AMD Mantle: Ολοκληρώθηκε η ανάπτυξη της εφαρμογής

Η εφαρμογή Mantle, είναι μια low level API, προϊόν συνεργασίας της Dice με την AMD και προσφέρει χαμηλού επιπέδου πρόσβαση στο hardware, ώστε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητές του. Πλέον, με δημοσίευση της AMD, η ομάδα προγραμματισμού του Mantle ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της ανάπτυξης της εφαρμογής.

Ουσιαστικά ως και το 2013 που πρωτοκυκλοφόρησε, πάντα αποκλειστικά για τις κάρτες γραφικών της AMD, η ανάπτυξη παρόμοιων API από άλλες εταιρείες είχε σταματήσει, αν όχι, είχε μπει σε παύση. Η Microsoft ουσιαστικά δεν είχε να προτείνει κάτι καινούργιο από τον DX11 των Windows 7, 8 και 8.1 που ελάχιστες διαφορές είχε από τον DX10 που κυκλοφόρησε στα Windows Vista, ο οποίος με τη σειρά του είχε τρομακτικές διαφορές σε σχέση με τον DX9 που ήρθε με τα Windows XP. Ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός είναι η εφαρμογή DX13 και θα κυκλοφορήσει σε λιγότερο από 20 μέρες, μαζί με τα Windows 10, όπου θα έχουν την αποκλειστικότητα.

Άρκετοί λένε πως η εφαρμογή του Mantle, απέτυχε, αλλά δεν έχουν αντιληφθεί ακόμα τις δυνατότες που προσφέρει και τι ακριβώς έχει δημιουργήσει ανάμεσα στις εταιρείες που αναπτύσσουν τέτοιες εφαρμογές. Όμως, προτού μιλήσουμε για ολοκληρωμένη ανάπτυξη, ας πούμε τι έχει συμβεί ως τώρα.

Με την πρώτη μέρα της κυκλοφορίας του, έδωσε τη δυνατότητα στους προγραμματιστές να αποκτήσουν πρόσβαση στις ρυθμίσεις του hardware μέσα από μία εφαρμογή για την πλήρη βελτιστοποίηση της τελικής απεικόνισης. Συνεπώς, καλύτερη ποιότητα εικόνας, καλύτερες επιδόσεις σε υψηλής ποιότητας ρυθμίσεις γραφικών και ευχαριστημένους τους πελάτες της AMD. Δυστυχώς, δεν το υποστηρίζουν όλα τα παιχνίδια, αλλά αυτό μένει να αλλάξει, αφού όλοι οι προγραμματιστές πλέον αναπτύσσουν τα παιχνίδια με επιλεγμένες API. Η εφαρμογή αυτή έκανε πάταγο σε τίτλους όπως το Battlefield 4, το Tomb Raider, το Crysis 3 και άλλους πόσους τίτλους και μαζί με αυτό προκάλεσε αντιδράσεις από πλευράς της Microsoft που άφηνε τον DX να σκουριάζει και την αντίδραση της Nvidia που έβλεπε κατώτερες κάρτες γραφικών της AMD να έχουν καλύτερες επιδόσεις από εκείνες της Nvidia σε επιλεγμένους τίτλους.

Συλλήβδην, βλέποντας τις επιτυχίες και τις αντιδράσεις, η API Mantle είναι η μόνη κερδισμένη. Όχι μόνο προκάλεσε υψηλο ανταγωνισμό, ανεβάζοντας τις πωλήσεις στις κάρτες γραφικών της εταιρείας AMD, αλλά έχει κερδίσει ήδη τον ανταγωνισμό και στις API. Η εφαρμογή της Μicrosoft, χρησιμοποιεί ουσιαστικά πανομοιότυπο κώδικα με το Mantle ενώ παράλληλα η AMD βρίσκεται πίσω από την κοινοπραξία της εκκίνησης ανάπτυξης του νέου κώδικα DX12. Επιπροσθέτως, η εφαρμογή του Vulcan είναι ουσιαστικά η ίδια εφαρμογή με το Mantle, απλά με άλλο όνομα. Επομένως, η εφαρμογή Mantle, πέτυχε αυτό που ήθελε, διασκέδασε τις εντυπώσεις, ενίσχυσε τις πωλήσεις σε κάρτες γραφικών και τέλος κερδισμένοι βγήκαμε κι όλοι εμείς που αγοράσαμε προϊόντα της AMD.

To μεγάλο κόλπο θα είναι η σύμπτυξη του κώδικα του Mantle μέσα στον DX12, το οποίο αναμένεται σύντομα να γίνει μέσω κοινοπραξίας, σύμφωνα με φήμες και να προσφέρει συνολικά υπερβελτιωμένη απεικόνιση με κάρτες AMD. Ενώ το ίδιο θα γίνει και με την Nvidia, αφού το πρότυπου που χρησιμοποιεί, το OpenGL, έγινε πλέον Vulkan, το οποίο ουσιαστικά είναι το Mantle. Συνεπώς οι φήμες που ήθελαν να γίνεται συνένωση καρτών γραφικών μεταξύ Nvidia και AMD μέσω DX12, σιγά σιγά παίρνει σάρκα και οστά. Ανεμένουμε τα Windows 10, επίσημες τις επόμενς εβδομάδες για να σας πούμε με σιγουριά περισσότερα.

Επεξεργάστηκε την 14 Φεβρουαρίου 2022 13:02

Κοινοποίηση
Συντάκτης:
Δημήτρης Μηλόπουλος

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.