Gear

VR Headsets: Σταθερά ανοδική πορεία στις πωλήσεις

Η αγορά των VR headsets είναι ένας κλάδος με περιορισμένη κινητικότητα, κυρίως λόγω του υψηλούς κόστους των συσκευών. Επιπρόσθετα όμως, για να είναι σε θέση κάποιος να ζήσει την εμπειρία VR, πρέπει να έχει έναν ισχυρό Η/Υ, ένα PlayStation 4 ή γενικά ένα σύστημα ικανό να υποστηρίξει τις απαιτήσεις.

Το τελευταίο διάστημα όμως, οι τιμές αρκετών headsets έχουν πέσει. Για παράδειγμα, το Oculus Rift, ίσως η πιο γνωστή (αλλά όχι τόσο εμπορική) VR πρόταση, κοστίζει πλέον 399 δολάρια, ενώ μέχρι πρότινος η τιμή του έφτανε τα 599 δολάρια. Άλλες συσκευές όπως το PlayStation VR ήταν ανέκαθεν φθηνότερες. Η πτώση τιμής έπαιξε καταλυτικό ρόλο στις συνειδήσεις (και τις τσέπες) των gamers, αφού το περασμένο τρίμηνο ήταν η περίοδος με την μεγαλύτερη επιτυχία στην συγκεκριμένη αγορά, με 1 εκατομμύριο συνολικές αποστολές VR headsets.

Αναλυτικά, το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς κατέχει η Sony με το PS VR, φτάνοντας το 49%. Δεύτερο το Oculus Rift του Facebook με 21%, ενώ το HTC Vive καταλαμβάνει ένα ποσοστό της τάξης του 16%. Το υπόλοιπο 14% αφορά VR headsets των οποίων το ατομικό ποσοστό δεν είναι αρκετά μεγάλο ώστε να συμπεριληφθεί. Να σημειωθεί πως την έρευνα διεξήγαγε η Canalys για τον γνωστό ιστότοπο venturebeat.com. Προφανώς το PlayStation 4 είναι η πιο προσιτή λύση για το VR gaming, την στιγμή που ένα ισχυρό Windows PC με άνετη υποστήριξη παιχνιδιών VR κοστίζει αρκετά περισσότερα από την κονσόλα της Sony.

Όσο περνάει ο καιρός, τα VR headsets θα γίνονται όλο και πιο προσιτά στο καταναλωτικό κοινό. Βέβαια, ο χρόνος θα δείξει αν όντως το VR gaming πετύχει ως εγχείρημα, ή περάσει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας ως μια καινοτόμα, αλλά αποτυχημένη υλοποίηση, όπως οι 3D τηλεοράσεις (και κατά συνέπεια το 3D gaming) ή οι σύγχρονες φορητές παιχνιδομηχανές σαν το PS Vita.

Επεξεργάστηκε την 18 Ιανουαρίου 2022 21:11

Κοινοποίηση
Συντάκτης:
Τάσος Νικολακόπουλος

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.