Nvidia: Υπερυπολογιστής για Αυτοοδηγούμενα Οχήματα

Είναι ευρέως γνωστό πως κάθε επιχείρηση, που σέβεται τον εαυτό της, δεν δραστηριοποιείται μόνο σε έναν χώρο. Αυτό αποδεικνύει και η Nvidia, ότι δεν είναι μια επιχείρηση που αφορά το Gaming και τους επαγγελματίες γραφείου, αλλά ευαισθητοποιείται για το περιβάλλον και βοηθά στην εξέλιξη των αυτοοδηγούμενων οχημάτων.

Στη CES 2016, είδαμε πως η Nvidia έχει προγραμματίσει την παραγωγή της στο εργοστάσιο της TSMC για την επόμενη γενιά GPU της με την αρχιτεκτονική Pascal. Αυτή η νέα γενιά GPU θα κατασκευάζεται με την τεχνολογία FinFet 16nm και τα chip GP104, GP106, GP107 και GP108 θα τροφοδοτούν τις GPU που θα κυκλοφορήσουν. Στη σύνθεση αυτών των GPU, θα βρίσκεται και η ναυαρχίδα με ονομασία chip GP100 (το chip που θα τροφοδοτεί το Drive PX2) και θα είναι η ισχυρότερη κάρτα γραφικών που έχουμε δει ως σήμερα.

nvidia-drive-px2

Συγκριτικά, με δηλώσεις της Nvidia, η επεξεργαστική ισχύ αυτού του υπερυπολογιστή θα φτάνει τα 150 MacBook Pro, ή 6 GPU Titan X, ενώ το μέγεθός του δε θα ξεπερνά ένα τάπερ με φαγητό. Ο υπερυπολογιστής αυτός θα τροφοδοτείται από 2 SoC της επόμενης γενιάς Tegra, ενώ για τα γραφικά του έχουν επιλεχθεί δύο ξεχωριστές κάρτες γραφικών του chip GP100 της νέας αρχιτεκτονικής Pascal. Σαν αποτέλεσμα του σχεδιασμού, το σύστημα αυτό θα φτάνει τα 8TFLOPs και τις 24 τρισεκατομμύρια λειτουργίες Deep Learning το δευτερόλεπτο. Όσο για το σύστημα, ψύξης, ένα κλειστό κύκλωμα νερού θα κρατάει δροσερό το σύστημα για πολύωρες λειτουργίες στο έπακρο. Η κατανάλωση του ανέρχεται στα 250watt, αριθμό φαινόμενο για τις λειτουργίες που μπορεί και παρέχει.

Ο συνδυασμός των 4 πυρήνων στο σύστημα των GPU, με την τεχνολογία CUDA επιταχύνει τη διαδικασία μάθησης από 20 ως και 40 φορές. Ουσιαστικά, αν ας πούμε το χωρίζαμε σε ενότητες, το όχημα αντί για μία ενότητα το μήνα, θα μπορούσε να μάθει μία ενότητα την ημέρα. Κι αυτή η ισχύς αποδεδειγμένα θεωρείται ως απαραίτητη για την κατασκευή αξιόπιστων αυτοοδηγούμενων οχημάτων.

Εν τω μεταξύ, αρκετοί μπορεί να αναρωτηθούν, πως είναι δυνατόν να χρειάζεται έναν υπερυπολογιστή ένα αυτοοδηγούμενο όχημα για να κινηθεί; Η απάντηση της Nvidia σε αυτής της μορφής ερωτήματα είναι πως για να μπορέσει ένα όχημα να κινηθεί με ταυτόχρονες λειτουργείες αισθητήρων, συστημάτων ελέγχου και καθοδήγηση για να γίνει πλήρως αυτόνομο (δηλαδή να κινείται με δεδομένα στο σύννεφο) χρειάζεται όση περισσότερη ισχύς μπορεί να παραχθεί σήμερα. Άλλωστε αυτός ο υπερυπολογιστής θα έχει στην υπηρεσία του 12 βιντεοκάμερες, αισθητήρες lidar (μέτρηση απόστασης με laser), radar, ακόμα και υπερήχων.

nvidia-ces-drivenet

Η ίδια η Nvidia, για να μπορέσει να παραμείνει στην αγορά, έχει ξεκινήσει και αναπτύσσει μια δική της πλατφόρμα που αποτελείται από 9 νευρωτικά δίκτυα ανοιχτής μάθησης με όνομα Nvidia Drivenet. Ουσιαστικά σε αυτά τα δίκτυα δοκιμάζει τα δικά της αυτοοδηγούμενα οχήματα, αναγνωρίζει και μαθαίνει καλύτερα τα αντικείμενα, με σκοπό το όχημα να μπορεί να ανταποκριθεί σε απρόσμενες καταστάσεις. Για του λόγου το αληθές, ένα video demo παίχτηκε στη CES 2016, όπου ένα αυτοοδηγούμενο όχημα (αυτοκίνητο στην περίπτωση), αναγνώριζε αντικείμενα χωρίς τη χρήση διαδικτύου και ειδικότερα αυτοκίνητα καλυμμένα με χιόνι.

Για την εκπόνηση όλων των παραπάνω εργασιών η Nvidia συνεργάζεται με την Audi στις δοκιμές της, ενώ παράλληλα Daimler, BMW και Ford χρησιμοποιούν την ίδια πλατφόρμα εκμάθησης για την ανάπτυξη δικών τους αυτοοδηγούμενων οχημάτων. H Volvo συμπληρώνει τη λίστα με δοκιμές σε δικά της οχήματα, εφαρμόζοντας τα συστήματα της Nvidia.

nvidia-bmw-cars

Πηγή

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
1 Σχόλιο
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments
Kostas

Η εποχη που ρωτουσαμε ο ενας τον αλλον τη Καρτα γραφηκων εχεις περασε λαπτοπ ντεσκτοπ.. τωρα θα ρωταμε τι καρτα εχει το αυτοκινητο σου?
Η nvidia βαζει την τελευταια λεξη στα αυτοκινητα, ξεπερασε καθε προσδοκια σε σχεση με την προηγουμενη παρομοια κατασκευη με μετα βιας επιανε 1 tflop.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τεχνολογία IoT Space

Orbex: Αυτός είναι ο μεγαλύτερος 3D-Printed πύραυλος του κόσμου

Μπορεί να θέλει πολύ δρόμο ακόμη για να φθάσει στο επίπεδο της Blue Origin ή της SpaceX, αλλά η βρετανική startup επιχείρηση Orbex νιώθει αρκετά σίγουρη για να προχωρήσει στο δεύτερο στάδιο κατασκευής του βασικού πυραύλου της.

Τεχνολογία NASA

Τα έτη από το 2015 μέχρι και το 2018 ήταν οι τέσσερις πιο θερμές χρονιές στη Γη από το 1880

Αν περάσατε πολύ χρόνο έξω το περασμένο καλοκαίρι και είχατε την εντύπωση ότι δεν ήταν και τόσο ζεστό όπως τα προηγούμενα χρόνια, είχατε δίκιο. Η NASA και η NOAA ανακοίνωσαν ότι οι παγκόσμιες επιφανειακές θερμοκρασίες το 2018 ήταν οι τέταρτες θερμότερες από το 1880. Αυτό σημαίνει ότι το 2018 ήταν το τέταρτο καυτότερο έτος που […]

Τεχνολογία HMD Global Nokia

Nokia TA-1139: Μία απλή αλλά μοντέρνα συσκευή τηλεφώνου από την HMD, με μπαταρία 1020mAh

Η HMD ετοιμάζει ένα νέο χαρακτηριστικό Nokia, μια συσκευή Series 30+. Έχει ωραίο εργονομικό σχήμα, επιπλέον είναι πάρα πολύ ελαφρύ (μόλις 83.6g) και με υπερβολικά μεγάλη μπαταρία 1.020mAh για την κατηγορία του. Με τέτοια μπαταρία έχει τη δυνατότητα να διαρκεί τόσο πολύ που θα ξεχνάτε να το φορτίσετε.

Cars Google Google Maps

Το Google Maps θα προειδοποιεί για τα σημεία καταγραφής υπερβολικής ταχύτητας

Η Google φέρνει επιτέλους μερικές από τις πιο πρακτικές λειτουργίες του Waze στο Google Maps, με την πιο αξιοσημείωτη να είναι οι προειδοποιήσεις για τους κρυμμένους μετρητές ταχύτητας της Τροχαίας.