Εστιάζοντας στην αγορά των μαύρων συσκευών το πρώτο εξάμηνο του 2007, παρατηρείται μια αύξηση 7,5 % σε αξία πωλήσεων και 1,7% σε όγκο πωλήσεων σε σχέση με το 2006 αντικατοπτρίζοντας την προθυμία του Έλληνα καταναλωτή να ξοδέψει χρήματα. Αυτά αναφέρονται μεταξύ άλλων σε έρευνα της GfK Hellas.
Η πορεία αυτού του επιτυχημένου σε πωλήσεις εξαμήνου, οφείλεται κυρίως σε προϊόντα νέας τεχνολογίας, τα οποία σε ορισμένες περιπτώσεις έρχονται να αντικαταστήσουν πλήρως αυτά της παλιάς (LCD σε σχέση με τη CRT, MP3/4 σε σχέση με τα CD Players).
Επιπλέον τα προϊόντα νέας τεχνολογίας, (π.χ. Βιντεοκάμερες υψηλής ευκρινείας, 2.1 Home Theater) η συνεχής πτώση τιμών σε συνδυασμό με τις ειδικές προσφορές από τους λιανέμπορους, συντελούν σε μία θετική τάση της αγοράς όσον αφορά τα τεμάχια που πωλήθηκαν.
-Η LCD τηλεόραση είναι η κατηγορία που γνωρίζει τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σε όγκο και αξία. Το μερίδιο της LCD οθόνης σε τεμάχια φτάνει το 60% και σε αξία το 85% στο σύνολο πωλήσεων οθόνης, όπου στο σύνολο των μαύρων συσκευών αγγίζει το 62%. Το πρώτο εξάμηνο του 2007 η LCD κατέχει το 57% σε όγκο πωλήσεων και το 85% σε αξία πωλήσεων οθόνης σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2006.
-Στην κατηγορία ίντσες κυρίαρχος παίχτης είναι οι τηλεοράσεις των 30’’ και άνω. Ο τομέας των 32’’ που γνώρισε μεγάλη άνοδο για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά το πρώτο εξάμηνο του 2007 δείχνει μια μικρή πτώση. Η συνεχής μείωση των τιμών καθώς και η καλύτερη ποιότητα εικόνας οδηγούν τις LCD τηλεοράσεις άνω των 40’’ να κερδίζουν έδαφος στην προτίμηση των καταναλωτών τους έξι πρώτους μήνες.
-Οι τηλεοράσεις τεχνολογίας PLASMA, σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη, έρχονται αντιμέτωπες με μια πτώση της τάξης του 43% σε τεμάχια και 52% σε αξία. Η βελτίωση ποιότητας των μεγάλων LCD τηλεοράσεων σε συνδυασμό με τις αλλεπάλληλες προσφορές από την πλευρά των λιανέμπορων οδηγούν τον Έλληνα καταναλωτή να δείχνει μεγαλύτερη προτίμηση στις LCD τηλεοράσεις από αυτές της PLASMA τεχνολογίας.
-Τρεις είναι οι κύριοι παράγοντες που οδηγούν στη μείωση τιμών ανά κατηγορία:
-Ο σκληρός ανταγωνισμός ανάμεσα στις μεγάλες μάρκες που κυριαρχούν στην Ελλάδα.
-Ο αδυσώπητος ανταγωνισμός που κυριαρχεί παγκοσμίως στις μεγάλες αλυσίδες
-Οι καλοί και δυνατοί λιανέμποροι σε τοπικό επίπεδο
Τα τελευταία δύο χρόνια το προσκήνιο του λιανεμπορίου έχει διαφοροποιηθεί εντελώς και ανταγωνισμός γίνεται όλο και μεγαλύτερος . Το γεγονός αυτό ευνοεί τον ‘Έλληνα καταναλωτή, ο οποίος βρίσκει αξιόλογα προϊόντα σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές.
-Αναφερόμενοι στα κανάλια διανομής, οι αλυσίδες είναι οι κυρίαρχοι στη αγορά κερδίζοντας σημαντικό μέρος του μεριδίου που έχασαν το 2006. Το πρώτο εξάμηνο του 2007 το 39% των τεμαχίων που πωλήθηκαν και το 48% του τζίρου της ελληνικής αγοράς προήλθε από τις αλυσίδες. Το συγκεκριμένο κανάλι διανομής κέρδισε 4-6 μονάδες σε σχέση με το 2006 του συνόλου της αγοράς των μαύρων συσκευών.
-Μια απειλή στα παραδοσιακά κανάλια διανομής είναι αυτή των εξειδικευμένων καταστημάτων (Πληροφόρηση/Τηλεπικοινωνίες), τα οποία προσφέρουν μια μεγάλη ποικιλία μαύρων συσκευών στον Έλληνα καταναλωτή. Το συγκεκριμένο κανάλι έχει εισέλθει δυναμικά στην αγορά της επίπεδης τηλεόρασης μέσω των δυναμικών διαφημίσεων χρησιμοποιώντας τις γνώσεις τους για τις νέες τεχνολογίες ως προστιθέμενη αξία.
-Τα καταστήματα ηλεκτρικών χάνουν μερίδιο στην αγορά των μαύρων συσκευών και προσπαθούν να προσαρμόσουν την προϊοντική γκάμα τους επικεντρωμένα στις πιο «παραδοσιακές» οικιακές συσκευές. Οι Μαζικοί Έμποροι προσπαθούν να αναπληρώσουν τις ζημιές της προηγούμενης χρονιάς από τα προϊόντα παλαιότερης τεχνολογίας (CRT, DVD) αυξάνοντας τις πωλήσεις της LCD προσπαθώντας να εξισορροπήσουν το μερίδιο τους στην αγορά σε σύγκριση με το 2006.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ