ΕΕΤΤ | Πτωτική τάση στις τιμές των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών

, ΕΕΤΤ | Πτωτική τάση στις τιμές των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιώνΣχετικά με όσα ακούγονται το τελευταίο χρονικό διάστημα στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης για την εξέλιξη των τιμών των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) επισημαίνει τα παρακάτω.

• Η λειτουργία του υγιούς του ανταγωνισμού επιδρά θετικά στη διαμόρφωση τιμών και έχει ως αποτέλεσμα μία πτωτική τάση προς όφελος των καταναλωτών, όπως αναλύεται στη συνέχεια.
• Ο ρόλος της ΕΕΤΤ είναι να διασφαλίζει τη λειτουργία του υγιούς ανταγωνισμού μέσα από ρυθμιστικές και εποπτικές παρεμβάσεις, με βάση την ισχύουσα Ελληνική και Κοινοτική Νομοθεσία.

Α. Λιανική τιμή αστικών και υπεραστικών κλήσεων σε ώρες αιχμής για οικιακούς συνδρομητές του ΟΤΕ
Από το 2002, το κόστος των αστικών κλήσεων σε ώρες αιχμής παραμένει σταθερό, ενώ το κόστος των υπεραστικών κλήσεων σε ώρες αιχμής παρουσιάζει πτώση μέχρι το 2003 και στη συνέχεια παραμένει σταθερό.

Β. Κόστος Κλήσεων προς Κινητά
Το κόστος κλήσεων προς κινητά εξαρτάται κυρίως από τα τέλη τερματισμού στα δίκτυα των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας. Από τις αρχές του 2001 μέχρι σήμερα τα τέλη αυτά παρουσιάζουν συνεχή πτώση, συμπαρασύροντας το κόστος κλήσεων από σταθερά προς κινητά. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το μέσο κόστος κλήσης από συνδρομητή του ΟΤΕ προς κινητό ήταν στο τέλος του 2005 0,22 ευρώ/λεπτό, στο τέλος του 2006 0,19 ευρώ/λεπτό και στο τέλος του 2007 0,16 ευρώ/ λεπτό.

Γ. Λιανικό κόστος υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας
Το κόστος των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας παρουσιάζει πτωτική τάση, όπως προκύπτει και από την εξέλιξη του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή – Υποδείκτη Κινητής Τηλεφωνίας, ο οποίος κυμαινόταν στις 144 μονάδες το Δεκέμβριο 2000, στις 133 μονάδες το Δεκέμβριο 2001, στις 117 μονάδες το Δεκέμβριο 2002, στις 101 μονάδες το Δεκέμβριο 2003 και έκτοτε παρουσιάζει σχετική σταθερότητα.

Δ. Μέσο κόστος πακέτων ευρυζωνικών υπηρεσιών
Παρουσιάζουν ταχεία μείωση από το 2004 μέχρι σήμερα.
Ενδεικτικά, το μέσο κόστος των πακέτων χαμηλής ταχύτητας ήταν 75 ευρώ/ μήνα στις αρχές του 2004, 43,2 ευρώ/μήνα στις αρχές του 2006 (μείωση 42% κατά τη διετία) και 19,7 ευρώ/ μήνα στις αρχές του 2008 (μείωση 54% κατά τη διετία).
Το μέσο κόστος των πακέτων μεσαίας ταχύτητας ήταν 118 ευρώ/ μήνα στις αρχές του 2004, 61 ευρώ/ μήνα στις αρχές του 2006 (μείωση 48% κατά τη διετία) και 21,2 ευρώ/μήνα στις αρχές του 2008 (μείωση 65% κατά τη διετία).
Το μέσο κόστος των πακέτων υψηλής ταχύτητας ήταν 217 ευρώ/μήνα στις αρχές του 2004, 106 ευρώ/μήνα στις αρχές του 2006 (μείωση 51% κατά τη διετία) και 25,3 ευρώ/μήνα στις αρχές του 2008 (μείωση 76% κατά τη διετία).

Ο Κώστας Βλαχάκης είναι δημοσιογράφος τεχνολογίας, αρθρογραφεί από το 1999 και είναι δημιουργός των site τεχνολογίας Techblog.gr και Autonomous.gr. Έχει συνεργαστεί με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, ήταν συμπαρουσιαστής στην εκπομπή τεχνολογίας Escape στην ΕΤ1 και ραδιοφωνικός παραγωγός στο σταθμό Αθήνα 984. Επίσης έχει αρθρογραφήσει στις εφημερίδες Ναυτεμπορική και Καθημερινή.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
0 Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Internet EETT

Ίντερνετ στην Ελλάδα: 27Mbps η μέση ταχύτητα download

Το 2020, την πρώτη πανδημική χρονιά, η μέση ταχύτητα download στις σταθερές συνδέσεις Internet στην Ελλάδα διαμορφώθηκε στα 27 Mbps.

Internet EETT

6 στους 10 Έλληνες παρακολουθούν τηλεοπτικό περιεχόμενο μέσω διαδικτυακών εφαρμογών

Η ΕΕΤΤ πραγματοποιήσε έρευνα για τη χρήση διαδικτυακών εφαρμογών παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου, ανταλλαγής γραπτών μηνυμάτων και πραγματοποίησης κλήσεων / βιντεοκλήσεων.

Business EETT

ΕΕΤΤ: Επισκόπηση Αγορών ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων δημοσίευσε τα στοιχεία για το 2019 για τις αγορές των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών.

Business EETT

Σημαντική καθυστέρηση στην παράδοση προϊόντων από τις εταιρείες ταχυμεταφορών

Συνιστάται στους καταναλωτές πριν την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής αγοράς να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στους όρους παράδοσης που πρέπει να περιγράφονται στην ιστοσελίδα του καταστήματος.