Airbus: Οραματίζεται αποσπώμενες καμπίνες για τα αεροσκάφη της

Η φαντασία της Airbus όσον αφορά στα αεροπλάνα του μέλλοντος φαίνεται ότι δεν σταματά πουθενά και συνεχίζει να μας εκπλήσσει. Από τα cockpits χωρίς παράθυρα και τα καθίσματα που θα “φέρνουν” σε καθίσματα ποδηλάτου τώρα έρχεται να μας δείξει τις αποσπώμενες, από το αεροπλάνο, καμπίνες. Ο λόγος είναι να επιταχύνει τη διαδικασία επιβίβασης αποβίβασης και το αεροπλάνο να είναι έτοιμο πιο γρήγορα για τον επόμενό του προορισμό.

Αυτό μπορεί να κάνει χαρούμενες τις εταιρείες, καθώς θα μπορούν να κάνουν περισσότερες πτήσεις με το ίδιο αεροπλάνο, αλλά δεν ξέρουμε πόσο πολύ μπορεί να γίνει αποδεκτή η ιδέα να πετάς με ένα αεροπλάνο φτιαγμένο σαν από LEGO.

Η πατέντα, που κατατέθηκε στο U.S. Patent and Trademark Office, περιγράφει μια αποσπώμενη καμπίνα, αποτελούμενη από το δάπεδο, το πάνω μέρος της ατράκτου και δύο τοίχους για να κλείνει η καμπίνα. Αυτό το module θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πολλαπλούς σκοπούς, όπως η μεταφορά επιβατών, βαλιτσών, φορτίων ή και συνδιασμός αυτών.

Η αποσπώμενη καμπίνα θα βρίσκεται στην πύλη και εκεί θα επιβιβάζονται οι επιβάτες. Όταν φτάσει το αεροπλάνο, απλά θα αλλάζουν τις καμπίνες, θα το ανεφοδιάζουν με καύσιμα και θα είναι έτοιμο για πτήση. Αυτή η πατέντα έχει ως σκοπό φυσικά να σταματήσει τις χαοτικές σκηνές κατά την διάρκεια της επιβίβασης όταν απογειώνεται το αεροπλάνο. Αυτό θα έχει και απόδοση στον χρόνο που θα κάνει να ετοιμαστεί το αεροπλάνο, άρα θα μπορούν οι εταιρείες να κάνουν παραπάνω πτήσεις κατά την διάρκεια μιας μέρα.

Φυσικά για να γίνει η υλοποίηση είναι και θέμα κόστους εκτός από την τεχνολογία που χρειάζεται. Απαιτούνται μεγάλες αλλαγές στα terminal των αεροδρομίων ενώ και οι εταιρείες πρέπει να αγοράσουν νέα αεροπλάνα που θα έχουν αυτή την τεχνολογία.

Πηγή

Σχόλια

  • Δεν βλεπω τοση πρακτικοτητα στο να "κουμπωνουν" οι καμπινες-βαγονια στα terminals οσο στην ευελεξια που θα αποκτησουν οι εταιριες στην χρηση των αεροσκαφων. Ετσι ενα αεροσκαφος θα μπορει να φερει διαφορετικους τυπους βαγονιων αναλογα με τις εκαστοτε αναγκες των εταιριων. Τα βαγονια αυτα θα μπορουν να εναλασονται αμεσα με το αεροσκαφος να μετατρεπεται απο μικτης καμπινας σε vip, cargo, ιπταμενο radar ή και πυρασβεστικο. Κατι τετοιο θα μειωσει το κοστος αγορας πλεοναζοντων αεροσκαφων και τα αεροσκαφη που φερουν βαγονια θα αποκτησουν μεγιστη χρηστικοτητα. Επισης θα δινεται η δυνατοτητα σε μια εταιρια που εχει χαμηλη ζητηση τοσο σε εισητηρια οσο και σε υπηρεσιες cargo για καποιες πτησεις να συνδιασει τις δυο υπηρεσιες με ενα βαγονι cargo/passenger γλυτωνοντας τα εξοδα μιας επιπλεον πτησης.

  • Μεγάλη εντύπωση μου κάνει το γεγονός οτο ζούμε σε μία εποχή που το μόνο που έχει σημασία είναι το κέρδος! Δηλαδή δεν μπορεί να σκεφτεί και μια προσαρμογή εκτίναξης της καμπίνας σε περίπτωση κινδύνου να σωθούν οι άνθρωποι?
    Μικρόμυαλοι σε εποχές ξηρασίας έμπνευσης...

  • @Lazaros και γιατι? τα χαμενα λεφτα δεν γυρνανε πισω... αλλα άνθρωποι καθε μερα γεννιόυνται και αλλοι

  • @Lazaros
    Δεν θελω να σε απογοητευσω αλλα οι εταιριες κατα κορων χρηματοδοτουν ερευνες που το προσδοκομενο αποτελεσμα ειναι να τους επιφερουν περισσοτερο κερδος. Ερευνες για κοινοφελεις σκοπους κανουν τα ακαδημαικα και τα μη κερδοσκοπικα ιδρυματα...

  • Θα ασκουνται μεγαλες πιεσεις κατα την πτηση μην ξεκολλησει κανα κομματι απο το υπολοιπο αερασκαφος.

  • Μήπως τα έχετε χάσει λίγο? Δηλαδή μας κάνανε και χάρη που ανακαλύψαμε τις ζώνες ασφαλείας και τους αερόσακους...
    Μα βέβαια, αμά ζεις σε μια χώρα που το μόνο που ακούς είναι ότι δεν έχουμε λεφτά, τι περιμένεις να ακούσεις...

Κοινοποίηση
Συντάκτης:
Λορένα Σιούτη

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.