YouTube: Θάλασσα τα έκανε το φίλτρο των fake news στο livestream για την πυρκαγιά στην Παναγία των Παρισίων

Εχθές το βράδυ στις 19:50 ώρα Ελλάδος, ο Καθεδρικός Ναός της Παναγίας των Παρισίων έπιασε φωτιά, προκαλώντας την κατάρρευση του κωδωνοστασίου και της οροφής από βελανιδιά, επίσης προκλήθηκαν σημαντικές ζημιές στα γυάλινα παράθυρα και στη θολωτή οροφή. Η φωτιά έκαιγε για αρκετές ώρες και το όλο γεγονός γινόταν broadcast σε αρκετά κοινωνικά δίκτυα από μεγάλα ειδησεογραφικά πρακτορεία.

Τα τελευταία χρόνια το YouTube προσπαθεί να βρει μία λύση στις ψεύτικες ειδήσεις που θα βρούμε στην πλατφόρμα. Ο ιστότοπος κυκλοφόρησε πριν κάποιο καιρό ένα εργαλείο το οποίο εμφανίζει μία κάρτα, η οποία μας παραπέμπει στην Wikipedia, την Encyclopedia Britannica και άλλες εξωτερικές πηγές, για τον έλεγχο των γεγονότων που βλέπουμε. Ωστόσο, αυτό το πλαίσιο πληροφοριών απέτυχε παταγωδώς εχθές κατά τη διάρκεια livestream της φωτιάς στην Παναγία των Παρισίων.

Αρκετοί χρήστες παρατήρησαν ότι στα δύο livestreams του France 24, υπήρχαν κάρτες οι οποίες παρέπεμπαν σε συνδέσμους από την Encyclopedia Britannica για άρθρα σχετικά με τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου. Οι κάρτες αυτές ήταν προσβάσιμες από το κινητό ή τον υπολογιστή και εμφάνιζαν μία εικόνα, μία σύντομη περίληψη και έναν σύνδεσμο ο οποίος παρέπεμπε σε κάτι τελείως άσχετο με το θέμα.

Τον Ιούνιο το YouTube είχε ανακοινώσει πως θα έδινε στους χρήστες περισσότερες πηγές πληροφοριών ώστε να αντιμετωπίσει την παραπληροφόρηση σχετικά με καθιερωμένα ιστορικά και επιστημονικά θέματα, όπως η προσσελήνωση, η επίπεδη γη και άλλα.

YouTube, YouTube: Θάλασσα τα έκανε το φίλτρο των fake news στο livestream για την πυρκαγιά στην Παναγία των Παρισίων

Ωστόσο, η ζωντανή μετάδοση της φωτιάς στο Παρίσι δεν εμπίπτει στην παραπάνω κατηγορία. Επιπλέον, τα livestream του France 24 δεν είχαν κάποιο σχετικό τίτλο, ούτε περιέγραφαν τι γίνεται στην Παναγία των Παρισίων. Είχαν ένα γενικό τίτλο και περιγραφή, το οποίο κατά πάσα πιθανότητα δείχνουν την βιασύνη του ειδησεογραφικού πρακτορείου να δημοσιεύσει πρώτο τα νέα.

Τα τωρινά πλάνα του YouTube δεν περιλαμβάνουν ακόμη την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης κατά την διάρκεια εκτάκτων ειδήσεων. Οπότε, σύμφωνα με όσα έχει ανακοινώσει ο ιστότοπος ως τώρα, οι κάρτες αυτές δεν θα έπρεπε καν να υπάρχουν στα συγκεκριμένα βίντεο.

Ο εκπρόσωπος τύπου του YouTube σχολίασε το λάθος που έγινε και είπε ότι η εταιρεία είναι βαθιά λυπημένη για τη φωτιά στον Καθεδρικό Ναό της Παναγίας των Παρισίων. Συνέχισε λέγοντας πως τα πλαίσια πληροφοριών ενεργοποιούνται αλγοριθμικά και μερικές φορές τα συστήματα τους παίρνουν λάθος αποφάσεις. Τέλος, τόνισε πως πλέον απενεργοποίησαν αυτά τα πλαίσια για livestream τα οποία σχετίζονται με φωτιές.

Πηγή

Ο Χάρης Αναγνωστόπουλος είναι τρελαμένος με την τεχνολογία από την ημέρα που μπορεί να θυμάται τον εαυτό του. Είναι τελειομανής και ψυχαναγκαστικός. Τεράστιο ψώνιο για αυτό και κάνει ανακύκλωση στις σακούλες και άλλα τέτοια είδη, άλλωστε κανείς δεν είναι τέλειος. "Αν έχεις χιούμορ γέλασε και περιέργεια ψάξε".

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
1 Σχόλιο
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments
Baioss

Πριν μερικές εβομάδες έπιασε φωτιά ο Αγ.Σουλπίκιος και τώρα αυτό. Δύο από τους πιο καλά φυλασσόμενους χώρους. Κάτι πολύ περίεργο γίνεται εδώ πέρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Internet YouTube

Τίτλοι τέλους για τα Youtube Originals

Πλέον, οι μόνες παραγωγές που θα χρηματοδοτούνται είναι όσες αποτελούν μέρος του “Black Voices” και του “YouTube Kids Funds”.

Internet YouTube

Το «Baby Shark» γίνεται το πρώτο βίντεο στο YouΤube που ξεπερνάει τις 10 δισ. προβολές

Ένα χρόνο και κάποιους μήνες μετά την κατάκτηση του τίτλου του βίντεο με τις περισσότερες προβολές όλων των εποχών στο YouΤube, το «Baby Shark» πέτυχε ένα ακόμη ορόσημο.

Internet YouTube

YouTube Premium/ Youtube Music: Με ετήσιες συνδρομές σε επιλεγμένες χώρες

Με μειωμένες τιμές θα μπορούν πλέον να αποκτήσουν ετήσιες συνδρομές για το Youtube Premium και Music όσοι κατοικούν σε ΗΠΑ, Καναδά, Μεξικό, Βραζιλία, Ρωσία, Τουρκία, Γερμανία, Ταϊλάνδη, Ινδία και Ιαπωνία.

Software Netflix TikTok YouTube

Πόσες ώρες την ημέρα είμαστε “κολλημένοι” στο smartphone μας;

Έκθεση της εταιρείας App Annie αποκαλύπτει ότι κατά μέσο όρο αφιερώνουμε 4,8 ώρες ημερησίως στα κινητά μας τηλέφωνα.