής μπρος-πίσω, αλλά και το home button το οποίο επιστρέφει το χρήστη στην αρχική οθόνη. Η επιφάνεια κάτω από αυτά τα τρία κουμπιά αφής, χρησιμοποιείται για να μπορεί ο χρήστης να κάνει swipe αριστερά και δεξιά για να αλλάζει τις οθόνες στο σύστημα infotainment, με την επιβεβαίωση της επιλογής στις οθόνες να γίνεται με ένα πάτημα προς το εσωτερικό του control pad.

Τέλος, μια ακόμα χρήση του control pad είναι η δυνατότητα pinch-to-zoom στους χάρτες του navigation system, με τον ίδιο τρόπο που κάνουμε την ίδια κίνηση στα smartphone, και είναι κάτι που φαίνεται πολύ εύκολο και ταυτόχρονα χρηστικό για την καλύτερη αποτελεσματικότητα της χρήσης των χαρτών στην περιήγησή μας στους δρόμους.

To Mercedes-Benz EQC 400 μοιάζει πολλά υποσχόμενο και ορίζει τη νέα εποχή στην ηλεκτροκίνηση για τη Mercedes-Benz, με την κυκλοφορία του να αναμένεται να γίνει μέσα στο 2019.

Πηγή

Επεξεργάστηκε την 2 Νοεμβρίου 2021 11:07

Κοινοποίηση
Συντάκτης:
Ιάκωβος Μπελώνιας

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.