Συμβουλές για αποτελεσματική εργασία από το σπίτι

0

Σε αυτή την εποχή του κορονοϊού και την προτροπή “Μένουμε Σπίτι”, το προσωπικό των εταιρειών εργάζεται από το σπίτι με σκοπό να μειωθεί η εξάπλωση της πανδημίας. Σε αυτό το άρθρο προτείνουμε 7 συμβουλές που θα βοηθήσουν εσάς ή την επιχείρησή σας να πετύχετε μία ομαλή μετάβαση από το παραδοσιακό περιβάλλον εργασίας, στη δουλειά από το σπίτι.

Μπείτε στο Cloud

Αν η καραντίνα του κορονοϊού έχει πλήξει κατά πολύ τη λειτουργία σας, τότε μάλλον είχατε οπωσδήποτε ανάγκη από κάποιες αναβαθμίσεις. Μία από τις βασικές καινοτομίες της σύγχρονης τεχνολογίας, είναι ότι μπορείς να μεταφέρεις τη ροή εργασιών σου στο Cloud, να γίνεις πλήρως ψηφιακός και να έχεις τη δυνατότητα να εργάζεσαι από οπουδήποτε κι αν βρίσκεσαι. Οι επιχειρήσεις που παραμένουν στα παραδοσιακά εργαλεία και δεν προσαρμόζονται με τις τελευταίες τεχνολογικές τάσεις θα μείνουν πίσω. Υπάρχει πληθώρα διαθέσιμων εργαλείων, όμως και μόνο 2 από αυτά μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία σας να ενσωματωθεί πλήρως στην ψηφιακή εποχή. Το Gsuite (διαθέσιμο από την Google) και το Office 365.

Επιβεβαιώστε πως οι εργαζόμενοι σας έχουν τον κατάλληλο εξοπλισμό

Το πρώτο και σημαντικότερο πράγμα που πρέπει να προσέξετε (κάτι που συνήθως παρατηρούμε όταν είναι ήδη πολύ αργά), είναι να επιβεβαιώσετε πως όλοι οι εργαζόμενοι έχουν τα απαραίτητα εργαλεία που θα τους επιτρέψουν να δουλέψουν με επιτυχία από το σπίτι. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θα έχουν πρόβλημα, μιας και ένα απλό laptop αρκεί. Όμως θα πρέπει να διπλοτσεκάρετε, αφού κάποια σπίτια έχουν μόνο έναν κοινό υπολογιστή για όλους.

Ενδιαφέρει επίσης: COSMOTE: Δωρεάν 15 GB, δωρεάν χρόνος ομιλίας, δωρεάν το COSMOTE HISTORY μέσω YouTube

Το σωστό (online) εργαλείο για τη σωστή (online) δουλειά

Η τεχνολογία μας προσφέρει πάρα πολλά εργαλεία για να δουλέψουμε από το σπίτι, αρκεί να ξέρουμε που να ψάξουμε! Και τα καλύτερα νέα; Τα περισσότερα από αυτά είναι δωρεάν στη βασική τους έκδοση! Αν αναζητάτε μία πλατφόρμα για επικοινωνία μέσω μηνυμάτων, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Slack ή το Flowdock. Αν τα μηνύματα δεν είναι αρκετά και προτιμάτε την επικοινωνία πρόσωπο-με-πρόσωπο, τότε το Google Meet, το Zoom, το FaceTime, το GoToMeeting και το Microsoft Teams είναι στις υπηρεσίες σας! Το δυσκολότερο κομμάτι της εργασίας από το σπίτι είναι η σωστή οργάνωση και το αποτελεσματικό project management για ομάδες που έχουν περιορισμένη επαφή μεταξύ τους. Εδώ θα σας βοηθήσουν οι πλατφόρμες για project management της Asana και της Trello, των οποίων οι βασικές υπηρεσίες είναι δωρεάν.

Καθημερινή πρωινή επικοινωνία

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι μία από τις μεγαλύτερες δυσκολίες της τηλεργασίας είναι το αίσθημα απομόνωσης. Όταν νιώθουν αποκομμένοι από την ομάδα, οι εργαζόμενοι τείνουν να γίνονται λιγότερο παραγωγικοί. Πως μπορεί μια εταιρεία να αντιμετωπίσει αυτό το φαινόμενο; Ένα πρωινό online meeting, ακόμα και μία δεκάλεπτη τηλεδιάσκεψη είναι αρκετή για να δείξει στους εργαζομένους ότι, ακόμα κι αν δε βρίσκονται στο ίδιο φυσικό μέρος, είναι ακόμα μέρος της ίδιας ομάδας. Εκτός από την τόνωση του ηθικού, μπορεί να αποτελέσει και μια υπενθύμιση ότι η δουλειά από το σπίτι σημαίνει δουλειά και όχι ευκαιρία για χαλάρωση.

Ενδιαφέρει επίσης: Vodafone: Δωρεάν χρόνος ομιλίας και εκπτώσεις στα πακέτα data

Ξεκάθαρες οδηγίες για διαλλείματα

Παρότι δεν υπάρχει, προφανώς, τρόπος να παρακολουθείτε αν κάποιος που δουλεύει από το σπίτι ακολουθεί το πρόγραμμα, θα πρέπει να δίνετε στους εργαζομένους ελεύθερο χρόνο και διαλείμματα για φαγητό, κατά τη διάρκεια των οποίων μπορούν να φεύγουν από την οθόνη του υπολογιστή. Τις υπόλοιπες ώρες που δεν έχουν καθοριστεί ως ώρες διαλλείματος, οι εργαζόμενοι θα πρέπει να είναι διαθέσιμοι και έτοιμοι για δράση. Για να είναι όλοι συντονισμένοι, οι περισσότερες online πλατφόρμες επικοινωνίας προσφέρουν “status updates”, ώστε ο κάθε χρήστης να ορίζει την κατάσταση στην οποία βρίσκεται, για παράδειγμα “μακριά από τον υπολογιστή” ή “σε διάλλειμα για φαγητό”.

Οργανώστε έναν εικονικό καφέ

Η ενδυνάμωση της συντροφικότητας και του αισθήματος της ομαδικότητας είναι εξαιρετικά σημαντικές για να πολεμήσετε το αίσθημα απομόνωσης και να κάνετε τους υπαλλήλους σας πιο παραγωγικούς. Και τι λέει «δουλεύουμε παρέα» πιο καλά από μία κούπα ζεστό καφέ και λίγη χαλαρή κουβέντα; Οργανώστε ένα meeting μεταξύ εργαζομένων με μόνο στόχο να απολαύσετε παρέα ένα καφέ και να συζητήσετε για τη μέρα σας. Η διατήρηση της καθημερινής εργασιακής ρουτίνας είναι ουσιώδης, μιας και υπενθυμίζει στους εργαζομένους πως παρά τις ασυνήθεις συνθήκες εργασίας, το σπίτι τους πλέον είναι το περιβάλλον της εργασίας τους.

Ενδιαφέρει επίσης: Κατακόρυφη αύξηση στις τηλεδιάσκεψεις λόγω της πανδημίας του κορονοϊού

Κρατήστε επαφή με τους πελάτες σας

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, η διατήρηση της ρουτίνας είναι το κλειδί για να μεταφέρετε με επιτυχία τη λειτουργία σας στο σπίτι. Μέσα σε αυτή τη ρουτίνα είναι και η επικοινωνία με τους πελάτες. Δε χρειάζεται να ακυρώσετε συναντήσεις, απλά μεταφέρετέ τις online και ενημερώστε τους πρόσωπο με πρόσωπο πως η εταιρεία σας συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά σαν να μην άλλαξε τίποτα. Επιδείξτε τους την ευελιξία σας σαν οργανισμός και (γιατί όχι) εντυπωσιάστε τους με την ευστροφία σας. Μπορείτε να πάτε κι ένα βήμα παραπέρα και να τους δώσετε συμβουλές για το πως θα το κάνουν και οι ίδιοι. Οργανώστε ψηφιακά workshops ή καθοδηγήστε τους στα σωστά εργαλεία που θα τους βοηθήσουν να μεταφέρουν τη λειτουργία τους online, ώστε να επιβεβαιώσετε ότι δε θα σταματήσουν να είναι αποδοτικοί και παραγωγικοί!

Η Action Digital είναι μέρος του Ομίλου Action Global Communications.

Σχόλια

avatar
  Παρακολουθήστε τα σχόλια  
Να ειδοποιηθώ όταν

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα