Σε όλο τον κόσμο, οι καταναλωτές ξοδεύουν όλο και περισσότερα για μια πλειάδα ηλεκτρονικών αγαθών: Από τις LCD τηλεοράσεις στα MP3, οι καταναλωτές αποκτούν όλο και περισσότερο τεχνολογικό εξοπλισμό. Η αγορά βιώνει σημαντική τεχνολογική μετάλλαξη και με αυτή την αλλαγή ανοίγονται νέες αγορές σε όλο τον πλανήτη. Μετά από 2 έτη διπλής αύξησης (2006 & 2007), οι GfK/CEA προβλέπουν μια δυναμική αύξηση κατά 9,4% το 2008 πάνω από το 2007; το τρέχον έτος προβλέπεται αισιόδοξο για την αγορά των τεχνολογικών εξοπλισμών.
Η πλειοψηφία των εσόδων της παγκόσμιας αγοράς TCE θα προέλθει από το κινητό τηλέφωνο, την Τηλεόραση LCD και τον Φορητό Υπολογιστή. Αφ’ ενός, το νοικοκυριό δέχεται την εισβολή διαφόρων ηλεκτρονικών αγαθών (τηλεοράσεις, DVD players, PCs κλπ.) και αφετέρου τα προϊόντα για τη προσωπική χρήση (κινητά τηλέφωνα, MP3 players κλπ.) συνεχίζουν να κατακτούν το εισόδημα του καταναλωτή. Το 2009, 1,4 δισεκατομμύρια κινητά τηλέφωνα θα αγοραστούν από τους καταναλωτές παγκοσμίως και 137 εκατομμύρια επίπεδες τηλεοράσεις θα κάνουν την εμφάνισή τους σε νοικοκυριά σε όλο τον κόσμο.
Τα νοικοκυριά και το εισόδημα των καταναλωτών θα νιώσουν την άφιξη του τεχνολογικού ευρείας κατανάλωσης εξοπλισμού: Και οι δύο γίνονται περισσότερο «ψηφιακά» μέρα τη μέρα. Το κινητό τηλέφωνο παραμένει το δημοφιλέστερο ηλεκτρονικό αγαθό, και ιδιαίτερα στις πυκνοκατοικημένες χώρες της Κίνας και της Ινδίας. Η ασιατική περιοχή (χωρίς Ιαπωνία) αντιπροσωπεύει το 36,3% του όγκου των συνολικών πωλήσεων κινητών το 2008, και η αποδοχή της επίπεδης τηλεόρασης θα συνεχίσει να αναπτύσσεται σε όλο τον κόσμο. Οι επίπεδες οθόνες το 2008 θα αντιπροσωπεύσουν το 17% των συνολικών δαπανών TCE στον κόσμο, Η GfK/CEA προβλέπει μια αύξηση της τάξεως του 32,4% του όγκου πωλήσεων για τις επίπεδες οθόνες με μια μέση τιμή 1008$. Αμέσως ακολουθούν οι υπολογιστές η αγορά των PC θα αντιπροσωπεύσει το 16,8% των συνολικών καταναλωτικών δαπανών το 2008.
Η πρόβλεψη για την αγορά ψηφιακών φωτογραφικών μηχανών είναι 137 εκατομμύρια τεμάχια για το 2008. Η ψηφιακή φωτογραφική μηχανή μπορεί να θεωρηθεί η ατμομηχανή του οικοσυστήματος της κατηγορίας «εικόνα». Η μηχανή ακολουθεί μεταξύ άλλων τις αγορές του χαρτιού, μελανιών, εκτυπωτές φωτογραφιών, ψηφιακές κορνίζες φωτογραφιών, θήκες, μπαταρίες, κάρτες μνήμης, φακοί μηχανών SLR κτλ.
Κυριότερα σημεία
Οι GfK/CEA προβλέπουν αύξηση της τάξης του 9,4% για το 2008 σε σχέση με το 2007.
Το 2008 η αύξηση του τεχνολογικού εξοπλισμού ευρείας κατανάλωσης θα προέλθει κυρίως από τις χώρες της Βραζιλίας, της Ρωσίας, της Ινδίας και της Κίνας (χώρες BRIC).
Το 2008 στην Ασία και στην περιοχή της Ωκεανίας η αγορά θα αυξηθεί κατά 16,5% σε αξία.
Οι ώριμες αγορές όπως της Βόρειας Αμερικής και της δυτικής Ευρώπης θα σημειώσουν μια επιβράδυνση το 2008.
Οι GfK/CEA προβλέπουν μια μέτρια αύξηση της τάξης του 6,2% το 2009 σε σχέση με το 2008.
Οι καταναλωτές θα ξοδέψουν 42 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα στην αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού ευρείας κατανάλωσης το 2009 έναντι του 2008.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ