Η Ξηρογραφία γίνεται 70 ετών

Η ξηρογραφία γιορτάζει τα 70 της χρόνια. Η εφεύρεση που έδωσε τη δυνατότητα σε όλους τους ανθρώπους από όλον τον κόσμο να δημιουργούν και να μοιράζονται πληροφορίες μέσω τρισεκατομμυρίων αντιγράφων και εκτυπώσεων laser έγινε στις 22 Οκτωβρίου 70 ετών. Το πρώτο ξηρογραφικό αντίγραφο παράχθηκε στις 22 Οκτωβρίου 1938 σε ένα αυτοσχέδιο εργαστήριο πίσω από ένα ινστιτούτο ομορφιάς στην Astoria του Queens μία περιφέρεια της Νέας Υόρκης.

Πάνω στο αντίγραφο, που φυλάσσεται στο Ινστιτούτο Smithsonian, είναι γραμμένο «Astoria, 22/10/1938». Ο Chester Carlson, εφευρέτης της ξηρογραφίας, ήταν επιστήμονας και δικηγόρος με ειδικότητα στις ευρεσιτεχνίες, αποφασισμένος να βρει έναν απλό τρόπο για να κάνει αντίγραφα των εγγράφων.

Αν ήταν ακόμα ζωντανός, ο Carlson μάλλον θα εκπλησσόταν πολύ μαθαίνοντας ότι η εφεύρεσή του έφερε την επανάσταση στο χώρο της πληροφορίας. Η επανάσταση αυτή συνεχίζεται μέχρι σήμερα και καθιστά τις πληροφορίες εύκολα διαθέσιμες, διευρύνοντας ταυτόχρονα την παγκόσμια γνώση στο σύνολό της. Η Infotrends, μία ανεξάρτητη συμβουλευτική εταιρεία του κλάδου, εκτιμά ότι 3,08 τρισεκατομμύρια αντίγραφα και εκτυπώσεις έχουν παραχθεί φέτος σε όλον τον κόσμο από προϊόντα των οποίων η πατρότητα αποδίδεται στον Carlson.

Έχοντας απορρίψει τις φωτογραφικές μεθόδους, ο Carlson πειραματίστηκε με τα ηλεκτροστατικά φορτία και με φωτοαγώγιμα υλικά – υλικά των οποίων οι ηλεκτρικές ιδιότητες αλλάζουν όταν εκτεθούν στο φως. Η διαδικασία που εφηύρε ονομάστηκε ξηρογραφία, όνομα που προέρχεται από τις ελληνικές λέξεις «ξηρός» και «γράφω». Χρειάστηκαν άλλες δύο δεκαετίες και μία επένδυση που θα μπορούσε να κοστίσει τη βιωσιμότητα της εταιρείας Haloid, μιας μικρής εταιρείας της Νέας Υόρκης που αργότερα μετονομάστηκε σε Xerox, για να εμπορευματοποιηθεί η διαδικασία.

Από τότε, πραγματοποιήθηκε μια έκρηξη στις οποιαδήποτε μορφής πληροφορίες ενώ η ίδια εταιρεία που ξεκίνησε την εποχή του «μοιράσματος» σήμερα βοηθάει τους πελάτες της να διαχειριστούν το «χείμαρρο» των πληροφοριών.

Η Xerox όλα αυτά τα χρόνια συμβάδιζε με τις καινοτομίες που βοηθούν να ανοιχτεί το μονοπάτι ανάμεσα στο τυπωμένο και στο ψηφιακό περιεχόμενο, να ξεκαθαρίσει ο τεράστιος όγκος των διαθέσιμων πληροφοριών και να γίνουν αυτές και πάλι σχετικές με τις ανάγκες του εκάστοτε χρήστη.

Επεξεργάστηκε την 31 Οκτωβρίου 2008 12:54

Κοινοποίηση
Συντάκτης:
Κώστας Βλαχάκης

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.