Google: Καταργεί τα cookies για χάρη της ιδιωτικότητας των χρηστών

Google, Google: Καταργεί τα cookies για χάρη της ιδιωτικότητας των χρηστών

H Google θα σταματήσει την υποστήριξη cookies τρίτων που ανιχνέυουν τις κινήσεις των χρηστών και υποστηρίζει ότι δεν πρόκειται να τα αντικαταστήσει με κάτι αντίστοιχο παρόλο τον αντίκτυπο που θα έχει στις διαφημιστικές υπηρεσίες που προσφέρει.

Τα cookies επιτρέπουν στους διαφημιζόμενους να παρακολουθούν τους χρήστες καθώς μετακινούνται μεταξύ διαφορετικών site, γεγονός που δίνει στους διαφημιζόμενους μια καλύτερη ιδέα για τα ενδιαφέροντά των χρηστών. Αυτές οι υπερ-στοχευμένες διαφημίσεις είναι ιδιαίτερα πολύτιμες, με αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας βιομηχανίας διαφημίσεων όπου τα μεμονωμένα δεδομένα χρήστη καταγράφονται από χιλιάδες εταιρείες.

Σύμφωνα με blog post της αμερικανικής εταιρείας η συλλογή δεδομένων για τους χρήστες έχει οδηγήσει σε διάβρωση της εμπιστοσύνης τους απέναντι στο Ιnternet. Σύμφωνα με έρευνα του Pew Research Center το 72% των ανθρώπων πιστεύουν ότι σχεδόν όλα όσα κάνουν στο διαδίκτυο παρακολουθούνται από εταιρείες τεχνολογίας ή άλλες εταιρείες και το 81% δηλώνει ότι οι πιθανοί κίνδυνοι που αντιμετωπίζουν λόγω της συλλογής δεδομένων ξεπερνά τα οφέλη της χρήσης του Ιnternet.

H Google εργάζεται για να καινοτομήσει και να δημιουργήσει τεχνολογίες που να προστατεύουν την ανωνυμία, ενώ παράλληλα θα παρέχουν αποτελέσματα για τους διαφημιζόμενους. Συγκεκριμένα αναπτύσσει προϊόντα για το Ιnternet που θα υποστηρίζονται από API διατήρησης απορρήτου που εμποδίζουν την ατομική παρακολούθηση, ενώ παράλληλα παρέχουν αποτελέσματα για τους διαφημιζόμενους. Το project της Google ονομάζεται Privacy Sandbox και σε αυτό συνεργάζεται με άλλες εταιρείες του ευρύτερου τεχνολογικού χώρου.

Όπως αναφέρει το άρθρο της Google, τα άτομα δεν πρέπει να αποδέχονται να παρακολουθούνται σε ολόκληρο τον Ιnternet για να λάβουν τα οφέλη της σχετικής διαφήμισης αλλά και οι διαφημιζόμενοι δεν χρειάζεται να παρακολουθούν μεμονωμένους καταναλωτές σε ολόκληρο το Ιnternet για να λαμβάνουν τα οφέλη της ψηφιακής διαφήμισης.

Η αμερικανική εταιρεία αναφέρει θα στηριχτεί σε τεχνολογία FLoC ως έναν τρόπο αποτελεσματικής απομάκρυνσης των cookie τρίτων από τη διαφημιστική εξίσωση κάτι που σημαίνει ότι αντί της παρακολούθησης του χρήστη, οι νέες μέθοδοι θα κρύβουν τα άτομα μέσα σε ένα μεγάλο πλήθος ατόμων με κοινά ενδιαφέροντα. Οι πρώτες δοκιμές των νέων μεθόδων αναμένεται να γίνουν από τον μήνα που διανύουμε και μένει να δούμε πως η Google καταφέρει να ικανοποιήσει και τους χρήστες του Internet αλλά και τους πελάτες της και διαφημιζόμενους.

Ο Βάιος Βήτος είναι επαγγελματίας φωτογράφος, δημιουργός και συντάκτης του PTTL.gr, όπου αρθρογραφεί για όλα τα θέματα που αφορούν την φωτογραφία, το βίντεο και το Imaging από το 2012. Παράλληλα είναι λάτρης όλων των νέων τεχνολογιών και ειδικά των smartphone και της ΑΙ.

Ακολουθήστε το Techblog.gr στο Google News για να μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις τεχνολογίας. Αν χρησιμοποιείτε RSS προσθέστε το Techblog στη λίστα σας https://techblog.gr/feed/.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest

3 Σχόλια
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments
Κον

Το λιγότερο που μπορώ να χαρακτηρίσω τα λεγόμενα τις Google είναι γελοία. Μια ευαιρισαοπου τα περισσότερα κέρδη και έσοδα τις είναι επειδή είναι η καλύτερη στο να συλλέγει τα δεδομένα για διαφημιστικά και εμπορικούς λόγους μας λέει τώρα ότι τα μας προστατέψει από το να μην συλεγγουν οι άλλοι τα δεδομένα μας .
Από την Google ποιος θα μας προστατέψει;
Απλά θέλουν το μονοπώλιο,να το κάνουν μόνο αυτοί.

Νικος

Ε βέβαια, εφόσον πλεον υπαρχει από πίσω το ΑΙ τι να τα κάνουμε τα cookies?!

bama

Σταμάτησα να χρησιμοποιώ σαν ψαχτήρι το Google και σαν browser το Chrome όχι γιατί με παρακολουθούσε, που είναι δεδομένο πια, αλλά και γιατί τα αποτeλέσματα της αναζήτησης ήταν με κριτήρια που η Google |είχε. Με άλλα λόγια έβγαζε τα αποτελέσματα που αυτή ήθελε και όχι αυτά που εγώ έψαχνα. Και όχι από λάθος αλλά εσκεμμένα. Bέβαια χρησιμοποιούμε πολλά προϊόντα της αλλά από κάπου πρέπει να αρχίσει κανείς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Gear Apple featured iPad Air

iPad Air (2024): Διαθέσιμο σε μεγέθη 11 και 13″ με τσιπ M2

Το νέο iPad Air (2024) της Apple έρχεται τώρα σε δύο μεγέθη που εξακολουθούν να χρησιμοποιούν οθόνες IPS LCD Liquid Retina 60Hz.

Smartphones featured Google Pixel

Google Pixel 8a: Επίσημο με τιμή από 549 ευρώ

Η Google ολοκλήρωσε τη σειρά Pixel 8 παρουσιάζοντας το Pixel 8a, την πιο προσιτή επιλογή, με ενημερωμένη σχεδίαση.

Gear Apple featured iPad Pro

Apple 2024 iPad Pro: Με οθόνες OLED διπλής στρώσης, chipset M4 και πιο λεπτά από ποτέ

Τα iPad Pro 2024 μπορεί να είναι οι μεγαλύτερες αναβαθμίσεις από τότε που πρωτοπαρουσιάστηκε η σειρά tablet της Apple.

Smartphones featured Sony Sony Xperia 1

Sony Xperia 1 VI: Νέες προωθητικές εικόνες που διέρρευσαν επιβεβαιώνουν specs πριν την κυκλοφορία

To Sony Xperia 1 VI θα παρουσιαστεί επίσημα την ερχόμενη εβδομάδα αλλά, μέχρι τότε, διέρρευσαν μερικές νέες προωθητικές εικόνες της συσκευής.