Amy Digital Video | Συνέβαλε στην αποκατάσταση του ιστορικού αρχείου της ΕΡΤ

Όταν το τμήμα μηχανογράφησης της ΕΡΤ έκανε σχεδιασμό για την αξιοποίηση του ιστορικού της αρχείου χρειάστηκε τις συνδρομές από την Κοινωνία της πληροφορίας για τη χρηματοδότηση και του Αmy Digital Video για την τεχνογνωσία και την εμπειρία του.

Η ΕΡΤ ΑΕ διαθέτει το μεγαλύτερο και πιο σημαντικό οπτικοακουστικό αρχείο στην χώρα μας. Από τις Δελφικές γιορτές και την αναβίωση του αρχαίου δράματος με τον Σικελιανό στα μέσα της δεκαετίας του 1930, σειρές όπως η Λωξάνδρα, η Φρουτοπία και ο Χριστός Ξανασταυρώνεται ή εκπομπές όπως το Μονόγραμμα ή το Παρασκήνιο, η Κρατική τηλεόραση είναι η κιβωτός της τηλεοπτικής – και όχι μόνο – ιστορίας μας. Εκατοντάδες δημιουργοί κάθε χρόνο δανείζονται από αυτήν, υλικά για τις παραγωγές τους. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζουν πολλοί όμως είναι ότι το ανευρέσιμο υλικό – αυτό που έχει καταγραφεί και είναι σε κάποια αξιοποιήσιμη μορφή – είναι ένα πολύ μικρό μέρος από το σύνολο του πλούτου που έχει στην κατοχή της.

Κύριοι στόχοι της αποκατάστασης του αρχείου ήταν, η διάσωση του μοναδικού αυτού οπτικοακουστικού πλούτου για τις επόμενες γενιές και η δυνατότητα πρόσβασης σε αυτό ευκολότερα από τους υπαλλήλους της ΕΡΤ καθώς και από πολύ μεγαλύτερο κοινό. Η λύση και στα δύο προβλήματα θα δινόταν με χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας.

Βασικές παράμετροι για το έργο του restoration ήταν:
• Να είναι έτοιμο για το μέλλον (HD Ready),
• Δυνατότητα να συνεργάζονται Real-time αλλά και software (non-real time) restoration τεχνικές
• Ευελιξία και δυνατότητα πολλαπλασιασμού των ροών εργασίας ανάλογα με τις απαιτήσεις

Η λύση που επιλέχτηκε για την ποιότητα και την ευελιξία της περιλαμβάνει το προηγμένο Video Computer της Teranex για την επεξεργασία real time, έναν σταθμό εργασίας MTi Correct, μία μονάδα AV sync και light-restoration (Harris X75) και μία μονάδα Harris SDDR (Studio Digital Disk Recorder) με δυνατότητες editing και direct-to-DVD τεχνολογία για την διατήρηση της μέγιστης ποιότητας μέχρι και την εγγραφή στο DVD (Velocity Quattrus).

Ο άνω εξοπλισμός προσέφερε μέγιστη ποιότητα και ευελιξία έτσι ενώ αρχικά η απαίτηση ήταν για μια ροή εργασίας η οποία περιελάμβανε σε σειρά όλες τις παραπάνω βαθμίδες έγινε αντιληπτό ότι θα μπορούσε να υλοποιηθούν και πλήθος άλλες λογικές διατάξεις αναλόγως τις ανάγκες της κάθε περιόδου. Στην προκειμένη περίπτωση λόγω μιας μικρής καθυστέρησης στην ετοιμασία του χώρου όπου θα στεγαζόταν ο εξοπλισμός υπήρχε μεγάλος όγκος εργασίας που έπρεπε να υλοποιηθεί μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.

Αμέσως η AMY Digital Video σε συνεργασία με το τμήμα Μηχανογράφησης της ΕΡΤ υλοποίησε μία από τις παράλληλες διατάξεις ούτως ώστε να βγαίνει διπλάσιος όγκος δουλειάς στον ίδιο χρόνο. Υπήρχε συγκεκριμένος όγκος που έπρεπε να υλοποιηθεί αλλά ταυτόχρονα έπρεπε να επιλεχτεί το δυσκολότερο τεχνικά υλικό αφού αυτό κινδύνευε πολύ περισσότερο από το πέρασμα του χρόνου να καταστραφεί.

Η συνεργασία ήταν άψογη και η ΑΜΥ Digital Video συνέδραμε τα μέγιστα ώστε όχι μόνο να μην δημιουργηθεί καμία καθυστέρηση από τον εξοπλισμό αλλά και να υποστηρίξει με άμεσες συμβουλές και εκπαιδεύσεις όπου αυτό απαιτούνταν.

Κοινοποίηση
Συντάκτης:
Κώστας Βλαχάκης

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.