Business

Amazon: Πρόστιμο – μαμούθ $1,3 δισ. για κατάχρηση της θέσης της στην αγορά της Ιταλίας

Πρόστιμο 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων (1,1 δισεκατομμύρια ευρώ) επιβλήθηκε στην Amazon από ρυθμιστικές αρχές αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας στην Ιταλία. Η εταιρεία κατηγορείται ότι χρησιμοποίησε την κυριαρχία της στη διαδικτυακή αγορά προκειμένου να κατευθύνει τους Ιταλούς πωλητές στη χρήση της υπηρεσίας logistics, Fulfillment by Amazon (FBA).

Από την πλευρά της, η Amazon δηλώνει ότι θα ασκήσει έφεση κατά της απόφασης. «Διαφωνούμε κάθετα με την απόφαση της Ιταλικής Αρχής Ανταγωνισμού (ICA) και θα ασκήσουμε έφεση. Το προτεινόμενο πρόστιμο και τα προτεινόμενα ένδικα μέσα είναι αδικαιολόγητα και δυσανάλογα», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Το πρόστιμο είναι ένα από τα μεγαλύτερα που επιβάλλονται από ένα μεμονωμένο έθνος στην ΕΕ ως μέρος μιας πολυετούς μάχης για τα διαδικτυακά θέματα αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας. Μόλις τον περασμένο μήνα, η Amazon και η Apple δέχθηκαν πάλι πρόστιμα από τις ιταλικές αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές για φερόμενη συνωμοσία για τον περιορισμό της προσφοράς προϊόντων Apple και Beats. Συνολικά, αυτό το πρόστιμο ανήλθε στα 77 εκατομμύρια δολάρια (69 εκατομμύρια ευρώ) για την Amazon.

Όσον αφορά στην τελευταία απόφαση, η αντιμονοπωλιακή αρχή της Ιταλίας, η Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato ή AGCM, ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τα οφέλη που παρέχει η Amazon στους πωλητές στην πλατφόρμα της που πληρώνουν για να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία logistics FBA. Οι πωλητές που είναι εγγεγραμμένοι στο FBA μπορούν να επισημαίνουν τα προϊόντα τους με την ετικέτα εκπλήρωσης Prime και να συμμετέχουν σε εκδηλώσεις της Amazon όπως οι εκπτώσεις της Black Friday, Prime Day και Cyber ​​Monday.

Η ACGM λέει ότι το μέγεθος του προστίμου αντανακλά τη σοβαρότητα της στρατηγικής της Amazon και τη διάρκειά της για πολλά χρόνια. Εκτός από την πληρωμή του προστίμου, η Amazon πρέπει να αλλάξει τις επιχειρηματικές της πρακτικές στην Ιταλία, δίνοντας σε όλους τους τρίτους πωλητές στην πλατφόρμα της τα ίδια «προνόμια πωλήσεων και προβολής», ανεξάρτητα από το αν χρησιμοποιούν ή όχι το Fulfillment by Amazon.

Πλην της Amazon, οι Google, Facebook, Apple Inc και Microsoft Corp έχουν δεχτεί περαιτέρω ελέγχους στην Ευρώπη.

Επεξεργάστηκε την 9 Δεκεμβρίου 2021 14:00

Κοινοποίηση
Συντάκτης:
Αντώνης Γιαγδζόγλου

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.