5ο Φόρουμ Πρωτοπόρων Δασκάλων | Ξεχώρισε εκπαιδευτικός από τη Μυτιλήνη

Σημαντική πανευρωπαϊκή διάκριση πέτυχε έλληνας εκπαιδευτικός παρουσιάζοντας πρωτοποριακή μέθοδο διδασκαλίας στο πλαίσιο της που πραγματοποιήθηκε στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας. Ο εκπαιδευτικός Γιώργος Κοντέλλης, ο οποίος διδάσκει στο 3ο Λύκειο Μυτιλήνης, κατέκτησε την πρώτη θέση στην κατηγορία Ευρω-Πρωτοπορία (EuroInnovation). Στην κατηγορία αυτή ο νικητής επιλέγεται μέσω ψηφοφορίας από τους συμμετέχοντες για την πιο πρωτοποριακή εργασία.

Η εκπαιδευτική μέθοδος του κ. Κοντέλλη με τίτλο «Η Δίκη του Γαλιλαίου», διδάσκει στους μαθητές τους νόμους και τις θεωρίες της Φυσικής μέσα από ένα βιντεοπαιχνίδι ηλεκτρονικού υπολογιστή με έναν ιδιαίτερα πρωτότυπο και διασκεδαστικό τρόπο. Η «Δίκη του Γαλιλαίου» εκτυλίσσεται στο Μεσαίωνα και οι μαθητές υποδύονται τον ερευνητή Θωμά Καμπανέλα που προσπαθεί να ελέγξει την ακρίβεια των θεωριών του Γαλιλαίου αλληλεπιδρώντας με τους υπόλοιπους – πραγματικούς – χαρακτήρες του παιχνιδιού.

Εκτός από τη συμμετοχή του κ. Κοντέλλη, στην ελληνική αποστολή συμμετείχαν τρείς επιπλέον εκπαιδευτικοί. Ο Κώστας Δημητρίου, εκπαιδευτικός από το Κολλέγιο Ψυχικού παρουσίασε εργασία με τίτλο «Συσκευές Εισόδου – Εξόδου», η οποία αξιοποιεί το SharePoint Server 2007 ως σύστημα διαχείρισης μαθημάτων και χρησιμοποιεί την κατασκευή ρομπότ για την εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες και την Επιστήμη των Υπολογιστών. Ο εκπαιδευτικός Κώστας Καλοβρέκτης από το 1ο ΕΠΑΛ Λιβαδειάς συμμετείχε με τη δραστηριότητα «Η Αιολική ενέργεια στην περίθαλψη του κλίματος» με στόχο την εκμάθηση των τεχνολογιών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας µε εστίαση στην Αιολική, καθώς και την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα εξοικονόμησης ενέργειας μέσω της χρήσης μοντέλων ανεμογεννήτριας και λογισμικού. Τέλος, στο Φόρουμ έλαβε μέρος η εκπαιδευτικός Μαριάνθη Παπαδημητρίου από το δημοτικό σχολείο του νοσοκομείου Παίδων Αγία Σοφία με τη δραστηριότητα «Καταπολεμώντας το ρατσισμό με τη χρήση του Classmate PC», η οποία αφορά την εξατομικευμένη διδασκαλία μέσω της χρήσης του μαθητικού υπολογιστή Intel Classmate PC και στοχεύει στη διευκόλυνση του εκπαιδευτικού έργου που επιτελείται στο σχολείο του νοσοκομείου.

Ο κ. Κοντέλλης δήλωσε σχετικά με τη διάκρισή του «Επέλεξα να χρησιμοποιήσω ως βάση της εργασίας μου βιντεοπαιχνίδια, γνωρίζοντας πόσο πολύ αυτά αρέσουν στα παιδιά. Η προσπάθειά μας δικαιώθηκε, καθώς τα παιδιά πραγματικά ενθουσιάστηκαν, έχοντας, παράλληλα, την ευκαιρία να συμμετέχουν τα ίδια στην ανάπτυξη του προγράμματος αυτού, ενισχύοντας το ενδιαφέρον τους για το μάθημα. Θεωρώ την περαιτέρω διάδοση της χρήσης των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση απαραίτητη, καθώς η μάθηση μπορεί να αποκτήσει νέα δυναμική μέσω του στοιχείου της αλληλόδρασης».

Tο 5ο Φόρουμ Πρωτοπόρων Δασκάλων της Microsoft διήρκεσε από τις 6 έως τις 8 Μαρτίου. Στο πλαίσιό του παρουσιάστηκαν 62 συνολικά προγράμματα πρωτοπόρου διδασκαλίας προερχόμενα από 28 χώρες, ενώ στην εκδήλωση συμμετείχαν 187 εκπρόσωποι της εκπαιδευτικής κοινότητας από 34 χώρες. Εκτός από την κατηγορία Euro Innovation, στην οποία διακρίθηκε ο έλληνας εκπαιδευτικός, δόθηκαν συνολικά 12 βραβεία σε τέσσερεις διαγωνιστικές κατηγορίες.

Στα Φόρα αυτά – τα οποία αξίζει να σημειωθεί ότι τελούν υπό την αιγίδα της UNESCO – οι εκπαιδευτικοί έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ενδιαφέρουσες ομιλίες και συζητήσεις εκπροσώπων της Ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής κοινότητας, να ανταλλάξουν απόψεις, εμπειρίες και βέλτιστες πρακτικές με τους συναδέλφους τους από άλλες χώρες, να επισκεφθούν μέρη εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος και να συμμετέχουν σε ομαδικές δραστηριότητες και workshops.

Στο διαγωνιστικό μέρος συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί που αναδεικνύονται από το «Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Δασκάλων» που διοργανώνεται από τη Microsoft σε επίπεδο κρατών, προσβλέποντας στην ανάδειξη εκπαιδευτικών που χρησιμοποιούν την τεχνολογία και τις καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας ως αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Τόσο το Φόρουμ όσο και ο Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων εντάσσονται στην πρωτοβουλία της Microsoft «Συνεργάτες στη Μάθηση». Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η προώθηση της χρήσης της τεχνολογίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και η αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχει το λογισμικό στη δημιουργία καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας και στην ανάπτυξη νέων ευκαιριών μάθησης.

Επεξεργάστηκε την 15 Μαρτίου 2008 2:57

Κοινοποίηση
Συντάκτης:
Κώστας Βλαχάκης

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.