Έρευνα GfK | Ο Έλληνας προτιμάει high-end κινητά

, Έρευνα GfK | Ο Έλληνας προτιμάει high-end κινητάΈντονο παραμένει το ενδιαφέρον των Ελλήνων καταναλωτών για τα σύγχρονης τεχνολογίας κινητά τηλέφωνα παρόλο που στο πρώτο τετράμηνο του 2008 παρατηρείται πτώση κατά 27,8% στις πωλήσεις νέων συσκευών κινητής τηλεφωνίας έναντι του αντίστοιχου διαστήματος το 2007. Σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK στο διάστημα Ιανουάριος – Απρίλιος 2008 στην ελληνική αγορά πωλήθηκαν περίπου 1 εκατ. κινητά τηλέφωνα έναντι 1,3 εκατ. συσκευών πέρυσι, εκ των οποίων τη μεγαλύτερη αύξηση (88%) κατέγραψαν οι συσκευές τύπου slider. Επίσης άνοδο κατά 60,2% κατέγραψαν και οι συσκευές 3G.

Στο πρώτο τετράμηνο του 2008 oι πωλήσεις των smart phones αυξήθηκαν κατά 19% και εκτιμάται ότι για το σύνολο του 2008 το ποσοστό αυτό θα φτάσει στο 24,1% από 20,2% που ήταν το 2007. Ωστόσο, όπως τονίζεται, τα ποσοστά αυτά υπολείπονται αρκετά από τα αντίστοιχα άλλων ευρωπαϊκών αγορών. Η αξία των πωληθέντων smart phones ανήλθε στα 11,2 εκατ. ευρώ, αυξημένη κατά 11% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Συνολικά η αξία των κινητών τηλεφώνων που διατέθηκαν στην ελληνική αγορά έφτασε τα 216,7 εκατ. ευρώ έναντι 279,9 εκατ. ευρώ πέρυσι. Όπως επισημαίνεται από την GfK, η αξία των προϊόντων βασίζεται στην εκτίμηση ότι διατέθηκαν στην αγορά με βάση τους τιμοκαταλόγους των εταιριών. Ωστόσο πρέπει να τονίσουμε ότι τόσο τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας όσο και τα καταστήματα λιανικής εντάσσουν τις συσκευές κινητής τηλεφωνίας σε πακέτα προσφορών και εκπτώσεων.

Σύμφωνα με την GfK η πορεία των πωλήσεων συσκευών κινητής τηλεφωνίας είναι ομαλή και δείχνει να σταθεροποιείται περίπου στις 4,2 εκατομμύρια τεμάχια το χρόνο. Η μείωση κατά 27,8% που σημειώθηκε στο διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου 2008 έναντι του αντίστοιχου περσινού οφείλεται στο γεγονός ότι τα δίκτυα και οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας προώθησαν στους πρώτους μήνες του 2007 το υπόλοιπο των συσκευών που είχαν διαθέσει στην αγορά κατά το Δεκέμβριο του 2006, κίνηση που δεν επαναλήφθηκε. Αναφορικά με το κανάλι διανομής συσκευών κινητής τηλεφωνίας ηγετικό μερίδιο που φτάνει στο 92% περίπου κατέχουν τα ομώνυμα καταστήματα λιανικής των δικτύων κινητής τηλεφωνίας καθώς και τα αμιγώς καταστήματα ειδών τεχνολογίας.

Ωστόσο ανοδικά κινούνται και τα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών καθώς οι υπεραγορές και τα σούπερ μάρκετ. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της GfK, αύξηση κατά 16% σημείωσαν οι πωλήσεις κινητών τηλεφώνων μέσω των καταστημάτων ηλεκτρικών ειδών και σούπερ μάρκετ και τα συγκεκριμένα δίκτυα λιανικής επενδύουν εκ νέου στα προϊόντα τεχνολογίας με στόχο να διεκδικήσουν μερίδιο αγοράς.

Πηγή: ΣΕΠΕ

Ο Κώστας Βλαχάκης είναι δημοσιογράφος τεχνολογίας, αρθρογραφεί από το 1999 και είναι δημιουργός των site τεχνολογίας Techblog.gr και Autonomous.gr. Έχει συνεργαστεί με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, ήταν συμπαρουσιαστής στην εκπομπή τεχνολογίας Escape στην ΕΤ1 και ραδιοφωνικός παραγωγός στο σταθμό Αθήνα 984. Επίσης έχει αρθρογραφήσει στις εφημερίδες Ναυτεμπορική και Καθημερινή. Μάθετε περισσότερα για τον Κώστα στο Magikokopidi.gr.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest

7 Σχόλια
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments
giannis k.

Χαχαχα.. είμαστε ψωνάρες δηλαδή ε?! Καλά κάνουμε.

Το πρώτο τετράμηνο του ’08 δεν ξέρεις γιατί είχε αυτή τη μικρή πτώση ο συγκεκριμένος κλάδος της αγοράς.? Κρατιόντουσαν όλοι για τίποτα νέες αφίξεις!! Άσε που είχαν ήδη από περισυ άλλα καλά κινητά όπως έδειξαν τα στατιστικά..

Και τώρα να δεις “συγκράτιες” που θα πέσουν με κάτι ΧPeria, κάτι Omnia i900, iPhone 3G κ.ά.!! 😀

ioanniskar

Με πρόλαβε ο giannis k. Και όχι ήμαστε διαφορετικά άτομα παρόλο που και μένα ioannis kar… με λένε. Και γω το iphone περιμένω φίλε gianni k γι αυτό και δεν έχω αλλάξει εδώ και ενάμιση χρόνο. Άντε ρε vodafone…περιμένουμε.

tasosvel

Πάλι κάποιος έγραψε για μένα και τα κινητά μου χεχε 🙂 Το τελευταίο 3 μηνο δεν έχω αλλάξει συσκευές να πώ την αλήθεια δεν έβρισκα κάποια καλύτερη να πάρω. Πάντως παρόλο που οι Έλληνες πέρνουν ακριβές συσκευές μην νομίζεται ότι ξέρουν όλοι να τις δουλεύουν. Ξέρω πολύ κόσμο με ν95 οι οποίοι το πήραν μόνο και μόνο για την κάμερα.

giannis k.

Ή μόνο και μόνο για την εμφάνιση.!

Πάντως Tasosvel ελπίζω να μην τις πετάς τις συσκευές μετά.. Γνωρίζεις φαντάζομαι τι μόλυνση μπορεί να προκληθεί στο περιβάλλον από μια και μόνο τέτοια συσκευή.
Γι’αυτό αν θέλεις μπορείς να τις δίνεις σ’εμένα κάθε τρίμηνο που τις αλλάζεις και.. θα τις ανακυκλώνω εγώ! 😀

tasosvel

Χαχα¨) Συνήθωε τις πουλάω, όσες έχουν χαλάσει τις έχω πάει για ανακύκλωση . Έχει κάτι μεγάλα κουτιά στο Σύνταγμα κοντά στην Ερμού και στο Πανεπιστήμιο που μπορείς να ανακυκλώσεις και κινητά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Smartphones Android Smartphones featured GfK

Αύξηση 10% της μέσης τιμής πώλησης των smartphone το 2017

10% αυξήθηκε η μέση τιμή πώλησης των smartphone παγκοσμίως το 2017 σύμφωνα με έκθεση της GfK. Βάση στοιχείων από 75 αγορές ο μέσος όρος της τιμής πώλησης των smartphone παγκοσμίως παρουσίασε αύξηση 10% και άγγιξε τα 363 δολάρια (295 ευρώ).

News GfK

Έκθεση GfK: Πως χρησιμοποιούμε τα κινητά μας στα καταστήματα λιανικής

Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα κινητά μας τα χρησιμοποιούμε πολύ συχνά όταν πρόκειται να ψωνίσουμε online. Η εισβολή τους όμως σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας δεν θα μπορούσε να μην επηρεάσει το πως φέρονται οι καταναλωτές όταν ψωνίζουν σε κανονικά καταστήματα. Η GfK πραγματοποίησε μια έρευνα σε χρήστες κινητών από 23 χώρες για […]

Business GfK

Q4 2014: Η ελληνική αγορά τεχνολογίας συνεχίζει την θετική της πορεία

Η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων έκλεισε στα 567 εκ. ευρώ για το 4ο τρίμηνο (Q4) του 2014, αυξημένη κατά 10,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο Q4 του 2013. Η ελληνική αγορά για το Q4 του 2014 συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική άνοδο, με τέσσερις από τους επτά τομείς να έχουν θετική παρουσία, δύο από τους […]

Business GfK

Αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων, Ελλάδα 2ο τρίμηνο 2013

Η αγορά των τεχνολογικά καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 371,6 εκατομμύρια ευρώ το 2ο τρίμηνο του 2013, παρουσιάζοντας μια πτώση της τάξεως του 7,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο 2ο τρίμηνο του 2012. Η πολιτική αβεβαιότητα φαίνεται να επηρέασε σε μικρό βαθμό τις επιχειρηματικές προσδοκίες και περισσότερο την καταναλωτική εμπιστοσύνη.